Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tietokoneongelmia (PC)

Minulla on ongelma Steamin kanssa. Kun instaloin sen ja se alkaa päivittämään sitä niin se aina tilttaa 26.% kohdalla. Olen koittanut apua etsiä steamin sivuilta, mutta tuloksetta. Onko ketään kuka osaisi auttaa miestä mäessä?
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Minulla on ongelma Steamin kanssa. Kun instaloin sen ja se alkaa päivittämään sitä niin se aina tilttaa 26.% kohdalla. Olen koittanut apua etsiä steamin sivuilta, mutta tuloksetta. Onko ketään kuka osaisi auttaa miestä mäessä?

En tiedä onko tästä apua, mutta poista clientregistry.blob tiedosto steamin kansiosta. On auttanut minulla erinäisiin ongelmiin ohjelman kanssa.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

En tiedä onko tästä apua, mutta poista clientregistry.blob tiedosto steamin kansiosta. On auttanut minulla erinäisiin ongelmiin ohjelman kanssa.

Ei ainenkaan tämä auttanut. Harmittaa tosi paljon kun en saa steamia koneelle. Vanhalla koneelle sain ihan ongelmitta, mutta uudelle en sitten millään :/
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Ongelmani ratkesi osittain jo ennenkuin ehdin kysyä mutta epäilemättä moni muukin saattaa tuskailla Windows 7 asennuskansion järkyttävän ison koon kanssa. Itse sain sieltä 3,5Gt tyhjennettyä seuraavanlaisella komennolla (aja promptista admin oikeuksin):
dism /online /cleanup-image /spsuperseded

ko. komento poistaa Windowsin ServicePackin backup tiedostot.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Visainen vaiva ilmeni juuri kasatussa koneessa.

Koneen kun käynnistää ”kylmänä”, niin kone ei käynnisty Windowsiin asti vaan jää biosiin ja bios ilmoittaa virheilmoituksen ”CPU Fan Error!” Alussa kone tuntuu lähtevän päälle, mutta vasta pienen odottelun ja piippausäänen jälkeen.
Sen tiedän, että tämä ilmoitus liittyy prosessorin tuulettimeen. Windowsiin pääsee normaalisti valitsemalla biosissa levyn, mihin Windows on asennettu.

Olen tarkistanut, että tuuletin pyörii ja on kytkettynä emolevyyn oikeaan paikkaan. Testasin konetta myös pelikäytössä samalla tarkkaillen prosessorin lämpötiloja Core Temp -ohjelmalla. Prosessorin lämpötilat ovat pelikäytössä mielestäni ok-tasolla (50-58 celsiusastetta), joten prosessorin tuuletin tuntuisi toimivan kuitenkin normaalisti biosissa ilmenevästä virheilmoituksesta huolimatta. Bios näyttää tuulettimen kierroslukemiksi kylmäkäynnistyksessä reilua 600RPM.

Kone tuntuisi toimivan muutenkin kaikin puolin niin kuin pitääkin. Ei kaatuile yhtäkkiä ja niin edelleen.

Mikähän tähän auttaisi? Voiko emolevy olla jotenkin ranttu ja ”hylkiä” prosessorin tuuletinta? Auttaisikohan biosin tai emolevyn päivitys? Olisiko prosessorin tuuletin viallinen?

Tässä vielä koneen kaikki osat:

Emolevy: ASUS P8P67 LE B3 S1155 P67
Prosessori: INTEL CORE I7-2600K 3.4G 8M LGA1155 BOX
Prossujäähy: SCYTHE MUGEN 2 REV B CPU-COOLERI LGA775/11561366 AM3/AM2+/AM2
Näytönohjain: ASUS ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5
Muistit: KINGSTON 8GB 1600MHz DDR3 NON-ECC CL9 DIMM KIT2 B
Massamuisti: OCZ AGILITY 3 120GB SSD SATA III 2.5” 525/500MB/s
Virtalähde: CORSAIR PSU TX V2 650W 12CM ATX2.31 80+
Käyttöjärjestelmä: WINDOWS 7 HOME PREM 64-BIT
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Mikähän tähän auttaisi?
Yksinkertainen Google-haku "ASUS P8P67 cpu fan error" paljasti, että kyseisellä emolevyllä on kaksi paikkaa CPU-tuulettimen piuhalle. Toinen noista johtaa tuohon kyseisee virheilmoitukseen, joten ratkaisu on kytkeä prossun tuulettimen virtapiuha siihen toiseen liittimeen.

