Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's The Division

Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Joo ei kyllä oikein napannut, en tiedä miten paljon erilainen on sitten kokoversio+ endgame, mutta tämä tuntui aika tylsälle ja yksipuoliselle.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Jonkun aikaa testasin, vielä pitää huomenna kokeilla enemmän vaan joitain mietteitä.

Pelaaminen oli ihan kivaa, tykkäsin ulkoasusta ja räiskintä oli mun mielestä mukavaa. Toki jos odotti realistista räiskintää niin varmasti pettyy. RPG-elementeistä itse pidän suurena ropeilufanina, niin ei ole häiritsevää että saapi sen lippaallisen tyhjentää vihuun. Siitä se toivottavasti paranee kun parempia aseita löytyy. Borderlands tyylistä sanoisin.

Hubissa näkyi aika paljonkin pelaajia. Myös kaverilistalla olevat näkyi ainakin kartalla. En käynyt tsekkaan löytyykö itse pelistäkin. Partyn teko tuntuisi olevan aika helppoa. Peli vaikutti ainakin tuon perusteella melko helpolta.

Iso miinus ympäristöstä ja miten sen kanssa voi vuorovaikuttaa. "iso" kaupunki ja silti ei mitään etsittävää. Ihme echoja ja muuta, jotka on vähän so so. Toivoin enemmän selviytymishenkeä, vaan eipä tässä juuri pääse mitään loottimaan, paitsi vihuja ja harvoin näkyviä laatikoita ym. Löysin jonkun viemärin, joka oli kahdessa kerroksessa. Mitä siellä oli? Ei mitään. Ei edes vihuja. Toivon että pääpeliin noihin tulee jotain täytettä, sillä muuten on kyllä tyhjää pelata yksin tuolla. Sivutehtäviä tuntuu olevan ihan kivasti. Päätehtäviä en hirveästi halunnut tehdä vielä, jätän ne sitten koko peliin.

Sanottaan etten vielä peru ennakkovaraustani, mutta olisi tässä voinut parempikin fiilis olla. No ei vielä kirvestä kaivoon.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Pakko vähän valittaa tuosta dark zonen pelaajien välisestä systeemistä.
On aivan perseestä, että jos joku ampuu sinua, sinua ampunut peaaja muuttuu rogueksi, puolustaudun, ammun takaisin ja nyt minäkin olen kaikkien silmissä myös roguena.
Tämän jälkeen kaikki alkaa tulittamaan sinua kohti minkä kerkiää, vain koska olen rogue sen takia, että puolustauduin.
Tämä johtaa lopulta siihen, että kaikki paikalle sattuneet pelaajat tulittavat toisiaan loputtomasti.
Tätä se meininki dark zonella oli lähes kokoajan.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Ei tämä oikein iskenyt. Räiskintä on kovin geneeristä ja 3rd person kuvakulma ärsyttää. Syöksyillään suojasta suojaan, mutta koko ajan näkee, missä vihut liikkuvat ja pystyy sokkona tähtäämään. Olisi edes toi tähtäin piilotettu, kun ln suojassa. Ja mitä ihmeen hernepyssyjä noi on? Puoli lipasta rynkyllä saa tyhjentää yhteen vihuun, pääosumiakin vaatii muutaman. Hit pointsit ja expat hyppii ruudulla ja muutenkin ruutu täynnä hudia ja holokuvia. Saa noita sentään pois kytkettyä, muutenkaan en yhtään pidä noista ärsyttävästi "kelluvista" hudeista. Odotin taktisempaa otetta ja jopa hiippailua, mutta tämä oli pelkkää gears of waria. Petyin kyllä pahasti. Kaikki fiiliksestä alkaen on jotain ihan muuta, mitä odotin.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Pakko vähän valittaa tuosta dark zonen pelaajien välisestä systeemistä.
On aivan perseestä, että jos joku ampuu sinua, sinua ampunut peaaja muuttuu rogueksi, puolustaudun, ammun takaisin ja nyt minäkin olen kaikkien silmissä myös roguena.
Tämän jälkeen kaikki alkaa tulittamaan sinua kohti minkä kerkiää, vain koska olen rogue sen takia, että puolustauduin.
Tämä johtaa lopulta siihen, että kaikki paikalle sattuneet pelaajat tulittavat toisiaan loputtomasti.
Tätä se meininki dark zonella oli lähes kokoajan.

