Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Trine [PSN]

Vastaus: Trine [PSN]

Eilen pelailin kahdeksannen kentän alkuun. Hieno, kaunis, tunnelmallinen peli ollut tähän asti, mitä nyt vesiputousten äänet jostain syystä hieman bugaavat. En tiedä, johtuuko pelistä vai vahvistimesta, mutta ei tunnu tulevan ulos DD/DTS-ääniä ollenkaan, vaan vahvari arpoo Dolby Pro Logic II:n. Ja siis lähestyessä vesiputousta virtaavan veden ääni on jotenkin ... out of place. Sitä on vaikea kuvailla, mutta se tuntuu tulevan jotenkin eri tavalla kuin pelin muun äänimaailma.

Vaikeustaso on Mediumilla ihan hyvä, mutta parissa paikassa on ollut jo hieman vaikeuksiakin. Tosin ei vastaan tulevien monstereiden vuoksi, vaan koska hypyt tuntuvat aavistuksen epätarkoilta. En tiedä, johtuuko se ihan noin fysiikoista, sillä hyppyjen ajoittamisessa on samankaltaista ongelmaa kuin LittleBigPlanetissakin.

Suurinta sapiskaa tulee kuitenkin Trophy-vaatimuksista. Taas saa tulla haukkumaan huonoksi pelaajaksi, mutta on se silti masentavaa, jos pelin puoliväliin mennessä on kertynyt vasta yksi pronssipytty - ja sekin niin vaikeasta asiasta kuin tutorialin suorittamisesta. Sen jälkeen vaatimuskäppyrä hyppäsikin saman tien kattoon, koska taito ja mielenkiinto ei riitä keräämään jokaisesta kentästä jokaista aarretta ja sala-arkkua. Jos ei nyt jotain salaisia palkintoja aukea pelin loppuun mennessä, niin yhdellä läpipeluukerralla saadut Trophyt voi kyllä mitata kevyesti yhden käden sormilla. (No, suorittajapelaajat saattavat tykätäkin, kun jokaista kenttää pitää mahdollisesti hieroa useammankin kerran, mutta mie en arvosta. Tahdon helpompia Trophyja, ettäs tiiätte!)
 
Vastaus: Trine [PSN]

Ritarin rooli jäi varsinkin lopussa kovin pieneksi. Taistelu onnistuu varkaalla yhtä hyvin tai jopa paremmin ja tietysti velholla laatikoiden siirtely on helpompaa. Monesti ritarilla lyödessä luurankoa, luuranko lyö takaisin samalla hetkellä ja sitten ottaa itse osumaa. Tämän takia paremmaksi taktiikaksi osoittautui ensin torjua vihollisen isku ja iskeä sitten takasin. Varkaalla taas voi napsia luurangot pienen matkan päästä. Puhumattakaan siitä, että tulinuolet tappavat nopeammin kuin miekka (tähän voi kyllä vaikuttaa, että varkaalla oli niiden tehoa nostava aarre.)

Pitkän aikaa tuli mentyä samoilla linjoilla kunnes pistin ritarin vasaran heilumaan, tuolla kun hyppäät ilmaan ja isket ladatun iskun maahan niin ainakin medium vaikeustasolla saa koko ruudun tyhjennettyä vihollisista parilla iskulla.
 
Vastaus: Trine [PSN]

Suurinta sapiskaa tulee kuitenkin Trophy-vaatimuksista. Taas saa tulla haukkumaan huonoksi pelaajaksi, mutta on se silti masentavaa, jos pelin puoliväliin mennessä on kertynyt vasta yksi pronssipytty - ja sekin niin vaikeasta asiasta kuin tutorialin suorittamisesta. Sen jälkeen vaatimuskäppyrä hyppäsikin saman tien kattoon, koska taito ja mielenkiinto ei riitä keräämään jokaisesta kentästä jokaista aarretta ja sala-arkkua. Jos ei nyt jotain salaisia palkintoja aukea pelin loppuun mennessä, niin yhdellä läpipeluukerralla saadut Trophyt voi kyllä mitata kevyesti yhden käden sormilla. (No, suorittajapelaajat saattavat tykätäkin, kun jokaista kenttää pitää mahdollisesti hieroa useammankin kerran, mutta mie en arvosta. Tahdon helpompia Trophyja, ettäs tiiätte!)

Itse olen tämän pelin kohdalla trophyjen vaikeustasosta päinvastaista mieltä, mutta en silti tahdo ketään haukkua huonoksi pelaajaksi. Itselleni tämä tosiaan oli tähän mennessä helpoin ja ennen kaikkea nopein platina kuten tuolla aikaisemmassa viestissäni kerroin platinan tulleen alle kaksi vuorokautta julkaisun jälkeen, joten ei trophyt mielestäni silloin todellakaan liian vaikeita ole.

Voi olla että olen turhankin pahasti suorittajapelaaja, mutta jos hieman perusteluja nuihin trophyihin vaaditaan niin esim. Footskull Fan, What a View!, Master Ninja, Whoops!, All Boxes And No Play... ja piilotetuista trophyistä kaksi ovat vaikeustasoltaan sitä tasoa että ne saa ihan vain ottamalla kun tietää mitä pitää tehdä. Toki All Boxes And No Play... on hieman aikaa vievä, mutta ei siinä pitäisi mennä kuin noin 20 minuuttia kun sen checkpointin kohdalla ottaa loppumattoman energian avulla. Näiden lisäksi tuohon helposti otettavien listaan voisi listata vielä Tripleshotin ja yhden nuista piilotetuista, mutta ovat mielestäni hieman tuuriin perustuvia, joten ne voisi mieltää hieman vaikeammiksi.

Itselleni ärsyttävimmiltä trophyiltä vaikuttivat nuo "kerää kaikki piilotettu"-trophyt ja epäilin että ne pitää joskus jälkikäteen ottaa oppaaseen turvautuen, mutta esim. nuo secret item arkut olivat kaikki niin loogisissa paikoissa että löytyivät ensimmäisellä kerralla kenttiä pelatessa. Sama myöskin nuiden kokemuspistepullojen kohdalla tosin sillä erolla että osa oli piilotettu mielestäni hieman tyhmiin paikkoihin ja osan pystyi jopa menettämään ennen kuin niitä oli kerennyt edes nähdä, mutta eipä tainnut kahta yritystä enempää tarvita yhdenkään kentän pullojen löytymiseen.

Loput eli Better Than Developers!, What's next? ja kaksi piilotetuista ovat kaiketi ne ainoat taitoa vaativat ja nekin tulivat sen verran helposti että eivät mielestäni mitään "vaikeimmat trophyt"-tasoa todellakaan olleet.
 
Vastaus: Trine [PSN]

Tuli ostettua Trinen soundtrack. Hyvältä kuullostaa. Just tälläisestä musiikista pidän. :D
 
Vastaus: Trine [PSN]

Öööh miks et ite tehnyt sitä laatikkoa taikomalla? :D

Itselleni ei ole tullut ainuttakaan bugia ja vika taso menossa. Mahtava peli ollut, mutta kaipaa kovastin sitä online co-oppia.

En vaan osannut mut kiitti tiedosta. nyt 7 kenttään asti menty ilman laatikoiden taikomista. Aina raahannu kentän laatikoita jos tarvinnut. Sillan taikomisen hokasin heti kyl. :)
 
Vastaus: Trine [PSN]

Oonko mä ainoa jolla nousee HK:n sininen ottaan tossa viimeisessä tasossa?

Siis siinä missä loikitaan sitä tornia ylöspäin.

Et oo. Mukava peli tuohon viimeiseen tasoon asti. Siinä nousi tatti ottaan ja piti vaihtaa vaikeustaso pupujussiin.
 
Vastaus: Trine [PSN]

Luin ja katsoin gameplaytä äsken tästä pelistä ja kiinnostavalta vaikutti. Saako tässä level uppeja muuten hahmoilleen?
 
Vastaus: Trine [PSN]

Saako tässä level uppeja muuten hahmoilleen?
Kyllä saa. Hahmot saavat kokemusta kellistetyistä monsuista, ja kokemuspisteitä kun on tarpeeksi kasassa, nousee yhden tason. Kerätyillä tasoilla puolestaan voi parannella ominaisuuksia/taitoja.
 
Vastaus: Trine [PSN]

Okei. Oliko hyvä peli? Tää o eka Storen peli joka on herättäny kiinnostusta mussa.
 
Vastaus: Trine [PSN]

Koskas tämän muuten piti Liveen hipsiä? Mainiolta ainakin näyttää ja kuulostaa, tuo vapaa pelimekaniikka iskee ainakin meikäläiseen.
 
Vastaus: Trine [PSN]

Koskas tämän muuten piti Liveen hipsiä?
XBLA-versiosta on vain pelkkiä huhuja. Frozenbyten osalta asiaa ei ole koskaan mitenkään vahvistettu - jos ei kohta kumottukaan. Jos XBLA-versiokin tulee, se ilmestynee aikaisintaan ensi vuonna.
 
Vastaus: Trine [PSN]

Idioottimainen trophy kyllä tuo jossa pitää 500 objektia luoda yhdessä tasossa, tuli se kuitenkin h*orattua :eek: Vielä pitäisi very hardilla tuo viimeinen taso päästä kuolematta niin platina olisi hanskassa, niin lähelle jo pääsin mutta sitten lähti henki ihan viime senteillä :mad: Pelin pariin tulee varmasti palattua jos dlc:tä on luvassa, mutta kyllä tuo nyt on jo aika puhki kaluttu. Vajaa 20e hinta on siinä ja siinä, ei tuo nyt liikaa ollut, mutta mielestäni ehkä 15e olisi se paras hinta/laatusuhde.

Kaikenlaista kikkaa löytynyt tosiaan, pistetään spoilerit varmuuden vuoksi..
Maagillahan pystyy lentelemään lähes minne haluaa, kun tekee lankun ja sen päälle keskelle pienen laatikon. Sitten maagi laatikon päälle seisomaan, tarraa hanskalla lankkuun keskeltä ja kuljettaa sinne minne haluaa lennellä. Vähän harjottelua niin aika pitkälle pääsee.

Monessa paikkaa on noita härveleitä jotka ampuvat tulipalloja, esim. katoissa ja seinissä, jos vieressä on piikkejä, niin niihin saa lankun pysymään kiinni (vaikka kattoon) siten että lankku blokkaa tulipallot. Piikkeihin saa myös laatikot kiinni jos joku ei ole vielä huomannut.

Tuli myös huomattua että jos kasaa lankkuja päällekkäin 6-8kpl (saiko niitä niin paljon) ja sitten menee niiden päälle ritarilla ja pistää vasaralla monta kovaa lyöntiä siihen lankkukasaan niin ritarilla pääsee melkoisiin korkeuksiin :D
 
Vastaus: Trine [PSN]

kannattaaks tätä ostaa jos ei oo ollu mikään dungeons&dragons fani?
Kyllä. Vaikka pelissä on kevyttä hahmonkehitystä, on se pohjimmiltaan kuitenkin toimintapainotteinen pulmanratkontatasohyppely. Roolipelielementit ovat siis hyvin pieni osa Trineä.

Jos nyt johonkin tahtoo verrata, niin Trine on kuin LittleBigPlanet, jossa välillä taistellaan hirviöitä vastaan ja jossa hahmojen ominaisuudet kehittyvät pelin aikana.
 
Vastaus: Trine [PSN]

Missäs kentässä ja millä tasolla olette tuon Flower Power trophyn saaneet? Pientä vinkkiä tähänkin suuntaan, kiitos :eek: Tuonko sais niin ois Platinum plakkarissa:rolleyes:
 
Vastaus: Trine [PSN]

Hienot maisemat, kauniit musat ja pelattavuuskin kohdallaan. Oikein mainio peli kaiken kaikkiaan ja vielä helpot palkinnot. :D Ainakin suurin osa..
 
Vastaus: Trine [PSN]

Vaikka olen kuullut valitukset, viimeisen kentän paskuus onnistui silti yllättämään. Helvetin kiva kun ilmestyy tyhjästä este hypylle, lopputuloksena putoaminen laavaan. Muuten on kyllä ollut ladattavien pelien helmi, mutta ei hyvä jumala tuota kenttää. Tuo oltaisiin voitu tehdä huomattavasti paremminkin.
 
Ylös Bottom