Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Pitää olla siis Xbox ja PC linkattuna sille samalle Uplay-tilille. Itselläni siirtyi mallikkaasti kaikki Xboxille Pleikkarilta.
Niin, eikö tuo viimeisin kuvailemani skenaario siis tuottanut tämän lopputuloksen? Hirvittää epälinkittää noita accounteja vaan, kun kohta on kaikki levelit ja elite skinit hukassa kuitenkin...
 
Kovatasoisempaa Siegulamähinää. Siellä on Twitch Droppia tarjolla, jos katselee esim. tätä streamiä.

 
Tämä aika hyvä juttu, soisi leviävän muihinkin peleihin vastaava hiiriapinan karkotin.


Nyt alkuviikosta tulleessa päivityksessä lähti rullaamaan tämä operation mousetrap. Ainakin mitä tässä nyt redditiä ja ximin foorumia lukenut, niin vaikuttaa toimivan. Huolesttuavasti myös ximin foorumilla oli puhetta että nyt ensi viikolla saisivat jonku patchin ulos joka estäisi ubia tunnistamasta adapteria. Saa nähdä miten tulee käymään, mutta hyvä ainakin että jotain yritetään tehdä.

Ohessa pieni kuikkaus xim foorumin helmiin.

vyo7xsv4mrta1.jpg


Niin ja sanotaas nyt täälläkin että sain nyt oman xboxilla käytössä olleen uplay käyttäjän sähköpostin vaihdettua ja nyt on käytössä pc:lläkin sama acco. Eli ei tarvi enää ostaa kahteen kertaan samoja kilkkeitä jos haluaa pelaa kahdella alustalla. Olisi tosiaan pitänyt tuo linkkailu tehdä ENNEN sitä joulukuun patchia (mistä edelleen vähän suolainen miten heikosti ubi tiedotti tuosta) niin olisi saanut yhdistettyä pc ja xbox accon kamat. Nyt ei voinut enää yhdistellä mitään, ja käyttöön jäi pelkästään ne mitä aikanaan boxilla hommasin.
 
Nyt alkuviikosta tulleessa päivityksessä lähti rullaamaan tämä operation mousetrap. Ainakin mitä tässä nyt redditiä ja ximin foorumia lukenut, niin vaikuttaa toimivan. Huolesttuavasti myös ximin foorumilla oli puhetta että nyt ensi viikolla saisivat jonku patchin ulos joka estäisi ubia tunnistamasta adapteria. Saa nähdä miten tulee käymään, mutta hyvä ainakin että jotain yritetään tehdä.

Olen antanut itseni ymmärtää, että systeemi datasta ja telemetriasta päättelee "jollain tekoäly kikoilla" että milloin vaikuttaa olevan hiiri kehissä. Voin olla väärässäkin, jos olisi sillä tavalla se voi olla aika vaikea systeemiä huijata. Toivottavasti on niin.

Olisi tosiaan pitänyt tuo linkkailu tehdä ENNEN sitä joulukuun patchia (mistä edelleen vähän suolainen miten heikosti ubi tiedotti tuosta) niin olisi saanut yhdistettyä pc ja xbox accon kamat. Nyt ei voinut enää yhdistellä mitään, ja käyttöön jäi pelkästään ne mitä aikanaan boxilla hommasin.

Ubilta tuli peräti ihan sähköpostia, että tee linkkaus pre-pach ja jos et tee voi tulla ongelmia. Itse olen liikkeellä yhden sähköpostin taktiikalla, niin ei tarvinnut muuta kuin logata ja käydä varmistamassa, että onko kaikki tilit linkattu samaan ja olihan ne.
 
Todennäköisesti nämä näppishiiripelaajat konsolilla lähtisi terveenä paralympialaisiin kisaamaan jos olisi mahdollisuus.

Kai tuosta joku jotain iloa saa kun pystyy olemaan muita parempi huijaamalla?
 
Viimeksi muokattu:
Ubilta tuli peräti ihan sähköpostia, että tee linkkaus pre-pach ja jos et tee voi tulla ongelmia. Itse olen liikkeellä yhden sähköpostin taktiikalla, niin ei tarvinnut muuta kuin logata ja käydä varmistamassa, että onko kaikki tilit linkattu samaan ja olihan ne.

Minä kyllä väitän etten ole moista sähköpostia saanut, tai sitten se on ollut sillä kuuluisalle pienellä präntillä jossain nurkassa. Silloin live eventissä, ominaisuuden julkistamisen yhteydessä ei tästä takarajasta ainakaan mainittu mitään. "voi tulla ongelmia" on myös kohtuu erikoinen lausahdus kun puhutaan asiasta mitä ei voi enään tehdä X ajan jälkeen. Ei nyt mikään maailmaa romauttava menetys, mutta vähän heikosti mielestäni tiedotettu pelaajien vuosia odottamasta ominaisuudesta että joo 2-3 viikkoa aikaa tehdä, muuten pysyvästi seilaa se laiva ohitse.
 
Jos joltain vielä puuttuu Siegula jostain syystä, niin Deluxe Edition saa parhaillaan omakseen kympillä Pleikkarille ja Xboxille.


 
Ollut nyt jo pitkää, alkuvuodesta saakka ainakin, että Siegessä esiintyy boxilla jotain mystistä lagia. Tuntuu että koko konsoli meinaa takuta, kun guiden avaaminen kestää monta sekuntia ja sitten se menee siihen "sammutetaanko konsoli" kohtaan, eli olisi tavallaan pohjassa pitänyt guidenappia. Party chatissa äänet lagaa niin paljon ettei saa selvää ja ohjaukseen tulee ihan käsittämätöntä input lagia. Ja ei oo mitää mousetrap juttua se. Kaverilla ollut pahempana series S:n kanssa nämä ongelmat. Nyt sain miehen houkuteltua takas pelikentille ja kerettiinkö me yks matsi pelaamaan, ennenkuin samat ongelmat alkoi. Kumpikaan kuule toista kunnolla kun ihan minuutin välein puheäänet lagaa ja kaverin boxi meinaa ryytyä. Discord appikaan ei auttanut. Meinasi pelit loppua siihen, mutta kaveri kokeilla heittää Vsyncin päälle ja sillä korjaantui ainakin toi äänien lagaaminen. Silti, varsinkin rundien alussa, on sitä input lagia. Itelläkin välillä ollut, mutta ei tänään käynyt. Tosi erikoista, kun tuntunut meillä ainakin olevan tätä ongelmaa se puoli vuotta minimissään, mutta googlekaan ei oikein tunnu osaavan auttaa. Ja vain Siegessä tämä...
 



Uutta siisonia pukkaa taas loppukuusta. Pääosin ihan hyviä, tai ainakin kohtuu harmittomia muutoksia. Ainoa mikä vähän mietityttää on toi uusi "quickplay", missä on puolustajille valmiiksi vahvistettu osa seinistä. Nopeuttaa joo pelaamista, mutta saattaa aloittelijoilla varsinkin opettaa ns. huonoja tapoja, kun ei niitä tarvi itse enää vahvistaa. No en sitä oikeastaan koskaan itse pelaa, niin ei silleen kosketa, mutta ajatuksen tasolla hiukan vierastan. Uusi hahmo näytti huippukivalla. Aika helppo toisaalta counteroida kun saa impactilla rikki, mutta sillä on kuitenkin neljä jyrää käytössä. Luulen että se niiden aiheuttama ääni saattaa olla yllättävän kova valttikortti, että vaikka ajelisi betonilattialla nii saattaa kivasti peittää sivustaan kiertämisen äänet. Toimii toki molempiin suuntiin. Tässä vielä reddit linkki missä tekstimuodossa tiedot, niille joita videon katselu ei napostele.

 
1709145151914.png

Parin viikon päästä saadaan taas uutta siisonia ja käynistyy yhdeksäs vuosi! Ainoa peli mitä jaksanut pelata yhtenäisesti näin pitkään. Tai onhan tässä ollut aina muutaman kuukauden taukoja aika ajoin, mutta joku siinä vetää aina takaisin. Kävin test servulla pikkusen kokeilemassa uutta hahmoa kanssa, vaikutti aikas kivalle. Vaatii kyllä vähän tiimityöskentelyä että saa siitä kunnolla irti hyötyä, mikä on hyvä. Kiva nähdä myös että tulee jotain lisäpäivityksiä mousetrappiin, koska ollut sen julkaisusta asti ollut aika hiljaista. Taisi 2 viikkoa olla XIM vapaa peli, ja se siitä sitten. Että sinällään joo voisi tietty sanoa että liian vähän liian myöhään, mutta yritetään ottaa posin kautta.
 
Ylös Bottom