Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat pelit/huhut/uutiset (PlayStation, Xbox, Nintendo)

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
Lord of Shadowit olivat kyllä hyviä. Toivottavasti tulee niiden kaltainen. Toki 2D pelejä en ole pelannut, eikä se meininki niin imaise mukaansa itseäni
 
Exoprimal open beta järjestetään nyt viikonloppuna. Löytyi ainakin ps storesta, olettaisin että myös boxille. Toivottavasti ehtii testaamaan kun oli pakko pistää Diablon kanssa samaan aikaan.

Edit. Betaa kokeilin tutoriaalin ja yhden matsin verran ja totesin ettei tämä PVE ja PVP yhdidtäminen oikeen itselle maistu. PVE puoli maistui ja jos kokoversiossa on pelkästään jotain tällaisia modeja niin voisi kokeilla mutta tällasenaan jätti vähän kylmäksi. Varsinkin 70€ hintalappu tuntuu tosi kalliilta.
 
Viimeksi muokattu:
Huhu: The Last of us Part III on tulossa PS6. Jos todella pitää paikkansa, niin sitä saadaankin odottaa monta vuotta, jos PS6 julkaistaan vasta 2028 kuten tämä sisäpiiriläinen kertoo.


 
Viimeksi muokattu:
Huhu: The Last of us Part III on tulossa PS6. Jos todella pitää paikkansa, niin sitä saadaankin odottaa monta vuotta, jos PS6 julkaistaan vasta 2028 kuten tämä sisäpiiriläinen kertoo.
Molemmat huhut menevät mielestäni "Tales from the ass" -osastoon, eli kunhan veikataan jotain, joka vaikuttaa todennäköiseltä. Mutta mitään todellista tietoa väitteiden tueksi ei ole.
 
Eikö naughtydoggi sanonu että seuraava rojekti on jo menossa ja ne pääty siihen mikä tuntu intohimosimmalta. Jos se ei ole part3 ni sitte se saattaa venähtääkkin ps6 ajalle, koska pitää ehtiä tekee vielä part2 REMAKE!
 
En tiedä, liekö tämä oikea ketju mutta peliuutinen kuitenkin kyseessä niin eiköhän.
Ubisoft on tuomassa AI generoitua dialogia peleihinsä!

Eli ei enää riitä copypasteta karttaa täyteen samoja tehtäviä vaan nyt jo dialogikin tehtäisiin bullshit generaattorilla. Vaikea nähdä että tulisi ainakaan mullistamaan mitään. Hyvin kirjoitettu dialogi kun nyt vaan tulee ihmisen päästä, sen oivalluksista ja kyvyistä huumorin käyttöön.
 
En tiedä, liekö tämä oikea ketju mutta peliuutinen kuitenkin kyseessä niin eiköhän.
Ubisoft on tuomassa AI generoitua dialogia peleihinsä!

Eli ei enää riitä copypasteta karttaa täyteen samoja tehtäviä vaan nyt jo dialogikin tehtäisiin bullshit generaattorilla. Vaikea nähdä että tulisi ainakaan mullistamaan mitään. Hyvin kirjoitettu dialogi kun nyt vaan tulee ihmisen päästä, sen oivalluksista ja kyvyistä huumorin käyttöön.
Pääse halvalla kun pelin tekee ChatGPT :D
 
Minä näen AI generated jutuissa mahdollisuuden. Miettikääs jos pelin dialogi olisi joka kerta erilainen koska AI kehittäisi sen tekemisiesi mukaan? Kuulostaa rajattomilta mahdollisuudet. Toisaalta on siinä ne huonotkin puolensa.
 
Minä näen AI generated jutuissa mahdollisuuden. Miettikääs jos pelin dialogi olisi joka kerta erilainen koska AI kehittäisi sen tekemisiesi mukaan? Kuulostaa rajattomilta mahdollisuudet. Toisaalta on siinä ne huonotkin puolensa.
Jos lopputulema on se, että NPC hahmot puhuu lämpimikseen ihan mitä sattuu niin ei anna kyllä itelle mitään lisäarvoa esim. RPG peleissä

Samaan aikaan GTAn kaltaiset pelit nousisi ihan uusiin sfääreihin jos jokainen ohikulkija puhuu omiaan tämän avulla
 
No enpä tiedä. Kun voi tulla mitä vain niin se lopulta on ei mitään.

Mitä merkitystä niillä höpötyksillä on jos niitä ei ole ajatuksella tehty? Tämän kautta saa muutenkin ehkä osviittaa siihen kuinka merkittäviä jotkin täysin "turhatkin" npc-hahmojen höpötykset lopulta voi olla. Se, että siellä on edes jotain "punaista lankaa" sen sijaan että ne on oikeita, realistisia, täysin turhia höpötyksiä.

Kyllä jos tietäisin että npc-hahmojen puhe on generoitu "randomilla" niin ei kiinnostaisi kuunnella pätkääkään mitä siellä kuuluu.

Toisaalta keksin yhden tavan, miten siitä voisi saada ihan mielenkiintoista: joku Watch_Dogsin tapainen peli, jossa täytyy hakkeroidaan/vakoillaan tyyppejä ja täytyisi löytää jokin tärkeä info sen kaiken turhan jargonin seasta. Siinä sillä, että suurin osa on oikeasti turhaa jargonia, olisi tarkoitus olla olemassa nimenomaan turhana jargonia. Siihen ei välttämättä kannattaisi edes käyttää käsikirjoittajia tai muita ammattilaisia.

