Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's The Division

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Mahdollisuus yksin peluuseen on olemassa koska pelissä voi valita vaikeustason ennen jokaista tehtävää tai valita että peli etsii palvelimilta pelaajia mukaan tehtävään, niitä ei siis ole pakko ottaa mukaan jo siellä safe housessa.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Eiköhän tuo kartta tuu vielä kasvamaan ja saadaan lisää uusia alueita--> DLC!

Kartta on suurinpiirtein luokkaa Fallout 4 joka on jo ihan tarpeeksi, sekä kun ottaa huomioon vielä semmonen pieni seikka että kun liikkuminen tapahtuu kävelemällä

En näe tuota Fallout 4:n kokoisena karttana millään, tuossa Divisionissa on pelkkä pieni siivu Manhattania ja siitäkin kolmasosa menee Dark Zoneen. Siksi se mappi voi tuntua toki isolta kun pelissä edetään suojasta suojaan ja liikutaan, mutta kyllä tuo pieneltä näyttää kun ihan silmin katselee.

Nyt kun tuo kartta on varmistunut niin on varmaan turha odottaa mitään kovin kummoista variaatiota maisemissa, toki kun kaupungin sydämessä ollaan niin voikin odottaa vain taloja toisensa perään, mutta silti olisi ollut hyvä jos mukaan olisi mahtunut vaikka jotain esikaupunkia yms.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Onkos tästä tulossa jotain avointa Betaa kaikille ilman että tarvii ennakkoon varata? Varmaan kysytty ennenkin, mutta ei jaksa ketjua selata. Kovan hypen tämä nosti silloin 2013 kun ensimmäiset gameplay pätkät tulivat ja peli oli puhdasta nextgeniä. Muutaman vuoden aikana hieman into laantunut tätä kohtaan ja grafiikoiden huonommaksi meno myös latistaa. Vaikka toisaalta Watch Dogs oli ihan kivan näköinen vaikka ei grafiikat ollut samanlaisia koko pelissä kun ensimmäisissä gameplay pätkissä.
Seurataan tätä miltä tämä rupee vaikuttaan.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Onkos tästä tulossa jotain avointa Betaa kaikille ilman että tarvii ennakkoon varata? Varmaan kysytty ennenkin, mutta ei jaksa ketjua selata. Kovan hypen tämä nosti silloin 2013 kun ensimmäiset gameplay pätkät tulivat ja peli oli puhdasta nextgeniä. Muutaman vuoden aikana hieman into laantunut tätä kohtaan ja grafiikoiden huonommaksi meno myös latistaa. Vaikka toisaalta Watch Dogs oli ihan kivan näköinen vaikka ei grafiikat ollut samanlaisia koko pelissä kun ensimmäisissä gameplay pätkissä.
Seurataan tätä miltä tämä rupee vaikuttaan.

Ennakkovarauksen voi aina peruuttaa jos beta ei miellytä, itselläkin peli on sillä tavoin liipasimella.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Ennakkovarauksen voi aina peruuttaa jos beta ei miellytä, itselläkin peli on sillä tavoin liipasimella.

Juu näin tein itsekin. Beta on testattava ja sitten on helppo tehdä päätös ennakkovarauksen jatkotoimien suhteen.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Gamereactor on tehnyt pelistä ennakon - http://www.gamereactor.fi/ennakko/305833/The+Division/

Sekä uutinen jossa kerrotaan ennakosta sisältää hieman videota pelistä - http://www.gamereactor.fi/uutiset/305843/Testasimme+The+Divisionin+-+lue+kattava+ennakko!/

Tuli kyllä vahvat Watch_Dogs -vibat pelistä ensimmäisen videoden alun perusteella. Liekö rakennettu "suoraan" Watch_Dogsin päälle?

