Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tietokonetta ostamassa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Windows NT ohjelmiston puolesta ja en usko että itse koneeseen saa USB 2.0 korttia kiinni.
Äh, juu.. nyt muistan. Tästähän oli puhetta aiemminkin. Tuossa uudessa koneessa Zenin sentään pitäisi pelittää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Celeron 2,8 GHz

Tuota Celeronia minä en ottaisi kyllä mitenkään omaan koneeseen, varsinkaan jos kone on tarkoitettu pelikäyttöön, sen verran huono se on.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Niin ja fiksummille ihmisille Apple Store Finland . :)

Niin no, jos joku "fiksu" ihminen tykkää niin mikäs siinä :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sarine
Tuota Celeronia minä en ottaisi kyllä mitenkään omaan koneeseen, varsinkaan jos kone on tarkoitettu pelikäyttöön, sen verran huono se on.

Ei tule ensisijaisesti pelikäyttöön. Kenties jotain pelejä (Civilization yms.) tulisi pelattua, mutta enimmäkseen kaikkeen muuhun. Esimerkiksi kone, jossa tämä äsken hankittu Zen toimii, olisi kiva :)
 
Kraah kyllähän tuo koneen osto polttelee vähän väliä takaraivossa.. Vähän katellu tuota Applen storea jo sillä silmällä.. Pitäs vaan priorisoida rahan käyttöä, joka tunnetusti ei helpolla onnistu.
 
Mulla on kova näytönohjain kuume! Pitäisköhän tuo 9600XT hommata? Olisko suosituksia siitä minkä julkaisian malli kannattais hankkia? Hercules pärjäs mikrobitin testeissä hyvin.
 
Nyt on kone tulossa.....amd athlon xp2500 .... 80 g kovo sitte näyttis radeon 9600 pro 128mb ja näytöt sun muut härpäkkeet ne tuli maksamaan noin 1000 tulikohan liian kalliiksi ??
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slash80
Mulla on kova näytönohjain kuume! Pitäisköhän tuo 9600XT hommata? Olisko suosituksia siitä minkä julkaisian malli kannattais hankkia? Hercules pärjäs mikrobitin testeissä hyvin.

Säästä ennemmin hieman enemmän noin 225e:llä saa 9800pron. Onhan se tietty rahaa, mutta suorituskyky ero on kuitenkin huomattava.
 
Kun ostaa Macin niin ei tarvitse miettiä kokonaisuutta. Saa aina toimivan kokonaisuuden. Ei saa välttämättä maailman nopeinta konetta, mutta saapahan ainakin toimivan systeemin. Toisaalta G5 pärjää edelleen hyvin minkä tahansa Intel/AMD systeemin kanssa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Kun ostaa Macin niin ei tarvitse miettiä kokonaisuutta. Saa aina toimivan kokonaisuuden. Ei saa välttämättä maailman nopeinta konetta, mutta saapahan ainakin toimivan systeemin. Toisaalta G5 pärjää edelleen hyvin minkä tahansa Intel/AMD systeemin kanssa.


Samalla koneen "päivitys"-kustannukset nousee aina. ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Liquit
Samalla koneen "päivitys"-kustannukset nousee aina. ;)
Miten niin muka nouse? Kyllä minä minä voin tähän tähän omaan G5 Power Maciini lisätä lisää muistia (nyt 2.5GB), lisätätä toisen SATA kovalevyn ja vaihtaa näytönohjeimen tehokkaammaksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Miten niin muka nouse? Kyllä minä minä voin tähän tähän omaan G5 Power Maciini lisätä lisää muistia (nyt 2.5GB), lisätätä toisen SATA kovalevyn ja vaihtaa näytönohjeimen tehokkaammaksi.

Voikos G3 tai G4 Macciin vaihtaa G5 prossun? Eli saako emolevyjä ihan normaalisti kaupasta jne.

iBook kyllä himottais kunnolla, tosin mikä tahansa Macci olisi kiva. Hintaa vaan noilla on nin paljon, että parempi vaan pysytellä täällä PC puolella. Varsinkin kun mitään erityistä tarvetta hankkia uusi kone ei ole.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul
Voikos G3 tai G4 Macciin vaihtaa G5 prossun? Eli saako emolevyjä ihan normaalisti kaupasta jne.
Ei, mutta G4-päivityskortteja on saatavilla. Harvoimpa vanhaan PC-koneeseen ostetaan pelkästään uutta emolevyä.

iBook kyllä himottais kunnolla, tosin mikä tahansa Macci olisi kiva. Hintaa vaan noilla on nin paljon, että parempi vaan pysytellä täällä PC puolella. Varsinkin kun mitään erityistä tarvetta hankkia uusi kone ei ole.
Hintaa ei ole yhtään liikaa. Kyse on vaan siitä mitä ominaisuuksia kuluttaja haluaa koneessaan olevan. Toiseksi iBook on edullinen. Vastaavilla ominaisuuksilla olevaa PC-kannettavaa ei ole tai ainakaan sellaista en löytänyt.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Ei, mutta G4-päivityskortteja on saatavilla. Harvoimpa vanhaan PC-koneeseen ostetaan pelkästään uutta emolevyä.

Hintaa ei ole yhtään liikaa. Kyse on vaan siitä mitä ominaisuuksia kuluttaja haluaa koneessaan olevan. Toiseksi iBook on edullinen. Vastaavilla ominaisuuksilla olevaa PC-kannettavaa ei ole tai ainakaan sellaista en löytänyt.

No voi Ferrarikin olla edullinen jos se maksaa 100 000 . Eli lähinnä viittasin siihen, että en osta iBookia, koska se, kuten mikä tahansa kannetava (PC tai Mac), on uutena budjettini ulottumattomissa. Tosin viestistäni tämä ei käynyt kylläkään ilmi. No näitä sattuu... :D


Itse topiciin liittyen: Jos budjetti on varsin rajallinen, kannattaa keskittyä juuri olennaiseen ja panostaa enemmän toimivuuteen, kuin nopeuteen. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin kesähelteillä joka toinen tunti lämpöongelmiin kaatuva tietokone.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Säästä ennemmin hieman enemmän noin 225e:llä saa 9800pron. Onhan se tietty rahaa, mutta suorituskyky ero on kuitenkin huomattava.

Kyllä kannattaisi ostaa halvempi josta kellottaa aina paremman, ja näin säästät rahaa johonkin toiseen osaan.
 
Re: Re: Tietokonetta ostamassa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999
ja jos riittaa TFT naytoon niin sekin ehdottomasti jo parempien varien takia (17 tuumaa ja enintaan tuo 16ms)

Hmm, siis nyt neuvoin tuota tonnin paketin hankinnassa. Siihen ei todellakaan kannata hankkia mitään ~250 euron tft:ä, paska se kuitenkin on. Tai siis huonompi kuin samanhintane CRT. Eli hyvä TFT on kanssa kallis, yleensä päälle 500 euroa, ellei enemmänkin.
 
Re: Re: Re: Tietokonetta ostamassa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arisalmi
Hmm, siis nyt neuvoin tuota tonnin paketin hankinnassa. Siihen ei todellakaan kannata hankkia mitään ~250 euron tft:ä, paska se kuitenkin on. Tai siis huonompi kuin samanhintane CRT. Eli hyvä TFT on kanssa kallis, yleensä päälle 500 euroa, ellei enemmänkin.


noin 400-500 eurolla saa hyvan (iiyama prolite e431s maksoi 499e ja ihan hyva on)
 
Ylös Bottom