It is because your cpu fan is plugged into the wrong header. Plug it in to the 3 pin fan header above your cpu and furtherest to the right. On my p8p67-m pro there are two fan headers above the cpu and i had mine plugged into a normal one. But as soon as i switched to the other that screen went away. Here is a picture for you.
Kokeilepa, jos tuosta olisi apua.

Lähde: Overclock.net
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Yksinkertainen Google-haku "ASUS P8P67 cpu fan error" paljasti, että kyseisellä emolevyllä on kaksi paikkaa CPU-tuulettimen piuhalle. Toinen noista johtaa tuohon kyseisee virheilmoitukseen, joten ratkaisu on kytkeä prossun tuulettimen virtapiuha siihen toiseen liittimeen.

Kokeilepa, jos tuosta olisi apua.

Prosessorin tuulettimen johto on minulla juuri kuvan mukaisessa paikassa, enkä kyllä tiedä, mihin toiseen paikkaan johdon voisi emolevyssä kytkeä. Tuossa liittimen vieressä lukee nimen omaan CPU_FAN. Senkin äskettäin vielä varmistin, että johto on kunnolla kiinni.

Näytä liitetiedosto 7882
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Prosessorin tuulettimen johto on minulla juuri kuvan mukaisessa paikassa, enkä kyllä tiedä, mihin toiseen paikkaan johdon voisi emolevyssä kytkeä. Tuossa liittimen vieressä lukee nimen omaan CPU_FAN.
En osaa sanoa, missä se toinen liitin on, mutta tosiaan vähän googlaamalla käy saman tien ilmi, että kyseessä on varsin yleinen ongelma. Toiset ovat ratkaisseet asian yksinkertaisesti säätämällä BIOSista kyseisen tuulettimen virheistä ilmoittamiseen asentoon IGNORE.

Go into hardware monitoring in bios and turn on cpu q-fan control, then below select a profile, ie silent, standard, turbo. Also, do not connect the h60's pump connector to the cpu fan header, use the PWR header on the motherboard, connect your apache fan to the cpu header, the fan will then speed up/down according to cpu temp.

&

I can turn it off by changing the cpu fan speed low limit to 'ignore'.

Lähde: Overclockers.co.uk
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Mistä johtuu että tiedostojen lataus vähän niinkun pysähtyy lopussa?
Eli lataan esim pokeriohjelmiston netistä. Se lataa sen 100% ja sit pysähtyy ja latausnopeus tippuu pikkuhiljaa esim 300 kb/s ja siitä alaspäin tuo vauhti tulee kunnes saavuttaa nollan ja sit on vasta tiedosto valmis( eli nyt tällä hetkellä vauhti tippuu 0.1 kb/s n.4sec välein). Eli esim 15MB tiedostoon menee eka parikytä sekuntia kun tulee 100% mutta sit menee ainakin 10min kun on vasta valmis.
Ja on monen tiedoston kanssa ollu samaa, ei ainoastaan tämän pokerin. Mutta ei kuitenkaan kaikkien.

esimerkkikuva tästä tapauksesta:
Näytä liitetiedosto 7814

E: Ja hidastuu koko ajan entisestään, reilu 20min ootellu jo.

Osaakos kukaan sanoo mitään tähän? Alkaa oleen aikas häiritsevää kun mitään ei voi ladata. Esim microsoftin sivuilta Silverlight ja adoben sivuilta photoshopin raw lisäosaa ni lataa ne 99% (opera) ja 100% (chrome) mutta sitten hidastuu. Kummalakaan selaimella ladattua tiedostoa ei voi kuitenkaan käyttää koska opra sanoo heti että virhe mutta chrome näyttää et kaikki ok kunnes koittaa purkaa ni herjaa että ei toimi.
Mozillaa kun koittaa ladata ni tulee about samaa, corrupted file mukamas.

