Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tietokoneongelmia (PC)

Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Youtube toimii hyvin.. En tiedä mikä on, mutta ei ainakaan tehoton kone ole. :D

En enää keksi muuta kuin että jokin asetus estää videoiden katselut.Tai jos keksin niin en nyt. Jokin ajuri voi myös puuttua.

PS. Koita huviksesi Chromea, siinä pitäisi olla jokin juju että saat kaikki tiedöt Firefoxista talteen. Jos se ei auta niin on hyvä ja kysyy jostain muualta. :D
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Firefoxilla on tunnettuja ongelmia Flashin kanssa. Itsellä tietyt sivustot aiheuttavat selaimen jumitiloja, kuten flash-pohjaiset nopeustesterit. Samoin upotetut flash-videot aiheuttavat selaimen tahmaamista ja välillä videoiden avaaminen ei onnistu.

Kannattaa tosiaan kokeilla Chromea tai vaikka uutta IE9.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Täällä lähti myös Firefox vaihtoon kun kaatuilee nykyään jatkuvasti. Suosittelen kokeilemaan Operaa. Simppeli käyttää ja tiedot firefoxista siirtyy suoraan Operaan ilman kikkailuja.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Ollut tälläinen tietokone ongelma jo jonkin aikaa, että netissä kun koitan vaihtaa välilehtiä niin toisinaan klikattu välilehti sulkeutuu siihen siirtymisen sijasta, käytän Chromea mutten usko, että ongelma on selaimessa vaan ennemmin itse koneessa tai hiiressä. Sillä esimerkiksi myös alapalkista ohjelmaa vaihtaessa saattaakin tarttua ohjelman kuvakkeeseen sen sijaan että siirtyisi sinne. Pelasin lähiaikoina myös sims 3 ja siinä kuva kulma lähti välillä pyörimään hallitsemattomaksi ja pysähtyi lopulta klikkaamalla. Myös esim minecraftin kanssa on ollut ongelmia.. Vika ei myöskään ole hiiressä sillä samaa tapahtuu käytin sitten erillistä hiirtä tai läppärin tuota omaa (termi hukassa :P) Olen siis tulkinnut että vian on oltava koneessa, kenelläkään kokemuksia tällaisesta tai tietoa miten saisi korjattua?
Kone on 2-3v vanha Acer aspire läppäri ja käyttöjärjestelmä Windows 7. F-securella olen tsekannu ettei viruksia pitäisi olla, mutta paljon enempää en osaa tehdä kun googlailustakaan ollut apua...
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Ollut tälläinen tietokone ongelma jo jonkin aikaa, että netissä kun koitan vaihtaa välilehtiä niin toisinaan klikattu välilehti sulkeutuu siihen siirtymisen sijasta, käytän Chromea mutten usko, että ongelma on selaimessa vaan ennemmin itse koneessa tai hiiressä. Sillä esimerkiksi myös alapalkista ohjelmaa vaihtaessa saattaakin tarttua ohjelman kuvakkeeseen sen sijaan että siirtyisi sinne. Pelasin lähiaikoina myös sims 3 ja siinä kuva kulma lähti välillä pyörimään hallitsemattomaksi ja pysähtyi lopulta klikkaamalla. Myös esim minecraftin kanssa on ollut ongelmia.. Vika ei myöskään ole hiiressä sillä samaa tapahtuu käytin sitten erillistä hiirtä tai läppärin tuota omaa (termi hukassa :P) Olen siis tulkinnut että vian on oltava koneessa, kenelläkään kokemuksia tällaisesta tai tietoa miten saisi korjattua?
Kone on 2-3v vanha Acer aspire läppäri ja käyttöjärjestelmä Windows 7. F-securella olen tsekannu ettei viruksia pitäisi olla, mutta paljon enempää en osaa tehdä kun googlailustakaan ollut apua...

