Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Trophyt - Siunaus ja kirous

Vastaus: Trophyt - Siunaus ja kirous

On nois se ero et yleensä leaderboardin kärkeen pääsyyn tarttee jo vähän osata pelatakkin.
Toisaalta, mikä on ero trophyn ja pelaamisen "osaamisen" välillä? Eiköhän pelailusta ne onnistumisen kokemukset saa ihan sillä omaksi katsomallaan tavalla, oli se sitten kanssapelaajien kanssa taitojen mittelöä, trophiementien perässä ravaamista, pelien läpäisyä tai ihan vaan satunnaista casual-pyörittelyä. Ei se oma lähestymistapa tee toista yhtään sen kummemmaksi - itse kukin taaplaa tyylillään mutta harrastus meillä sentään on yhteinen ja malja sille :)
 
Vastaus: Trophyt - Siunaus ja kirous

On nois se ero et yleensä leaderboardin kärkeen pääsyyn tarttee jo vähän osata pelatakkin.
Trophyja saa jo siitä kun viittii laittaa koneen päälle tai menee huoraamaan nettipelissä johonkin nurkkaan vastapuolella olevan kaverin kanssa.

Ihan varmasti monen leaderboardin kärkeen pääsisi pelkästään aikaa uhraamalla ja kaverien kanssa huoraamalla vaikka ei osaisikaan mitään.

Ihan samalla tavalla kuin monta trophya voi saada noin, mutta ei läheskään kaikkia.
 
Vastaus: Trophyt - Siunaus ja kirous

Harvassa pelissä on järkevät trophyt. Puolet trophyista pitää yleensä kikkailla jollain tapaa tai sitten ne saa pelkästään pelaamalla satoja tunteja, tappamalla ne 10022 vihollista, jne kuten yllä mainittu. Ei mitään järkeä. Parhaita on puhtaasti taitoon tai pelin vaikeusasteeseen perustuvat trophyt tai pienet extrat kenttien sisälle jotka laajentavat hyvällä tavalla itse varsinaista peliä tai tehtäviä.

...
No, mene ihmeessä ostamaan sitten vaikkapa Mirror's Edge + lisäsisältö (ilmainen), ZEN Pinball, ja Demon's Souls. Niissä on sulle ainakin ihan tarpeeksi haastetta kerta sellasta kaipaat. Varmasti siellä on jotain lussutrophyjäkin mukana, mutta suurin osa on helkkarin vaikeita.
 
Vastaus: Trophyt - Siunaus ja kirous

Ihan varmasti monen leaderboardin kärkeen pääsisi pelkästään aikaa uhraamalla ja kaverien kanssa huoraamalla vaikka ei osaisikaan mitään.

Ihan samalla tavalla kuin monta trophya voi saada noin, mutta ei läheskään kaikkia.

ja ajopelien leaderboardit koostuu pelkästään huijareista kun on oiottu ja vedetty 10-15sek kovempi kierrosaika kuin kunnolla ajamalla
 
Vastaus: Trophyt - Siunaus ja kirous

No, mene ihmeessä ostamaan sitten vaikkapa Mirror's Edge + lisäsisältö (ilmainen), ZEN Pinball, ja Demon's Souls. Niissä on sulle ainakin ihan tarpeeksi haastetta kerta sellasta kaipaat. Varmasti siellä on jotain lussutrophyjäkin mukana, mutta suurin osa on helkkarin vaikeita.

Jep, noista ne taidot nähdään. Mutta se tunne, kun ansaitset vaikean trophyn on mahtava. Minulla sydän löi 200 joka kerta tason 70 ylitettyä suorittaessani Zone Zeus -trophya. Sitten vain kokeilin huvikseen ja sieltä se tuli platinan kera. Skumppa auki ja kädet kattoon, harjoittelu oli tuottanut tulosta.
 
Vastaus: Trophyt - Siunaus ja kirous

...ja online trophyt voisi poistaa.

Täysin samaa mieltä. Mun mielestä nää tropyt kuuluu vain ja ainoastaan sinne singleen ja ne jotka niitä metsästää, ni saa mun puolesta ihan vapaasti huorata niitä siellä vaikka henki menis, kuhan ei tuu onlinee niitä huijaamaa. Mut mitä eroa on esim. vedät 1000 hedua jollain aseella mw2:ses ja saat kiiltokuvan, ku et saisit siitä trophyn... Siis mun mielestä KAIKKI erilaiset saavutukset(lue ne jotka niitä huoraa) pilaa nettipelaamisen. Olenko väärässä? Mut totta on myöskin se, et jos pelis ei oo saavutuksia ni siitä katoaa mielenkiinto, vai katoaako? Ei ennenkään ollu peleis mitää trophyi tai muuta sellaisia ja silti niitä pelataan vieläkin. En tiä ehkä pelaajat on muuttunu tai jotai, mut mä en kaipaa mitään mikä pilaa pelaamisen idean, mikä mun mielestä on se tärkein juttu. Ja tärkeinpänä, ketä oikeesti kiinnostaa onko sulla 100 vai 1000 trophya, mun mielestä se vaan todistaa, et on viettäny vähä liikaa aikaa siinä telkkarin edessä:D
Tää on mun mielipide tropHYIstä!
 
