Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat pelit/huhut/uutiset (PlayStation, Xbox, Nintendo)

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
AC Valhallassa juurikin nuo roolipelielementit tekivät pelaamisesta puuduttavaa, kun oli pakko levuttaa, että joihinkin osiin karttaa edes kannatti mennä. Aika vähän siinä oli jäljellä enää sitä alkuperäisen Assassins Creedin salamurhaamisideaa. Se oli pikemminkin perinteinen avoimen maailman roolipeli.

Otan mieluusti vastaan sen että mennään takaisin vanhaan tyyliin. Salamurhien suunnittelu ja toteutus isompaan rooliin. Liikaa iskuja kestävät viholliset pois ja ennenkaikkea pelin pitkittäminen turhalla leveligrindauksella pois.

Hieno uutinen, jos nyt pitää paikkansa.
Makunsa juurikin kullakin. Itselleni taas tuo alkuperäinen AC-sapluunaa on täysin aikansa elänyt ja aivan liian itseään toistava eikä tunnu kovin palkitsevalta. Hiippailu ei niissä muutenkaan itseäni juurikaan edes innostanut. Tai siis ainakaan se, että sitä samaa kaavaa aina toistettiin kerrasta toiseen. Tuo sapluuna toimi, ehkä parissa pelissä joissakin yksittäisissä tehtävissä, mutta ei se kyllä mikään kovin mielenkiintoinen pelimekaniikka ole ainakaan itselleni, kun toistuu niin jatkuvasti saman kaavan mukaan kuin noissa ensimmäisissä AC-peleissä tapahtui.

Itselleni tuo roolipelaamisen tulo ja hahmon kehittäminen toivat juurikin sitä elementtiä jota kaipasin, eli että kaikille alueille ei juuri pidäkään olla asiaa, ellet ole jaksanut / osannut kehittää joko hahmoa levuttamalla tai sitten kehittänyt vaikka omia pelitaitoja niin, että voi jopa alilevelisenä tai ainakin ilman ylilevutusta mennäkin joillekin haastavammille alueille. Se tuo sellaista saavuttamisen tunnetta ja erilaisten lähestymistapojen mahdollisuutta pelissä etenemiseen.

Tuo ensimmäisten AC-pelien sapluuna on vain jo niin nähty ja monotoninen, että henkilökohtaisesti kyllä todella toivon, ettei tuohon ole kuitenkaan paluuta. Pelimekaniikan puolesta juurikin ne viisi ensimmäistä sarjan peliä ovat varsin tylsiä pelejä. Itse olen pelannut niistä suurimman osan läpi ainoastaan siksi, että juoni oli varsin kiinnostava ja lisäksi rakastan historiaa ja autenttisia hahmoja peleissä. Pelimeniikassa paluu noihin kuvioihin on kuitenkin itselleni pahasti takapakkia.
 
Viimeksi muokattu:
Makunsa juurikin kullakin. Itselleni taas tuo alkuperäinen AC-sapluunaa on täysin aikansa elänyt ja aivan liian itseään toistava eikä tunnu kovin palkitsevalta. Hiippailu ei niissä muutenkaan itseäni juurikaan edes innostanut. Tai siis ainakaan se, että sitä samaa kaavaa aina toistettiin kerrasta toiseen. Tuo sapluuna toimi, ehkä parissa pelissä joissakin yksittäisissä tehtävissä, mutta ei se kyllä mikään kovin mielenkiintoinen pelimekaniikka ole ainakaan itselleni, kun toistuu niin jatkuvasti saman kaavan mukaan kuin noissa ensimmäisissä AC-peleissä tapahtui.

Itselleni tuo roolipelaamisen tulo ja hahmon kehittäminen toivat juurikin sitä elementtiä jota kaipasin, eli että kaikille alueille ei juuri pidäkään olla asiaa, ellet ole jaksanut / osannut kehittää joko hahmoa levuttamalla tai sitten kehittänyt vaikka omia pelitaitoja niin, että voi jopa alilevelisenä tai ainakin ilman ylilevutusta mennäkin joillekin haastavammille alueille. Se tuo sellaista saavuttamisen tunnetta ja erilaisten lähestymistapojen mahdollisuutta pelissä etenemiseen.

