Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Tosiaan kaikki muut uudistukset vaikuttaa ihan hyviltä, mutta tuo kameroiden käyttö kuoleman jälkeen hiukan epäilyttää. Toivottavasti ovat valmiita muuttamaan näitä palautteen mukaan ja mikäli se on liian vahva, niin ottavat sen pois. Ne vahvistetut kattoluukut olivat melko huono uudistus ja niistähän luovuttiin melko nopeasti, joten tässä toivoisi sitten samanlaista regointia, jos sille on tarvetta. Tuo hyökkääjän vaihtaminen dronevaiheessa on myös varsin hyvältä kuulostava uudistus. Nykyisellään kun se dronettaminen on rankedissa lähinnä dronen säästämistä ja odottelua hyökkääjillä, niin tuon kautta siihen tulee ehkäpä vähän aktiivisuutta.

Uusi operaattori vaikuttaa tosiaan ihan puhtaasti siltä, että halutaan helpottaa tuota puolustajien gadgettien tuhoamista. Siellä on kuitenkin hivenen liikaa ollut kaikkea kamaa ja varsinkin nuo luodinkestävät systeemit ansaitsevat kaikki nerffit mitä niille laitetaan. Nykyisellään puolustajilla on kuitenkin etu aina ja pelin luonne on myös sellainen, että lähtökohtaisesti se hyökkääminen on haastavampaa, jos kaksi tasaväkistä tiimiä lyödään vastakkain. Mielenkiintoista nähdä miten tämä muuttaa asioita.

No kohta sitä luultavasti pääsee itsekin testailemaan, niin sittenhän saa jonkinlaisen käsityksen kaikista uudistuksista.
 
Mutta ei se olekaan ongelma, että killssejä tulee sehän sanottiinkin klipissä. Mulla on huoli siitä, että sillä saa lapsellisen helposti tuhottua puolustajien gadgetit riskeematta kovin pahasti omaa persettä. Kaikki castlen ovet, shieldit, kaikkien kamerat ja pelit ja vehkeet_gone_helposti_aina. Neljä on paljon! Tämän lisäksi tiimillä saattaa olla kakkosaseena niitä gadgetin tuhoajia, että jos nyt joku vielä jäi tuhoamatta niin niillä sitten vielä lisää runtua...en tie, pahalta näyttää että Nikko Auto mies valitaan aina ja joka rundissa. Meneekö tämä nyt ihan call of dutyksi kun gadgettien rooli tällä tavalla vedetään suohon?
Sitä en osaa vielä sanoa onko neljä liian paljon. Gadgetit tällä hetkellä ainakin yliedustettuina, mutta toki on mahdollista että nyt ajaudutaan sitten suoraan toiseen ääripäähän. Muten ja mozzien rooli varmasti korostuu uuden hahmon torjumisessa. Konsolilla myös se dronejen ampuminen ei ole ihan niin iisiä mitä pc puolelle, missä en ainakaan usko näiden räjähtävien dronejen muodostuvan ongelmaksi. Voin kertoa sitten omia fiilinkejä jahka sitä pääsen kokeilemaan.
 
Jep toivottavasti olen ihan väärässä, tota myös mietin että jos sellaisen ampuminen on semi-helppoa niin sitten ei niin vakavaa kuin äkkiseltään kuulostaa. Ensimmäinen perstuntuma käytettävissä olevin tiedoin on semisti huolestunut. NELJÄ!? Laitahan fiilareita jakoon kun selviää miltä näyttää. Varmastikin tuo monsteri valitaan joka rundiin 100/100, eli kokemusta pitäisi heti alkaa testiserverillä siunaantua.

Tosiaan kaikki muut uudistukset vaikuttaa ihan hyviltä, mutta tuo kameroiden käyttö kuoleman jälkeen hiukan epäilyttää. Toivottavasti ovat valmiita muuttamaan näitä palautteen mukaan ja mikäli se on liian vahva, niin ottavat sen pois.