Toisaalta, Ubihan on pitkään harrastanut "saman pelin" myymistä eri nimillä ja eri ulkoasulla. Silti peli kiinnostaa minua.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Jotenkin harmittaa ettei vieläkään ole kunnon "selviytymis" peliä tulossa. Vaan peli käytännössä pve tyylinen (poislukien darkzone). Parempi kun olisi mahdollista, että on avoin maailma missä jokainen voi tehdä mitä haluaa (tyyliin dayz,arma3: exile,ark). Ja joudut oikeasti miettimään kehen voi luottaa ja kehen ei.

Tippuu kyllä kiinnostus peliä kohtaan päivä päivältä enemmän.. :( No beta sitten ratkaisee perutaanko ennakkotilaus vai ei.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Todella kaksijakoiset fiilikset kyllä tämän kanssa noiden videoiden ja pelimekanikkoiden suhteen. Pelin "tarina" ja idea on kiinnostava, ympäristö ja maailma näyttää siltä, että peli jaksaisi kiinnostaa. Toisaalta ymmärrän kyllä nuo RPG-mekaniikat, mutta toisaalta tuollainen meno, missä perusviholliseenkin saa upottaa useamman lippaallisen lyijyä, on kyllä sellainen, joka työntää luotaan aika tehokkaasti.

Tämä.

Tuota Vihajussin videota kun katsoo niin päällimmäisenä on koko ajan "tämä voisi olla tosi hyvä, mutta..." -fiilis. Vielä jos tässä tulee jotain hiton pomotaisteluita joissa vihu voi ottaa useampia singon ammuksia naamaan taistelukunnon mitenkään heikkenemättä niin kaupan hyllylle jää - tai sitten korkeintaan Prisman alelaarista kaksi vuotta julkaisun jälkeen.

Sinänsä harmi, koska tähän asti ollut oman odotuslistan aika kärkipäässä.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Tämä.

Tuota Vihajussin videota kun katsoo niin päällimmäisenä on koko ajan "tämä voisi olla tosi hyvä, mutta..." -fiilis. Vielä jos tässä tulee jotain hiton pomotaisteluita joissa vihu voi ottaa useampia singon ammuksia naamaan taistelukunnon mitenkään heikkenemättä niin kaupan hyllylle jää - tai sitten korkeintaan Prisman alelaarista kaksi vuotta julkaisun jälkeen.

Sinänsä harmi, koska tähän asti ollut oman odotuslistan aika kärkipäässä.
Edelleenkin tuo ominaisuus kuuluu rpg-peleihin että päävihu ottaa vitusti osumaa. Ei tämän ole tarkoituskaan olla mikään realistinen ja jos ois niin päivässä jäis peli pölyttymään hyllyyn kun pelattavaa ei olis.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Aikaisemmin vihut otti vielä enemmän osumaa, sitä on muutettu aika paljon viimeaikona.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Edelleenkin tuo ominaisuus kuuluu rpg-peleihin että päävihu ottaa vitusti osumaa. Ei tämän ole tarkoituskaan olla mikään realistinen ja jos ois niin päivässä jäis peli pölyttymään hyllyyn kun pelattavaa ei olis.

Äh... kyllä se on myös laiskaa tai osaamatonta pelisuunnittelua, jos ainoa keino saada vihollisista vaikeita (tai pelistä "rpg-mäinen") on tehdä vihuista luoteja imeviä supertaistelijoita. Varsinkin tällainen semirealistiseen ympäristöön sijoittuva peli kärsii vihollisten liiasta kestävyydestä.

Ihan vain esimerkkinä Day Z, joka ei kärsi yhtään pelihahmojen - jotka toki kaikki ihmisten ohjaamia - heikosta kestävyydestä. Päinvastoin, se on osa pelin viehätystä. Tällaisia elementtejä voisi hyödyntää myös The Divisionin kaltaisessa pelissä, jos tavoite olisi kunnianhimoisempi kuin grindattava squad-pohjainen tavarankeräyspeli.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Onko PSStoressa mahdollista ennakkovarata peli ja betan kokeiltuaan peruuttaa, jos ei peli miellytä?
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Äh... kyllä se on myös laiskaa tai osaamatonta pelisuunnittelua, jos ainoa keino saada vihollisista vaikeita (tai pelistä "rpg-mäinen") on tehdä vihuista luoteja imeviä supertaistelijoita. Varsinkin tällainen semirealistiseen ympäristöön sijoittuva peli kärsii vihollisten liiasta kestävyydestä.

