Ippenator
Well-Known Member
Makunsa juurikin kullakin. Itselleni taas tuo alkuperäinen AC-sapluunaa on täysin aikansa elänyt ja aivan liian itseään toistava eikä tunnu kovin palkitsevalta. Hiippailu ei niissä muutenkaan itseäni juurikaan edes innostanut. Tai siis ainakaan se, että sitä samaa kaavaa aina toistettiin kerrasta toiseen. Tuo sapluuna toimi, ehkä parissa pelissä joissakin yksittäisissä tehtävissä, mutta ei se kyllä mikään kovin mielenkiintoinen pelimekaniikka ole ainakaan itselleni, kun toistuu niin jatkuvasti saman kaavan mukaan kuin noissa ensimmäisissä AC-peleissä tapahtui.AC Valhallassa juurikin nuo roolipelielementit tekivät pelaamisesta puuduttavaa, kun oli pakko levuttaa, että joihinkin osiin karttaa edes kannatti mennä. Aika vähän siinä oli jäljellä enää sitä alkuperäisen Assassins Creedin salamurhaamisideaa. Se oli pikemminkin perinteinen avoimen maailman roolipeli.
Otan mieluusti vastaan sen että mennään takaisin vanhaan tyyliin. Salamurhien suunnittelu ja toteutus isompaan rooliin. Liikaa iskuja kestävät viholliset pois ja ennenkaikkea pelin pitkittäminen turhalla leveligrindauksella pois.
Hieno uutinen, jos nyt pitää paikkansa.
Itselleni tuo roolipelaamisen tulo ja hahmon kehittäminen toivat juurikin sitä elementtiä jota kaipasin, eli että kaikille alueille ei juuri pidäkään olla asiaa, ellet ole jaksanut / osannut kehittää joko hahmoa levuttamalla tai sitten kehittänyt vaikka omia pelitaitoja niin, että voi jopa alilevelisenä tai ainakin ilman ylilevutusta mennäkin joillekin haastavammille alueille. Se tuo sellaista saavuttamisen tunnetta ja erilaisten lähestymistapojen mahdollisuutta pelissä etenemiseen.
Tuo ensimmäisten AC-pelien sapluuna on vain jo niin nähty ja monotoninen, että henkilökohtaisesti kyllä todella toivon, ettei tuohon ole kuitenkaan paluuta. Pelimekaniikan puolesta juurikin ne viisi ensimmäistä sarjan peliä ovat varsin tylsiä pelejä. Itse olen pelannut niistä suurimman osan läpi ainoastaan siksi, että juoni oli varsin kiinnostava ja lisäksi rakastan historiaa ja autenttisia hahmoja peleissä. Pelimeniikassa paluu noihin kuvioihin on kuitenkin itselleni pahasti takapakkia.
Viimeksi muokattu: