No enpä tiedä. Kun voi tulla mitä vain niin se lopulta on ei mitään.
Mitä merkitystä niillä höpötyksillä on jos niitä ei ole ajatuksella tehty? Tämän kautta saa muutenkin ehkä osviittaa siihen kuinka merkittäviä jotkin täysin "turhatkin" npc-hahmojen höpötykset lopulta voi olla. Se, että siellä on edes jotain "punaista lankaa" sen sijaan että ne on oikeita, realistisia, täysin turhia höpötyksiä.
Kyllä jos tietäisin että npc-hahmojen puhe on generoitu "randomilla" niin ei kiinnostaisi kuunnella pätkääkään mitä siellä kuuluu.
Toisaalta keksin yhden tavan, miten siitä voisi saada ihan mielenkiintoista: joku Watch_Dogsin tapainen peli, jossa täytyy hakkeroidaan/vakoillaan tyyppejä ja täytyisi löytää jokin tärkeä info sen kaiken turhan jargonin seasta. Siinä sillä, että suurin osa on oikeasti turhaa jargonia, olisi tarkoitus olla olemassa nimenomaan turhana jargonia. Siihen ei välttämättä kannattaisi edes käyttää käsikirjoittajia tai muita ammattilaisia.
Mutta jos siis nykyiset käsikirjoitetut pätkät korvataan tekoälyllä, niin ei oikein innosta. Toisaalta en tiedä menettääkö siinä kauheasti kun ne npc-hahmojen puheet ole tainneet mitään ihmeellistä olla muutenkaan. Mutta menisi ainakin se pienikin toive että joskus kuulisi jotain hyvääkin. Tai ehkä vain en arvosta noita tekoälyjä tarpeeksi ja ne osaa jo kaiken paremmin kuin keskivertokäsikirjoittajat?
Tärkeintä ehkä että pelien fiilis ei mene samaksi kuin muussa AI-generoidussa materiaalissa tuntuu usein olevan. Usein proseduaalisuuskin on jo tympeää peleissä, samoin kuin copypaste, niin vaikea uskoa että tuollakaan ainakaan parempia pelejä saadaan.