Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Toca Race Driver 2

Horus

New Member
El onko kukaan hankkimassa ko. peliä? Ainakin autoja, ratoja ja luokkia riittää. Tämä voisi olla se seuraava "suuri" Live -peli. Vai onko? Mitä mieltä olette.
 
Näyttää todella lupaavalta, taitaa olla pakko-ostos minulle, vaikka en Liveä omistakaan. Ainakin pelattavaa näyttäisi olevan tarpeeksi.
 
onkos tää kakkonen se ku nimikin on varmaan 10sananen ja pitäis pelin olla vauriomallinnuksen huippu?

jos kyseessä sama niin pakko hankinta (tosin jenkeistä)
 
Tocan sivut ovat näköjään uudistuneet. Käykeepä tsekkaamassa ne. Ainakin screenshotteja löytyy ihan kivasti. Ainakin niiden perusteella luokkia näyttäisi riittävän. Vielä kun autot tuntuisivat edes kohtuulisen realistisilta, niin peli on ehdoton kunkku nettikaahailuksi. Odotan todella paljon tämän pelin tulemista.

http://www.codemasters.co.uk/tocaracedriver2/index.php
 
usa versiota (DTM race driver 2:sta) pääsin kokeilemaan ja voin sanoa että upea peli on. ja innostaa pelaamaan dtm:ääkin kun on oikeat nimet. myös land roverin maastureilla, formula fordeilla, fordin rekoilla jne vermeillä on upea ajella ja ainakin minun kyvyilleni haastettakin riittämiin. vauriomallinnus oli ehkä pienoinen pettymys sillä ei se nyt niin mullistavan upeaa ollutkaan. tosin jos täysillä seinään pamauttaa niin kisa on heti ohitse
 
PC-demoa olen tässä hinkannut ja hyvältähän peli vaikuttaa. Vahinkomallinnuksessa pissii se, että autojen tekstuurit eivät vaihdu iskuista, jonka takia pitkin seiniä ajeltu pelti kiiltää kuin uusi. Mutta vauhdintuntu ja ajofiilis olivat hyvät. Tuskinpa Xbox-versio kovinkaan paljoa PC-versiosta eroaa...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Vahinkomallinnuksessa pissii se, että autojen tekstuurit eivät vaihdu iskuista, jonka takia pitkin seiniä ajeltu pelti kiiltää kuin uusi.

eikös flat outissa pitäis vaihtua myös tekstuuri?

mutta ei ajopeleissä pitäis olla sen ratkasevas osas...vaikka mul kyl hiukan on :)
 
Jeps. Pistin jo pari päivää sit play.comista tuon tilaukseen.

Olen kyllä aika pettynyt tuohon autovalikoimaan, vaikka siel monen näköistä vessaa onkin. Ensinnäkin vuoden 2004 DTM (johtuen siitä että ko. lafka omistaa oikeudet vain 2001, 2002 ja 2003 vuosille) autot loistaa poissaolollaan. Sitten edellisen TOCAn paras sarja eli BTCC on kanssa jätetty pois...ETCC:kin olisi ollut ihan mielenkiintoinen...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Veeksi
Jeps. Pistin jo pari päivää sit play.comista tuon tilaukseen.

Olen kyllä aika pettynyt tuohon autovalikoimaan, vaikka siel monen näköistä vessaa onkin. Ensinnäkin vuoden 2004 DTM (johtuen siitä että ko. lafka omistaa oikeudet vain 2001, 2002 ja 2003 vuosille) autot loistaa poissaolollaan. Sitten edellisen TOCAn paras sarja eli BTCC on kanssa jätetty pois...ETCC:kin olisi ollut ihan mielenkiintoinen...

mua sit taas häiritsee ton pelin rallipätkät. turhaan koitettu sellasia sinne tunkea. ois ees ralliautoon tunkenu kolinin ohjattavuuden mutta ei niin ei.
 
Toca Race Driver 2 Xbox versio on varsin mainio tapaus, pelasin peliä pääsiäisenä useamman tunnin. Kyseessä oli debugversio, joten livessä ei päässyt peliä kokeilemaan, mutta varmasti on tiukkoja kisoja luvassa. Grafiikka on pelissä hyvää ja mikä tärkeintä, ohjaustuntuma padilla on erinomainen. Kyseessä ei ole mikään arcade kaahailu, tyyliin nappi pohjassa, vaan spinnauksia tulee, jos vetää liipasinta liikaa. Perinteisen uramoodin lisäksi pääsee ajamaan vapaita kisoja, ja autoluokkia sekä ratoja on enemmän kuin riittävästi. Vauhdintuntu on mainio, ja vahinkomallinnus toimii ihan kiitettävästi, simulaatiotasoa pystyy nyt säätämään portaattomasti. Eroa PC-versioon ei juuri ole, paitsi tietysti resoluution kohdalta. Heti kun peli tulee myyntiin, aloitamme sivustollamme turnauksen, jossa pääpalkintona on Xbox konsoli ja iso läjä pelejä. Kyseinen peli on pakkohankinta kaikille autourheilun ystäville.
 
Tulipas haettua kaupasta tämäkin. Toivottavasti livekin pelaa jo illalla, että pääsee siellä kokeileen. Odotuksen tosin on aika ristiriitaiset. Eka osa ei niin hirveesti iskeny, mutta tästä on kuulunut vain kehuvia kommentteja. Saapas nähdä.
 
On kyllä huippupeli. Yks live ilta takana ja fiilikset pelistä on aika positiiviset. Odotukset oli vähän ristiriitaiset eka osan jälkeen, mut eipä tää sitä kauheesti muistuta. Ovaalikisat oli aivan helvetin vaikeita, mutta silti mielenkiintoisia. Hienoja ratoja oli monia. Autoista DTM autot iski henk.koht. eniten. Niiden äänikin oli upeeta kuuneltavaa. Koneesta lähti normaalien äänien lisäksi mukava viheltävä ääni, kuten oikeistakin DTM autoista (jos olen oikein kuullut). Enivei ei häviä tippaakaan peegeeärälle ja just nyt tuntuu jopa paremmalta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dasboot
On kyllä huippupeli. Yks live ilta takana ja fiilikset pelistä on aika positiiviset. Odotukset oli vähän ristiriitaiset eka osan jälkeen, mut eipä tää sitä kauheesti muistuta. Ovaalikisat oli aivan helvetin vaikeita, mutta silti mielenkiintoisia. Hienoja ratoja oli monia. Autoista DTM autot iski henk.koht. eniten. Niiden äänikin oli upeeta kuuneltavaa. Koneesta lähti normaalien äänien lisäksi mukava viheltävä ääni, kuten oikeistakin DTM autoista (jos olen oikein kuullut). Enivei ei häviä tippaakaan peegeeärälle ja just nyt tuntuu jopa paremmalta.

Dasboot puhuu asiaa, raapustelin tuossa juuri arvostelun kyseisestä pelistä. Huippupeli, vaikka Livessä tulee aikamoista vääntöä kun porukka törmäilee ja autot hajoavat käsiin, mutta kuten eräs juontaja totesi:"Kisa elää!". Tarkkaavaisimmat varmasti huomasivat pelin kannessa olevan tarran, ja noudattavat sen ohjeita, niin voivat voittaa itselleen Xboxin!!!;)
 
Täytyy kyllä sanoa, että itse olen hieman pettynyt. Autoluokkien ahtaaminen samaan peliin on todellakin syönyt realismia, sillä jotkut autot käytäytyvät naurettavan epämääräisesti (esim. rallissa). DTM ynnä muut katuluokat ovatkin sitten astetta paremmin toteutettuja, vaikka peliä riivaakin lievä painovoimattomuus luokassa kuin luokassa. PGR2:ssa on minusta jämerämpi ohjaustuntuma.

Uramoodi on myös melko köykäinen, sillä aika-ajoja ei pääse ajamaan, eikä autoja virittelemään. Onneksi yksittäisissä kisoissa tämä on mahdollista. Kokonaisuudessaan ihan hyvä ja audiovisuaalisesti toimiva peli, jossa olisi kuitenkin ollut potentiaalia parempaankin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Täytyy kyllä sanoa, että itse olen hieman pettynyt. Autoluokkien ahtaaminen samaan peliin on todellakin syönyt realismia, sillä jotkut autot käytäytyvät naurettavan epämääräisesti (esim. rallissa). DTM ynnä muut katuluokat ovatkin sitten astetta paremmin toteutettuja, vaikka peliä riivaakin lievä painovoimattomuus luokassa kuin luokassa. PGR2:ssa on minusta jämerämpi ohjaustuntuma.

Uramoodi on myös melko köykäinen, sillä aika-ajoja ei pääse ajamaan, eikä autoja virittelemään. Onneksi yksittäisissä kisoissa tämä on mahdollista. Kokonaisuudessaan ihan hyvä ja audiovisuaalisesti toimiva peli, jossa olisi kuitenkin ollut potentiaalia parempaankin.

Peli kiilasi itsensä listojen kärkeen, eikä suotta. Epätasaisuutta löytyy eri aujoluokkien kesken, se on totta, mutta pelin vertaaminen PGR2:n on vähintääkin huvittavaa. Kyseessä ei ole mikään arcadekaahailu, vaan enemmän simulaation puolelle painottuva peli. PGR2 ohjaustuntuma on vähintääkin "yliampuva", jos et ole huomannut. Kyseisiä pelejä ei kannattaisi lähteä vertailemaan, sillä mitään yhteistä niillä ei juuri ole. Hyviä pelejä kummatkin, onneksi on mistä valita. Nyt kokeilemaan Sudekin betakoodia! ;)
 
Vertailu PGR2:een on aivan paikallaan, sillä PGR2:ssa minusta ohjausliikkeet välittyvät paremmin peliin ja auton liikkeistä saa selkeämpää palautetta kunnon voimavasteen kautta. Tässä ei ole niinkään kyse pelin realismitasosta, vaan siitä, miten Xboxin ohjainta on hyödynnetty. Tocassa tatin kalibrointi voisi olla paremmin hoidettu kuten myös liipaisimien. Voimavastekin on hyvin vaatimaton. Lisäksi en saata ymmärtää, miksi Tocaan on laitettu ihmeellisä ajoapuja, jos se kuitenkin tähtää realismiin. Mutkista ulos tultaessa tietyn kriittisen pisteen kun ylittää, hanan voi laskea auki ilman pelkoa spinnistä. Tästä kiitos luistonestolle, joka pätkii kaasua (?). PC-versiosta tuttu simulaatiotaso on Xbox-versiosta poistettu. Jonkinlaista realismin säätövaraa olisin kyllä toivonut, sillä tällaisenaan Toca ei edes ole niin realistinen kuin on hypetetty. Gran Turismo vie tällä saralla Tocaa mennen tullen, jos vahinkomallinnus unohdetaan (joka sekin on toteutettu vain vähän sinne päin ... vrt. kotim. Flatout), vaikkei Turismoakaan voi vielä simulaattoriksi sanoa.

Että tällaista napinanaihetta olen pelistä kaivellut. Sanon vielä kerran, että Toca RD 2 on parhaimmillaan todella hyvä ja viihdyttävä peli, mutta yleisvaikutelmaa heikentää muutamien autosarjojen hutaistu toteutus. Yksinpelinäkin Toca menee, mutta Livessä se on parhaimmillaan. Live-tuki toimii aivan riittävän sujuvasti täysillä pelaajamäärillä, vaikka lievää viivettä kotimaisissakin peleissä voi havaita. Ulkomaalaisilla servereillä autot hyppivätkin jo enemmän, mutta omaan ajoon ne eivät vaikuta, ellei sitten satu kolaroimaan.
 
Hyvä peli.
Pidän tuosta ajotuntumasta.
Rekat ja Colin McRae tyyliset -rallikisat ovat kyllä turha lisä.

Toivoisin että ne tekis sellaisen Tocan kuin ne kaksi ekaa PS1:n Tocaa olivat.
Niissä oli kunnon Championship, eli eri maat ja jokaisessa maassa useampi rata.
Ja ennen kisaa oli pakko ajaa aika-ajo, ellei ajanut lähti viimeisestä paikasta, ja kaikki radat kisattiin kahdesti, niin kuin DTM kisoissa.

Silloin edellistä Toca RD:tä odotellessa pelasin Toca2:sta ja ei meinannu tulla mitää, siinä auto lähti heti käsistä jos vähänkin ajoi nurmikolle.
Parempaan suuntaan tuo ajotuntuma on mielestäni menny,
mutta huonompaan suuntaan peli on taas mennyt siinä että kunnon Championship:iä ei enää ole.

ps: oli kyllä ekan kerran outoa nähdä tässä pelissä Playstation2:n logo DTM autossa, ja tämähän ei edes ps2:lle tule:)
mutta tällä taitaa ollakin täysi lisenssi kaikkiin noihin sarjoihin jne.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
tällä taitaa ollakin täysi lisenssi kaikkiin noihin sarjoihin jne.
Ei taida olla täysi lisenssi kaikkiin sarjoihin, mistä pääsemmekin sujuvasti siihen, että hyvin tehtyjä sarjoja ovat juuri ne mihin on täysi lisenssi eli Formula Ford, DTM, veekasit jne.

Btw, täydellisestä realismista on turha napista niin kauan kun ajellaan kotisohvilta ja vieläpä padeillä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan foghorn
ps: oli kyllä ekan kerran outoa nähdä tässä pelissä Playstation2:n logo DTM autossa, ja tämähän ei edes ps2:lle tule:)

Joo taitaa PS2 olla oikeastikin sponssaamassa kyseistä tallia. Ja on noita ollut muistaakseni joissakin muissakin ajopeleissä, ainakin Total Immersion Racingissä. Nosti kyllä itselläkin kulmakarvoja kun ekaa kertaa tuommoisen huomasin. Olin aina luullut että tuommoista mainostusta vastaan on jotkin sopimuspykälät, mutta ei kai sitten.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dasboot
Btw, täydellisestä realismista on turha napista niin kauan kun ajellaan kotisohvilta ja vieläpä padeillä.

Tuohonkin täytyy yhtyä. Toivottavasti edellisestä viestistäni ei saanut sellaista kuvaa, että vain ja ainoastaan ehdoton realismi kelpaisi. Itseasiassa minulle on aivan sama onko peli arcadea vai realistinen kuvaus autoilusta, kunhan se vain on hauska ja pelattava. Valitettavasti Toca RD 2:n fysiikkamoottori heittää niin pahasti härän pyllyä eräissä paikoissa, että se ei enää täytä nautittavuuden ehtoja. Muun muassa DTM ja V8 ovat erittäin miellyttäviä sarjoja, joihin olisi kannattanut panostaa määrällisesti enemmän. Muun muassa ralliin, rekkakisoihin ja sen sellaisiin mennyt työaika on aivan turha, sillä ne eivät toimi ollenkaan ja vain pilaavat fiilikset.
 
Ylös Bottom