Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Trophyt mennyt pelaamisen edelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dr_Gred
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Trophyt mennyt pelaamisen edelle?

Mutta niiden pitäisi olla saavutus... Ei sellanen että ne hankitaan sopimalla tosta vaan. Jos et saa sit et saa mut miks sit pitäis esittää parempaa mitä on. Mäpäs nyt vähän leijun mun pokaaleilla jotka on hankittu sopupelillä, HIENOA!!

Itse aloitin monetta kertaa pelaamaan uudelleen Fallout 3:sta juuri näiden trophyjen takia, mutta pelaaminen on pääosassa tässä, eli peli on niin hyvä että sitä jaksaa pelata uudelleen trophyjä metsästäen.

Enemmän noi trophyt on mulle sitä että joku jaksaa vääntää jotain peliä niin kauan että saa sen platinumin, eli pitää pelistä sen verta että jaksaa pelata niinkin kauan.

Niin, me kaikkihan pidetään eri asioista. Loppujen lopuksi se on kuitenkin jokaisen oma asia kuinka pelinsä pelaa ja rahansa käyttää.

Samantien voitaisiin kysyä että miksi kukaan ylipäätään käyttää rahaa ja aikaa mihinkään, josta ei saa mitään konkreettista palkintoa tai mielihyvää? Joillekin se ihan oikeasti tuntuu hyvältä nähdä trophy-saaliinsa kasvavan pelaamisen ohella.

Mitä trohyjen huoraamiseen tulee niin kysehän on juuri online-trophyista, jotka joissakin tapauksissa ovat äärettömän aikaa vieviä (mm. Far Cry 2), vaikeita (mm. Street Fighter IV) tai muuten vaan typeriä (mm. Guitar Hero 3. Ei trophyja mutta achievementit kylläkin.) Ilman ennalta sovittua peliseuraa joitakin on todella vaikea saada.

Mutta kuten aina, jokainen tyylillään.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Pakko myöntää, että joskus on mennyt siihen, että hommaa jonkun pelin pelkästään trophien takia(store pelit)! Välillä tulee mietittyä että olipa hyvä vanhaan konsoliaikaan kun ei tarvinnut moisia pyttyjä kerätä, mutta kuitenkin jo siihenkin aikaan pelin parissa saattoi viettää useita päiviä esim gta san andreas, että sai sen 100%! Nykyään siitä vaan saa siinä sivussa vieläpä pokaleita, eihän niistä mitään hyötyä olekaan, mutta ei niistä nyt mitään haittaakaan ole. Itse näen asian niin että on syy pelata peli läpi useammin ja tehdä erilaisia haasteita pokaalin eteen, kyllä siinä pientä riemua tuntee että suuren vääntämisen jälkeen yläruutuun pompsahtaa pokaali. Mutta ps3 peleissä mulla ei ole koskaan trophyt mennyt pelaamisen edelle! Ne ovat vaan sivujuttuja, jotka nyt väkisinkin tulee siinä sivussa.

Itse aloitin monetta kertaa pelaamaan uudelleen Fallout 3:sta juuri näiden trophyjen takia, mutta pelaaminen on pääosassa tässä, eli peli on niin hyvä että sitä jaksaa pelata uudelleen trophyjä metsästäen.

Enemmän noi trophyt on mulle sitä että joku jaksaa vääntää jotain peliä niin kauan että saa sen platinumin, eli pitää pelistä sen verta että jaksaa pelata niinkin kauan.

Itselleni kävi niin että pystyin nauttimaan kyseisestä pelistä todella vasta sitten kun platinan siitä pokkasin:) Ei tarvinnut enää suorittaa ja suorittaa ja suorittaa jne. jne. Whoretus vaan koukutti niin pahasti etten osannut keskittyä siinä muuhun kuin trophyjen tekemiseen:(.. Mut onneks lopulta sain siis kaiken tehtyä ja nyt saa pelistä nauttia rauhassa ilman horotus paineita:D..

Ite pelailen reilusti trophyja (ei taida löytyä yhtään sopupeli trophyä) ihan yksin. En ole tainnut kavereiden kanssa pahemmin pelailla.

Itsellä on se käytäntö että pelaan pelin uudelleen jos ja kun se jaksaa tauon jälkeen taas kiinnostaa. Ei siinä ole mitään nautittavaa jos pitää "suorituksena" keräillä niitä trophyja ;)

En minä ainakaan peliä osta sen perusteella, että onko trophyja vai ei. Aina ne trophyt plussaa on ja pidentää pelin "käyttöikää". Sitä ei kyllä ymmärrä, että miksi niitä keräillään niin tosissaan, kun niistä ei ole mitään konkreettista hyötyä ole! Onhan ne tavallaan palkintoja hyvistä suorituksista, etenkin onlinepeleistä saatavat tropht on palkitsevia. =)
Mutta kohtuus kaikessa, myös trophyjen keräyksessä. :)

...etenkin onlinepeleistä saatavat tropht on palkitsevia. =)

Nämä ovat juuri mielestäni vähiten palkitsevia, ja siihen on hyvät perustelut. Ensinnäkin online trophyjä on suht helppo järjestää itselleen vaikka kaverin kanssa. Toiseksi jos on vaikka trophy tapa 1000 vihollista, niin kyse ei ole silloin mistään taidoista vaan siitä kuinka pitkä pinna on. Yksinpeli trophyissä sen sijaan nähdään pelaajan taito. Koittakaapa saaha vaikka WipEoutissa kaikki kampanja kisat kultamitaleille. Nämä ovat vain omia mielipiteitäni eli älkää kukaan vetäkö hernettä nennään... :)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Riippuu tietenkin mistä online trophista on kyse, esim Killzone 2:sen ole viikon paras pelaaja trophy, niin ei sitä oikee voi sopia. Tai LittleBigPlanetin Create trophy, toki siinäkin voi kerjäillä kavereita antamaan sydämiä!

Riippuu tietenkin mistä online trophista on kyse, esim Killzone 2:sen ole viikon paras pelaaja trophy, niin ei sitä oikee voi sopia. Tai LittleBigPlanetin Create trophy, toki siinäkin voi kerjäillä kavereita antamaan sydämiä!

Nojoo, mutta onhan siis näitä poikkeuksia. Mutta tuo Killzone 2:sen viikon parhaat- trophytkin ovat vain ja ainoastaan siitä kiinni kuinka kauan jaksaa tahkoa sitä yhden viikon aikana, ei taidoista kiinni=ei hienouden tunnetta :)

Juu tarkotin semmosia trophyja, mitä EI voi järjestää itselleen... Ja hyvät perustelut saleelta, asioihin on monta näkökulmaa..

Mutta tuo Killzone 2:sen viikon parhaat- trophytkin ovat vain ja ainoastaan siitä kiinni kuinka kauan jaksaa tahkoa sitä yhden viikon aikana, ei taidoista kiinni=ei hienouden tunnetta :)

Heh mulla taas kävi tuuri, kun kerran kävin pelaamassa ja kun seuraavana päivänä menin takasin, niin nuo rävähti. Johtu siitä, että arvostelukoodia ja kokaan ei vuorokauden aikana mennyt pelaamaan kun viikkokin vaihtu sinä päivänä :D

No mutta miten käy jos mä esim pelaan hulluna killzone 2:sta koko viikon aikana, täysin surkeesti ja saan törkeen vähään tappoja? Niin tuskin silloin on tulossa viikon paras pelaaja titteliä. Eli on siinä varmaan vähän taidostakin kiinni että pärjää sielä ja saa pisteitä. En siis tiedä asiasta mutta näin päättelisin, koska mitä mä oon kerran pelannut sen yhen viikon, en nyt mitään 100 tuntia per päivä mut ihan tarpeeksi kuitenkin, niin ei mulle tullut minkään näköistä titteliä enkä mielestäni edes pelannut mitenkään niin hirveen surkeesti. Täytyy ottaa joskus uusiks!

Jees... Erittäin hyvä ketju!
Itselle trophyt on aika kaksiteräinen miekka niin sanotusti... Toisaalta niitä on hauska horottaa, mutta joissain tapauksissa trophyt tuovat liikaa suorittamisen tuntua, eikä peliä silloin ole enään yhtä mukavaa pelata.
Ah, kun oli rentouttavaa pelata monen monen kuukauden jälkeen jollain toisella konsolilla kuin PS3 (nintendo DS) jotain täysin trophyvapaata peliä (The World Ends With You)... Vitsit kun rentouduin, tajutessani ettei nyt tarvitse kytätä jotain listaa, että mitä seuraavaksi suorittaisi, vaan voi rauhassa hakata vihollisia ja seurailla tarinaa...

PS3 pelit voisivat olla ehkä jopa mieluisampia ilman trofeita... Tiedä häntä...

Itsellä ainakin tyylinä että ensin vedetään peli läpi ilman trophypaineita ja sen jälkeen horotetaan jos aihetta on. Huonoa peliä on aivan turha uudelleen aloittaa ellei siitä sitten pidä hetken hengähdystaukoa (1kk+)

Jees... Erittäin hyvä ketju!
Itselle trophyt on aika kaksiteräinen miekka niin sanotusti... Toisaalta niitä on hauska horottaa, mutta joissain tapauksissa trophyt tuovat liikaa suorittamisen tuntua, eikä peliä silloin ole enään yhtä mukavaa pelata.
Ah, kun oli rentouttavaa pelata monen monen kuukauden jälkeen jollain toisella konsolilla kuin PS3 (nintendo DS) jotain täysin trophyvapaata peliä (The World Ends With You)... Vitsit kun rentouduin, tajutessani ettei nyt tarvitse kytätä jotain listaa, että mitä seuraavaksi suorittaisi, vaan voi rauhassa hakata vihollisia ja seurailla tarinaa...

PS3 pelit voisivat olla ehkä jopa mieluisampia ilman trofeita... Tiedä häntä...

Niin. Asia puhetta. Tuntuun että porukka ei pelaa edes joitakin pelejä joissa ei ole trophyjä. Itse kysyin kaverilta et tuutko pelailee huviksee illalla resistancea. Vastauksena kuului "Turhaa pelaille, kun ei ole mitään saavutettavaa."

Niin. Asia puhetta. Tuntuun että porukka ei pelaa edes joitakin pelejä joissa ei ole trophyjä. Itse kysyin kaverilta et tuutko pelailee huviksee illalla resistancea. Vastauksena kuului "Turhaa pelaille, kun ei ole mitään saavutettavaa."

Tuo sitten kyllä vastaa täysin otsikon tapausta. Itse olen saavuttanut Killzone 2:sen moninpelistä kaiken mahdollisen, mutta kyllä sitä silti mieli tekee pelata, koska on vaan niin hel*etin hyvä tekele. Eli tällä sinun kaverillasi taitaa kyllä pelien hankkiminen mennä puhtaasti trophyjen helppouden ja määrän mukaan vai?

On pakko kysyä sinulta kun käsitykseni mukaan et itse välitä trophyista yhtään niin minkä takia tämä ketju ja ihmettely? Keskustelu on tietysti aina hyvä juttu asiasta kuin asiasta mutta itseäni vain jäi häiritsemään miksi näin asiaan suhtaudut?

On pakko kysyä sinulta kun käsitykseni mukaan et itse välitä trophyista yhtään niin minkä takia tämä ketju ja ihmettely? Keskustelu on tietysti aina hyvä juttu asiasta kuin asiasta mutta itseäni vain jäi häiritsemään miksi näin asiaan suhtaudut?

En kyllä ole sanonut että ei kiinnosta YHTÄÄN. Olenhan minäkin kysynyt parista trophy aiheesta miten sen ja sen trophyn saa. Kunhan nyt vaan uteliaisuutena kyselen. Ja miten niinku suhtaudun asiaan?

En kyllä ole sanonut että ei kiinnosta YHTÄÄN. Olenhan minäkin kysynyt parista trophy aiheesta miten sen ja sen trophyn saa. Kunhan nyt vaan uteliaisuutena kyselen. Ja miten niinku suhtaudun asiaan?
Jos itse olet myös kiinnostunut trophyja keräämään niin vielä suuremmin ihmettelen miksi muiden tyyli kerätä niitä on mielestäsi "väärin". Ei kukaan ole määritellyt kuinka niitä tulisi kerätä tai saavuttaa. Itsekin sanoit sen avausviestissäsi että kaikki tekee juuri niin kuin itse haluaa.

Ylös Bottom