Tuo ensimmäisten AC-pelien sapluuna on vain jo niin nähty ja monotoninen, että henkilökohtaisesti kyllä todella toivon, ettei tuohon ole kuitenkaan paluuta. Pelimekaniikan puolesta juurikin ne viisi ensimmäistä sarjan peliä ovat varsin tylsiä pelejä. Itse olen pelannut niistä suurimman osan läpi ainoastaan siksi, että juoni oli varsin kiinnostava ja lisäksi rakastan historiaa ja autenttisia hahmoja peleissä. Pelimeniikassa paluu noihin kuvioihin on kuitenkin itselleni pahasti takapakkia.
Vähän hassu kanta, kun sanoo, että alkuperäinen idea on tylsä ja uusi on hyvä, kun nuo pelithän on tällä hetkellä jo niin kaukana siitä mitä AC pelit on ollut ja mikä niistä teki niin suosittuja. Vähä kun sanoisi, että en pidä Super Mariosta kun siinä hypitään ja pompitaan, toivottavasti seuraavassa osassa ammutaan Koopa Koopia haulikolla silmistä kuvattuna. Mutta kuten sanoit, makunsa kullakin. Enkä suinkaan sano, että nuo uudet huonoja pelejä olisi, ei missään nimessä. Ne vaan alkaa olla niin kaukana siitä AC:ta mihin itse aikanaan ihastuin. Eikä tuon paluun juurille tarvitse tarkoittaa kuitenkaan automaattisesti tismalleen samanlaista pelattavuutta, kun ennen.
 
Makunsa juurikin kullakin. Itselleni taas tuo alkuperäinen AC-sapluunaa on täysin aikansa elänyt ja aivan liian itseään toistava eikä tunnu kovin palkitsevalta. Hiippailu ei niissä muutenkaan itseäni juurikaan edes innostanut. Tai siis ainakaan se, että sitä samaa kaavaa aina toistettiin kerrasta toiseen. Tuo sapluuna toimi, ehkä parissa pelissä joissakin yksittäisissä tehtävissä, mutta ei se kyllä mikään kovin mielenkiintoinen pelimekaniikka ole ainakaan itselleni, kun toistuu niin jatkuvasti saman kaavan mukaan kuin noissa ensimmäisissä AC-peleissä tapahtui.

Itselleni tuo roolipelaamisen tulo ja hahmon kehittäminen toivat juurikin sitä elementtiä jota kaipasin, eli että kaikille alueille ei juuri pidäkään olla asiaa, ellet ole jaksanut / osannut kehittää joko hahmoa levuttamalla tai sitten kehittänyt vaikka omia pelitaitoja niin, että voi jopa alilevelisenä tai ainakin ilman ylilevutusta mennäkin joillekin haastavammille alueille. Se tuo sellaista saavuttamisen tunnetta ja erilaisten lähestymistapojen mahdollisuutta pelissä etenemiseen.

Tuo ensimmäisten AC-pelien sapluuna on vain jo niin nähty ja monotoninen, että henkilökohtaisesti kyllä todella toivon, ettei tuohon ole kuitenkaan paluuta. Pelimekaniikan puolesta juurikin ne viisi ensimmäistä sarjan peliä ovat varsin tylsiä pelejä. Itse olen pelannut niistä suurimman osan läpi ainoastaan siksi, että juoni oli varsin kiinnostava ja lisäksi rakastan historiaa ja autenttisia hahmoja peleissä. Pelimeniikassa paluu noihin kuvioihin on kuitenkin itselleni pahasti takapakkia.
Varmasti tuolle AC Valhallan kaltaiselle toteutukselle on kysyntää, myynnitkin siitä kertoo, mutta ei siinä paljoa alkuperäisestä ideasta ole jäljellä.

Mutta anyway, en löytänyt omaa topicia, joten pistän tänne.

Turtles Cowabunga  julkaistu ja pojotkin 80p luokkaa, pakkohankinta :cool:

 
Vähän hassu kanta, kun sanoo, että alkuperäinen idea on tylsä ja uusi on hyvä, kun nuo pelithän on tällä hetkellä jo niin kaukana siitä mitä AC pelit on ollut ja mikä niistä teki niin suosittuja. Vähä kun sanoisi, että en pidä Super Mariosta kun siinä hypitään ja pompitaan, toivottavasti seuraavassa osassa ammutaan Koopa Koopia haulikolla silmistä kuvattuna. Mutta kuten sanoit, makunsa kullakin. Enkä suinkaan sano, että nuo uudet huonoja pelejä olisi, ei missään nimessä. Ne vaan alkaa olla niin kaukana siitä AC:ta mihin itse aikanaan ihastuin. Eikä tuon paluun juurille tarvitse tarkoittaa kuitenkaan automaattisesti tismalleen samanlaista pelattavuutta, kun ennen.
Pointtini oli, että aikansa kutakin. Tuo alkuperäinen toimi juuri ja juuri itsellenikin (tai siis vain hetkittäin) niiden kahden ensimmäisen pelin verran. Mutta sen jälkeen tuo ainainen hiippailu ja sitten sen uhrin tappaminen jostain piilosta alkoi vain tökkimään. Itse en koskaan ihastunut ekoissa AC-peleissä alkuunkaan siihen hiippailuun ja salamurhaamiseen. Ne olivat itse asiassa yksittäisiä hetkiä lukuunottamatta hyvinkin tylsiä elementtejä. Se mihin ihastuin kyseisissä peleissä oli mielikuvituksellinen tarina ja ennen kaikkea suhteellisen autenttiset historiallisten aikojen, paikkojen ja henkilöiden toteutukset pelimaailmassa. Ja noita elementtejähän on sitten pelisarjassa pidetty mukana näihin viimeisiinkin sarjan peleihin asti.

Hiippailupelejä vain hiippailuun perustuvien mekaniikkojen pohjalta en ole jaksanut sitten Tenchun aikojen. Ja esim. Metal Gear Solidit eivät ole koskaan iskeneet erityisesti juuri tuon itseään toistavan hiippailumekaniikan takia. Hitmanit toki pienenä poikkeuksena, mutta niissä on kuitenkin variaatioita ja mielikuvituksellisuutta käytetty varsin hyvin tuohon salamurhauskuvioon. AC-pelisarja ei siihen ole koskaan mielestäni pystynyt, enkä usko sen koskaan siihen pystyvänkään, koska historialliset ajat ja edistyneen teknologian puute noina aikoina rajoittavat sapluunassa käytettäviä variaatioita ja mielikuvituksellisuutta.
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisi kyllä tämä itsekin hankkia, varsinkin kun erinomainen Shredder's Revenge muistutti miten rautaista tavaraa nämä edelleen voisivat olla.
Tämä ei siis ollut tulossa Game Passiin vai? Eli vain se yksi peli tuli, eikä muuta? Kunhan vain muistelin, että olisin tästäkin jossain lukenut, että olisi Game Passiin tulossa, mutta taisin sitten vain sekoittaa tuohon aiemmin tulleeseen peliin.
 
Assassin's Creedistä sanottava sen verran, että jo erinomaisen kakkososan aikaan haaveilin pelistä, joka toisi ehkä tiettyä "hitmanmaisyyttä" sarjaan, toisin sanoen just näitä ihmismassoihin katoamisia, ehkä vaatetuksen huomioimista, monimutkaisemmin piiloutumista jne.
Eli jos pelimoottori vedetään nyt täysin uusiksi ja maailma luodaan uuden konsolisukupolven ehdoilla, niin tämä voisikin toimia itselle erinomaisesti.

Mutta siinä olen @Ippenator linjoilla, että jos saadaan saman, itselle jo viimeistään kesken jääneen ACIII:n kohdalla vanhaksi käyneen pelin versio mutta kiiltävämmillä grafiikoilla ja hiukan suuremmilla skill treeillä ja vielä enemmällä loottauksella (koska näitä ilmeisesti nykypeleihin tarvitaan), niin eipä kiinnosta.

Näitä roolipeli-Assassin'sejä en ole pelannut, kun putosin sarjan kelkasta jo ajat sitten, eikä tämä kehityssuunta ollut minua varten. Sinänsä kuitenkin hyvä, että veivät sarjaa edes johonkin suuntaan.
 
Oi että! Ensimmäinen Suikoden on yksi ehdottomia lempipelejä. Ostin julkaisussa PS:lle ja olin myyty alusta asti. Jos jostain pitäisi tulla remake niin siitä. Toinen osa kelpaisi myös. :D
Suikoden ja Legacy of Kain ovat ne omat suosikit. Toki FFVII ja Symphony of the night kuuluvat samaan kastiin, mutta jotenkin aina mieleen tulee ekana nämä kaksi jos suosikkeja kysytään.
 
Ylös Bottom