Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's The Division

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Levelillä 12 olen tällä hetkellä. On toi uusien aseiden/kamojen metsästäminen ihan uskomattoman koukuttavaa puuhaa. Tehtävätkin olleet ihan hyviä tähän asti.

Mut joo, vois mennä takas pelaamaan. :D
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Olisi kiva pelata tarinaa jos löytäis jonkun joka tulisi pelaamaan tarinaa kanssani nyt pelailen yksin haastavaa se on ainakin pitäisi päästä ainakin isommalle levelille saisi parempia aseita kuolen heti kun ei ole mitään hyvää asetta.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Olisi kiva pelata tarinaa jos löytäis jonkun joka tulisi pelaamaan tarinaa kanssani nyt pelailen yksin haastavaa se on ainakin pitäisi päästä ainakin isommalle levelille saisi parempia aseita kuolen heti kun ei ole mitään hyvää asetta.
Lisäileppä kaverilistaan porukkaa täältä foorumilta nii kyllä yleensä peliseuraa löytyy vähän joka levelistä.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Eilempä sitten tuli bugeja kokoajan vastaan. Yhden divutehtävän aikana tipuin lattian läpi joku 8 kertaa ja sitten kun olin partyssä yhen tutun kanssa niin hän avasi kontin ovet ja meikä jäi niihin oviin jumiin... Paikka oli joku tenderloin vai mikä olikaan. jos olisi yksin pelannt niin en olisi voinut suorittaa tehtävää kun en päässy niihin paikkoihin mihin piti mennä kun aina tipuin lattian läpi bugimaailmaan.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Tekee mieli itsekin kirjoittaa jonkinlainen arvostelu pelistä, kun on nyt tutustunut meininkiin enemmän. Tasolla 17 mennään ja pelitunteja taitaa olla eilisen jälkeen lähemmäs 20h.

Ensinnäkin - kun tämän pelin pariin lähtee, niin se on selvää, että kavereita on paljon verkossa ja neljän hengen maksimiryhmä tuntuu pieneltä, mutta ei saa olla liian ronkeli peliseuran suhteen ja välillä on mukava tehdä muutakin jos suosikkikavereiden kanssa ei juuri silloin pääse pelaamaan. Kyllä sieltä aina joku lähtee koiraa kusettamaan, syömään, lenkille, salille tai vaimoke/tyttöystävä kaipaa huomiota. Ja jos oikein pelihammasta kolottaa, niin aina voi käydä tehdä "loottikierroksen" tai käydä sooloilemassa tehtävän tai pari, kun jauhaa samalla paskaa chatissa pelikavereiden kanssa.

Betaa paljon pelanneena kuviot olivat jo aika pitkälle selvillä, mutta entä jos lähdet pelin pariin täysin uutena pelaajana, ilman betan kokemusta? Peli tarjoaa ensin pienen tutorial-osuuden, jossa opetetaan peruskontrollit ja teet muutaman sivutehtävän ennen kuin pääset varsinaiselle pelialueelle eli Manhattanille. Kontrollit on mielestäni helppo omaksua, ainoastaan suojaan menemisen (X) ja esteen ylittäminen (ympyrä) olisin laittanut toisin päin, niiden sisäistäminen ei ole vieläkään iskostunut pääkoppaan täysin ja joskus tuleekin loikattua suojan takaa yli, suoraan keskelle vihollisen tulitusta - tai pahimmassa tapauksessa olet ollut suojassa kaiteen takana ja putoat alas hankalaan paikkaan. Se tässä on harmi, että kontrollit eivät ole täysin kustomoitavissa, on vain annettu muutama erilainen vaihtoehto. Onneksi sentään suojan takaa poistumisen voi määritellä niin, että myös liikkumalla voi lähteä pois suojan takaa.

Varsinaiselle pelialueelle päästyäsi pelialue tuntuu todella valtavalta ja pitemmälle ehtineiden silmissä kartta loistaa kuin täyteen koristeltu joulukuusi ja ei oikein tiedä, mihin menisi ensimmäisenä - mutta suosittelen kuitenkin suorittamaan tietyt päätehtävät, jotka avaavat päämajan kolme erilaista "komentokeskusta", lääkintälabran, tekniikkaosaston ja turvallisuusosaston, joiden takaa löydät suuren määrän perkkejä ja talentteja avattavaksi pää- ja sivutehtävistä saaduilla "pisteillä".

Satunnaista loottia löytää väkisinkin silloin tällöin, onhan pelissä ties kuinka monta kerättävää tavara/intel-ryhmää, kuten puhelimia, echoja, kadonneita agentteja ja kaikenlaista tarviketta erilaisista loottilaatikoista ja määrät ovat hurjia, kun esimerkiksi puhelimia on piilotettu reilusti yli sata kappaletta. Parhaat vainukoirat kokoavat näiden avulla mukavasti kokemuspisteitä mittariinsa, joten kyllä kannattaa. Eniten apua saa kyvystä, joka valaisee alueen ja päivitetty versio siitä merkitsee myös lootit karttaan.

Taisteluista seuraavaksi - on piristävää, että silloin tällöin vastaan tulee vihollisporukka tai satunnainen "event", kun pitää esimerkiksi suojella jotakin tavaratoimitusta jengiläisten hyökkäyksiltä tai sitten kadulla puhkeaa jokin pieni rähinä ja huomaat olevasi keskellä tulitaistelua. Eilen sattui sellainen tilanne, että nämä kaksi mainittua tapahtumaa käynnistyivät lähes yhtäaikaa ison risteyksen luona ja sai selvitäkseen laittaa parastaan, kun tulitusta tuli kahdelta suunnalta, vaikka apuna olikin muutama satunnainen tietokoneen ohjaama oman porukan sotilas.

Isoissa tehtävissä taistelutilanteita tietysti riittää ja ne ovatkin usein erittäin mielenkiintoisia - mutta nyt pitää antaa kritiikkiä sen suhteen, että joskus hankala tilanne selviää vetäytymällä. Viimeksi eilen eräässä tehtävässä tuli kova tulitaistelu eräässä kahvilassa ja ulkona oli vihollisia kiikarikiväärien kanssa samaan aikaan, kun sisälle rynni haulikkomiesten pieni armeija ja myös tulikranaatteja heiteltiin sisälle. Olisimme jääneet jyrän alle, mutta pieni vetäytyminen tulosuuntaan ja ammuttiin kaikessa rauhassa rynnivät viholliset ennen kuin otettiin taas vanhat asemat. Sama taktiikka tuntuu olevan liian tehokas, otetaan pakkia ja ammutaan viholliset paremmista asemista. Aina tämä ei onneksi ole mahdollista, kun toisinaan kovat matsit käydään suljetussa huoneessa. Hakeutuva, maassa pyörivä miina erilaisine kustomointeineen on kyllä kiva apuväline, se on sanottava.

Sitten siihen ikävämpään osastoon, bugeihin ja yleiseen toteutukseen. Latausajat ovat välillä harmillisen pitkiä, tosin vastapainoksi saa aina pelata paljon, mutta jotenkin pelirytmi kärsii ja ei meinaisi malttaa odottaa. Tämä toki on enemmän makukysymys. Ryhmään liittyminen taas - lataus kestää niin kauan, että pelikaveri on ehtinyt juosta ties minne ja porukan pitäminen kasassa on välillä hankalaa. On kerran käynyt jopa niin, että liityin tiimikaveriini ja huomasin olevani talon katolla, kun pelikaveri juoksi jo eteenpäin katutasolla. Paikoin tuo on todella ärsyttävää, kun reittiä saa koko ajan etsiä.

Jumiin jääminen tai lattian läpi putoaminen - ne ovat pahimpia bugeja, mitä on tähän mennessä tullut vastaan. Kaverini pelasi eilen tehtävää, jossa alueena on "Tenderloin". Koetimme mennä avuksi tehtävään, mutta se ei onnistunut, koska erään rakennustyömaan läpi kuljettuamme putosimme aina maan alle, ulos kartalta! Sama toistui monta kertaa ja kuvasimme tuosta videon, lähetin sen eteenpäin Ubisoftille. Muutaman kerran on ollut myös tilanne, että esimerkiksi kranaatin lennättämänä pelaaja on pudonnut paikkaan, josta ei pääse pois, vaan ainoa keino on siirtyä pikamatkustuksella tiimikaveriin tai sitten tehdä itsemurha ja herätä uudestaan. Kerran tämä tapahtui jopa "no respawn zonella", jolloin jouduimme yhden miehen vajauksella hoitelemaan bossin ja vasta sen jälkeen teleporttaus onnistui, pois motista.

Serverit taas ovat aina silloin tällöin heittäneet ulos, mutta onneksi tätä on sattunut suhteellisen vähän.

Eilen sattui hauska asebugi, kun ammuin ensin pari laakia haulikolla ja vaihdoin sitten vauhdikkaasti SMG-aseeseen, mutta kaverin silmissä käsissäni oli edelleen haulikko, jolla ammuin nopeaa sarjaa - teho oli kuitenkin vain SMG:n tasoa :)

Mutta sitten eräs ikävä asia, joka on tullut eteen... pelaajat pelaavat eri tahtiin ja tutun peliporukkamme tasot olivat eilen välillä 12-21 (12, 15, 16, 18, 21). On hankala pelata tehtäviä, koska viholliset skaalautuvat porukan kovimman levelin mukaan ja alempitasoiset ovat lähinnä tykinruokana, kun saavat niin vähän vahinkoa aikaan. Periaatteessa näinkin voi pelata, jos esimerkiksi alempien tasojen pelaajat toimivat hyvillä skill-taidoilla kovempien lääkintämiehinä ja esimerkiksi ammusten jakajana, mutta henki on silti todella tiukassa, kun pari kutia saattaa tuoda noutajan. Tiedoksi, että lääkintäperkki "Support station" täydentää ammuksia eräällä mod-tasolla. Tämä ongelma poistuu sitten, kun saadaan maksimilevelit kaikille, mutta onko pelissä sitten vielä pelattavaa muuten kuin tehtävät hard-tasolla, se on hyvä kysymys.

Tässäpä ne suunnilleen, paljon on vielä nähtävää.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Eilen rymisteltiin 9 hengen porukalla Dark Zonella ja melkoista menoahan tuo oli :D Nimi elitet kaatu yhdessä hujauksessa ja extraction zoneilla ei tarvinnu pelätä, että joku tulee viemään kamat. High-End kamaa ei kyllä meikäläiselle tipu tässä(kään) pelissä. Scavenging huitelee yli 100%, mutta lootit silti aivan järkyttävää kamaa. Muut ryhmäläiset nostelee sitten High-End loottia lähes koko ajan.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Destiny oli minulle pahin pettymys vuosikausiin. Arvion lisäksi kirjoitin KFINiin aiheesta marina-artikkelinkin. The Division on parempi kaikilla tasoilla. Bungie yritteli, mutta Ubisoft toteutteli. Voittajasta ei ole mitään epäselvyyttä.

Paljon tekee jo sekin, että vaikka "end game" ja Dark Zone -mähinät eivät kiinnostaisi pätkääkään, kokee kuitenkin saaneensa rahoille vastinetta sen 30-40h aikana, mikä tarinatehtävien läpäisy ottaa aikaa. Kun tätä vertaa Destinyn tarjoilemaan rapia 12h peluuaikaan, ollaan melkoisen toisissa sfääreissä.

EDIT:
Isoissa tehtävissä taistelutilanteita tietysti riittää ja ne ovatkin usein erittäin mielenkiintoisia - mutta nyt pitää antaa kritiikkiä sen suhteen, että joskus hankala tilanne selviää vetäytymällä. Viimeksi eilen eräässä tehtävässä tuli kova tulitaistelu eräässä kahvilassa ja ulkona oli vihollisia kiikarikiväärien kanssa samaan aikaan, kun sisälle rynni haulikkomiesten pieni armeija ja myös tulikranaatteja heiteltiin sisälle. Olisimme jääneet jyrän alle, mutta pieni vetäytyminen tulosuuntaan ja ammuttiin kaikessa rauhassa rynnivät viholliset ennen kuin otettiin taas vanhat asemat. Sama taktiikka tuntuu olevan liian tehokas, otetaan pakkia ja ammutaan viholliset paremmista asemista. Aina tämä ei onneksi ole mahdollista, kun toisinaan kovat matsit käydään suljetussa huoneessa.

En ymmärrä, mikä parempiin asemiin vetäytymisestä, ja sitten "vihollisen voiman kuluttamisesta" ynnä tätä seuraavasta vastaiskusta tekee kritisoitavan taktiikan? Tuotahan käytetään verkkoräiskinnöissä aina, kun pelaa edes hieman organisoidulla porukalla, kuten esimerkiksi Gears of Warissa.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Tässä videossa lyhyt kooste eilisen illan retkestämme napalmi tehtaaseen. Meillä sen läpäisy hard-tasolla kesti neljään pekkaan noin 50 minuuttia. Tiimi koostui kolmesta lvl 11 ja yhdestä lvl 9 pelaajasta.


https://youtu.be/E8uXEgk3vJA
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

EDIT: En ymmärrä, mikä parempiin asemiin vetäytymisestä, ja sitten "vihollisen voiman kuluttamisesta" ynnä tätä seuraavasta vastaiskusta tekee kritisoitavan taktiikan? Tuotahan käytetään verkkoräiskinnöissä aina, kun pelaa edes hieman organisoidulla porukalla, kuten esimerkiksi Gears of Warissa.

Siis eihän tuossa sinänsä mitään väärää ole, mutta jos sinä olisit puolustavassa asemassa, niin lähtisitkö ryntäämään kohti hyökkääjiä, jos yksi käy vähän kurkistamassa, vai olisitko siellä omassa paikassa pakittamassa, jos sun tehtävän on puolustaa jotain tiettyä huonetta?
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

En ymmärrä, mikä parempiin asemiin vetäytymisestä, ja sitten "vihollisen voiman kuluttamisesta" ynnä tätä seuraavasta vastaiskusta tekee kritisoitavan taktiikan? Tuotahan käytetään verkkoräiskinnöissä aina, kun pelaa edes hieman organisoidulla porukalla, kuten esimerkiksi Gears of Warissa.

Tottakai vihollisella on mahdollisuus seurata, mutta sitä ei ole otettu huomioon, että tietyn rajan yli viholliset eivät tule tai esim. pienestä oviaukosta on mahdotonta tulla muuten kuin yksi kerrallaan, jolloin neljä pelaajaa tipauttaa vihollisen muutamassa sekunnissa. Hyvää taktiikkaa se tietty on, mutta ennemmin haluaisin käyttää mahdollisimman laajalti kaikkia taktisia apuvälineitä ja aseita kuin voittaa taistelun liian helposti. Toisaalta - kun en malttaisi joskus millään luopua asemistani ylivoimankaan edessä, niin olen siellä ensimmäisenä ketarat ojossa odottamassa elvytystä :). Joskus se on vain pakko tehdä näin ja iskeä sitten takaisin.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Tottakai vihollisella on mahdollisuus seurata, mutta sitä ei ole otettu huomioon, että tietyn rajan yli viholliset eivät tule tai esim. pienestä oviaukosta on mahdotonta tulla muuten kuin yksi kerrallaan, jolloin neljä pelaajaa tipauttaa vihollisen muutamassa sekunnissa. Hyvää taktiikkaa se tietty on, mutta ennemmin haluaisin käyttää mahdollisimman laajalti kaikkia taktisia apuvälineitä ja aseita kuin voittaa taistelun liian helposti. Toisaalta - kun en malttaisi joskus millään luopua asemistani ylivoimankaan edessä, niin olen siellä ensimmäisenä ketarat ojossa odottamassa elvytystä :). Joskus se on vain pakko tehdä näin ja iskeä sitten takaisin.

Kaikki keinot sallittuja sanoisin :) Kun teillä alkaa tulemaan vastaan LMB:n joukkoja, niin ootte pulassa jos ette liiku ja ole valppaina, ne penteleet nimittäin vyöryttää teidät hyvin äkkiä. Niillä on pirun hyvä AI ja noudattavat kaunista 'muutama suojaa, muutama etenee' taktiikkaa, ihan niinkuin odottaakin eliittiprivaattiarmeijalta
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Pelistä tuli aamusen huollon jälkeen kunnon grindfest.... nimellisistä 30 lvl vihollisista saa sen 1-3 phoenix credittiä vanhan 10-15 sijaan....
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Tuon täytyy olla joku paniikkipäätös kun pudotetaan 90% jotain rewardia.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Pelistä tuli aamusen huollon jälkeen kunnon grindfest.... nimellisistä 30 lvl vihollisista saa sen 1-3 phoenix credittiä vanhan 10-15 sijaan....

Yrittävät varmaankin saada ihmisiä ostamaan niitä, Uplaysta kun voi ostaa lisää.
 
Ylös Bottom