Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)
Nyt tarvitaan viisaamman apua ja järkeä!
Pelitietokoneeni on sekoamassa täysin!
Alkuunsa nettiselain tilttaili aivan täysin. Siis Ctrl + Alt + Delete ei auttanut vaan oli pakko painaa reset-nappia itse keskusyksiköstä. Selaimena oli Mozilla Firefox, ja asia ratkesi, kun poistin Mozillan ja vaihdoin Google Chromeen.
Tietysti reboot toi mukanaan ilmoituksen: ''Windowsia ei sammutettu asianmukaisesti tjs... plaa plaa plaa''
Valitsin vaihtoehdon ''windowsin normaali käynnistys'' ja kone raksutteli eteenpäin ennen seuraavaa nettiselailua. No tämä ei ole enää ongelma vaan noin. 3 minuuttia sitten olin melkein poru kurkussa kun en tiennyt enää mitä tehdä!
Aloitetaan hiukan taaempaa. Viimeiset... 3 päivää olen ongelmitta pelaillut Dead Islandia, sillä Riptide hypet ovat kuumottavat! Peli on jo tilattu. No tänään sitten päätinkin pelata Black Ops 2. Kumpikin peli siis toimii Steam-palvelun kautta.
Pelasin Black Ops 2:sta pari matsia. Kun matsi oli päättynyt tapahtui näin:
1. Pelin latausruutu, oikeassa alareunassa pyörähtelee treyarch-merkki ja Black Ops 2 - logo
2. Ruutu jäätyy. Odotan hetken. Painan Ctrl + Alt + Delete. Mitään ei tapahdu.
3. Parisen minuuttia, kun olen miettinyt tilannetta niin jotain tapahtui. Tietokone palasi työpöydälle, kuitenkin rekisteröimättä ctrl+alt+delete. Eli Windowsin Resurssienhallinta ei auennut.
4. Odottelen. Hiirtä sain liikutettua, mutta Steam-ikkunan, sekä alareunassa olevan tehtäväpalkin päällä, hiirikuvake oli pyörivä rulla (eli siis ''ladataan''-merkki). Tajusin, että koko windows on jumissa. (minulla siis W7 Home Premium 64bit)
5. Ruutu jymähtää mustaksi. Näen hiirikuvakkeen ja kuulen BO2 musiikin. Odotan, mutta mitään ei tapahdu.
6. Painan reset-nappia ja saan suurin piiretin tällaisen tekstin: ''reboot and select reboot paired device and press a key''. (teksti valkoista, musta tausta)
7. Painan uudestaan Reset-nappia. Ja saan taas vaihtoehdon valita: ''windowsin normaali käynnistys''.
8. Kirjoitan tämän tänne samalla tietokoneella toivoen että se ei jäädy!
Nyt kysymys: MITÄ tuossa oikein TAPAHTUI? Mistä lähden etsimään vikaa? Miten tämän saa korjattua?