Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Top-5 levyt

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Knight
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaipa tätä tässä voisi mainostaa, kun sain viikonloppuna syntymäpäiväkekkerilahjaksi tämän uuden Led Zeppelinin live-DVD:n. Ensimmäisen 102 minuutin konsertin juuri katsoin. Vielä olisi jäljellä yli kaksi tuntia kolmesta muusta konsertista ja melkeen puolitoista tuntia radioesiintymisiä yms. ekstraa. Mahtava paketti.
 
^Kateeks käy

Laitetaas taas jotain listaan:
Ozzy Osbourne - Ozzmosis ja Down To Earth ja myös Tribute
Black Sabbath - Black Mass
Iommi
Pink Floyd - The Dark Side Of The Moon
Ritchie Blackmore's Rainbow
Edit: Oli kirjoitusvirhe.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Joitakin upeita levyjä mainitakseni

Megadeth: Killing is my business... ...and business is good!, Peace sells... ...but who's buying?, Rust In Peace
Metallica: Kill 'em all
Bitch Alert: pay for orgasm
Alice Cooper: Brutal planet ja Dragontown

We want RATTLEHEAD
 
Ei missään parhausjärjestyksessä:

Metallica: Master of Puppets
Rammstein: Mutter
Tool: Ænima
Type O Negative: Bloody Kisses
YUP: Toppatakkeja ja Toledon terästä
 
Jatketaan tätä "viime aikoina" listaa:

Herbie Hancock - Cantaloupe Island
Marvin Gaye - What's Going On
Tangerine Dream - Sorcerer Ost
Princess Mononoke Soundtrack
The Roots - Thing Fall Apart

Noista on tullu eniten kuunneltua Herbietä, kun se on ollut sellanen ikuisuushankinta joka vasta viime viikolla toteutu. Uskomattoman hieno levy.
 
No en viittä voi mainita, kun tällä hetkellä kuuntelen vain kahta levyä:

Iron Maiden - Fear of the dark
Iron Maiden - Edward the great

Eli olen tässä aivan lähiaikoina oikein viimisen päälle alkanut kuunteleen Iron Maidenia ja nämä kaks levyäkin on tullut ostettua. Seuraavaksi olis hankinnassa Piece of mind ja 7th son of the 7th son, harmi vain, ettei anttilan alelaarissa niitä näkynyt :/
 
Olen viime aikoina soittimessani pyörittänyt (ei missään paremmuusjärjestyksessä) :

-Staind: 14 Shades Of Grey
-Staind: Break The Cycle
-Metallica: St. Anger
-Metallica: Reload
-Metallica: S&M

aika yksitoikkoista...:D
 
Jepjep, posti toi mukanaan Doorssin Doorssin ja Opethin Damnationin. Jälkimmäinen varsinkin erittäin loistava. Ruotsalainen death/black-metalli kusee. Onneksi tämä ei ole enää sitä.
 
Huomenna pitäisi saapua seuraavanlaista lättyä:

Gregory Isaacs - Cool Ruler Rides Again
Santana - Oneness: Silver Dream, Golden Reality (olikohan noin?)
Herbie Hancock - Death Wish

...King Crimsonia on tullut muuten sitten kuunneltua, etenkin Moonchild on saanut paljon soittoaikaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
Huomenna pitäisi saapua seuraavanlaista lättyä:

Gregory Isaacs - Cool Ruler Rides Again
Santana - Oneness: Silver Dream, Golden Reality (olikohan noin?)
Herbie Hancock - Death Wish

...King Crimsonia on tullut muuten sitten kuunneltua, etenkin Moonchild on saanut paljon soittoaikaa.


Tänään vasta sittenkin saapui...

Santana on juuri niin hyvä kuin odotin, taattua Santana vinguttelua.
Herbien kuunnellut kerran läpi ja ihan ok platalta vaikutti, vaikkakaan ei ollut ihan sitä mitä odotin (Death Wish- elokuvan OST - musiikki myös sen mukaista, joskus melko "elokuvamaista").
Gregory Isaacs oli varma valinta, mukavan lepposaa rakkaus paatosta Karibian mereltä, tosin olin jo ehtinyt kuunnella levyä ennenkuin sen itse päätin hankkia...

Ja tilauksessa tällä hetkellä:

George Clinton - T.a.p.o.a.f.o.m.
Funkdoobiest - Which Doobie U B

Hyvä musiikki on kesän suola.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Ruotsalainen death/black-metalli kusee. Onneksi tämä ei ole enää sitä.

ehh tarkoitatko nyt, että yleensäkkin deathi ja blacki kusee vai että vain tämä ruotsalainen kusee? ruotista tulee loistavia tälläisiä bändejä. esimerkkeinä tästä vaikka entombed ja meshuggah.
 
dekstar:

Yleisesti ottaen koko death/black-metal kusee IMO.

Tällä viikolla on tullut hommatuksi Iron Maidenin Powerslave ja King Crimsonin Court of King Crimson. Ihan kivoja molemmat.
 
Jeeps, viime aikoina paljon kuunneltua:
Dr. Dre - 2001 (aina)
Metallica - St. Anger (pienoinen pettymys)
2pac - All Eyez On Me (loisto julkasu, r.i.p.w.u.r :( )
Leevi and the Leavings - 40 ensimmäistä hittiä (teuvoooo)
 
Koetan haeskella tähän viisi lempparilevyä vähän eri suunnilta. Nämä ovat sitten omia mieltymyksiä, ja äkkiseltään valittuja, eivätkä mitään "maailman absoluuttisesti viisi parasta levyä".

Ramones - Rocket to Russia
-Tässä Ramones oli mun mielestäni parhaimmillaan. Alkupään tuotanto on minusta muutenkin vahvempaa, vaikka toisaalta olen niin diehard-diggari, että kaikki Ramones käy kyllä.

Dick Dale - King of the Surf Guitar: The Best of Dick Dale
-Yleensä en niin kauheasti tykkää best of-levyistä, mutta tässä on yksi poikkeus. Erittäin hyvä kokoelma surfkitaran kingiltä.

Miles Davis - Amandla
-Tämä sopii mun korvalleni Miles Davisin tuotannosta, vaikkei ehkä "arvostettavin" Miles-levy olekaan. Tosin, paljonpa mä yleisistä mittapuista piittaan. Senkun diggaan. Herran tuotantoa on niin paljon, etten ole ehtinyt kuulla likimainkaan kaikkea; hyviä hetkiä on vielä myös edessäpäin.

Ne Luumäet - Kiitos Ja Anteeks
-joku suomalainen ramopunklevy piti mainita, ja olkoot nyt sitten toi. Vaikka siksi, että kesäloma on kesällä.

Joaquin Rodrigo - Fantasía para un gentilhombre, for guitar & orchestra
-....ja nimenomaan se Deutsche Gramofonin julkaisema levytys Narcisco Yepesin tulkinnasta. Kestosuosíkki. Tosin niin ovat noi muutkin mainitsemani levyt.

Muokka: Se eka "Prkl-mä unohdin ton, se kuuluis listalle myös"-levy oli Iggy & The Stoogesien Raw Power.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Päivitystä, päivitystä:

1. Iron Maiden - Fear of the dark
2. Rainbow - catch the rainbow, the anthology
3. Iron Maiden - Edward the great
4. Nightwish - Century child
5. Iron Maiden - Virtual XI (jota en kylläkään itse edes omista)
 
1.Sonata Arctica-Winterheart's Guild
2.Metallica-Master Of Puppets
3.Iron Maiden-The Gretest Hits(Edward The Great)
4.Sonata Arctica-Silence
5.Apulanta-Syitä ja Seurauksia
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto

Ja tilauksessa tällä hetkellä:

George Clinton - T.a.p.o.a.f.o.m.
Funkdoobiest - Which Doobie U B

Hyvä musiikki on kesän suola.


Eilen saapui tämäkin kaksikko.

Jo klassikoksi muodostunut Funkdoobiestin esikoinen oli jo ilmestyessään erinomainen, eikä vieläkään hohto ole kadonnut (niin paljon muistoja, eli siis muistelubonarit mukaan). Myönnetään, että ei kuullosta enää niin tuoreelta kuin 94-5, mutta silti...loistavaa. Plussaa vielä siitä, että platta ei ollut mikään reprint vaan alkuperäinen, ainakin kansien mukaan.

George Clintonin levy oli taas yllättävämpi, sillä en odottanut oikeastaan mitään muuta kuin väsynyttä menoa, kun nämä uudemmat Funk -vinguttelut eivät yleensä niin meneviä ole. Enpä tätäkään suosittelisi jos ei Clintonin juttuihin ole tutustunut, mutta muuten Funkin ystäville kyllä (ainakin tällä hinnalla, 4,45).
Varsinkin hyvin tähän vuodenaikaan sopiva Summer Swim lämmittää mieltä, eikä Bootsy Collinsin mukana olo Sloppy Seconds kipaleessa huononna levyä (ei muuten erikoinen kappale, mutta Bootsyn I'd Rather Be With You kuuluu henkilökohtaiseen all time greatest listaan).
 
1. Metallica - Black Album
2. Metallica - ...And Justice for All
3. Metallica - Master of Puppets
4. Metallica - Kill ´em All
5. Metallica - Ride the Lightning

:p
 
Ylös Bottom