Koita disabloida se läppärin touchpadi kokonaan ja katso josko se auttaisi, tai sitten päivitä sen ajurit. Tohon disablointiin voinee olla joku erillinen nappi tai fn-nappi + joku muu nappi voi sen tehdä. Jos ei kumpaakaan niin laitehallinnasta etsit sen laitteen ja poistat käytöstä.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Kertokaas nyt tietämättömälle, että miten saan tässä kannettavassa ton toisen näytönohjaimen päälle. Nyt, kun on ollut enemmän aikaa niin on tullut tutkittua tätä uutta kannettavaa vähän tarkemmin ja äskeen huomasin, että tässä on näytönohjaimena käytössä joku intel hd graphics 4000 vaikka tässä koneessa pitäis olla näytönohjaimena nvidia geforce gt 650m
mitenkä saan tuon nvidian näytönohjaimen päälle. Ja mistä näen edes vähän tarkemmin onko se edes päällä? Itse kattoin tuon näytönohjaimen sillälailla että suorita ja dxdiag. Kone on siis asus n56vz
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Kertokaas nyt tietämättömälle, että miten saan tässä kannettavassa ton toisen näytönohjaimen päälle. Nyt, kun on ollut enemmän aikaa niin on tullut tutkittua tätä uutta kannettavaa vähän tarkemmin ja äskeen huomasin, että tässä on näytönohjaimena käytössä joku intel hd graphics 4000 vaikka tässä koneessa pitäis olla näytönohjaimena nvidia geforce gt 650m
mitenkä saan tuon nvidian näytönohjaimen päälle. Ja mistä näen edes vähän tarkemmin onko se edes päällä? Itse kattoin tuon näytönohjaimen sillälailla että suorita ja dxdiag. Kone on siis asus n56vz
Ohjekirjasta saattaa löytyä nopeammin ja helpommin tuokin asia. Jonkun arvostelun lukaisin ja siinä kerrottiin että vaihtaisi automaattisesti kun alkaa pelaamaan tjsp. mikä vie paljon tehoa.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Tuli oltua vissiin turhan hätäinen tuota viestiä kirjoittaessa kerta löysin kans sen, että siinä koneessa on joku automaattisesti vaihtuva näytönohjain juttu. Liian uus kone niin ei kaikkia asioita vielä ymmärrä tuosta koneesta.

Turhia ohjelmia ainakin on vaikka kuinka paljon valmiiksi asennettu, mutta pitää niitä sitten ajan kanssa poistella mitä ei tarvitse niin saavat mennä turhat ohjelmat sitten roskakoriin.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Tietääkö joku mistä voisi johtua, kun IE 9 kaatuu jatkuvasti. Yleensä tapahtuu, kun kuuntelen youtubesta musiikkia ja selaan nettiä samalla niin tulee teksti "Internet Explorer lakkasi toimimasta" ja IE käynnistyy uudestaan. Joskus tulee myös, että "Resurssienhallinta lakkasi toimimasta." Kone on tarkistettu Malwarebytes Anti-Malware ohjelmalla ja MSE:llä ja kumpikaan ei löytänyt mitään. Poistin eilleen IE9 ja asensin uudestaan eikä auttanut ja koneessa on uusimmat päivitykset. Kattoin myös ccleaner ohjelmalla reksiteri virheet ja jotain se löysi mutta en niitä sitten korjannut kun huonoja kokemuksia yhdellä koneella tuosta rekisterin korjaukesta. Kone on edelleen asus n56vz ja olen jotain noita mukana tulleita ohjelmia poistanut lisää ja poista osion kautta joten tuskin tuo vaikuttaa tuohon IE9 kaatuiluun.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Chromea on tullut jonkin verran käytettyä mutta sen käyttö on ollut aika vähäistä ja niillä käyttökerroilla se ei ainakaan ole kaatunut. Voisi kyllä ottaa kokeiltavaksi tuon Chromen jos se ei vaikka kaatuisi.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Explorerin suosittelen jättämään oman onnensa nojaan, Firefox tai Chrome niin ei tarvi repiä hiuksia päästänsä.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Onko kellään muulla ilmennyt tälläistä Youtubessa, että video yhtäkkiä katkeaa ja ruutu menee vihreäksi, jonka jälkeen video vain hyppii loppuun? Tämäkin ihan hiljattain ilmennyt ongelma. Vähän tuntuu, että uusimmassa flashissä on taas jotain bugia (yllätys?)

Tuntuu tekevän sitä oli laatu mikä tahansa, mutta kun käynnistää selaimen uudestaan, niin johan taas toimii.

Edit. Niin ja tämä siis Firefoxilla. Muilla en ole testannut, koska niitä ikinä muutenkaan käytä.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Nyt on tullut käytettyä tämä päivä tätä chromea ja se ei ole vielä kertaakaan kaatunut. En sitten tiedä mikä siinä IE:ssä on kun se ei toimi kunnolla. Vanhassa koneessa on vista ja siinä toi IE toimii ilman mitään ongelmia mutta tässä uudemaasaa koneessa on windows 7 ja tuo IE ei meinaa sitten millään toimia :D
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Onko kellään muulla ilmennyt tälläistä Youtubessa, että video yhtäkkiä katkeaa ja ruutu menee vihreäksi, jonka jälkeen video vain hyppii loppuun? Tämäkin ihan hiljattain ilmennyt ongelma. Vähän tuntuu, että uusimmassa flashissä on taas jotain bugia (yllätys?)

Tuntuu tekevän sitä oli laatu mikä tahansa, mutta kun käynnistää selaimen uudestaan, niin johan taas toimii.

Edit. Niin ja tämä siis Firefoxilla. Muilla en ole testannut, koska niitä ikinä muutenkaan käytä.

En ole aivan varma mutta epäilen että se video vain katkeaa.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Tämä nyt ei varsinaisesti ole ongelma, mutta silti outoa. Eli näyttiksenä koneessa on NVIDIA GeForce GTX560 Ti. Ostin eilen Medal of Honor: Warfighterin ja aloitin tietysti pelaamaan high-grafiikoilla. Asetukset pelin alkaessa olivat jo valmiiksi High.