Mutta jos siis nykyiset käsikirjoitetut pätkät korvataan tekoälyllä, niin ei oikein innosta. Toisaalta en tiedä menettääkö siinä kauheasti kun ne npc-hahmojen puheet ole tainneet mitään ihmeellistä olla muutenkaan. Mutta menisi ainakin se pienikin toive että joskus kuulisi jotain hyvääkin. Tai ehkä vain en arvosta noita tekoälyjä tarpeeksi ja ne osaa jo kaiken paremmin kuin keskivertokäsikirjoittajat?

Tärkeintä ehkä että pelien fiilis ei mene samaksi kuin muussa AI-generoidussa materiaalissa tuntuu usein olevan. Usein proseduaalisuuskin on jo tympeää peleissä, samoin kuin copypaste, niin vaikea uskoa että tuollakaan ainakaan parempia pelejä saadaan.
 
No enpä tiedä. Kun voi tulla mitä vain niin se lopulta on ei mitään.

Mitä merkitystä niillä höpötyksillä on jos niitä ei ole ajatuksella tehty? Tämän kautta saa muutenkin ehkä osviittaa siihen kuinka merkittäviä jotkin täysin "turhatkin" npc-hahmojen höpötykset lopulta voi olla. Se, että siellä on edes jotain "punaista lankaa" sen sijaan että ne on oikeita, realistisia, täysin turhia höpötyksiä.

Kyllä jos tietäisin että npc-hahmojen puhe on generoitu "randomilla" niin ei kiinnostaisi kuunnella pätkääkään mitä siellä kuuluu.

Toisaalta keksin yhden tavan, miten siitä voisi saada ihan mielenkiintoista: joku Watch_Dogsin tapainen peli, jossa täytyy hakkeroidaan/vakoillaan tyyppejä ja täytyisi löytää jokin tärkeä info sen kaiken turhan jargonin seasta. Siinä sillä, että suurin osa on oikeasti turhaa jargonia, olisi tarkoitus olla olemassa nimenomaan turhana jargonia. Siihen ei välttämättä kannattaisi edes käyttää käsikirjoittajia tai muita ammattilaisia.

Mutta jos siis nykyiset käsikirjoitetut pätkät korvataan tekoälyllä, niin ei oikein innosta. Toisaalta en tiedä menettääkö siinä kauheasti kun ne npc-hahmojen puheet ole tainneet mitään ihmeellistä olla muutenkaan. Mutta menisi ainakin se pienikin toive että joskus kuulisi jotain hyvääkin. Tai ehkä vain en arvosta noita tekoälyjä tarpeeksi ja ne osaa jo kaiken paremmin kuin keskivertokäsikirjoittajat?

Tärkeintä ehkä että pelien fiilis ei mene samaksi kuin muussa AI-generoidussa materiaalissa tuntuu usein olevan. Usein proseduaalisuuskin on jo tympeää peleissä, samoin kuin copypaste, niin vaikea uskoa että tuollakaan ainakaan parempia pelejä saadaan.
Jep. Ei kiitos enempää "muovista" meininkiä peleihin. Ainoa missä A.I voisi dialogina toimia peleissä olisi nimenomaan A.I robotit tai vastaavat, niissä kuuluukin ehkä näkyä se "sieluttomuus". Tai sitten ei... Joka tapauksessa nämä nykyajan A.I hommelit alkaa menee hiukan överiksi.
 
Tiedän ettei pelejä ja elokuvia pitäisi suoraan yhdistää mutta kyllä ne joissain tapauksissa on verrattavissakin.
Kuten vaikka TLOU2 alkaa olemaan jonkinlainen hybridi, paljon juonta ja seurattavaa mihin itse pystyy kuitenkin osallistumaan.

Siksipä uskallan esimerkkinä laittamaan tämän esimerkkinä elokuvadialogista minkä tasoista mikään AI ei tule varmastikaan ikinä tekemään
 
Viimeksi muokattu:
Dialogin mestaria Tarantinoa on toki vähän epäreilua verrata peleihin. Vaikka Naughty Dog ja Rockstar Games -pelien kaltaisia poikkeuksia on, niin suurin osa videopelien dialogista on niin tönkköä, että se ei kelpaisi edes b-luokan leffojen camp-huumoriksi.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä, liekö tämä oikea ketju mutta peliuutinen kuitenkin kyseessä niin eiköhän.
Ubisoft on tuomassa AI generoitua dialogia peleihinsä!

Eli ei enää riitä copypasteta karttaa täyteen samoja tehtäviä vaan nyt jo dialogikin tehtäisiin bullshit generaattorilla. Vaikea nähdä että tulisi ainakaan mullistamaan mitään. Hyvin kirjoitettu dialogi kun nyt vaan tulee ihmisen päästä, sen oivalluksista ja kyvyistä huumorin käyttöön.

No eipä yllätä että juurikin Ubisoft ilmoittaa olevansa innoissaan tästä. Keskinkertainen huttu siis muuttamassa vieläkin geneerisemmäksi.
 
Ylös Bottom