Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Top-5 levyt

Tää on niin vaikeeta. Kategorioidaas vähän:

Suomalaiset:

1. Trio Niskalaukaus - Rajaportti
2. Bomfunk MC´s - In stereo
3. 69 Eyes - Blessed be
4. Sonata Arctica - Silence
5. Nightwish - Bless The Child

(Varmasti tolla listalla on joku turha minkä paikalla pitäisi olla joku muu tai jotain.. :( )

Muu maailma:

1. Cypress Hill - Temples of boom
2. Rammstein - Mutter
3. Linkin Park - Hybrid Theory
4. Iron Maiden - Number of the beast
5. Manowar - Kings of metal

Byähähää, kaikki maailman loistavat bändit kuten Nirvanat, Black Sabbathit, Waspit ym. jää pois listoilta kun en oo sattumoisin kuunnellu heidän koko albumeitaan vaan yksittäisiä kipaleita.
 


1. Cypress Hill - Temples of boom
2. Rammstein - Mutter
3. Linkin Park - Hybrid Theory
4. Iron Maiden - Number of the beast
5. Manowar - Kings of metal

Byähähää, kaikki maailman loistavat bändit kuten Nirvanat, Black Sabbathit, Waspit ym. jää pois listoilta kun en oo sattumoisin kuunnellu heidän koko albumeitaan vaan yksittäisiä kipaleita. [/B]


Ensinnäkin, Cypress hillin temples of boom ei vedä vertoja Black sundaylle!:eek:
Toisekseen, miksi listalla on Linkin Park, muttei Pearl Jamia, tai Nirvanaa? :confused:
 
Tietysti jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen, mutta sä oot VÄÄRÄSSÄ, Black sunday on niiden ykköslevy;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
No niin,
[FLAMEBAIT]
Kai jokaisella on kotona oma Teknari ja miksausvehkeet..? Eihän niillä vinyyleillä ole muuten mitään virkaa.
[/FLAMEBAIT]

Miksausvehkeet? Technicsin levysoittimet ovat kyllä kivoja, mutta että miksausvehkeitäkin vielä pitäisi olla...
Kysymys on siitä millainen soundi siitä vinyylistä lähtee. Vinyylissä on tunnelmaa, mitä cd tai mikään digitaalinen media ei koskaan kykene saavuttamaan.
Toinen juttu on levyjen kannet. Vinyyleissä on kannet, joita kelpaa katsella niitä levyjä kuunnellessa. Cd:n kannesta sitten suurennuslasilla tihrustetaan, että mitähän tässä kuvassa mahtaa olla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Anttu
Ootsä tsekannu Sizzlan "praise ye jah":n ja Jetstarin reggae Maxin .On nimittäin yhtä laatukamaa kuin toi "Black woman and child"

Löytyy kyllä levyhyllystä. On ajan saatossa tuota reggae-musiikkia kertynyt... Praise ye jah on huippulevy. Uusi Sizzlan tavara ei kyllä kiinnosta. Muutenkin monia (nykyään) artisteja vaivaa sama vika: Levyllä ehkä hyviä rytmejä, mutta ne kappaleet on jotenkin saatu pilattua. Tai sitten rytmitkin on huonoja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Melko vaikea kysymys, koska olen vasta kuluneen vuoden aikana ruvennut kuuntelemaan metallia, kiitos Rammsteinin.

1. Iron Maiden - Best of the beast
2. Rammstein - Mutter
3. Children of Bodom: Follow the reaper
4. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus - Rajaportti
5. Sonata Arctica - Silence

Ja sillee..
 
Hmm,

tällä hetkellä soi:

1. Tom Petty & The Heartbreakers - Greatest Hits
2. Marilyn Manson - Tainted Love
3. The Hooters - Hooterization
4. The Adventures of Ford Fairlane -soundtrack
5. Kid Rock - Devil Without A Cause


-PV-
 
1. M.O.P. - Warriorz
2. Dr. Dre - 2001
3. UbMc's - Dices Of Faith
4. -
5. -
ei tullu muita mielee
on niit muitaki
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hemppa
Vinyylissä on tunnelmaa, mitä cd tai mikään digitaalinen media ei koskaan kykene saavuttamaan.
Toinen juttu on levyjen kannet. Vinyyleissä on kannet, joita kelpaa katsella niitä levyjä kuunnellessa. Cd:n kannesta sitten suurennuslasilla tihrustetaan, että mitähän tässä kuvassa mahtaa olla.

Itseasiassa mulla on cd-levyjä, joissa on myös tunkkainen soundi. Toiseksi, kuten jo aikaisemmassa musathreadissa sanoin sen ketjun vinyylihehkuttajille, että kyllä itse äänentoistovehkeet vaikuttavat varmasti enemmän kuin formaatin imago, ääniala yms. Kannattaisi panostaa ennemmin hyviin laitteisiin kuin fiilistelemään formaatin imagoa... feldon varmasti tarkoitti, että siinä missä dj:lle vinyylit ovat ainoa järkevä vaihtoehto, niin pelkälle kotikuuntelijalle vinyylin hienous on lähinnä oman pään sisällä.

Hyvä musiikki on hyvää musiikkia formaatista riippumatta. Kaikilla formaateilla on aikansa ja paikkansa. Esim. cd:tä on helpompi käyttää ja kuljettaa. Kannet ovat aina hienommat, mitä isommat ne ovat, mutta siitä voisinkin kysyä etkö pidä levyistä, joissa ei ole hienoja kansia?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
Itseasiassa mulla on cd-levyjä, joissa on myös tunkkainen soundi. Toiseksi, kuten jo aikaisemmassa musathreadissa sanoin sen ketjun vinyylihehkuttajille ...blaablaablaahölöblaa... , mutta siitä voisinkin kysyä etkö pidä levyistä, joissa ei ole hienoja kansia?

Musiikkihan on tietysti pääasia formaatista riippumatta. Itsellänikin on cd:itä riittävästi, jotta olen voinut todeta sen helppouden ja kätevyyden. Autossa tai kannettavassa muun muassa on erittäin kätevää käyttää cd:tä.

Aiheena tämä on sellainen, että sitä voisi jatkaa vaikka kuinka kauan; voisin vetää esiin pointin vinyylin puolesta, johon tulisi vastapointti cd:stä jne. Se ei olisi kovinkaan mielenkiintoista.

Sanoit, että vinyylin hienous on pään sisällä. Totta kai se on myös pään sisällä. Tunteet ovat suuressa osassa kaikissa valinnoissa: Millä konsolilla pelaa, millä autolla ajaa, minkä merkkisiä vaatteita ostaa, minkä merkkistä kaljaa juo, harrastaako käsitöitä videoiden vai lehden kanssa jne. Jokainen valitsee omasta mielestään parhaita juttuja. Vinyyli on mielestäni monilla juuri tämäntyyppinen valinta. Omasta mielestäni 60-70 luvun kama, jota itse pääasiassa kuuntelen, kuulostaa parhaalta juuri vinyyliltä. (Sitä tosiasiaa ei mitkään äänentoistovehkeet kykene yksinkertaisesti muuttamaan) Silloin tällöin, kun ostan jonkin uudemman levyn se saattaa olla myös cd. Silloin, kun minä aloin ostamaan musiikkia pikkupoikana, koko cd:tä ei edes ollut. Tällä on erittäin suuri vaikutus siihen, minkälainen fiilis on jäänyt vinyyliä kohtaan.

Vinyyli on: tunkkainen - tunnelmallinen
CD on: puhdasääninen - inhottavan kliininen

Riippuen siitä, kuinka asiaa tarkastelee.

Pidänkö levyistä, joissa ei ole hienoja kansia? Et ilmeisesti ole nähnyt jamaikalaisten tekemiä kansitaiteiluja kovin paljon. ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Anttu
Päivitetäänpä soittolistaa eli viimeviikko.

1. Gussie Clark: Black foundation DUB

2. Upsetters & Lee Perry: Super ape


Mutta tässähän on pari TODELLA hyvää levyä. Harmi vain, että tuota Augustus Clarkin levyä ei ole itselläni hyllyssä. Taisi herra Clark muuten hääriä tuottajana sillä Big Youthin levyllä, jonka tuolla aikaisemmin mainitsin. (Big Youth - Screaming Target)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan taikajanne
nämä on soinu viime päivinä:

1.Trancemaster vol. 29
2.trance allstars worldwide
3.bass boom 2
4.trance 2001

Hähää. :D








Kai tää oli siis vitsi?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hemppa
Musiikkihan on tietysti pääasia formaatista riippumatta. Itsellänikin on cd:itä riittävästi, jotta olen voinut todeta sen helppouden ja kätevyyden. Autossa tai kannettavassa muun muassa on erittäin kätevää käyttää cd:tä.

Aiheena tämä on sellainen, että sitä voisi jatkaa vaikka kuinka kauan; voisin vetää esiin pointin vinyylin puolesta, johon tulisi vastapointti cd:stä jne. Se ei olisi kovinkaan mielenkiintoista.

jne.

Joo lähinnä puutuin asiaan vain siitä syystä, että yleensä vinyylifriikit haukkuvat cd:tä, joten ajattelin tuoda myös toisenlaisen mielipiteen, mulle ei ole kuin hyvää ja huonoa musiikkia- ja jotain siltä väliltä.