Okei. Eli nyt jos haluan pelata peliä resoluutiolla 1600x1200, niin peli antaa minun suorittaa yhden tehtävän tällä resoluutiolla. Tämän jälkeen peli uudelleen käynnistää itsensä ja resoluutio on taas 1920x1080. Kuitenkin taas nuo varsinaiset grafiikka-asetukset pysyvät koko ajan mediumilla jos niin asetan. Ihmetyttää vaan miksi peli vaatii minua pelaamaan täydellä resoluutiolla. En kuitenkaan haluaisi ''raiskata'' näytönohjaintani.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Tämä nyt ei varsinaisesti ole ongelma, mutta silti outoa. Eli näyttiksenä koneessa on NVIDIA GeForce GTX560 Ti. Ostin eilen Medal of Honor: Warfighterin ja aloitin tietysti pelaamaan high-grafiikoilla. Asetukset pelin alkaessa olivat jo valmiiksi High.

Okei. Eli nyt jos haluan pelata peliä resoluutiolla 1600x1200, niin peli antaa minun suorittaa yhden tehtävän tällä resoluutiolla. Tämän jälkeen peli uudelleen käynnistää itsensä ja resoluutio on taas 1920x1080. Kuitenkin taas nuo varsinaiset grafiikka-asetukset pysyvät koko ajan mediumilla jos niin asetan. Ihmetyttää vaan miksi peli vaatii minua pelaamaan täydellä resoluutiolla. En kuitenkaan haluaisi ''raiskata'' näytönohjaintani.

Eikös 1600x1200 ole 4:3 resoluutio, jos sulla on normaali 16:9 näyttö niin voipi olla ettei se oikein tykkää tuosta resoluutiosta. Kun se heittää 1920x1080 niin oletan että sulla on 16:9 näyttö. Koita laittaa resoluutioksi vaikka 1600x900 ja testaa toistuuko ongelma. Toisaalta jos peli pyörii tarpeeksi hyvällä frameratella 1920x1080 resoluutiolla niin miksi tiputtaa sitä muutenkaan?
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Kuten edellinen jo mainitsikin ei resoa kannata karsia jos framerate pysyy järkevänä noilla high/1080p asetuksilla.
Vai onko kopassa niin huono ilmankierto että lämmöt nousevat liian korkeiksi ? Se että tuuletin huutaisikin (mutuilen että näin on) ei tarkoita että näyttistä mitenkään raiskaisit. Yksinkertaisesti enemmän karkkia > enemmän rasitusta > enemmän lämpöä > enemmän kierroksia tuulettimissa.
Kannattaa mielestäni mieluummin tiputtaa herkuista kuin resoluutiota, jos nyt pakko jotain on karsia.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Tämä nyt ei varsinaisesti ole ongelma, mutta silti outoa. Eli näyttiksenä koneessa on NVIDIA GeForce GTX560 Ti. Ostin eilen Medal of Honor: Warfighterin ja aloitin tietysti pelaamaan high-grafiikoilla. Asetukset pelin alkaessa olivat jo valmiiksi High.

Okei. Eli nyt jos haluan pelata peliä resoluutiolla 1600x1200, niin peli antaa minun suorittaa yhden tehtävän tällä resoluutiolla. Tämän jälkeen peli uudelleen käynnistää itsensä ja resoluutio on taas 1920x1080. Kuitenkin taas nuo varsinaiset grafiikka-asetukset pysyvät koko ajan mediumilla jos niin asetan. Ihmetyttää vaan miksi peli vaatii minua pelaamaan täydellä resoluutiolla. En kuitenkaan haluaisi ''raiskata'' näytönohjaintani.


Mitä tarkoitat raiskaamisella? Ostat näytönohjaimen mutta et kuitenkaan halua rasittaa sitä siinä käytössä johon se on tarkoitettu? Nyt en jummarra... Pelaa suosiolla vaan sillä 1920x1080 jos toimii ilman tökkimistä. Selvisikö miksi peli boottaa itsensä tuon yhden tehtävän jälkeen?
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Tulipas nyt asenneltua Windows 8 kun tuon päivitysversion niin edullisesti saa. Kysymys kuuluukin pitäisikö minun kuitenkin etsiä kaikki mahdolliset ajurit koneeseen, vaikka näyttäisi sille että kaikki toimii ja laitteistonhallinnassa ei tuntemattomia laitteita tai mitään muutakaan näy. Näyttiksen ja emolevyn piirisarjan sekä Intelin SATA-ajurit varmuudelta asensin mutta liekkö nuo muut niin tärkeitä kun kaikki kuitenkin näyttäisi nyt toimivan?

Olisko muuten syytä tehdä Windows 8:lle oma ketju, onko porukalla kiinnostusta ylipäänsä asiaan ja onko täällä muitakin jotka miettii päivittäisikö vaiko eikö? Itsellä meni tässä pari viikkoa miettiessä asiaa :-p
 
Ylös Bottom