Vastaus: Tom Clancy's Rainbow Six Siege
Aika uskomattomalta tosiaan kuulostaa kun lukee noita tekstejä, tuolla (vähäisellä) pelikokemuksella. Ettei vain omia tappioita selitettäisi paremmin päin? Tai sitten havainnot eivät ole omia, vaan toisen käden tietoa. Joka tapauksessa liioittelun makua ilmassa.
En tiedä miksi tämä meni virtuaalikikkelin pituuksien vertailuun, mutta pelikokemusta löytyy kyllä ihan tarpeeksi. Pleikalla levu on 56, pelejä 155 ja ränkkipelejä 20 (=todellisuudessa toki enemmän molempia, mutta error...). Boxilla levu 76 ja statseista en sen enempää osaa sanoa, koska ei mitään hajua, mikä on Ubi account sillä puolen. Myös custom pelejä tullut pelailtua paljon, joten eiköhän minulla ole ihan oikeus kertoa omat näkemykseni asioista. Rankkipelien määrä on tottakai vähäinen. Lennän niissä peleissä joka toisesta pois, jolloin peli kiittää minua banneilla, rankin putoamisella ja sykkeen äkillisellä nousulla. Todellisuudessahan leveliä löytyisi molemmilta konsoleilta enemmän, jos näitä erroreita ja expabugeja yms ei olisi tullut lukemattomien pelien edestä vastaan. Pleikalla mahtavuutta aiheuttaa vielä se, ettei peleihin voi joinata uudestaan toisin kuin Boxilla. Muutenkin tuntuu Boxilla toimivan vakaammin, vaikka kyllä sielläkin tulee bugia/erroria jos toista jokaisessa pelissä vastaan. Jotkut ovat toki vähäisiä äänibugeja, esteisiin juuttumisia yms, mutta ovat silti erittäin ärsyttäviä niiden jatkuvan esiintymisen takia. Tähän kun lisää jollain tavoin kierot kanssapelaajat, on hauskuus monesti kaukana.
Casualissa error viesti tulee vain noin joka kolmannessa tai neljännessä pelissä vastaan, joten sitä on siinäkin mielessä mukavampi pelata. Rankissa sitten yhdeksän rundin pelit ovat 100% varmuudella erroria (PS4). Nettinä Soneran 100/100 piuhalla, NAT Open ja yleisesti 39ms idle ping eikä vastaavia ongelmia muissa peleissä esiinny. Error koodi on se 41-loppuinen ja pikaisella Googletuksella erittäin yleinen, päivityksen jälkeenkin. Myöskin patch notessa lukee, että ongelma on "osittain" korjattu. Neljän pelaajan voimalla rankkipelien etsiminen on edelleen aika pitkästyttävää, joten ei sekään ole tietääkseni pari päivää patchin jälkeen ollut juurikaan sen nopeampi.
Reilu 90h takana pelejä ja varmaan viisi kertaa vihut yrittänyt tuota spawnia. Kertaakaan ei ole onnistunut, aika helppo on väistää tuo ja sitten hoidella vihut kun näkyvät missä liikkuvat.
Ainoa ongelma on, ettei tuota exploittia voinut mitenkään väistää, jos se toteutettiin koko tiimin voimin C4:n ja pierukaasunaattien avulla. Siinä ei paljoa respan vaihtaminen auta, kun jokainen respa on muurattu pieruilla ja räjähteillä sekä takana seisovilla rynkyillä, jotka aloittavat konserttinsa samalla sekunnilla, kun respaat. Videokuvaakin löytyy tästä, kun ollaan tämän uhrina. Joskus voin sen uploadata vaikka Tubeen. Onneksi kuitenkin tämä on nyt estetty. (Y) Xboxilla näitä sankareita tuli enemmän vastaan, kun tuntuu pelaajien taso yleisesti olevan muutenkin korkeampi kuin Pleikalla.
Nyt sen voi jo varmaksi sanoa, jotta korjasivat peleistä lentämiset. Ei ole tullut kertaakaan vastaan keskiviikon jälkeen. Bra!
Miksi sinulla on tarve useaan otteeseen julistaa tätä valhetta, vaikka näin ei selvästi ole? Useat pelaajat ja jopa pelinkehittäjä itse myöntää, ettei ongelmaa ole täysin korjattu, joten kuinka voit julistaa tälläistä "faktaa"?
Tarkoitus ei ole kuitenkaan lytätä peliä. Peli on pitkästä aikaa tuoreen tuntuinen FPS-peli, jota on hauska pelata ja jossa on selkeä skill gap. Peli on suorastaan mahtava silloin, kun se toimii ja peliseura on sen mukainen. Silti ongelmien vähättely tai piilottelu ei auta. Siege pelinä on vielä hyvin rikki, ja sen korjaamiseen voi mennä vielä useita kuukausia. Pahimmassa tapauksessa toki peli ei koskaan tule toimimaan vakaasti ja lähes bugivapaasti. Silti pelin takia unohtaa monesti nukkua ja syödä, joten ainakin minuun peli on kolahtanut erittäin suuresti. Toivotaan, että tulevat patchit korjaisivat suurimmat peli-ilon pilaajat pikaisesti pois. Muuten peli tulee menettämään pelaajakuntaansa, jota se on jo nyt tehnyt.