Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's The Division

Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Ubisofti voisi lopettaa näyteltyjen pelivideoiden tekemisen, kun pelin mielenkiintoisuus itsellä nousi huomattavasti, kun pääsin itse pelaamaan enkä katsomaan jonkun näyttelijäkaartin "taktista" pelaamista puolivakavalla asenteella joka sai pelin näyttämään kauhealta.

Kerkesin vain pelaamaan ne parit tehtävät ja 3 PvE tapahtumaa ja se sai minut toivomaan että pelistä olisi tullut yksinpeli cooppi (+LAN tuella) mukaan liitettynä niin kuin se yksi tuleva Tom Clancy peli Meksikossa vai oliko se maailmanlaajuinen? Nettipeliin osallistumalla voitaisiin tarjota parempia mahdollisuuksia saada parempia varusteita, mutta yksinpelatessa tai cooppina taas ne saisi vain suuremman työn avulla tai sitä grindaamista enemmän.

Tuli mieleen millainen jatko-osa PS2:lla julkaistulla Freedom Fighters voisi tämän pohjalta luoda kun tukikohtaa pääsisi parantamaan. Onko se hyvä että peli saa ajattelemaan toiselle pelille jatko-osaa tai muuten vain hengellistä jatkoa?
Mitäs sitten tehdään kun tukikohta on päivitetty tappiin asti?

Seurataan nyt ja katsotaan pelin tulevaisuuden suunnitelmat. Onko Ubisoftilla pahatyyli vetäistä nettipeleistään piuhat irti vai kuinka?
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Tulispa nyt pikkuhiljaa jo sitä varmaa tietoa siitä endgamesta, peli hankinta kun on oikeastaan siitä enää kiinni. Tuo avoin beta tuntui mukavan erilaiselta suljettuun nähden, en tiedä olivatko tehneet juurikaan mitään muutoksia mutta paremman kuvan se kuitenkin antoi mielestäni.

Porukalla oli erittäin mukava pelata niin kampanjan juttuja läpi, kuin myös DarkZonessa loottia keräten ja toistensa selustaa turvaten. Ja nyt kun pääsi tuohon loottisysteemiin sisälle vähän paremmin, niin perun puheeni lootin tylsyydestä, sitä tuli riittävästi ja erilaisin yhdistelmin pystyi buffaamaan ukkonsa kykyjä. Helposti sai esim. tehtyä hahmostaan tankkia jolla oli julmetun iso armori ja iso pooli elämää, tai sitten pystyi tekemään kovan dps-ukon jolta lähtee paljon vahinkoa vihollisten suuntaan.

Varmasti onnistuu myös ns. healer-hahmo jos buffaa tekniikka-pisteitä jolloin parannuskyvyt voimistuu. Helposti pystyy siis esim. ryhmän sisällä vähän sopimaan rooleja joilla pelaa, tankki voi vaikka ottaa vielä kilven esille ja vetää vihollisten huomion itseenä, samalla kun dps-jannu kiertää kylkeen/selustaan sulattamaan porukkaa. Healeri pysyy lähellä parantamassa tankkia sopivin väliajoin. Ja kun kaikki saa kaikki kyvyt auki niin voi aina tarpeen tullen muokata kykyjä tilanteeseen sopivaksi.

Ennakkotilaus on siis vielä päällä, jos käy oikein hillitön munkki niin pelin voi saada jo ensi viikon perjantaina, mutta, sitä infoa endgamesta kiitosh :).
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Se on aika varmaa että sisältö jää köyhäksi, mutta jos olettaa että porukka on jauhanu destinyä monta sataa tuntia niin ei ne tyypit koe tätä peliä köyhäksi.
Itelle tämä on ihan naurettava peli, jotkut tykkää tämmösestä ja hyvä niille.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Mut se on varma että julkaisussa ei jää edes nii köyhäks ku siege on nytten :).
Sitten viellä laajennukset mitä tulee niin 7x-9x enemmän pelattavaa ku siegessä.
Ihan näin btw.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Mut se on varma että julkaisussa ei jää edes nii köyhäks ku siege on nytten :).
Sitten viellä laajennukset mitä tulee niin 7x-9x enemmän pelattavaa ku siegessä.
Ihan näin btw.
Noh.. Jos nyt otetaan huomioon niin Siegehän nyt on täysin eri lajityypin pelikin
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Mut se on varma että julkaisussa ei jää edes nii köyhäks ku siege on nytten :).
Sitten viellä laajennukset mitä tulee niin 7x-9x enemmän pelattavaa ku siegessä.
Ihan näin btw.