Vastaus: Trophyt - Siunaus ja kirous

ja ajopelien leaderboardit koostuu pelkästään huijareista kun on oiottu ja vedetty 10-15sek kovempi kierrosaika kuin kunnolla ajamalla

Wipeout HD:ssä ainakin on tullut nähtyä ihan uskomattomia oikomisia joissa jostain käsittämättömästä nyppylästä otetaan hyppy ilmalentoon ja sillä osa radasta ja zikaaneista läpi. Mieluummin opettelisin ratoja joissa on kymmenen vaikeaa kohtaa kuin yhtä erityisen vaikeaa hyppyä joka menee läpi lopulta puolivahingossa. Pelatessa muita vastaan nuo hypyt on hauskoja kun niihin liittyy suuri epäonnistumisen riski. Silloin kun ne epäonnistuvat niin fiilis on, että tuo sai mitä haki. Ja silloin kun onnistuvat, niin fiilis on se, että osaspa tuo hyvin. Mutta sitten aika-ajoissa fiilis on se, että jahas tuolla on näemmä ollut kärsivällisyyttä saada hinkattua jokaisen kiekan hyppy nappiin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Trophyt - Siunaus ja kirous

Taidokas oikaiseminen on yksi tapa suorittaa tietyt kurvit WipEoutissa. Yksi pelin mahtavimmista
koukuista, kun kisaamista ei ole täysin sidottu kouruun vaan isommilla riskeillä saa sen mahdollisen
lisäsekunnin omaksi eduksi. ;)

Trophyjen olemassaolosta sen verran, että itse ainakin tykään. Mulle ne ovat eräänlaisia vihjeitä että
mitä pelissä voi tehdä. Harmillisen monissa peleissä on sitten paljon ns. turhia trophyjä, joissa vaadittavia
skillejä ei tarvitse missään muualla kuin trophyn saamiseen. Mm. juurikin WipEoutissa on tällaisia
vihjemäisiä trophyjä (esim. Amphirevin oikoreitti ja barrel roll Moalla).
 
Vastaus: Trophyt - Siunaus ja kirous

Täysin samaa mieltä. Mun mielestä nää tropyt kuuluu vain ja ainoastaan sinne singleen ja ne jotka niitä metsästää, ni saa mun puolesta ihan vapaasti huorata niitä siellä vaikka henki menis, kuhan ei tuu onlinee niitä huijaamaa. Mut mitä eroa on esim. vedät 1000 hedua jollain aseella mw2:ses ja saat kiiltokuvan, ku et saisit siitä trophyn...

Miten tällanen trophy "hanki 1000 headshottia" pilaisi nettipelin, tai siis että jos joku alkais "huoraamaan" tätä trophyä, niin miten se pilais nettipelin? Esimerkkinä myös vaikka joku trophy jossain nettipelissä "voita 100 peliä"... Sehän vaan kannustaa tiimipelaamiseen ja muuhun, jotta se voitto sieltä tulisi, joten eikö online-trophyistä ole hyötyäkin? Monet online-trophyt on pelkästään trophyjä tyyliin "saavuta maksimi level" tms. Eihän se mitenkään haittaa itse nettipelaamista tai turmele sitä... Joten, trophyjä ei pitäis poistaa nettipeleistä. Ei todellakaan. Mutta niiden pitäis olla sellasia, että niitä ei tarvii alkaa "huoraamaan". Esimerkki huonosta trophystä vaikkapa Et Tu, Brute? BFBC2:ssa.

Eli se on vaan niistä pelinkehittäjistä kiinni, että millasia trophyjä ne päättää sinne peliin laittaa.
 
Vastaus: Trophyt - Siunaus ja kirous

Trophyjä on ihan mukava keräillä. Niitä ei pitäisi missään nimessä laittaa etusijalle kuitenkaan. Oikeastaan kannattaa ekalla pelikerralla olla välittämättä niistä. Myöhemmin ne tarjoavat kuitenkin esimerkiksi uudelleenpeluuarvoa pelille, vaikkei niistä mitään hyötyä olekaan. Riippuu aivan omista mieltymyksistä jos haluaa välittää niistä tai ei, ja hyvä niin.