E: Heitetääs vielä toinenkin kysymys.
En pysty katsomaan oikeestaan mitään videoita netistä (youtube lähinnä). Lataa kyllä videot nätisti mutta ei pyöritä kun 20-30 sec ja jämähtää. Sit kun skippaa n.15 sec niin taas pyörii, joko loppuun tai joskus joutuu skippaileen useinkin kun jämähtelee. Tosi harvakseltaan on videoita mitä voi katsoa alusta loppuun ongelmitta.
Tää konehan on mulla aikas uus n.3 viikkoo ja noi ongelmat on ollu alusta asti.
win 7 64bit

EDIT2: Ongelma selvis. BitDefender blokkas näköjään liikaa juttuja, sen poistamalla alko kaikki pelittään niinkun pitääkin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Formatoin vanhan koneen ja piti samalla myös asentaa uudestaan Windows Vista, odottelin muutaman tunnin, ja kyllä, tein suuren virheen ja repäisin töpselin seinästä, sillä en kehdannut jättää konetta päälle kun piti lähteä pois kotoa. Yritin käynnistää konetta uudestaan, ja kone rupesi asentamaan windowsia uudestaan, mutta sitten ruudulle tulee varoitus joka ilmoittaa että windowsia ei voida asentaa uudestaan koska sammutuksessa oli ongelma, onko mitään mahdollisuutta itse fixata/kiertää tätä jotenkin itse?

Ja sitten, paljonkohan maksaisi/Mistähän saisi Intel Core 2 Duo E6600 Boxed, prosessori mahdollisimman halvalla, voisi myös ehdottaa jotain muutakin, ainoa vaatimus prossulle on että MW3 toimii.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Formatoin vanhan koneen ja piti samalla myös asentaa uudestaan Windows Vista, odottelin muutaman tunnin, ja kyllä, tein suuren virheen ja repäisin töpselin seinästä, sillä en kehdannut jättää konetta päälle kun piti lähteä pois kotoa. Yritin käynnistää konetta uudestaan, ja kone rupesi asentamaan windowsia uudestaan, mutta sitten ruudulle tulee varoitus joka ilmoittaa että windowsia ei voida asentaa uudestaan koska sammutuksessa oli ongelma, onko mitään mahdollisuutta itse fixata/kiertää tätä jotenkin itse?

Ja sitten, paljonkohan maksaisi/Mistähän saisi Intel Core 2 Duo E6600 Boxed, prosessori mahdollisimman halvalla, voisi myös ehdottaa jotain muutakin, ainoa vaatimus prossulle on että MW3 toimii.
Koita käynnistellä ilman windows levyä tai tikkua tai mistä oletkaan asentamassa. Biossiin jos pääset niin sieltäkin muistaakseni saa forkattua kovon. Jos ei onnistu niin käynnistelyä vaan muutamat kerrat jos tokenisi, levyllä sekä ilman. Muistaakseni tuollasta ongelmaa ilmeni yhden tutun läppärin kanssa johon piti windows päivittää. Koita myös vaihtaa primary boot deviceä kovalevyn ja dvd-aseman välillä jos em. konstit ei auta.