Njoooh, 7-9 x kertaa enemmän, kuulostaa hyvältä mutta tässä on se sama leima kuin muissa Ubisoftin vastaavissa avoimen maailman peleissä. Eli se kartta on aivan tukossa niitä samoja copy/paste encountereita joissa aivot sulaa niitä tehdessä, tässä ne on toki pakko tehdä kun niistä saa päivityspisteitä tukikohtiin ja jos et jaksa päivittää niin et myöskään saa uusia kykyjä tai perkkejä, mutta voisin olla aika varma että niitä ei välttämättä ole kovin mielekästä tehdä kun alla on jo 20 tismalleen samaa "puolusta risteystä" tai "pelasta panttivangit" tyylistä tehtävää. Kyllä sen tossa betassa huomasi että ne encounterit oli ihan vain pelkkää höttöä, pahikset ja panttivangit tönöttää statisteina siellä kunnes tuut tarpeeks lähelle ja hätätila on päällä, jos kierrät tarpeeksi kaukaa niin siellä ne lyövät korttia pöytään kunnes eksyt tarpeeksi lähelle.

Noi toimis paremmin jos ne olis vastaavien mmo'ish pelien tyyliin satunnaisia tapahtumia, nyt ne tuntuu vain päälle liimatulta filleriltä kun pelinkehittäjät huomas että maailma on muuten täysin autio. Oikeasti niitä erilaisia tehtäviä on joku neljä, mutta kait joku peliä puolustava yltiöoptimisti saa taas siitäkin väännettyä että pelissä on satoja ja satoja sivutehtäviä niinkuin nähtiin esim Watch_Dogsin ketjussa. WD:ssä oli ihan sama homma, kartta tukossa "tekemistä", harmi vain kun se oli sitä yhtä ja samaa x 7-9

Se on tässä ajansaatossa huomattu että Ubisoft ei osaa tehdä oikeita sivutehtäviä.

Mitäs sitten kun jaksaakin tehdä kaikki staattiset encounterit pois, betassa kaupunki tuntui heti tosi paljon autiommalta ja oikeastaan vähän turhalta kun teki ne kaikki encounterit.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Mut se on varma että julkaisussa ei jää edes nii köyhäks ku siege on nytten :).
Sitten viellä laajennukset mitä tulee niin 7x-9x enemmän pelattavaa ku siegessä.
Ihan näin btw.

Täysin järjetön vertaus. Toinen on eSportsiin tehty areena-pohjainen verkkomättö ja toinen tarinavetoinen action rpg.

Oikeasti vertailuun sopiva peli löytyy Destinystä. Sen tuntimääriin noustakseen saa Division yllättää vielä todella positiivisesti. Nälkää on.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Ei tästä voi edes puhua samana päivänä siegen kans. Jakso tota betaa ehkä 10min ja pois koneelta moinen roska. Ei kyllä säväyttäny yhtään. Enpä tosin muutenkaan fanita 3persoonan räiskintöjä.. Jotenkin oli lapsellisen olonen..
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Eli se kartta on aivan tukossa niitä samoja copy/paste encountereita joissa aivot sulaa niitä tehdessä, tässä ne on toki pakko tehdä kun niistä saa päivityspisteitä tukikohtiin ja jos et jaksa päivittää niin et myöskään saa uusia kykyjä tai perkkejä, mutta voisin olla aika varma että niitä ei välttämättä ole kovin mielekästä tehdä kun alla on jo 20 tismalleen samaa "puolusta risteystä" tai "pelasta panttivangit" tyylistä tehtävää.

