Tänään tuli True Crime postista ja
parisen tuntia olen sitä pelannut.
Monilta ostajilta on tullut pelistä huonoja kommentteja, mutta minä pidin peliä ihan hyvänä, ainakin tähän mennessä.
Sanoisin, että peli on ns. Mafian ja GTA:n välimuoto. True Crime on paljon realistisempi kuin GTA, mutta ei aivan yhtä realistinen kuin Mafia.
Pelin vapaudesta en vielä osaa sanoa, sillä vietin "vapaa aikani" kesken tehtävää ja latasin pelin viime tallennuksesta.
Ensimmäisen episoden menin läpi ja kun olet läpissyt yhden tehtävän alkaa yleensä automaattisesti seuraava ja peli käyttää autosavea.
Ruudun alakulmassa on mittari, joka mukautuu tekojesi mukaan bad/good cop. Ei tästä kuitenkaan enempää, sillä en tiedä vielä miten homma tarkalleen toimii.
Kontrollit tuntuivat aluksi vähintäänkin oudoilta, mutta kahden tunnin jälkeen ne toimivat ihan ok. Ympäristö todellakin tuhoutuu varsinkin kun törmailet autolla. Auton hajotessa eutuosa syttyy tuleen ja hyvänä esimerkkinä auto ei räjähdä vaikka se onkin väärinpäin. Kadulla ns. normaalit ihmiset ovat kyllä paljon sitkeämpiä kuin GTA:ssa ja päähenkilöllä on monipuoliset liikesarjat käytettävissä. Aseen kanssa yleensä yksi laukaus riittää. Voit myös tehdä kaikille ihmisille ruumiintarkastuksen mahdollisien aseiden tai huumeiden varalta.
Kaupunki on todella laaja, tuntuu mahdottomalta oppia tuntemaan se kokonaan. Piirtoetäisyys näyttää olevan hieman parempaa luokkaa kuin GTA:ssa.
Pientä epäilystä aiheutti se, että kun olin tappanut noin 50 ihmistä ei pelissä tapahtunut mitään muuta kuin good/bad -cop mittari laski. Myös maasto tuhoutuu hieman liioitellusti ja autot lentelevät tieltä suhteellisen helposti.
Pikku vikoja pelistä kyllä löytyy, mutta ei mitään häiritsevää. Vain viimeistelyn puutetta. Turhaa silti odottaa yhtä monipuolista kokemusta kuin GTA:t ovat, sillä peli on ihan erilainen. Joku voi varmasti korjailla kirjoitustani jos on pelannut peliä enemmän. Ensivaikutelma 8½
EDITilkun viilausta