Rogue agenttia voi ampua ihan hyvällä omalla tunnolla takaisin ilman vaaraa, että muutut itse rogueksi.

Voit muuttua rogue-agentiksi vain jos ammut tai vahingoitat muita puolueettomia agentteja. Kannattaa ottaa kuitenkin huomioon, että kukaan ei muutu ensimmäisestä kudista rogueksi vaan kuteja pitää upottaa vähän useampi. Ennen rogueksi muuttumista nimipalkki näkyy punaisena, jos pelaaja on "vahingossa" ampunut muutaman kudin. Rogue-agenttien nimen vieressä on aina pääkallo sekä jäljellä oleva aika, joten jos lähdet ampumaan punaisena hohtavalla nimellä varustettua pelaajaa muutut itse Rogueksi.

Omasta mielestäni se on ihan siisti tekninen valinta, kun tietämättömiä on mahdollista huijata näin tulitaisteluihin.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Rogue agenttia voi ampua ihan hyvällä omalla tunnolla takaisin ilman vaaraa, että muutut itse rogueksi.

Voit muuttua rogue-agentiksi vain jos ammut tai vahingoitat muita puolueettomia agentteja. Kannattaa ottaa kuitenkin huomioon, että kukaan ei muutu ensimmäisestä kudista rogueksi vaan kuteja pitää upottaa vähän useampi. Ennen rogueksi muuttumista nimipalkki näkyy punaisena, jos pelaaja on "vahingossa" ampunut muutaman kudin. Rogue-agenttien nimen vieressä on aina pääkallo sekä jäljellä oleva aika, joten jos lähdet ampumaan punaisena hohtavalla nimellä varustettua pelaajaa muutut itse Rogueksi.

Omasta mielestäni se on ihan siisti tekninen valinta, kun tietämättömiä on mahdollista huijata näin tulitaisteluihin.
Itseäni ärsytti tänään se kun yritti tulla Dark Zoneen niin 8 äijää kämppis siinä ovella ja tappoi heti kun alueelle pääsi. Toinen mikä otti kans päähän oli se, että tulitit Rogueta lippaasta mitä irtoaa. Kohta joku idiootti hyppäs tuli linjalle ja itelle tulee rogue, vaikka vahinko oli
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Pelkkää Dark Zonea mentiin partyn voimin. Eipä tuonne ole yksin mitään asiaa. Tykkäsin tuosta arvaamattomuudesta, kun ei voinut olla koskaan ihan varma ympäristön seuraavasta siirrosta. Kunnostauduimme pääasiassa muita ryöstäessä mm. helikopterikentillä.

Divisionin vahvuus ja heikkous tulee samasta lähteestä. Porukan sitoutuminen hahmon kehitykseen on addiktoivaa, mutta myös stressaava rasite. Jengi odottaa kotiläksyt tehdyn ja etenemisen tapahtuvan tasatahtia. Tämä pakottaa suorittamiseen, joka taas ei maistu.

Ennakkotilauksen jatkosta harkitaan vielä. Riippuu oman tiimin päätöksistä lähteäkkö leikkiin mukaan. Hälytyskellot soivat, mutta ei se ole ennenkään estänyt myönteisiä päätöksiä.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Itsellä vähän sama homma ku nisulla... Peli ei sinänsä kiinnostanut juuri ollenkaan ennen betaa mutta nyt sitä jo ajattelee sen ostoa. Eiköhä se päätös tule betan jälkeen ja siitä kuinka moni kaveri sitä on hommaamassa, tällä hetkellä kallistuttu enemmän ennakkotilauksen puoleen kuin sitä vastaan.
 