No eiköhän tämä pelityyppi tue tämmöistä copy/paste -tehtäviä, kun tarkoitus on pelata muiden pelaajien kanssa netissä. Eli eri tasoiset pelaajat tuovat pelin taisteluun hieman vaihtelua. Lisäksi mukaan PvP -taistelut, joita tämäkin peli kaiketikin sisältää, niin eihän tämmöiseen roolipelimäiseen sotapeliin muuta tarvitsekaan. Lisäksi vielä aktiivisesti yhteisöä piristävät tapahtumat ja dlc:t, niin kyllähän tämmöistä jaksaa pelata. Eri asia on se, jos on Divisionin kuvitellut olevan jotain muuta kuin mmo(rpg)'ish peli, niin sitten saa pettyä. Muutahan pelistä ei ole koskaan luvattukaan.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Oletan että et pelannut betaa


No eiköhän tämä pelityyppi tue tämmöistä copy/paste -tehtäviä, kun tarkoitus on pelata muiden pelaajien kanssa netissä. Eli eri tasoiset pelaajat tuovat pelin taisteluun hieman vaihtelua.

Eipä tuo oikeastaan, muuta kuin että alileveliset ei saa paljon vahinkoa aikaiseksi isomman tason vihuihin. Se minkä tason vihuja tulee vastaan riippuu kenen sessiossa ollaan ja missä päin karttaa.

Lisäksi mukaan PvP -taistelut, joita tämäkin peli kaiketikin sisältää, niin eihän tämmöiseen roolipelimäiseen sotapeliin muuta tarvitsekaan.

On PVP:tä, Dark Zonen muodossa joka mahdollistaa hillittömän trollailun. Parhaimmillaan se on ihan mielenkiintoista vääntöä

Lisäksi vielä aktiivisesti yhteisöä piristävät tapahtumat ja dlc:t, niin kyllähän tämmöistä jaksaa pelata. Eri asia on se, jos on Divisionin kuvitellut olevan jotain muuta kuin mmo(rpg)'ish peli, niin sitten saa pettyä. Muutahan pelistä ei ole koskaan luvattukaan.

Näistä tapahtumista yms. dlc:stä ei pahmmin ole infoa tullut, kuten ei ole siitä endgame-puolestakaan. Endgame on tärkeä koska se on se mikä pitää lootti-rpgt:t hengissä, jos sitä ei ole, pelaajat häipyvät muiden pelien pariin melko nopeasti. Sen vertaa tapahtumista on ollut että Season Passin omistajat saa kuukausittain pääsyn joihinkin VIP-tapahtumiin pelin sisällä, niistä joilla ei ole Passia ei ollut mitään puhetta.

Sulla meni nyt toi mun kritiikki ohi niin että hurahti. Pointtina mun tekstissä oli se että Ubisoft ei edelleenkään osaa tehdä järkeviä sivutehtäviä vaan luottaa siihen "hyväksi havaittuun" kaavaan sulloa kartta täyteen kohtuu yksinkertaisia pikkutehtäviä, usein ne toistavat itseään. Kuinkahan monta panttivankia tuli betassakin pelastettua, varmaan ainakin neljä, risteyksiä puolustettiin kaksi kertaa ja kaksi kertaa tuhottiin vihollisten "tukikohta", joka oli siis pieni 20 neliön autotalli kadun varrella.

Sitten oli tukuittain näitä että juostiin aikaa vastaan yhdeltä konsolilta toiselle, vähän niinkuin jotkut Assassins Creedin juoksukilpailut yms. Harmi vain kun siellä oli kyllä joukossa ihan hyviäkin tehtäviä jopa kaksi kappaletta päätehtävien lisäksi, mutta valtaosa tukikohdan puolustuksesta on kiinni näistä tylsistä täyte-encountereista.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Mitenhän pitkä mahtaa olla ns. cooppi tarina ja tehtävät osuus?? PVP ja grindaus ei tule kiinnostamaan... liekkö näiden tukikohtien "viritys" kuntoon aina ns. yksinpeli juttuja ja ne lienee sitten coop hostin juttu, eli muut pelaajat joutuu omissa peleissään virittämään tukikohdat kuntoon vai miten menee??

Vai meneekö tämä täysin destiny tyyliin eli tarina tekemistä vähän ja toistuvia grindauksia loputtomasti että saa varusteita??
Että kun on "aina online" niin tavallaan mitään päätöstä kriisitilanteeseen/alueeseen ei tule ikinä (Destiny...) kun siellä palloilee pelaajia sekalaisissa peli vaiheissaan.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Oikeasti vertailuun sopiva peli löytyy Destinystä. Sen tuntimääriin noustakseen saa Division yllättää vielä todella positiivisesti. Nälkää on.
Kyllä, destiny.

