Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Transformers

Vastaus: Transformers

Baron sanoi:
Kävin tänään katsomassa elokuvan ja en voi muuta sanoa kuin että Kiitoksia Michael Bay, kiitoksia.

Itse olin kultaisella 80-luvulla pikkupenska Transformereiden perään. Isoveli antoi vuonna -87 synttärilahjaksi Optimus Primen, jolla oma poikani leikkii tällä hektkellä, joten voidaan sanoa, että minä kuuluin kohdereyhmään.

Itse elokuva on todella hyvällä maualla tehty. Siinä on huumoria, toimintaa, mahtipontisuutta, fiilistelyä ja silkkaa tykistystä. Suvantovaiheita on sopivasti ja ne rytmittävät kivasti koko 2h 20min:sen. Kertaakaan ei tullut kelloa vilkuiltua.

Itselläni oli ainakin niskakarvat pystyssä, kun Peter Cullen avasi suunsa Optimuksena.. Legendaarista.

Ainoa mistä nurisen, on bottien liika kuvaaminen lähietäisyydeltä liikkuvalla kuvalla. Olisivat voineet olla rohkeampia kuvaamaan etäämmältä ja jalustalta. Liikaa myös nopeita leikkauksia. Näin varmistetaan DVD ja BR myynti, kun silmä ei ehdi mukaan ekalla kerralla.

Mutta silti: Michael ja Steven, kiitos ja kumarrus.
Samoilla fiiliksillä. Kävin viikko sitten katsomassa. Oli kauhea krapula ja onneksi oli. En muista koska olisin viimeksi saanut yhtä kovat kiksit leffassa. Edes Taru Sormusten Herrasta ei kyennyt samaan. Kylmän väreitä meni monessa kohtaa, mutta juuri tuo alku, jossa Optimus selittää juonta oli puistattava. Mahtava kohta oli myös se, kun Autobotit saapuivat maankamaralle.
Hieno elokuva. Pakko saada BR, kunhan ehtii kaupanhyllylle. :D
 
Vastaus: Transformers

KÄvin muutes kattomas tos vähä aikaa sitten. Ihan "okei" leffa.
Eniten häiritti se ku noitten automobiilien taistelukohtaukset oli kuvattuna niin läheltä, että välistä erotti, että tossa meni joku käsi ja tuolla jonku jalka. Muuta selvää niistä kohdista ei oikein meinannu saada.
 
Vastaus: Transformers

^ Niin, toi sama juttuhan on vähän joka toisessa toimintaleffassa melkeinpä. Sen kuvan on välillä tarkotuskin olla sellanen epäselvän vauhdikas, koska se luo sen vauhdikkaan toiminnan fiiliksen. Jos äijät tappelee IRL kadulla, niin ei siinäkään välttämättä ehdi huomata jokaista yksittäistä käden liikettä.
 
Vastaus: Transformers

M. Pajulahti sanoi:
^ Niin, toi sama juttuhan on vähän joka toisessa toimintaleffassa melkeinpä. Sen kuvan on välillä tarkotuskin olla sellanen epäselvän vauhdikas, koska se luo sen vauhdikkaan toiminnan fiiliksen. Jos äijät tappelee IRL kadulla, niin ei siinäkään välttämättä ehdi huomata jokaista yksittäistä käden liikettä.

OT:ta paukkuu:

Siksi onkin keksitty elokuvat: ei tarvitse pähkäillä, että missä menee mikin raaja kun kaiken voi näyttää taaemmalla otoksella ja hidastuksilla;) Itse olen kyllä enemmän kauniiden koreografioiden ja selvien taistelujen mies, mutta kyllä tuollainen hektisyyskin onnistuu ajoittain säväyttämään. Se on vain hiuksenhieno raja, mikä tekee tuosta "tekniikasta" toimivan ja mikä sekavan p*kan. Eikä sitä voi edes mitenkään määritellä, se vain on jompaa kumpaa.
 
Vastaus: Transformers

Minusta kummassakaan kuvaustavassa ei sinänsä ole vikaa; toinen sopii toiseen leffaan ja toinen toiseen.
 
Vastaus: Transformers

Saman 16.10. kertoo R1-version julkaisupäiväksi myös Amazon.com. Sekä amazon.co.uk että play.com kertovat puolestaan brittiversion julkaisupäiväksi 3.12, joten näyttääpi olevan yleiseurooppalainen julkaisuajankohta joulukuussa.
 
Ylös Bottom