Samaa mieltä tästä, tämä on toinen josta vähän huonot ennakkovibat.
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoisia uudistuksia näköjään luvassa. Pääasiassa kyllä vaikuttavat positiivisilta, mutta en ylläty jos joidenkin kohdalla todetaan, että ei olekkaan ihan tasapainossa ja fiksaillaan sit jälkikäteen. PC puolella tuo räjähtävä drone tuskin on liian tehokas, kun puolustajat muutenkin napsivat niitä niin hyvällä prosentilla. Nähtäväksi jää miten konsolilla käy sen kanssa, itse ainakin tunnunstan, että välillä tulee ammuttua lippaallinen kuteja ohi. Hieman mietitytti tuo Goyon kilven poisto, mutta ilmeisesti vaihdossa räjähteiden määrä kasvaa viiteen, joten eiköhän se tasapainoita tilannetta. Melusin laitteet kyllä tuhoutuvat helpon näköisesti nyt. Jonkinlainen nerffi oli varmasti paikallaan, mutta äkkiseltään tuntuu, että Banshee ei enää paljoa eroa hyödyllisyydessään liike tunnistimista.

Kellään tietoa miten tuo hyökkääjien operaattorin vaihto prep phasen aikana käytännössö toimii? onko rajoitettu sixth pick tyyliin yhteen, vai voiko koko joukkue vaihtaa mielensä mukaan. Jos mitään rajoitusta ei ole, niin on kyllä todella suuri etu hyökkääjille.
 
Kellään tietoa miten tuo hyökkääjien operaattorin vaihto prep phasen aikana käytännössö toimii? onko rajoitettu sixth pick tyyliin yhteen, vai voiko koko joukkue vaihtaa mielensä mukaan. Jos mitään rajoitusta ei ole, niin on kyllä todella suuri etu hyökkääjille.
Kaikki pystyvät vaihtamaan operaattoria. Ubisoft pyrkii muutoksella antamaan hieman tasoitusta hyökkääjille, jotka on lähtökohtaisesti aina alilyöntiasemassa suhteessa puolustukseen. Myös prep phasen merkitystä pyritään korostamaan.
 
Toimii paremmin jostain syystä, heti ensimmäisessä dronetuksessa huomasin että jotenkin "napakampi näppiin" tms. eli olisiko input lagista lähtenyt jokunen millisekunti pois tai muuta vastaavaa. Näytti myös paikoin vähän skarpimmalta. Nyt sitten vaan kovaa ajoa, kai se tarvii satsata Battle Passiin tälläkin kaudella.
 
Olipas peli jotenkin "napakampi" vähän joka osa-alueella, ei ole hetkeen peliä tullut pelattua, eli päivityksiä on kerennyt tuleen tässä kun on ollut pitempää taukoo pelistä. Tykkään näistä peleistä jotka kehittyy ja saa lisää conttettia ja pelille on monen vuoden tukee. Konsoleilla nämä pelit on niin haravassa, PC:llä tämä nyt on enempi sääntö kuin poikkeus siis monen vuoden elinkaari. Ainakin saa rahoilleen vastinetta.
 
Olipas peli jotenkin "napakampi" vähän joka osa-alueella, ei ole hetkeen peliä tullut pelattua, eli päivityksiä on kerennyt tuleen tässä kun on ollut pitempää taukoo pelistä. Tykkään näistä peleistä jotka kehittyy ja saa lisää conttettia ja pelille on monen vuoden tukee. Konsoleilla nämä pelit on niin haravassa, PC:llä tämä nyt on enempi sääntö kuin poikkeus siis monen vuoden elinkaari. Ainakin saa rahoilleen vastinetta.
Musta peli taas ei ole ollut pitkään aikaan sitä, mikä se oli alkujaan. Nyt se on omasta mielestä sellainen värikäs free2play -peli sähköaseineen, kun alkujaan oli "synkkä" close quarters -taktisenjoukkojen moninpeli.

En tietenkään ole peliä enää itse pelaillut ja uskonkin, että Ubi on kehittänyt peliään nimenomaan pelaajien toiveiden mukaisesti, mutta alkujaan peli tuntui enemmänkin "realistiselta erikoisjoukkojen moninpeliltä".
 
Musta peli taas ei ole ollut pitkään aikaan sitä, mikä se oli alkujaan. Nyt se on omasta mielestä sellainen värikäs free2play -peli sähköaseineen, kun alkujaan oli "synkkä" close quarters -taktisenjoukkojen moninpeli.

En tietenkään ole peliä enää itse pelaillut ja uskonkin, että Ubi on kehittänyt peliään nimenomaan pelaajien toiveiden mukaisesti, mutta alkujaan peli tuntui enemmänkin "realistiselta erikoisjoukkojen moninpeliltä".
Juu onhan tämä mennyt enemmän "arcade" suuntaan ja siitä se mun napakampi pelattuvuus tuntuma tuli. On taidettu rekyyliäkin helpottaa, kun tuntu ampuminen niin helpolta vs miltä se rekyyli aikasemmin tuntu? Toisaalta ihan hyvä et kuunnellaan pelaajia nehän ne season passit ja muut maksaa. Mut joo vähä eri peliltä vaikutti kuin aikasemmin. Loisto peli kuitenkin edelleen. Värikkäitä ase/vaate skinejä peliin tullut, ehkä pikkusen syö immersioo.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään saatiin FOVin säätö konsoleille. 90 max. Peli varoittelee että voi aiheuttaa fps droppeja, mutta ei ainakaa Series X:llä tullut ainuttakaan.
 
Ja uusi kausi alkaapi joulukuun 6. päivä:
I love it. Boxilla Siegen peluu jäänyt vähemmälle kun porukka siirtyi aikanaan pc:lle. Itsekin siellä nyt lähivuosina enemmän pelannut. Tässähän nyt tosiaan tulee "CROSS-PLATFORM SYNCHRONIZATION" peliin, eli kaikki skinit, operaattorit, rahat, bännit, aivan kaikki yhdistetään :cool: Huikeaa jos saadaan se luvatusti toimimaan. Itselläkin oli kassillinen elite ja Esport skinejä boxille aikoinaan tullut hommattua, ja vaikka ne vain erivärisiä ja mallisia pikseleitä olivatkin, nii kyllä se aina vähä orvolta tuntui pc:llä pelata ilman "niitä omia skinejä". Sillon kun peliä tuli fanaattisemmin pelattua, niin year passit piti hommata molemmille aluistoille aina erikseen, että vältytään jatkossa siltäkin. Oli Ubista ja Siegestä mitä mieltä hyvinsä, niin aika kovaa supporttia peli silti saa 7(!) vuotta launchin jälkeen. Damn. Vieläkin muistan kun oltii boxilla kaikki vähän ennen klo 00:00 passissa 2015 marraskuun vikana päivänä. Tasalta alettiin pelaa Siegeä. Toimi muuten verrattain huonosti ekan kuukauden :D Ei taidettu montaa peliä saada loppuun saakka pelattua sinä vuonna.

Kävin kaivelemassa arkistoista 2015 syksyllä pelatusta Siegen betasta yhden klipin ;) Mukana mm. kohdallaan olevat dead zonet ja Montagnen huuto.
 
No mutta hei tämähän kuulostaa perhanan hyvältä, sekä tietty lisäksi kun pelaajapopulaatio crossplay takia varsinkin boksilla ainakin kaksinkertaistuu. Eli sinänsä matchmaking pitäisi senkin johdosta kyetä järkkäämään helpommin järkeviä matseja_EIKÄ enää sitä raskasta MMR rajoitetta Ranked-lobbyssä. Pitäsköhän sitä ottaa Siegula takaisin työstöön pitkästä aikaa.

 
Hyvä peli! Hyvän tauon jälkeen tuli taas palattua kun alkoi tekemään mieli pelata jotain moninpeliräiskintää. Kävin testaamassa ensin Warzone kakkosta, mutta ei se oikein lähtenyt. Siege asennukseen ja kyllä taas maistuu.
Paljon tässä on tullut taas uutta, mutta alkaa nekin pikkuhiljaa hahmottumaan.
Tunteja kertynyt jo 320, joka on itselle todella paljon. CS 1.6 aikaan ei onneksi tämmöistä laskuria näkynyt, niin en osaa sanoa paljonko siihen tuli aikaa upotettua, mutta varmastikin vieläkin enemmän.

Tein taas sen päätöksen, että pelaan ainoastaan unrankedia. Rankedissa ainakin viime visiitillä oli niin toksinen meno, että sitä en jaksa. Syy pelaamiseen on kuitenkin rentoutuminen ja eskapismi, rankedissa näistä saa vain haaveilla. Toki tuolta unrankedista löytyy ehkä enemmän näitä sooloilijoita, mutta kyllä ainakin nyt PC-puolella tuolla ollut yllättävänkin hyvä meno ja porukka yrittää pelata edes jonkinlaista tiimipeliä useasti. tai no välillä.
 
Viimeksi muokattu:
Tein taas sen päätöksen, että pelaan ainoastaan unrankedia. Rankedissa ainakin viime visiitillä oli niin toksinen meno, että sitä en jaksa. Syy pelaamiseen on kuitenkin rentoutuminen ja eskapismi, rankedissa näistä saa vain haaveilla. Toki tuolta unrankedista löytyy ehkä enemmän näitä sooloilijoita, mutta kyllä ainakin nyt PC-puolella tuolla ollut yllättävänkin hyvä meno ja porukka yrittää pelata edes jonkinlaista tiimipeliä useasti. tai no välillä.

Ainakin silloin kun viimeksi pelasin vakkariin, oli nimenomaan unrankku pään räjäyttävää toimintaa ja en halunnut tehdä sitä. En varsinkaan vajaalla partyllä tai keskenään, harva halusi. Joku lähtee yleensä ja peli on sitten jo siinä lähtökohtaisesti pilalla ja epäreilu, samoin Smurffiongelma oli usein voimakkaasti läsnä.

Rankku oli (ja on varmaan vieläkin?) parasta ja oli paremmat edellytykset saada järkeviä matseja myös randojen kanssa. Mutta onhan tämä Siegula semmonen, että erittäin suositeltavaa vähintään nyt pari kaveria olla mukana ainakin. Muutoin tarvii vähän säkääkin, että pelaaminen voisi olla nautittavaa. Tuossa parina vkl. on tullut pelattua tätä hivenen PUBGin jälkiruuaksi ja hyvin se on maistunut, customeita ja rankkua mentiin. Mikäs siinä kun on lepposaa ja järkevää porukkaa partyssä!

Mutta jos on keskenään liikkeellä ja haluaa varmuudella "vähintäänkin ok" -tason peliä ja sitä mainittua eskapismia, niin kyllä melkki mielummin laitan sitten vaikka PUBG tulille ja menen siinä Soloa kuin otan sen riskin, että kerätään vitutukset punaiselle randojen kanssa tällä. Siege ei ole hyvä peli Solona tai kahdestaankaan, se on iso miinus pelissä. Eihän siitä peliä voi syyttää itseään, että pelissä on paljon mulkkuja. Mutta tuo on vain laialaisuus Siegulassa jonka kanssa pitää elää.

Muilta osin on kyllä aivan mainio tapaus kaikinpuolin! Tietty_nyt kun tuo crossplay tulee niin samoin kuin PUBGissa tämänkin pelin tiimoilta voi verkostoitua myös Playstation pelaajien kanssa ja näin ehkäpä se tiimin keruu onnistuu helpommin. Täytyy vain toivoa, että voicet, frendilistat yms. jutut on crossplay osalta yhtä hyvin toteutetty kuin PUBGissa. PC-puolella luulisi olevan sen verta isompi skene tämän pelin kohdalla, että kai sielläkin järkevää peliseuraa löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
Juusano, päivitys laskeutunut ja ihan tuossa mielenkiinnosta koitettiin jo kaverin kanssa toisiamme kutuilla eri alustalta: Ei toimi crossplay Squad kutsuminen. :(

Tosin ehkä ei tarvinnut olla ennustaja tietääkseen Ubin tapauksessa menevän tällä tavalla. Käyttöliittymä on muuten aika lysmyinen kun ei näe edes sitä, ollaanko toisella alustalla valikossa vai pelissä. PUBG crossplay perhanan hyvin tehty ja voicen laatukin on parempaa kuin Xbox Live partyssä, olisin toivonut vastaavaa setuppia Siegulaan. Noh seurataan tilannetta...
 
Viimeksi muokattu:
Juusano, päivitys laskeutunut ja ihan tuossa mielenkiinnosta koitettiin jo kaverin kanssa toisiamme kutuilla eri alustalta: Ei toimi crossplay Squad kutsuminen. :(

Tosin ehkä ei tarvinnut olla ennustaja tietääkseen Ubin tapauksessa menevän tällä tavalla. Käyttöliittymä on muuten aika lysmyinen kun ei näe edes sitä, ollaanko toisella alustalla valikossa vai pelissä. PUBG crossplay perhanan hyvin tehty ja voicen laatukin on parempaa kuin Xbox Live partyssä, olisin toivonut vastaavaa setuppia Siegulaan. Noh seurataan tilannetta...

Toiha ei taida vaan siis yleisesti toimia tällä haavaa.

1670411572322.png


Onko joku saanut niitä accounteja yhdisteltyä menestyksekkäästi? Itse nyt vähän pihalle miten se pitäisi tehdä kun siis tilanne seuraava:

Mulla on xboxin gamertag linkattu Uplay käyttäjään jonka luukku sähköposti poisti itsensä vuonna pottu. Pääsen kirjautumaan tälle kuitenkin käyttämällä xboxin tunnareita kirjautumiseen.

Mulla on toinen Uplay käyttäjä, minkä tein oikeastaan pelkästään että saan Siegeä pelattua pc:llä. Tälle käyttäjälle on ostettu pc:llä Siege ubin storesta.

Eli jotta saisin molempien alustojen kilkkeet samaan pakettiin mun pitäisi.... kirjautua sille uplay käyttäjälle jossa gamertag on kiinni, ja epälinkittää se, ja sitten kirjautua tälle uplay käyttäjälle jolla olen Siegeä pc:llä pelannut, ja lisätä se xbox gamertag siihen? Kai?
 
Toiha ei taida vaan siis yleisesti toimia tällä haavaa.

Näytä liitetiedosto 10186


Onko joku saanut niitä accounteja yhdisteltyä menestyksekkäästi? Itse nyt vähän pihalle miten se pitäisi tehdä kun siis tilanne seuraava:

Mulla on xboxin gamertag linkattu Uplay käyttäjään jonka luukku sähköposti poisti itsensä vuonna pottu. Pääsen kirjautumaan tälle kuitenkin käyttämällä xboxin tunnareita kirjautumiseen.

Mulla on toinen Uplay käyttäjä, minkä tein oikeastaan pelkästään että saan Siegeä pelattua pc:llä. Tälle käyttäjälle on ostettu pc:llä Siege ubin storesta.

Eli jotta saisin molempien alustojen kilkkeet samaan pakettiin mun pitäisi.... kirjautua sille uplay käyttäjälle jossa gamertag on kiinni, ja epälinkittää se, ja sitten kirjautua tälle uplay käyttäjälle jolla olen Siegeä pc:llä pelannut, ja lisätä se xbox gamertag siihen? Kai?
Pitää olla siis Xbox ja PC linkattuna sille samalle Uplay-tilille. Itselläni siirtyi mallikkaasti kaikki Xboxille Pleikkarilta.
 
Ylös Bottom