Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tietokonetta ostamassa

Vastaus: Tietokonetta ostamassa

Mun vanha emo ei tullut kovin hyvin toimeen Radeon 9500 Pron kanssa. Kun vaihdoin emon, alkoi kaikki toimia. Nyt toimii jopa pelit, jotka ennen ei toimineet ollenkaan. En tiedä vaikuttiko sekin jotain, että vaihdoin AMD:stä Intelin prossaan.. Ehkä kuitenkaan ei.
 
Vastaus: Tietokonetta ostamassa

Prisoner sanoi:
Mun vanha emo ei tullut kovin hyvin toimeen Radeon 9500 Pron kanssa. Kun vaihdoin emon, alkoi kaikki toimia. Nyt toimii jopa pelit, jotka ennen ei toimineet ollenkaan. En tiedä vaikuttiko sekin jotain, että vaihdoin AMD:stä Intelin prossaan.. Ehkä kuitenkaan ei.

No ehkä jotain emoyhteensopimattomuuksia minullakin on. Kyllähän tuotakin nyt käyttää, vaikka silloin tällöin hieman jämittääkin.

Toisaalta voi taas olla, että "en vain osaa".
 
Vastaus: Tietokonetta ostamassa

No nyt on sims 2 hommattu, katsellaan miten se toimii, jos ei toimi. Voisi ruveta antamaan minulle ohjeita, mitä rupean päivittämään.
 
Vastaus: Tietokonetta ostamassa

Zos kia cultus sanoi:
No nyt on sims 2 hommattu, katsellaan miten se toimii, jos ei toimi. Voisi ruveta antamaan minulle ohjeita, mitä rupean päivittämään.

Kannattanee pyöritellä erilaisia testiohjelmia, jotka kertovat eri yksiköiden suorituskyvyn. En oikeastaan tiedä näistä muuta, kuin että ovat olemassa. 3DMarkin tulosten jaottelusta en ole aivan varma. Myös jotkut pelit sisältävät tällaisen testin.
 
Vastaus: Tietokonetta ostamassa

Knight sanoi:
Kannattanee pyöritellä erilaisia testiohjelmia, jotka kertovat eri yksiköiden suorituskyvyn. En oikeastaan tiedä näistä muuta, kuin että ovat olemassa.

Näytönohjaimelle:
3DMark'01, '03 ja tuoreimpana '05
Aquamark, huomioi Markkia enemmän koneen muutkin osat

Prossu + muisti:
Prime95: lähinnä vakaustesti, ylikellottajille
SuperPI: prossun + muistin nopeustesti

Noilla nyt pääsee vähintään hyvään alkuun. Toki jonkin 3DKarkkien määrällä nyt ei ole oikeasti hirveästi väliä jos pelit toimivat kunnolla. Joku Doom 3 on aika hyvä mittari kuinka hyvin näytönohjain on ajantasalla. Oma Raato ei oikein enää tahdo mukana pysyä.
 
Vastaus: Tietokonetta ostamassa

Knight sanoi:
Kannattanee pyöritellä erilaisia testiohjelmia, jotka kertovat eri yksiköiden suorituskyvyn. En oikeastaan tiedä näistä muuta, kuin että ovat olemassa. 3DMarkin tulosten jaottelusta en ole aivan varma. Myös jotkut pelit sisältävät tällaisen testin.

Öö, mitä meinaat "yksiköiden suorituskyvyllä" jaa mikä "tulosten jaottelulla"?
 
Vastaus: Tietokonetta ostamassa

Siis että kertooko ne testiohjelmat mikä osa sinä koneessa mättää (prossu, näytönohjain, muistin vähyys...) vai ei.

EDIT: Siis en ole guru näissä asioissa.
 
Vastaus: Tietokonetta ostamassa

Lloope sanoi:
Minulla on tuo Radeon 9800pro ja kyllä täytyy sanoa, että ei ehkä se paras mahdollinen näyttis ole. Aiheuttaa paljon kaikenmaailman mystisiä kaatumisia, pelien jämppimisiä ja ajureita saa uusia vähää väliä. Jopa bluescreeniä on win XP heittänyt (tätä ei tietääkseni enää XP:llä kovin usein tapahdu?) muutamia kertoja tuon näyttiksen vuoksi. Ihan tehokas jne. mutta ei kovin vakaa.
Kyllä 9800 PRO on hyvä valinta, etenkin jos hinta/laatu-suhdetta katsotaan. Jos oma näytönohjaimesi kaatuilee tarkista, että kotelosi lämmöt eivät ole liian korkeat, näytönohjaimen tuuletin pyörii kunnolla ja virtalähteessä riittää tehoa.

Zos kia cultus sanoi:
Pitäs tuota minunnii päivittää tätä 800mhz penttiä hieman, sillä lailla että sims 2 toimisi suhteellisen hyvin. Montaa satasta en aio sijoittaa, varmaan näytönohjain pitäisi päivittää, nykyinen g-force2mx... Mitä muuta tarvitsen?
minkäs verran muistia löytyy? Muistn lisäämisestä on kummasti iloa..
 
Ylös Bottom