Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tiger Woods PGA Tour 2003

jenssode

New Member
Ihan hyvä arvostelu PS2Fin sivulla, tosin itse olisin antanut vielä paremman arvosanan, ehkä 10-. Enkä ymmärrä mitä tuolla tarkoitettiin että pelillä ei ole moninpeli-arvoa?! Pelihän on kaikkein parasta hupia moninpelinä!
Tämä on peli jota olen eniten pelannut viimeisen kuukauden aikana, vaikka hyllyltä löytyy kaikki uusimmat herkut!
Eikö ketään muu täällä ole tätä hankkinut? suosittelen hankkimaan!

PS. itse en ole koskaan pelannut golfia.
 
Täytyy aina muistaa, että mielipiteet ovat mielipiteitä, ja sitähän myös ne arvostelutkin ovat. Allekirjoittaneen tapauksessa peliä pelailtiin kavereiden kanssa pariinkin otteeseen, mutta se ei jaksanut innostaa kovinkaan pitkään, etupäässä pitkien odotteluiden takia. Toki odottelu kuuluu pelin luonteeseen, mutta porukalla juttu tuntui entistä "raskaammalta". Yksinpeli on pelissä juuri se aspekti, jonka ansiosta jaksan varmaankin tahkoa palloa viheriölle seuraavan osan ilmestymiseen saakka.
 
Joo, täytyy myöntää että itseänikin hieman ihmetytti toi moninpelin mainitseminen tylsäksi. Olemme kaveriporukalla pelanneet innokkaasti Tiger-sarjaa jo 2001-versiosta asti eikä loppua näy. Tosin olemme kaikki enemmän tai vähemmän itsekin harrastaneet golfia joten ehkä se osaltaan selittää sen.
Mutta itseäni tylsistyttää kyllä enemmän katsella koneen säätämistä yksinpelissä kuin kavereiden toilailua mailan varressa... :)
 
Mitämitämitä?!
Pelihän on ihan herkkua moninpelinä. Jos nyt äksöniä kaipaa niin parempi pelata Virtua Tennistä tai PES2:sta. Tiger Woods tarjoaa rauhallisemman, mutta riippuvuutta aiheuttavan pelikokemuksen. Kun tempo kerran on muutenkin hitaampi, niin eipä paljon haittaa vuoron odottelu. Kyllä tätä on parin kaverin kanssa tuntikaupalla tahkottu.
Sitäpaitsi vuoroa odotellessa ehtii hyvin siemailla kaljaa perjantaipelisessioissa, mikä on PESsiä pelatessa hiukan hankalampaa kun kädet hahuilee joka vaparin kohdalla pulloa... :p
Enemmän tosiaan kiukuttaa odotella kun kolme tietokoneen ohjastamaa idioottia (saakelin Don ja Sumo-Tsunami, oikein vihaksi pistävät) keikuttaa mailojaan. Varsinkin kun on itse juuri huitaissut pallon bunkkeriin tai metsään... Onneksi näitä porukkahaasteita ei Tiger Challengessa ole montaa.
Grafiikka on kyllä pirun hienoa, aina kenttiä ja pelaajia myöten. Yleisöön olisi kyllä voinut painostaa enemmän. Raskas musa kyllä yllätti ekalla kerralla, mutta olisivat voineet pistää muutaman biisin lisää, alkavat nopeasti toistamaan itseään nuo uusgrungerunttaukset.
Ohjaussysteemi on todella mainio, ihme ettei mokomaa ole aiemmin keksitty.

Summa summarum: Mainio ja rentouttava peli, mukavaa vaihtelua kaikenmaailman machomättötappoverilöylyjen ja miljoonan rallipelin seassa. Saapahan PES2 ja Vice City välillä tutustua koteloihinsa ja tehdä tilaa Tikrulle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Juu, lyöntitekniikka on todella mainitsemisen arvoinen. Sitä kun ei koskaan opi kunnolla hanskaamaan, aina kun aloittelen uutta pelisessiota niin on pakko lyödä harjoituslyöntejä jotta löytää oikean asennon ohjaimelle... toisinaan tuo lyönti taas vaan lähtee kaartamaan jompaankumpaan suuntaan ja siinä menee täysin usko omiin lyönteihin, kun taas joskus tuntuu että tekee mitä vain niin lyönnit lähtee suorina!
 
Ohhoh! sehän sai guardian viperiltä kokonaiset 9-, minä kun oon aina luullu, että sellaisesta aiheesta kuin golf ei voi tehdä muutakuin huonoja pelejä. Olishan tuo ihan harkitsemisen arvoinen vaihtoehto seuraavaksi peliksi... periaatteessa golf kyllä on ihan kiinnostavaa (käytäntö sitten taas on TÄYSIN eri asia :D ).

Mitenkäs tämä peli kolahtaisi sellaiselle, joka ei golfista ymmärrä hölkäsen pölähtävää?

EDIT: Onko muuten tuossa pelissä tiger woodsin lisäksi muutkin oikeita golffareita, vai onko loput jotain itse keksittyjä?