Joo oot oikeassa, tästä voisi väitellä pidempäänkin, mutta eihän se mihinkään tulokseen johtaisi (sen takia onkin vähän outoa, että joka musathreadissa joku saa päähänsä työntää itse musasta keskustelemisen formaatin ylivertaisuuteen), jokainen voi vain sanoa oman mielipiteensä parhaasta soundista, mielestäni cd:tä haukutaan liian heikoin perustein. Tämä ihan yleisesti, sähän et aloittanut tätä väittelyä, että ei nyt pitänyt vain suhun kohdistaa tätä.

Eli nimenomaan pään sisällä tuo vinyylin hienous... en sanonut sen olevan huono asia, mutta väärä peruste yleisesti julistaa joku toinen formaatti toisen yläpuolelle. Siinä missä dj:lle vinyyli on ainoa järkevä vaihtoehto, niin kotikuuntelussa vain omilla mieltymyksillä on merkitystä - siksi vinyylin ainainen ylistäminen tässä tarkoituksessa on vähän turhauttavaa. Kyllä munkin mielestä tietty musa soveltuu kuunneltavaksi parhaiten juuri vinyyliltä- itsekin ostan levyni kaupasta, jossa vinyylit ja cd:t ovat aika 50:50- tasapainossa, mutta tarkoitan lähinnä vanhempaa musiikkia, itse kuuntelen 90-luvun tuotantoa.

Onhan noita Jamaican poikien kansitaiteita tullut jonkun verran nähtyä, ei kuitenkaan kovin syvällisesti, mutta on niitä Erosella tullut katseltua. Samoin tuo Sizzla on kyllä tuttu, jos nyt puhutaan siitä dancehallreggae starasta. Mikään sen suurempi reggaekuuntelija en kuitenkaan ole, löytyy kuitenkin pakolliset Marleyt, Tosh, The Congos + tämä Don't blame It On I mikäsenyoli yms... muuten tässä on toinen mielipidekysymys, sillä mun mielestä yleisesti mä olen kyllä pitänyt noista reggae-kansista, voi olla että sulla on sitten jotain peilinrikkojia siellä kokoelmissa, enkä mä ole perehtynyt tarpeeksi hyvin;). Mä yleensä en pidä kansista, joissa on vain valokuva eikä mitään koneella tai käsin tehtyä taidetta.

Mä olen omistautunut länsirannikon ja etelän (Texas, Atlanta, Memphis yms.) gangsterirap/gangsterifunk -tuotoksille. Jos olet näihin tutustunut päällisinkään puolin, niin sieltä löytyy myös aivan karmeita kansia:) (etenkin useimmat pen&pixel-grafiikat about vuodesta 96-), mutta sisältö on sitten toista maata ja oikeastaan mauttomuuteenkin tottuu:). Sieltä löytyy kyllä myös upeimpia kansia ikinä, heh. Viittä parasta levyä en tähän hätään pysty millään valitsemaan- levyjä on paljon.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hemppa
Mutta tässähän on pari TODELLA hyvää levyä. Harmi vain, että tuota Augustus Clarkin levyä ei ole itselläni hyllyssä. Taisi herra Clark muuten hääriä tuottajana sillä Big Youthin levyllä, jonka tuolla aikaisemmin mainitsin. (Big Youth - Screaming Target)
Kyllä tota black foundation dubia oli Erosella vähän aikaa sitten (vinyylillä)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan taikajanne
nämä on soinu viime päivinä:
...
2.trance allstars worldwide
Trance Allstars on kuule hyvä kokoonpano ja Worldwide on hyvä levy, joskin trance-mittapuun mukaan aika vanha (1999). Niin että turha naureskella siellä Pepto :rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
... muuten tässä on toinen mielipidekysymys, sillä mun mielestä yleisesti mä olen kyllä pitänyt noista reggae-kansista, voi olla että sulla on sitten jotain peilinrikkojia siellä kokoelmissa, enkä mä ole perehtynyt tarpeeksi hyvin;). Mä yleensä en pidä kansista, joissa on vain valokuva eikä mitään koneella tai käsin tehtyä taidetta.

Onhan tuolla reggaelevypuolella hienojakin kansia. Vaikea tietysti (Brittijulkaisujen osalta) sanoa, onko kansi tehty Jamaikalla, vai onko brittipoikien käsialaa. Usein nuo näyttävät olevan vähän sekä että. Itselläni oli mielessä kuitenkin ne muutamat hirvitykset mitä omasta hyllystä löytyy. Varsinkin Jamaikalla julkaistuissa kokoelmalevyissä on aikamoisia kammotuksia. Osaa se Trojankin kyllä. Esimerkiksi Prince Jammy - Kamikaze Dub. Tämä on kyllä Brittijulkaisu, mutta kansi on niin hirveä, etten enää tiedä onko se hieno. Toinen, mikä tuli tässä juuri mieleen on Junior Delgado - Raggamuffin Dub. Levyssä on sellainen valokuvasta läpi paperille piirretty kuva soittajista...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom