Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hemppa
Musiikkihan on tietysti pääasia formaatista riippumatta. Itsellänikin on cd:itä riittävästi, jotta olen voinut todeta sen helppouden ja kätevyyden. Autossa tai kannettavassa muun muassa on erittäin kätevää käyttää cd:tä.
Aiheena tämä on sellainen, että sitä voisi jatkaa vaikka kuinka kauan; voisin vetää esiin pointin vinyylin puolesta, johon tulisi vastapointti cd:stä jne. Se ei olisi kovinkaan mielenkiintoista.
jne.
Joo lähinnä puutuin asiaan vain siitä syystä, että yleensä vinyylifriikit haukkuvat cd:tä, joten ajattelin tuoda myös toisenlaisen mielipiteen, mulle ei ole kuin hyvää ja huonoa musiikkia- ja jotain siltä väliltä.
Joo oot oikeassa, tästä voisi väitellä pidempäänkin, mutta eihän se mihinkään tulokseen johtaisi (sen takia onkin vähän outoa, että joka musathreadissa joku saa päähänsä työntää itse musasta keskustelemisen formaatin ylivertaisuuteen), jokainen voi vain sanoa oman mielipiteensä parhaasta soundista, mielestäni cd:tä haukutaan liian heikoin perustein. Tämä ihan yleisesti, sähän et aloittanut tätä väittelyä, että ei nyt pitänyt vain suhun kohdistaa tätä.
Eli nimenomaan pään sisällä tuo vinyylin hienous... en sanonut sen olevan huono asia, mutta väärä peruste yleisesti julistaa joku toinen formaatti toisen yläpuolelle. Siinä missä dj:lle vinyyli on ainoa järkevä vaihtoehto, niin kotikuuntelussa vain omilla mieltymyksillä on merkitystä - siksi vinyylin ainainen ylistäminen tässä tarkoituksessa on vähän turhauttavaa. Kyllä munkin mielestä tietty musa soveltuu kuunneltavaksi parhaiten juuri vinyyliltä- itsekin ostan levyni kaupasta, jossa vinyylit ja cd:t ovat aika 50:50- tasapainossa, mutta tarkoitan lähinnä vanhempaa musiikkia, itse kuuntelen 90-luvun tuotantoa.
Onhan noita Jamaican poikien kansitaiteita tullut jonkun verran nähtyä, ei kuitenkaan kovin syvällisesti, mutta on niitä Erosella tullut katseltua. Samoin tuo Sizzla on kyllä tuttu, jos nyt puhutaan siitä dancehallreggae starasta. Mikään sen suurempi reggaekuuntelija en kuitenkaan ole, löytyy kuitenkin pakolliset Marleyt, Tosh, The Congos + tämä Don't blame It On I mikäsenyoli yms... muuten tässä on toinen mielipidekysymys, sillä mun mielestä yleisesti mä olen kyllä pitänyt noista reggae-kansista, voi olla että sulla on sitten jotain peilinrikkojia siellä kokoelmissa, enkä mä ole perehtynyt tarpeeksi hyvin

. Mä yleensä en pidä kansista, joissa on vain valokuva eikä mitään koneella tai käsin tehtyä taidetta.
Mä olen omistautunut länsirannikon ja etelän (Texas, Atlanta, Memphis yms.) gangsterirap/gangsterifunk -tuotoksille. Jos olet näihin tutustunut päällisinkään puolin, niin sieltä löytyy myös aivan karmeita kansia

(etenkin useimmat pen&pixel-grafiikat about vuodesta 96-), mutta sisältö on sitten toista maata ja oikeastaan mauttomuuteenkin tottuu

. Sieltä löytyy kyllä myös upeimpia kansia ikinä, heh. Viittä parasta levyä en tähän hätään pysty millään valitsemaan- levyjä on paljon.