Haen muihin peleihin vertailevaa näkökulmaa the divisionin arvioimiseen omien pelaamieni pelien pohjalta.

Destinyn lisäksi myös dying light ja gta online tulevat vahvasti mieleen.
Sekä the divisionissa, gta onlinessa että dying light:ssa on avoimia jaettuja alueita, joihin pelaajat voivat liittyä suorittamaan tehtäviä ryhmällä.

Eroja lähinnä teemat ympäristössä, tietty aavistuksen erilainen group mekanismi sekä tietysti first ja third person näkökulmat.

Tämä lisäksi mututuntuma tai ennakkoaavistus, mutta betan perusteella jopa tehtävistä koostuva tarina taitaa olla samanlailla rakennettu peliin. Dying light painottui zombie teemansa lisäksi vahvasti tarinaan ja vaikka divisionin kaltaista erillistä PvP aluetta ei dying lightissa ole, pystyy ryhmää vastaan silti joinaamaan vastustaja zombiena.

Vertailukohteena omista pelaamistani ryhmäpeleistä gta online on myös vahvasti sopiva. Kun gta onlinesta jätettäisiin kulkuneuvot pois, parantaen hiukan carachterien kontrolloitavuutta kaduilla juoksenteluun niin eroja on loppujen lopuksi vähän.

Eikö :) ??
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Mitenhän pitkä mahtaa olla ns. cooppi tarina ja tehtävät osuus?? PVP ja grindaus ei tule kiinnostamaan... liekkö näiden tukikohtien "viritys" kuntoon aina ns. yksinpeli juttuja ja ne lienee sitten coop hostin juttu, eli muut pelaajat joutuu omissa peleissään virittämään tukikohdat kuntoon vai miten menee??

Vai meneekö tämä täysin destiny tyyliin eli tarina tekemistä vähän ja toistuvia grindauksia loputtomasti että saa varusteita??
Että kun on "aina online" niin tavallaan mitään päätöstä kriisitilanteeseen/alueeseen ei tule ikinä (Destiny...) kun siellä palloilee pelaajia sekalaisissa peli vaiheissaan.

Tämä on oikeastaan yksinpeli pääpiirteissään vaikka onkin always online, eli jos pelaat kampanjaa eteenpäin silloin aktiivisena on sun sessio. Sä et koskaan näe fyysisesti muita pelaajia samalla tavalla kuin Destinyssä, paitsi jos olet jossain hubialueella (esim Camp Hudson tai sitten jotkut tietyt kaupat Dark zonen sisällä)

Kartalla sä näet sun kaverit keltaisina palluroina, mutta vaikka seisoisitte viereikkäin kartan mukaan niin et toista näe koska hän on omassa sessiossaan.

Jos kaveri liittyy sun peliin, niin silloin te meette sun session mukaan, joten ne tehtävät jotka sulla on aktiivisena niin näkyy sun kaverille, jos sun kaveri on vaikka juonessa edellä niin niitä tehtäviä ei voi aktivoida koska et ole sinne vielä pelannut. Se tukikohta on aina henk.koht, eli jos meet sinne kaverin pelissä niin se lataa sun tukikohdan.

Betassa huomasin sen että kun olin itse tehnyt encounterit pois, joten ne hävis mun ruudusta, ja menin kaverin peliin niin pystyin ne tekemään siellä uudestaan koska kaveri ei ollut niitä tehnyt. Mutta vaikka ne tein siellä uusiksi, niin en saanut niistä enää muuta palkintoa kuin xp-pisteitä ja vähän rahaa, en siis uudestaan saanut enää niitä kehityspisteitä kun olin ne jo kerran saanut. En siis kostunut siitä mitään että ne juostiin läpi uudelleen, kaveri toki sai kun oli hänen eka kerta. Siihen en osaa ottaa kantaa että jos vaikka sun pelissä teette encountereita ja sivutehtäviä, niin joutuuko sun kaveri vetää ne itse läpi omassa pelissään. Luulen että joutuu perustuen tuohon sessio-rakenteeseen, mutta sen näkee sitten julkaisussa.