Järjettömät online trophyt hiiteen kuitenkin!
 
Vastaus: Trophyt - Siunaus ja kirous

Miten tällanen trophy "hanki 1000 headshottia" pilaisi nettipelin, tai siis että jos joku alkais "huoraamaan" tätä trophyä, niin miten se pilais nettipelin? Esimerkkinä myös vaikka joku trophy jossain nettipelissä "voita 100 peliä"... Sehän vaan kannustaa tiimipelaamiseen ja muuhun, jotta se voitto sieltä tulisi, joten eikö online-trophyistä ole hyötyäkin? Monet online-trophyt on pelkästään trophyjä tyyliin "saavuta maksimi level" tms. Eihän se mitenkään haittaa itse nettipelaamista tai turmele sitä... Joten, trophyjä ei pitäis poistaa nettipeleistä. Ei todellakaan. Mutta niiden pitäis olla sellasia, että niitä ei tarvii alkaa "huoraamaan". Esimerkki huonosta trophystä vaikkapa Et Tu, Brute? BFBC2:ssa.

Eli se on vaan niistä pelinkehittäjistä kiinni, että millasia trophyjä ne päättää sinne peliin laittaa.

*Huoh* sää et ny vissiin ihan tajunnu mitä mä hain takaa. Siis toi oli esimerkki, mut otetaan vähä parempi, eli ku mä vertasin trophyä mw2:sen challengeen ni otetaan vaikka endgame esim. yrittäiskö porukka huijata nuken jos siitä ei olis challengee tai trophyä??(tiedän siitä ei ole trophyä, mutta jos olis) Voisin vaikka lyödä vetoa, et kauheen moni ei tekis sitä vaikka tactical insertioneilla kaverin kans josain puskas, väittäisitkö vielä vastaan? Älkää uskoko, mut mitä enemmän pelintekijät kuuntelee pelaajia, sitä huonompia peleistä tulee(ei tarvi ottaa kantaa tähän mielipiteeseen:))
 
Vastaus: Trophyt - Siunaus ja kirous

Mun mielestä trophyt on ihan hyvä juttu. Ite kun saa sen 100% ja platinan niin tulee semmone fiilis et nyt pelistä on saanu kaiken irti. Vähän sama juttu oli gt4:n kanssa joskus, et oli pakko saada pelin joka ikinen auto. ( Tosin sain niistä "vain" 99,8% ja ketutus oli hirmuinen :) ).


En mä tiä, kait se jonki sortin perfektionismia on, et tykkää siitä et pelit suorittaa 100%sesti. Sony vois kyl keksiä jotain ( esim. pshome kamaa) mitä antaa noista trophyjen suorittamisesta.

Ja mitä tulee onlinetrophyihin, niin pois vaan. Kaikilla ei ole edes mahdollisuutta käyttää sitä nettiä koko aikaa ja joidenkin pelien "onlineikä" on n. vuosi, tämän jälkeen et siis löydä netistä pelaajia kyseiseen peliin -> et voi saada platinaa. Omasta mielestä pelissä voi olla grindaustropheja, kunhan ne on offline tropheja.
 
Vastaus: Trophyt - Siunaus ja kirous

Trophyt ei oo suinkaan välttämättömiä nettipeleihin. Onhan ne hyvä lisä siihenkin, kunhan ne on huolella siihen laitettu. Esim. Killzone 2: ssa nettipokaalit olivat järkeviä ja niitä kyllä jaksoi keräillä, vaikka ei oliskaan mikään trophyhuora. Sitten taas GTA IV:n nettipeli käytännössä pilattiin ihan mielikuvituksettomilla trophyillä (AWP, Wanted..). MW2: sen osalta tehtiin mielestäni hyvä ratkaisu jättämällä trophyt kokonaan pois nettipelistä, koska niitä riitti ihan tarpeeks keräiltäväksi singlessä ja spec-opseissa.

Itselle on ollut aina pakkomielle saada platina joka pelistä, minkä hankin. Hyville peleille trophyt ovat tuoneet lisää mielenkiintoa ja uudelleenpeluuarvoa, mutta huonommille ne ovat enemmänkin taakka. Storepeleihin en silleen jaksa paneutua, koska se on yhdentekevää trophy-levelin kannalta (varsinkin lvl 10: stä eteenpäin), saako pelin 12: sta trophystä kerättyä puolet vai kaikki. Ainoastaan Wormsista, Super Stardust HD: stä ja NHL arcadesta kaikki jaksoi kerätä.

