Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's The Division

Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Servut alhaalla vissiin ainakin boxilla..
Jaa nyt toimiikin taas. Liian nopee tulin valittaa :D
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Tuli kokeiltua tätä betaa ja vaikutti kyllä hyvältä. Vähän tekisi mieli ostaa mutta en tiedä, kun on muitakin pelejä pelaamatta. Valikot oli vähän sekavat omasta mielestä ja en oikeen ymmärtänyt noita varusteita mitä sai ostaa/vihollisilta. Kun suurin osa nosti healtia mutta laski sitä vasemman puoleista lukemaa. En nyt muista mikä sen nimi oli ja mikä se lukema edes oli? Toki kyseessä oli beta joten kaikki valikot ei ollut auki. Mutta vähän huvitti, kun peli käski mennä mahdollisimman huomaamattomasti. Mutta silti ei ollut mitään stealth kykyjä käytössä, että olisi nurkan takaa saanut vihollisen nujerettua. Ehkä kokoversiossa on sellainen kyky, kun siellä se talent valikko näytti olevan. Ja sitä ihmettelin, että jos kyseessä on pelkkä moninpeli niin itse en ainakaan nähnyt yhtään "oikeaa" pelaajaa siellä kaupungissa ja kaikki tehtävät tein yksin.

Tietääkö joku mikä se palkinto oli tästä betasta? Itselle tuli vaan niiden kahden päätehtävän jälkeen ilmoitus, että ennakkotilaa peli.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

4 pelaajaa tais mahtua lobbyyn. Mun lobbyyn tuli pari muutaki..helpotti kummasti hommaa. Myös vasta puolella oli oikeita pelaajia.

Vaikuttaa hyvältä. Kaikki on vielä outoa..liikkuminen yms. Ehkä se siitä alkaa sujua ku vain pelaa ja tutustuu valikkoihin.

Pro pelaajaa ei musta saa tekemälläkään,mut kuhan vaihtelun vuoksi pelailen ajo/urheilupelien lomassa.:)
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Yleensä en ikinä luovuta näin nopean testauksen perusteella, mutta mitä hittoa, vuonna 2016 pelistä puuttuu Invert X? Olen pelannut Quake 1:stä asti aina Invert X:llä ja sitä ei näinkin ison budjetin pelistä löydy? Grafiikat olivat myös todella keskinkertaiset ja FPS ainakin ps4 versiolla arviolta 15? No sen enempiä ei edes kiinnostanut testailla, kun pisti niin suututtamaan tämä Invert X:n puute (Y löytyi). Onneksi kokeilin betaa, tiedänpähän julkaisun ostopäätöksen. :mad:
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

tykkäsin pelattavuudesta ja tuo kolmaskin persoona ei tuottanut ongelmia esimerkiksi ampumisessa, peli näytti hyvältä, peliin oli tosi helppo päästä sisälle.

peli kiinnostaisi mutta yksi iso kysymys olisi: tossa pelailtiin parin kaverin kanssa kolmisen tuntia ja tehtiin tehtäviä, luulimme että peli olisi semmoinen että muita pelaajia voi tulla vastaan muutakin kun tuolla "dark zonella".

eli luulimme peliä vähän dayz tapaiseksi jossa serveri on auki kaikille ja tonne "dark zoneen" mennään vain matchmakingiin.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Muita pelaajia ei näy kun darkzonella ja noissa lobby alueissa jos pelaat soolona, 4 pelaajaa saa sit partyyn jotka tietenkin näkyvät kun heilutte kartalla yhdessä. Jäi lyhyeks testit eilen kun kahteen kertaan yritin sitä ekaa tehtävää ja molemmilla kerroilla peli potki ulos joten ei jaksanu tapella enempää, toivottavasti serverit pelaa paremmin myöhemmin ja tietysti kokoversiossa.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

okei, luulin pelin olevan gta v tyylinen jossa kartalla voi seilata yksin tai kavereitten kanssa ja siellä tulee pelaajia vastaan. ja tuon darkzonen olevan joku pelimuoto.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Mulla ei ole ollut ainakaan vielä mitään teknisiä ongelmia tämän kanssa. Yllättävän hyvin on kaikki toiminut. Tosin pelkästään boxilla olen vasta pelannut. Täytyy varmaan pleikkarilla testailla tätä vielä. :)

Edelleen vaikuttaa kiinnostavalta, vaikka nuo ns. sivutehtävät ja muut oheisaktiviteetit onkin aika yksinkertaista tekemistä.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Mulla ei ole ollut ainakaan vielä mitään teknisiä ongelmia tämän kanssa. Yllättävän hyvin on kaikki toiminut. Tosin pelkästään boxilla olen vasta pelannut. Täytyy varmaan pleikkarilla testailla tätä vielä. :)

Edelleen vaikuttaa kiinnostavalta, vaikka nuo ns. sivutehtävät ja muut oheisaktiviteetit onkin aika yksinkertaista tekemistä.

Ei ongelmia täälläkään, veikkaan tästä tulevan Destinyn veroinen aikasyöppö hyvällä porukalla. Peliseurastakaan tuskin tulee pulaa.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Ei ongelmia täälläkään, veikkaan tästä tulevan Destinyn veroinen aikasyöppö hyvällä porukalla.

Tässä on myös Divisionin akilleen kantapää ja monelle syy olla hankkimatta peliä. Ei haluta sitoutua liiaksi yhteen peliin, kuten kävi muutoin mainiossa Destinyssa. Omasta pelihistoriasta löytyy muitakin esimerkkejä ja oppinut varovaiseksi näiden kanssa.