Tämä toki tietty käy myös toiseen suuntaan, jos sä olet jo ehtinyt tekemään kaikki encounterit ja sivutehtävät pois, ja kaveri liittyy sun peliin, hän näkee tyhjän kartan koska peli menee sun session mukaan. Eli vaikka sulla olis sun pelissä tehtäviä tekemättä, niin et voi niitä kaveris pelissä tehdä jos hän on ne jo tehnyt. Tämä oli betassa hämäävää, koska yhessä vaiheessa cooppailtiin porukalla, ja oltiin yhen toisen kaverin sessiossa, hän oli tehnyt kaikki tehtävät jo pois joten mulla oli tyhjä kartta. Vaikka tämä kaveri hyppäs pois ja meni toisella porukalla DarkZoneen, niin se sessio jäi aktiiviseksi. Mun piti ite vielä hypätä siitä pelistä pois, omaan peliin, jolloin kartta taas näytti mun tilanteen ja tekemättömät tehtävät.

Sitten yksi juttu mistä en pitänyt oli se että jos pelasit yhden varsinaisen tehtävän läpi, niin ekalla kerralla sait avata kaikki mahdolliset arkut ja oli tosi hyvä mahdollisuus saada tavaroita. Kun pelas sen tehtävän uudelleen niin enää ei saanut niitä laatikoita ja pussukoita avata, ainut palkinto oli pomolta tippuva esine, se vähän söi fiilistä pelata tehtäviä uudelleen. Eli niissä on kans ilmeisesti joku rajoitus että tietyt palkinnot saa vain kerran, vähän niinkuin Destinyn Raidi-arkuissa, paitsi näissä ei ole viikottaista resettiä.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Muutama selvennys betasta liittyen koko peliin:

  • You do not start the game at level 4, it starts at level 1. (You know nothing Jon Snow)
  • The DZ vendors in Beta were purposely given (purple) items, they will not be so easily attainable full game. These were placed in for testing purposes.
  • There is an "in-game loot loop system" that we haven't experienced
  • To those worried the Dark Zone is the only viable way to get the Best-In-Slot gear, equivalent and better gear can also be earned through PvE activities (missions, encounters, etc.) during a community podcast it was stated, "Some of the best gear in the game you'll be able to get through crafting" (Entirely unexplored system hype)
  • The appearance menu will have an updated UI come release to avoid the clutter we encountered in Beta
  • Missions will have 3 difficulties: Normal, Hard, Challenge Mode (My speculation: If it is anything reminiscent of WoW CMs, we're in for a treat)
  • It was stated by a dev there was end-game (besides the DZ) they weren't able to talk about quite yet
  • Majority of bugs reported/experienced during both Beta's have already been fixed for full game, they are beta builds for that reason
  • The full game will have 3 different colorblind settings
  • After launch, there will be weekly maintenance, addressing bugs, fixes, balancing, house cleaning, etc.
  • The BoO will have a DZ Funds Vendor that allows you to convert regular division funds (orange) into DZ funds (purple). This will be based on an exchange rate
  • Console versions of the game will be able to adjust graphic settings to increase frame rate. You'll be able to choose Performance, or Visual Fidelity

    https://redd.it/47ffmt
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

"Console versions of the game will be able to adjust graphic settings to increase frame rate. You'll be able to choose Performance, or Visual Fidelity"

Tuo ei pidä paikkaansa, tämä on 30fps peli konsoleilla. Ainoastaan siinä tapauksessa auttaa jos peli ei jaksa tietyissä tilanteissa pyöriä 30fps.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Mitä ilmeisimmin jotain tällaista palkintoa luvassa testaajille varsinaiseen peliin.

CcFuDZsWEAAc8vA


CcFuFRkWEAEB7Jh


Lähde: https://twitter.com/thedivisionblog/status/702964067569377280
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Mitä ilmeisimmin jotain tällaista palkintoa luvassa testaajille varsinaiseen peliin.


Nuo voi käydä jo tänään lunastamassa Ubisoftin uPlay-palvelun kautta, ne sitten tulevat tukikohtaan Rewards Vendorille lunastettavaksi kun sinne asti pelissä pääsee.

Jos tililtä sattuu löytymään uPlay-pisteitä esim. aikaisempien Ubisoftin pelien pelaamisesta, niin sieltä samaisesta paikasta voi avata muutamia muitakin alkupaketteja.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Sen verran oli ubisoft pisteitä jemmassa että avasin kaikki mitä sielä oli avattavissa, jotain aloittelijan apupaketteja, darkzone avaimia, sekä jotain kosmeettista krääsää ym.
 
Ylös Bottom