Tom Clancy’s The Division [Hype]

Vähän vaisuksi tämä kyllä jätti, eipä onneksi ollut mitään odotuksiakaan oikeastaan. Darkzone touhu vaikutti aika sekoilulta ja vihut imee lyijyä enemmän kuin tarpeeksi. Vois melkein sanoa että perus 3rd person shooter pienellä rpg twistillä ihan suht mielenkiintoisessa ympäristössä. Ois kyllä toivonu että loottia löytyisi enemmän ja muuta pientä ihmeteltävää mutta ehkä kokoversiossa..? Melko sekavan oloinen paketti äkkiseltään tsekattuna. Ei julkaisussa, eikä ehkä sen jälkeenkään.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Betaa tullut hetki kokeiltua, ei kuitenkaan ihan kauheasti, koska eihän tästä voi nauttia samalla tavalla kuin kokoversiosta. Peli on RPG, jotain, minkä tiennyt alusta asti. Dark Zone kokeilematta, tehtäviä tehnyt. Tykkään. Varhaista muuta sanoa, koska betassa on suurin osa kuitenkin suljettuna. Niin alueet kuin skillit ja niin edelleen. Mutta mitä lukee ihmisten kommentteja, saa sellaisen kuvan kuin sieltä olisi pitänyt tulla se kokonainen peli nyt viikonlopuksi. Beta on beta, ja siihen suhtaudutaan kuin betaan. Itse en ainakaan peruuta ennakkotilaustani, koska "pienet alueet, aika sekamelskaa, tehtävät tehty pian". Herranen aika. Mutta, itselle maistuu, hankin, ja pitkästä aikaa peli, mihin tulee varmasti hukattua pelitunteja.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Aika ristiriitaiset fiilikset jäi yhden päivän testailun jälkeen. Dark zonen puoli oli ihme häröilyä, useasti kävi niin kun astui ovesta ulos niin viisi äijää ampuu keskenään toisia. Aika hyvin paikkoja sai koluttua ja tavaraa löydettyä. Tuo vaan tyhmää kun oot saanut pistettyä tavarat kopteriin niin pitää juosta yksinpelin puolelle sinne tukikohtaan. Katsotaan nyt, ei nyt ihan vienyt vielä mennessään.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Hieman ristiriitaiset fiilikset, joo kyllä on beta tiedän sen eikä tässä ole auki varmaan edes puolia juttuja, skillejä, alueita ym jne. Kaverin kanssa CO-OP touhu kuitenkin ihan hienoa ja paikkojen tutkiminen, ampuminen, loottaus on hauskaa. Ampuminen muutenkin toteutettu melko hyvin, otin aluksi hudin puolelta heti pois kaiken ei tarvittavan. Silti sitä tuntui välillä olevan ilmassa ihan liikaa, en kyl kattonut että olisko sielä vielä enemmän vaihtoehtoja?

Pelin maailma ja ympäristö tavallaan ihan hienoa, mutta monet paikat on jotenkin niin saman näköisiä. On kujaa ja on roskapusseja ja autoja poikittain, muutamat kujat hieman erottuu, paikoin peli näyttää todella hienolta jopa muistuttaa etäisesti niitä joitakin 2014-15 näytettyjä pätkiä, paikoin sit taas on melko karseen ja tylsän näköistä. Paikkoja tuli tutkittua melko huolellisesti ja pääsehä sitä katoille ja rakennuksiin sisälle ja viemäreihin ja ties minne näin niiku jo tässä lyhyessä beta versiossa ja mikä parasta, ei mitään latausruutuja missään vaiheessa! Ainoa jolloin sitä esiintyi oli kun käytti pari kertaa fast travelia kun kaverin kanssa eksyttii toisistaan, muuten ei mitään.

Viholliset tippuu mun mielestä kyllä ihan kiitettävän helposti, lukuun ottamatta ne parit bossit jolloin joutui käyttää hieman enemmän ammoja. Eihän ne nyt tietenkään tipu mistään yhdestä headshotista, mutta mitä tässä aikasempia videoita katselin niin silloin tuntui et perus vihuun sai jo upottaa sitä lyijyä ihan heterona, tai sit niil oli käytös oikeesti niitä hernepyssyjä, kyl mä perus vihollisen oon saanut puolikkaalla lippaalla tapettua joten se asia mielestäni on ihan ok.

Darkzone jäi vielä kokematta, enkä tiedä alkaako porukka nyt jo tässä beta vaiheessa käyttämään koko mestaa väärin, eli suomeks sanottuna perseilyyn. Kyllä tämä kaikki varmaa paperilla kuulostaa jännältä ja hienolta, mutta mitä tässä näitä juttuja oon lukenut niin siel tyypit lähinnä vaa trollaa ja perseilee ja ampuvat toisiaan mitä kerkee, eli "siisti" pelaaminen darkzonessa taitaa jäädä vaan unelmaksi. Kyl siel voi ampua toisiaan jos on syytä tai jos haluu ottaa riskin ja pölliä loottia, mut tuntuu että se on lähinnä vaan perseily/trollauszone tällähetkellä!? Täytyy siel huomenna käydä itse kattomassa meininkiä. Sinänsä harmi, kun sieltä tosiaan saa parhaat lootit, mutta jos sen hinta on se että sielä joutuu kärsimään mahdottomasta perseilystä, saa lootit mun puolesta jäädä sinne.

Vaikea vielä tässä vaiheessa sanoa mitä itse pääpeliin tulee muutettua. Mutta fakta on se, että peli julkaistaa jo reilun kuukauden päästä. Enkä usko että tässä kauheesti enää mitää muutoksia tullaa tekemään, peli on jo varmasti käytännössä valmis ja ainoa mitä ne varmaa tekee on se et avataan kaikki alueet ja tyylii lykyätää ulos day1 patch ja sit vaan pelit jakeluun.

Beta ei herättänyt mitää suuria tunteita, mut ei myöskään mitään paskoja elämyksiä. Varmasti tähän tulee upotettua aikaa ja olihan tämä coopissa kieltämättä melko hauskaa, vielä hieman monipuolisempia tehtäviä alle niin alkaa olee ihan ok paketti kasassa.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Enää sinne darkzoneen ei välttämättä kannata mennä, siellä trollaillaan vaan. Betan alkutunteina se oli ihan erilainen paikka, porukka jopa auttoi toisiaan. Ärsyttävää oli että se on niin autio niin joutui kilpailemaan npc-tapoista

Ja yksi asia myös ihmetytti, miksi darkzonessa en näe kavereita vaan ainoastaan täplän kartalla, silti näen kyllä kaikki muut noscope420Xx-jonnet
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Enää sinne darkzoneen ei välttämättä kannata mennä, siellä trollaillaan vaan. Betan alkutunteina se oli ihan erilainen paikka, porukka jopa auttoi toisiaan. Ärsyttävää oli että se on niin autio niin joutui kilpailemaan npc-tapoista

Ja yksi asia myös ihmetytti, miksi darkzonessa en näe kavereita vaan ainoastaan täplän kartalla, silti näen kyllä kaikki muut noscope420Xx-jonnet

Kaverisi eivät ole samassa pelissä, vaikka peli näyttääkin ne kartalla. JOs valitset kartalla olevan kaverisi, niin peli aloittaa latauksen ja siirryt hänen serverille.
 
Tom Clancy’s The Division [Hype]

Ihmetyttää kyllä henkilöt jotka valittavat siitä että vihuun tarvii laittaa kuteja oikeen kunnolla. Tämä on RPG peli eikä mikään 3rd person shootteri. Tämähän on ollut tiedossa jo päivästä 1 ja tekijät on tämän asian kertoneet useasti, joten miksi sitä asiaa pitää ihmetellä. Vähän sama kun valitettaisiin että minkä ihmeen takia battlefieldissä ei ole taikoja ja loitsuja.

Itselle toi ainakin hyvin lisää vaikeutta kun niitä kuteja saa oikeesti laittaa kunnolla. Kyllä tämä itselle on varma hankinta. Dark Zone nyt oli aikas perseilyä, mutta sinnekin vaan täytyy mennä täydellä tiimillä kokeileen uudemman kerran.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Ei se kutien lipaskaupalla vihuun ampuminen mitään vaikeutta lisää. Huonoa pelisuunnittelua se on jos gun play on tuollaista grneeristä surrausta liipasin pohjassa.