Grindaaminen syö peli-iloa ja siihen en lähde mukaan. Niin kauan kun peli pystyy tarjoamaan muita yhteisiä elämyksiä, ollaan mukana.

Suomalaista PS4-peliseuraa: http://www.konsolifin.net/bbs/playstation/116079-division-peliseuraketju.html
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Pitemmän betailujakson jälkeen muutamia mietteitä.

Porukan tämä kyllä vaatii. Yksinäisenä sutena on aina se vaara olemassa, että törmäät joukkioon, joka on päättänyt toimia roguena ja yksin ei ole sanan sijaan useampaa vihollista vastaan.

Latausajat tuntuvat pitkiltä, mutta kun katsoo pelattavan alueen laajuutta, niin se on ymmärrettävää. Silti on välillä kovin turhauttavaa, jos kuolo sattuu korjaamaan ja joudut juoksemaan pitkän matkan tiimikavereidesi luokse.

Pikamatkustus on tällaiseen peliin välttämätön, mutta miksi se toimii niin hitaasti? Ensin joudut lataamaan pelin, sitten liityt porukkaan ja lopuksi pitää vielä kartalta valita oman tiimin jäsen, johon liityt ja taas ladataan aika pitkä tovi. On tässä toisaalta se hyvä puoli, että tiimikaverit eivät pääse liian nopeasti peliin mukaan, koska se opettaa selviytymään ja vastaavasti vihollistiimiä tapettaessa vastarinta ei "uusiudu", jos pystyisi spawnaamaan nopeasti lähelle.

Tavaraa löytyy kentiltä kiitettävän paljon ja se on kaltaiselleni keräilijäluonteelle mukava asia - tilaa tavaroille on kovin vähän. Eri aseita ja varusteita on toki helppo vertailla keskenään ja turhat tarvikkeet ja aseet voi kätevästi tuhota varaosiksi, mutta sitä joutuu harrastamaan turhankin usein.

Taistelu muistuttaa mielestäni jonkin verran Mass Effect 2:sta, asemasotaa parhaimmillaan, kun vaihdetaan paikkaa suojien takana, käytetään erikoisvarusteita ja kommunikoidaan vihollisten liikkeistä tiimin kanssa. Isommat pomot pienten vihulaisten keskellä taas ovat mainio lisä, tykkään.

Kranaattien heittokaari näkyvissä, kyllä kiitos! (respect Socomit!)

Nappien kustomoinnit ovat hyviä, mutta jotenkin häiritsee, että ympyrä ylittää esteen ja X menee suojaan. Tuntuisi loogisemmalta, jos nämä voisivat olla toisin päin. Toivottavasti lopullisessa versiossa olisi täydellinen nappien ja tattien kustomointitoiminto.

Dark Zone, loistavaa viihdettä! Jos joku ei ole täällä vielä käynyt, niin se on ns. no mans land -aluetta, jossa lootataan tavaraa ja ne saa itselleen vain silloin jos onnistut raivaamaan tiesi laskeutumisalueelle ja jättämään ne kopterin kyytiin. Käännäpä kerrankin selkäsi ja voit varautua siihen, että muutamat ihmispelaajat ovat päättäneet ampua sinut äkkiylläköllä ja ryöstävät tavarasi. Tilannetta värittävät usein myös AI-viholliset, joita tulee paikalle erityisesti silloin, kun kopteri on vasta matkalla. Oma neljän pelaajan "roistokoplamme" teurasti porukkaa DZ:ssa eilen huolella ja pahimmillaan olimme rogue-tilassa lähes viisi minuuttia, lukuisten ihmispelaajien tappojen jälkeen. Rogue-ajan loputtua saatiinkin hyvät bonukset.

Kyllä tämä varaukseen meni.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Tyhmä kysymys tähän väliin että millä napilla nuo kamat saa purettua ja hajotettua? En jotenkin saa selvää tuosta, mitä ps4:lla pitää painaa. [emoji1]
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Vähän on kyllä semmoinen fiilis että tämä on kuin Destiny, pelattavaa riittää noin 10 tunniksi ja sen jälkeen alkaa armoton grindaus.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Vähän on kyllä semmoinen fiilis että tämä on kuin Destiny, pelattavaa riittää noin 10 tunniksi ja sen jälkeen alkaa armoton grindaus.

No itselle Destiny ei ollut tuollainen kokemus. Satoja tunteja lienee siellä alla eikä grindaukseen juuri tarvinnut sortua, muutoin kuin tiistaisissa raideissa joka kuului pitkään palkkatyön ohella arjen ohjelmistoon.

Kävin nyt vetämässä vielä yksin sen lääkäritehtävän. Tästä olisi voinut kevyesti jatkaa puoleen yöhön, nälkää jäi. Ilmoitti kuitenkin tarinan osalta kaiken nähdyn tältä erää. Erotuksena Destinyyn, on tässä taustatarina käsinkosketeltavan lähellä tätä päivää pienoisesta scifipanostuksesta huolimatta. Hyvin konkrettista ja selvää alusta lähtien. Kehitä hahmoa, varusta basea ja toimi yhdessä. Kun vielä ympäristönä on suosikkikaupunki New York, ei tätä voi jättää välistä kaikuvista hälytyskelloista huolimatta.
 
Ylös Bottom