Ihan vain esimerkkinä Day Z, joka ei kärsi yhtään pelihahmojen - jotka toki kaikki ihmisten ohjaamia - heikosta kestävyydestä. Päinvastoin, se on osa pelin viehätystä. Tällaisia elementtejä voisi hyödyntää myös The Divisionin kaltaisessa pelissä, jos tavoite olisi kunnianhimoisempi kuin grindattava squad-pohjainen tavarankeräyspeli.
....

Eiköhän tämäkin peli tule keikkumaan siellä myyntilistojen alkupäässä, joten eiköhän "laiska" ja "osaamaton" pelitalo naura koko matkan pankkiin. Uskon, että nykyisenkaltainen peli on paljon kiinnostavampi, kuin mikään simulaatioräiskintä. Kertalaakikuolema pilaisi pelinautinnon ja turhauttaisi suurimman osan pelaajista, kun harhaluotiin voisi kuolla, aivan kuten Arma -pelisarjassakin. Arman suurin kompastuskivihän oli juuri tämä, että jostain kilometrien päästä kantautunut luoti saattoi tappaa pelaajan.

Mitä enemmän tyypit kestävät peleissä ammuskelua, sitä todennäköisemmin heidän tappamiseen tarvitaan vähän "taitoa". Se, että moni tykkää Divisionista tällaisena, kuin se nyt on, ei tarkoita sitä, ettettekö voisi valita peliksenne jotain realistisempaa peliä, niitä kyllä löytyy.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Kertalaakikuolema pilaisi pelinautinnon ja turhauttaisi suurimman osan pelaajista, kun harhaluotiin voisi kuolla, aivan kuten Arma -pelisarjassakin. Arman suurin kompastuskivihän oli juuri tämä, että jostain kilometrien päästä kantautunut luoti saattoi tappaa pelaajan.

Selvennetään nyt sen verran, kun meikäläisen kirjoituksesta tämä näytti lähtivän liikkeelle. En ainakaan itse mitään Arman kaltaista "kertalaakikuolemaa" ollut vailla, vaan sellaista CoDin/Bäfän/Unchartedin jne. tyylistä ratkaisua, jossa vastustajan tiputtamiseen, oli se nyt sitten toinen ihmispelaaja tai tekoälyvastustaja, vaaditaan se "muutama" osuma. Kyllä tuohonkin saisi sen RPG-elementin mukaan, armoriluvut ja dps-laskimet, joka vaikuttaisi sitten siihen, vaaditaanko siihen vastustajan pudottamiseen muutama miinus tai plus muutama osuma.

Katselin eilen kunnolla tuon Angry Joen videon läpi ja kyllä se vaan jonkun verran huolestuttavalta näyttää, jos levelillä 4 joutuu MP5:llä upottamaan likipitäen toista lippaallista samantasoiseen tekoälyvastustajaan lyijyä. Se on mielestäni liikaa tällaisessa "realistiseen maailmaan" sijoittuvassa pelissä. Keskiaikaisissa miekka, kilpi ja maagin sauva-tyylisissä peleissä se vielä menee, kun sillä miekalla joutuu sivaltamaan useamman kerran, että vastus kuolee. Valitettavasti se kyllä syö jonkun verran sitä immersiota, kun sarjatuliaseella joutuu toista lippaallista upottamaan, vaikka kuinka yrittäisi asennoitua, että nyt pelataan RPG-peliä.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Selvennetään nyt sen verran, kun meikäläisen kirjoituksesta tämä näytti lähtivän liikkeelle. En ainakaan itse mitään Arman kaltaista "kertalaakikuolemaa" ollut vailla, vaan sellaista CoDin/Bäfän/Unchartedin jne. tyylistä ratkaisua, jossa vastustajan tiputtamiseen, oli se nyt sitten toinen ihmispelaaja tai tekoälyvastustaja, vaaditaan se "muutama" osuma. Kyllä tuohonkin saisi sen RPG-elementin mukaan, armoriluvut ja dps-laskimet, joka vaikuttaisi sitten siihen, vaaditaanko siihen vastustajan pudottamiseen muutama miinus tai plus muutama osuma.