Olisivat tehneet vähemmästä enemmän. Vähemmän kuteja, ampumiseen haastetta älykkäämpiä npc-vihuja.

Harmi kun tuossa oli väläyksiä jostain suuremmasts. Tunnelma ja näkymät aiheutti hetkittäin hyviä fiiliksiä...jotka katosivat echoihin, jatkuvaan juoksemiseen ja siihen gun playhyn. Nyt kaupunki tuntui tyhjältä kulissilta.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Ei se kutien lipaskaupalla vihuun ampuminen mitään vaikeutta lisää. Huonoa pelisuunnittelua se on jos gun play on tuollaista grneeristä surrausta liipasin pohjassa.

No tottakai tuo vaikeutta sehän nyt on täysin selvä asia. Esim monta kertaa kävi niin että vihu käy täysillä päälle ja ammut sitä, sitten joudut vaihtaa paikkaa ja ammut taas ja niin edelleen. Muutenhan se olis kuollut heti paikoilleen. Edelleenkin TÄMÄN pelin ei ole tarkoituskaan olla mikää jonnejen Codi vaan ihan jotain muuta. Ne jotka ei tykkään niin ei tätä tarvi ostaa.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Betan pelaajien darkzone-kokemukset kuulostavat juuri sellaisilta, jollaisiksi olen niitä viimeiset pari kuukautta pelännytkin, kun "lopullista" infoa pelistä on alkanut tulla. Kun ollaan "täysin ilman sääntöjä" ei kenenkään maalla, niin sehän nyt väkisinkin kutsuu sinne kaikki sankarit, joiden tarkoituksena on vain pilata muiden pelinautinto sillä perseilyllä. Hyvä tietysti, että tällaisessa pelissä tarjotaan sekä PvE että PvP-sisältöä, mutta nykyisellään homma vaikuttaa ihan siltä, että yksi-kaksi mätää omenaa isossakin täydessä omenakorissa pilaa koko homman, valitettavasti.

Peli on kuitenkin RPG, jonka lopullinen idea levelöinnin jälkeen on se parempien varusteiden hankkiminen ja jos siitä tehdään ihan oikeasti noin hankalaa, että pari sankaria voi viimeisellä minuutilla pilata koko illan "työn" niin, ettei pelaamisesta jää mitään käteen, niin voin kuvitella sitä maksavien asiakkaiden paskamyrskyä, rikkoutuneita ohjaimia ja muita juttuja.

Tässä vaiheessa vaikuttaa edelleen siltä, että pelin idea on hyvä, erilainen, mutta joidenkin asioiden toteutuksessa(darkzone, aseiden teho) on vielä kohtuullisen paljon tehtävää, jotta tästä pelistä saataisiin aikaiseksi viihdyttävä ja toimiva. Aikaa on jäljellä vain kuukauden verran...
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Betan pelaajien darkzone-kokemukset kuulostavat juuri sellaisilta, jollaisiksi olen niitä viimeiset pari kuukautta pelännytkin, kun "lopullista" infoa pelistä on alkanut tulla. Kun ollaan "täysin ilman sääntöjä" ei kenenkään maalla, niin sehän nyt väkisinkin kutsuu sinne kaikki sankarit, joiden tarkoituksena on vain pilata muiden pelinautinto sillä perseilyllä. Hyvä tietysti, että tällaisessa pelissä tarjotaan sekä PvE että PvP-sisältöä, mutta nykyisellään homma vaikuttaa ihan siltä, että yksi-kaksi mätää omenaa isossakin täydessä omenakorissa pilaa koko homman, valitettavasti.

Juurikin näin. Voi olla että tuo saa niin paljon palautetta että vähän muuttaisivat tuota.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Kaikki saaneet beta-koodin PS4:lle? Peli ollut ennakkotilauksessa syksystä 2014 lähtien ja koodia ei näy. "Guaranteed access when beta starts" piti olla, sama homma kävi Siegen kanssa että koodia ei koskaan kuulunut. Sillon jäi peli hyllyyn ja taitaa käydä tän kanssa samoin. Testaamatta en tätä osta.
 
Ylös Bottom