EDIT EDIT: jaa, tuohon edelliseenhän oli vastaus ps2fin:n arvostelussa, en vain aluks lukenut kunnolla sitä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan potsku
Mitenkäs tämä peli kolahtaisi sellaiselle, joka ei golfista ymmärrä hölkäsen pölähtävää?

Meikä osti Tigerin ja en ole koskaan pitänyt edes golfmailaa kädessä (minigolfmailaa kylläkin).
Täytyy sanoa, että peli imaisee kympillä mukaan. Pelissä tulee todelliset onnistumisen tunteen. Vastapainona tulee valitettavasti myös epäonnistumisen tunteet kun pallo tippuu esimerkiksi vesiesteeseen tai putti jää millin päähän reiästä. Grafiikka on lisäksi loistavaa (ainakin boxilla). Ollaan emännän kanssa tahkottu monena iltana kaksinpeliä ja miltei joka kerta olen joutunut myöntämään olevani huonompi. Olen yrittänyt selitellä itselleni, että tämä on vain peliä, mutta hävitä nyt naiselle... Ja sitten emäntä vielä hihittelee aina innoissaan kun lyö böödejä ja on muutenkin johdolla. Elämä on kovaa. Pitää treenata salassa.
Ja toisikseen peli sopii hyvin illanistujaisiin. Kiva mättää golfia kun ehtii oottaa drinksuakin välillä ja aika ei mene koko iltaa ohjain kädessä.
 
Moi kaikki kys. pelin omistajat!
Saan pelin tällä viikolla ja kyselisin näin etukäteen, että mihin osioon pelissä kannattaa tutustua ensimmäiseksi? Olenko nyt oikein ymmärtänyt, että pelissä on joku tutorial-/treeni-moodi?
 
Jep, on pelissä erittäin hyvä tutoriaali. Itse pelimuodoista kannattaa pelata Tiger Challengea, jossa voi haastaa enemmän tai vähemmän aitoja ammattilaisia ja lyödä vetoa voitostakin. Tässä muodossa saa sitten avattua uusia kenttiä ja kehittää omaa pelaaja ostamalla palkintorahoilla skillpointseja.
 
Ja heti kun saat kaveri-seuraa, niin ei muuta kuin porukalla tahkoamaan turnauksia! turnauksien tasot ja pituudet ovat kuitenkin laidasta laitaan ja helpoimmat turnaukset sujuu jo vaikka ei olekaan vielä itse Tiger Woods!

Kuinka moni on läpäissyt challenget? ja ketä oli mielestänne pahin vastus?
Itse tahkosin Vijay Singhiä vastaan kymmenisen matsia, mutta sitten itse Tikru meni ekalla yrittämällä!
Entä onko joku saavuttanut kaikki turnausvoitot? eaglet? trophyt?
 
Tänään tuli peli. Vaikuttaa näin ensi alkuun melko vaikealta. Onkos teillä jotain hyviä niksejä? Puttejen voimakkuudessa on mulla ainakin ongelmia, sekä draivit lähtevät välillä tämän uuden (mutta hyvän) svingi-järjestelmän takia vähän mihin sattuu. Useimmiten lähtevät sentään suoraan :) .Taas kohta tahkoamaan :D ...
 
Puttaamista helpottaa kummasti kun ottaa käyttöön nuo caddien vihjeet, tosin kannattaa olla tarkkana, "straight-in" ei aina ole sitä. Ja lyönteihin niin kannattaa oppia jokin ohjaimen asento käteen(sillä nuo saattavat olla melko poikkeavia!) jossa tuntuu että itse saa parhaiten lyönnit menemään suoraan ja jatkossa aina hakee tuon saman otteen kun aloittelee peliä. Ja taaksepäin heilautuksen aikana vielä voi peruuttaa lyönnin, vetäämällä hitaasti takas eteenpäin, näin kannattaa aina tehdä jos swingistä tulee keltaista taikka sinistä väriä.

btw. se on Tepsi joka jyrää! :cool:
 
Mitä putteihin tulee, ne kannattaa aina vetää täydellä voimalla, voimakkuus ja suunta valitaan tähtäinkursoria liikuttamalla. Caddie tips tosiaan päälle, vaikka mokoma kakkiainen välillä kertookin vajaita etäisyyksiä. Swingin rytmi on tärkeä, ja jos tikku menee hiukankin vinoon, lähtee pallo mihin sattuu. Swingin voi myös peruuttaa yksinkertaisesti päästämällä tikku vapaaksi.



Niin, ja kyllä se on Jokerit joka jyrää.
 
Eilen sain pelin ja todella hyvältä vaikuttaa. Olen juuri viime syksynä suorittanut green cardin ja vihreriöille pääsyä odotelessa on hyvä hakea fiilistä tästä upeasta pelistä.

Alkukankeuden jälkeen peli on alkanut sujua ja sitä tuleekin tahkottua pari tuntia päivässä. Eipä tässä muuta, kun että kaikki ketkä ovat ajatelleet pelin hankkimista niin suosittelen lämpimästi kipaisemista lähimpään pelinkauppaan. Ja nyt taas Tigeriä tahkoamaan!.
 
Ylös Bottom