Äläkä herran jumala tuollasta nuhapumppua osta prosessoriksi, näyttäis olevan MW3:n minimivaatimuksena tuo, eli peli hädintuskin pyörii ja tulevia pelejä on turha kuvitella pelaavansa. Oma 3v vanha Q9450 rupee yskimään BF3 kanssa ja en usko että MW3 eroaa hirveästi vaatimuksiltaan. tässä Jimssin 775 kantaiset prosessorit (onhan sinulla 775 kantainen emolevy, etkä vain katsonut MW3 minivaatimusta?). Kannattaa myös kattoa että kaipaako näytönohjain tai muistit päivitystä. Ja vielä viimeisenä, päivitä nyt ihmeessä Vista seiskaan.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Voi ****** kaadoin sitten kahvia läppärin näppäimistölle..Mikä ois helpoin tapa puhdistaa kone on: Toshiba satellite c660-15z näppäimet jotka ei toimi ovat:
n m k j i h y o y l h . , kiitos kaikille jotka vastaavat en jaksaisi viedä korjaamolle kun raha on tiukalla.Just ostin uuden Ps3.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Koita käynnistellä ilman windows levyä tai tikkua tai mistä oletkaan asentamassa. Biossiin jos pääset niin sieltäkin muistaakseni saa forkattua kovon. Jos ei onnistu niin käynnistelyä vaan muutamat kerrat jos tokenisi, levyllä sekä ilman. Muistaakseni tuollasta ongelmaa ilmeni yhden tutun läppärin kanssa johon piti windows päivittää. Koita myös vaihtaa primary boot deviceä kovalevyn ja dvd-aseman välillä jos em. konstit ei auta.

Äläkä herran jumala tuollasta nuhapumppua osta prosessoriksi, näyttäis olevan MW3:n minimivaatimuksena tuo, eli peli hädintuskin pyörii ja tulevia pelejä on turha kuvitella pelaavansa. Oma 3v vanha Q9450 rupee yskimään BF3 kanssa ja en usko että MW3 eroaa hirveästi vaatimuksiltaan. tässä Jimssin 775 kantaiset prosessorit (onhan sinulla 775 kantainen emolevy, etkä vain katsonut MW3 minivaatimusta?). Kannattaa myös kattoa että kaipaako näytönohjain tai muistit päivitystä. Ja vielä viimeisenä, päivitä nyt ihmeessä Vista seiskaan.

Uudessa koneessa on seiska :D Vanhassa ei, ja tosiaan en asenna levyltä/tikulta vaan koneen kautta (eli kone asentaa sen itsekseen.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Voi ****** kaadoin sitten kahvia läppärin näppäimistölle..Mikä ois helpoin tapa puhdistaa kone on: Toshiba satellite c660-15z näppäimet jotka ei toimi ovat:
n m k j i h y o y l h . , kiitos kaikille jotka vastaavat en jaksaisi viedä korjaamolle kun raha on tiukalla.Just ostin uuden Ps3.


Eipä noita oikein enää voi korjata. Kannattaa netistä tsiigailla näppäimistöä kyseiselle läppärille.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Tämä ei ole varmaan oikea paikka kysyä tätä, mutta en löytänyt parempaakaan. Pystyytkö PSN linkityksen vaihtamaan toiseen easta, jos voi niin miten? Tai pystyykö PSN acountin poistamaan?
 
The BigBang: Online Passia (tai mitään muutakaan) ei voi siirtää toiselle PSN-tunnukselle, eikä PSN-tunnuksia voi myöskään poistaa pysyvästi. Helpoin ratkaisu tilanteeseesi on luoda uusi paikallinen käyttäjätunnus, liittää siihen Online Passin lunastanut PSN-tunnus ja ladata sen Download Listin kautta Online Pass uudestaan. Sen jälkeen kyseisen EA-pelin verkko-ominaisuuksia voi käyttää kaikilla saman PS3-järjestelmän PSN-tunnuksilla.

Huom! Älä poista sitä OP:n omistavaa paikallista käyttäjätunnusta, koska samalla menetät taas myös OP:n kaikilta käyttäjiltä.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Huomasin tuossa että koneeltani on mystisesti hävinnyt useita valokuva kansioita sekä jokunen musiikki kansio. Käytössä windows 7 home. Olen täysin varma että en ole kyseisiä kansioita itse poistanut. Search ei noita tunnu löytävän. Haku ja indeksointi ilmoittaa että "windows search kansioilla on virheelliset käyttöoikeudet" Muodostin indeksin uudelleen mutta kansiot ovat edelleen hukassa. Kokeilin myös windowsin palautusta aiemmasta palautuspisteestä mutta eipä tuokaan auttanut.

Mitenköhän nuo virheelliset käyttöoikeudet oiken saisi korjattua? Mitään muuta vinkkejä mikä tässä nyt voisi olla ongelmana? :confused:
 
Ylös Bottom