Trine työn alla...
 
Vastaus: Trophyt - Siunaus ja kirous

Storepeleihin en silleen jaksa paneutua, koska se on yhdentekevää trophy-levelin kannalta (varsinkin lvl 10: stä eteenpäin), saako pelin 12: sta trophystä kerättyä puolet vai kaikki.
Ei ne Store-pelien trophyt aina ihan yhdentekeviä ole sen levelin kannalta. Esim. Frogger Returns -pelin neljästä trophystä kolme on kultaista ja yksi hopeinen. :D

Muuten, miksi tämä thread on pelikeskusteluissa, eikä tuolla trophy-alueella? http://www.konsolifin.net/bbs/yhteiso-trophy-support-ps3-foorumi/
 
Vastaus: Trophyt - Siunaus ja kirous

Muuten, miksi tämä thread on pelikeskusteluissa, eikä tuolla trophy-alueella? http://www.konsolifin.net/bbs/yhteiso-trophy-support-ps3-foorumi/
Inhimillinen erehdys. Kiitos hyvästä huomiosta. Nyt siirretty Trophy-yhteisöön.

Esim. Frogger Returns -pelin neljästä trophystä kolme on kultaista ja yksi hopeinen.
Mitään muuta kyseisessä pökäleessä ei sitten olekaan. Ei niin mitään. Loppumattomilla krediiteillä tuon pelaa Free Playllä (tms) läpi vartissa, ja sen jälkeen sammakon voi liiskata Pleikkarin kiintolevyltä.
 
Vastaus: Trophyt - Siunaus ja kirous

Mitään muuta kyseisessä pökäleessä ei sitten olekaan. Ei niin mitään. Loppumattomilla krediiteillä tuon pelaa Free Playllä (tms) läpi vartissa, ja sen jälkeen sammakon voi liiskata Pleikkarin kiintolevyltä.
Kieltämättä parempiakin hankintoja on 5€:lla tullut tehtyä. Vastaavanlainen pettymys oli saman hintainen Q-bert ja siinä ei ollut edes niitä trophyjä liennytyksenä.
Jää pieni huijauksen maku suuhun kun noista ei näe edes preview-videoita, eikä ole trial/demo-versioita (siihen ehkä on syynä se että pelit on jo kokonaisina yhtä vajaita kuin useimmat demo-versiot).

Tuollaisille pienille arcade-"pläjäyksille" joissa pelattavaa on ehkä kymmeneksi minuutiksi olisi sopivampi hinta 0,95-1,95€.
Nuo ei vain jaksa kiinnostaa kun peli ei vaikeustasoa lukuunottamatta kehity eikä etene mitään muuta ei voi tallentaa kuin Hi-Score tilastoja.
Viiden euron hintaan on Storessa kuitenkin paljon kunnollisiakin pelejä tarjolla.
 
Vastaus: Trophyt - Siunaus ja kirous

Meitsi on jo nyt oikee trophyfani! On kiva, että peleissä on jtn tavoiteltavaa, saavutuksia joita voi yrittää hankkia. Esim. tuskin olisin MW2 pelannut veteranilla jos siitä ei olisi palkittu pysteillä. Ja onnistumisen riemu kun lopputekstit valuivat ruudulle oli mahtavaa:D Nyt pitäisi hankkia vaan lisää pelejä kokeiltavaksi.

Mitään muuta kyseisessä pökäleessä ei sitten olekaan. Ei niin mitään. Loppumattomilla krediiteillä tuon pelaa Free Playllä (tms) läpi vartissa, ja sen jälkeen sammakon voi liiskata Pleikkarin kiintolevyltä.

Kiva lukea tällaisia kommentteja, mulla kun meni pelkästään kakkoskentässä se puoli tuntia ja 150 kirosanaa. En vaan osaa:eek:
 
Vastaus: Trophyt - Siunaus ja kirous

Kiva lukea tällaisia kommentteja, mulla kun meni pelkästään kakkoskentässä se puoli tuntia ja 150 kirosanaa. En vaan osaa:eek:
Niin mullakin, kunnes keksin oikean taktiikan: kyttäile sen "suojakilven" (vai mikä olikaan) ilmestymistä kentälle, kerää se ja loiki niin maan perkeleesti eteenpäin. Tuolla lailla peli muuttui ihan lastenleikiksi.
 
Vastaus: Trophyt - Siunaus ja kirous

Onko olemassa mitään virallista leaderboardia näistä olemassa? Epävirallisia nyt on monia, kuten vaikkapa tämä, mutta onko mitään virallista Sonyn pitämää listaa, jossa on kaikki pelaajat mukana?
 
Ylös Bottom