Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Toiveita ja odotuksia PES4:een

Kaikki joukkueet mitkä ovat Euroopan huippuliigoista, niin niillä on lisenssi, tai ainakin oikeat nimet.
Saisivat vain nyt hankkia kokonaisen lisenssin, että pääsisi pelaamaan niitä eri maiden liigoja.
 
"Ei todellakaan ole paras vaihtoehto. Esimerkiksi tapauksessa jossa lähin pelaaja on vastustajan takana tai muuten vaan surkeasti sijoittuneena. Periaatteessa pelaaja pakotetaan tekemään väärä ratkaisu ja näinhän ei saisi tapahtua. Siksi tähän tulisikin kehittää joku systeemi tyyliin Fifa (kts. edellinen viestini)."

En ole uusinta Fifaa pelannut, mutta vaikuttaa aika hitaalta tuo systeemi. Itse olen aina jonkun syöttökohteen löytänyt toisesta suunnasta mikäli tämä lähin pelaaja toisessa suunnassa on vastustajan takana. Voihan tästä olla montaa mieltä, mutta mielestäni PES2:n systeemi oli varsin toimiva vaikka turhauttavia tilanteita joskus olikin.

EDIT: No uuh. Unohdin käyttää oikeata lainaustoimintoa. Liian tottunut futisforumiin :D
 
NewsFlash

Winning Eleven 8 elokuussa Japaniin10.05.2004

Konami on ilmoittanut jukaisevansa Winning Eleven 8:n Japanissa 5. päivä elokuuta PlayStation 2:lle ja Xboxille. Eurooppaan peliä odotellaan lokakuun lopulla nimellä Pro Evolution Soccer 4.

Virallista tietoa pelistä on vielä niukasti, mutta eri lähteiden mukaan siitä pitäisi löytyä yli 200 seura- ja maajoukkuetta. Saksan, Espanjan, Italian, Ranskan, Englannin ja Hollannin joukkueet löytyvät omilla nimillään, mutta pelaajien nimet ovat ilmeisesti vieläkin väännöksiä oikeista nimistä. Master Leaguessa on 138 joukkuetta ja uusi "growth and decline" -systeemi estää yhden joukkueen jatkuvan ylivoiman.

Tietysti grafiikkaa, fysiikkaa ja kontrolleja on myös hiottu ja säädetty ja nyt peliasujenkin pitäisi likaantua mutaisilla kentillä.
 
Puolustuksen kontrolleja pitäisi saada hiotummiksi. Puolustajat sinkoilevat välillä mihin sattuun, kiitos koneen auttavan ohjauksen. R2-tyylisesti pitäisi pystyä puolustajilla myös liikkumaan strafettamalla sivulle. Puolustajien ja myös hyökkääjien sijoittumisen tekoäly on PES3:ssa välillä karmeaa katsottavaa. Maalivahdit torjuvat ihan hyvin kovia laukauksia, mutta lörömaaleja tulee turhan usein. Pikkuviat alkavat hatuttamaan pitkään pelatessa ja niiden ansiosta tulee pelissä vähän turhan paljon sellaisia halpamaiselta tuntuvia maaleja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan joecool
ONLINE??? Pakko olla nettipeli! Sitte pelittäis...

Minun mielestä toi online ei kyllä olisi mikään pakollinen. Mukavempihan on pelailla himassa tai tutuilla hyvässä seurassa.
Ei tossa netti pelaamisessa kuitenkaan ois samanlaiset fiilikset toisin kuin kavereiden kanssa pelailussa. Ja netissä kun pelaisi niin usein tullis sellasta vastaan että vastapelaaja poistuisi pelistä.
 
Nettipeli joka tukisi 20 pelaajaa, eli ihmispelaajat joka pelipaikalle...
Tämmöisessä täysissä paikkapeleissä on urheilunettipelien tulevaisuus.
 
Re: NewsFlash

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Winning Eleven 8 elokuussa Japaniin10.05.2004

Master Leaguessa on 138 joukkuetta ja uusi "growth and decline" -systeemi estää yhden joukkueen jatkuvan ylivoiman.

Hmm.. Toivottavasti tämä ei tarkoita, että kone rupee huijaamaan mikäli pelaaja dominoi. Ihmettelen mihin PES moista toimintoa tarvitsee, sillä itseäni juuri häiritsee, että joka vuosi tuntuu olevat uudet joukkueet kärkikahinoissa. Tuntuu aikamoisen epärealistiselta.
 
Näitten tietojon perusteella peli näyttää TODELLA lupaavalta. Vielä se nettipeli mahdollisuus mukaan niin siinä olis sit aivan loistava peli.

Mikäs tämä dominoinnin esto nyt on:confused:
Onkos kellään lisää tietoa tosta?

Toi JuRkan tokasema on kyllä ihan totta. Miettikääpäs kun joskus tulevaisuudessa ruvetaan perustamaan ihan liigoja nettiin ja 22 eri pelaajaa pelaa samaan aikaan. Eli jokainen ohjastaa omaa pelaajaansa. En edes viitsi ruveta miettimään pidenmälle, tässä muutenkin hirveä odotus tollasta kohtaa:D
 
Online 22 pelaajaa > idea: matseja olisi pelattava tai muuten ihmisen ohjastama manageri valitsee jonkun varapelaajan tilalle. Joku seuran johtoon, ja valitsee joukkueen 22 pelaajasta matseihin joukkueen. Ja pelaajaa myytäessä voisi itse vaikuttaa omaan palkkaan sun muuhun. Tästä voisi tulla jotain suurenmoista. Joukkueita voisi tulla kymmeniä! Ellei peräti satoja! Joukkueet voisi itse perustaa ja nostaa pohjamudista. Pelaajat (ihmiset) voivat liittyä tai ostaa seuraan. Tekee itsestään uuden Zidanen!
 
Olen ilonpilaaja ja väitän, että 22 pelaajan ottelussa 6 hyökkäisi ja neljä puolustaisi aina joukkueessa. Muutenkin peli voisi olla aikamoista sekoilua ja moista peliä olisi todella hankala saada kasaankin. Kahdeksan pelaajan moninpeli voisi nyt ainakin alkuun olla netissä se maksimi.
 
22 pelaajaa samaan aikaan... voi vittu mitä sähläystä siitä tulis!
Kaikki hyökkää ja kukaan ei syöttele, 7 jätkää saman pallon kimpussa ja luulis siä maalissaki oleva vähä tylsää...
Ja palloon tuskin pääsis koskeen ku 2-3 kertaa pelissä ja lopun aikaa ihmeteltäs...
Nää on kyllä aika realistiset arviot sen "toimivuudesta".

Joku kolme vastaan kolme ois ehkä ihanteellisin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Juzecko
22 pelaajaa samaan aikaan... voi vittu mitä sähläystä siitä tulis!
Kaikki hyökkää ja kukaan ei syöttele, 7 jätkää saman pallon kimpussa ja luulis siä maalissaki oleva vähä tylsää...
Ja palloon tuskin pääsis koskeen ku 2-3 kertaa pelissä ja lopun aikaa ihmeteltäs...
Nää on kyllä aika realistiset arviot sen "toimivuudesta".

Joku kolme vastaan kolme ois ehkä ihanteellisin.

Paskan marjat ja mansikat. Kysehän on täysin siitä missä porukassa peliä pelaa. Sehän on ihan sama juttu kaikissa verkkopeleissä. Kun pelaa hyvällä ja tutulla jengillä niin pelit pysyy hyvinä ja sääntöjen mukaisina. Siellä jos joku rupeaa sooloilemaan niin eipä tarvitse kauaa pelailla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jari_1
Paskan marjat ja mansikat. Kysehän on täysin siitä missä porukassa peliä pelaa. Sehän on ihan sama juttu kaikissa verkkopeleissä. Kun pelaa hyvällä ja tutulla jengillä niin pelit pysyy hyvinä ja sääntöjen mukaisina. Siellä jos joku rupeaa sooloilemaan niin eipä tarvitse kauaa pelailla.

Mutta jalkapallo on aivan erilainen kuin joku CS tjsp.. Itse olen niin skeptinen, että en usko sellaista peliä ikinä saatavan kasaan missä jokainen muistaisi roolinsa. Pelaajat ovat tottuneet olemaan kosketuksessa palloon vähän väliä joten tuskin kovinkaan moni innostuu seisoskelemaan puolustuksessa koko päivää ja kuten aiemminkin veikkailin, niin keskikenttää tuskin olisi juuri lainkaan keskikenttäpelaajien noustessa innolla ylös. Veikkaan, että 99% pelaajista unohtaa roolinsa tuosta vaan, kun pallo tulee vähänkin lähettyville, niin siinä sitä pelaajien merkkaaminen unohtuu. Tästä voidaan olla montaa mieltä, mutta epäilenpä, että moinen toimii vain pelaajien mielessä.
 
Niin ja vielä se, että onko se sitten helppoa edes seurata peliä, jos olet puolustaja tai hyökkääjä ja et ole siellä missä pallo on eli esim. puolustaja jossain puolessa kentässä ja pallo boksin sisällä. Ei voi seurata edes tilannetta kunnolla välttämättä. Ja vaikka porukka olisi mikä tahansa, tuollaisen opetteleminen veisi aikaa hirveästi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NapaKettu
Niin ja vielä se, että onko se sitten helppoa edes seurata peliä, jos olet puolustaja tai hyökkääjä ja et ole siellä missä pallo on eli esim. puolustaja jossain puolessa kentässä ja pallo boksin sisällä. Ei voi seurata edes tilannetta kunnolla välttämättä. Ja vaikka porukka olisi mikä tahansa, tuollaisen opetteleminen veisi aikaa hirveästi.

Riippuu ihan siitä miten on tottunut pelaamaan. Kaverin kanssa pelattiin mm. viime kausi niin, että minä olin hyökkääjä ja kaveri keskuspuolustaja. Muutaman pelin jälkeen alkoi oma tontti ja peli löytyä. Reilun kymmenen pelin jälkeen roolit tulikin jo aika rutiinilla. Itse olen ainakin pelannut PES3:sta arviolta 95% lukitulla paikalla ja 5% niin, että pelaa sillä kellä pallo on.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan blayer
Itse olen ainakin pelannut PES3:sta arviolta 95% lukitulla paikalla ja 5% niin, että pelaa sillä kellä pallo on.

Samoin. Uskon, että jos joku vaikkapa perustaisi liigan ja joukkueet tehtäisiin ihmispelaajista ja ne pysyisivät suunnilleen samoina koko liigan ajan, muutaman sählinkipelin jälkeen alkaisi roolit löytyä. Jos ei löydy motivaatiota pelata paikkaa niin ulos joukkueesta :)

Tietenkään satunnaiset pelisessiot, joihin kerätään pystymetsästä 22 pelaajaa, eivät varmasti muistuta ainakaan jalkapalloa.

Taitaa olla kuitenkin niin, että tuo täysien joukkueiden nettipeli on ainakin PS2-versioissa vielä kaukainen unelma.
 
kolmosessa pelattiin multi tapillä sillain että viis vastaan kone. kone kyllä kaatui todella helposti kun paikat löysi. siinä pelatessa huomasi koneen "huono" tekoälyn ku pääsi itse sinne paikkaan hakeen syöttöä mihin halusi. eikä mennyt niin raiteita pitkin kun kone yleensä menee...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tropic
kolmosessa pelattiin multi tapillä sillain että viis vastaan kone. kone kyllä kaatui todella helposti kun paikat löysi. siinä pelatessa huomasi koneen "huono" tekoälyn ku pääsi itse sinne paikkaan hakeen syöttöä mihin halusi. eikä mennyt niin raiteita pitkin kun kone yleensä menee...
Samaa oon itekin huomannut. Läpisyötöt ovat aivan tappavia kun kaksi ihmispelaajaa on sitä toteuttamassa.
 
Ylös Bottom