Katselin eilen kunnolla tuon Angry Joen videon läpi ja kyllä se vaan jonkun verran huolestuttavalta näyttää, jos levelillä 4 joutuu MP5:llä upottamaan likipitäen toista lippaallista samantasoiseen tekoälyvastustajaan lyijyä. Se on mielestäni liikaa tällaisessa "realistiseen maailmaan" sijoittuvassa pelissä. Keskiaikaisissa miekka, kilpi ja maagin sauva-tyylisissä peleissä se vielä menee, kun sillä miekalla joutuu sivaltamaan useamman kerran, että vastus kuolee. Valitettavasti se kyllä syö jonkun verran sitä immersiota, kun sarjatuliaseella joutuu toista lippaallista upottamaan, vaikka kuinka yrittäisi asennoitua, että nyt pelataan RPG-peliä.
Ehkä tämä peli ei vain ole sinua varten? Voin ilomielin suositella RS6:Siegeä tosin siinähän kuolee kerta laakista jos vain osaa pelata :)
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Ehkä tämä peli ei vain ole sinua varten? Voin ilomielin suositella RS6:Siegeä tosin siinähän kuolee kerta laakista jos vain osaa pelata :)

Voi olla, tai voi olla olematta, en tiedä. Tätä peliä on kuitenkin tullut seurattua jo pari vuotta ja aion seurata "loppuun asti". Kyllähän tuollaisen seikan kanssa pystyy elämään, vaikka se immersiota syökin, jos peli muuten on "täyttä rautaa". Täytyy siis vielä katsella ja seurata, millaisen vastaanoton lopullinen tuote saa ja sitten päättää. Edelleen siis mahdollisuuksia on...

RS Siege taas ei kiinnosta. Tarinaton puhdas nettiräiskintä ei ole mun juttuni ollut enää moneen, moneen vuoteen.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Edelleenkin tuo ominaisuus kuuluu rpg-peleihin että päävihu ottaa vitusti osumaa.

No, ainakin historiallisesti noin. Näkisin mieluummin (kyllä, jopa rpg:eissä) että jos tavoitteena tehdä jostain pomosta rivimousaa kovempi, niin sitten sillä on paremmat varusteet ja/tai se osaa ampua/tapella paremmin.

Minusta on nimittäin aika surullista jos vielä vuonna 2016 ohjelmointilafkassa käydään seuraavanlainen keskustelu:
"Jengi valittaa että meidän botit on liian helppoja vastuksia eikä osaa käyttää varusteitaan kunnolla tai edes maastoa suojana."
"Lisää niiden hitpointseja tai puolita kaikkien aseiden damage-kerroin. Oliks muuta?"

Ei tämän ole tarkoituskaan olla mikään realistinen

Voi hyvinkin olla noin - ehkä sain vain väärän mielikuvan kun aikoinaan tätä ekan kerran väijyin ja silloin mainostettiin että tulee 1:1 mallinnettu Nykki ja aidot aseet. Mutta tosiaan näyttäisi olevan taktisen shooterin sijaan enemmänkin rpg tai Destiny: New York johon tulee ehkä joskus Nature Calls -niminen dlc jossa pääsee myös Central Parkiin tappelemaan.

Ja kuten tuolla jo todettiinkin, ei ehkä vain sitten ole peli minun makuuni ja etsin jonkin toisen joka maistuu paremmin. Eipä siinä sen kummempaa.
 
Ylös Bottom