Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat pelit/huhut/uutiset (PlayStation, Xbox, Nintendo)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä itselleni tuli tuosta paljonkin Carpenter-fiilis. Ja miksi hemmetin kaukana miehen elokuvista? Carpenter on tehnyt leffoja laidasta laitaan ja omasta mielestäni tuo traileri aika hyvin saavutti sen Carpenter-menon. Vai ovatko Halloween ja Big Trouble In Little China tai vaikkapa Prince of Darkness ja They Live kovinkin samanlaisia keskenään?
En minä ryhdy toisille kertomaan mitä mieltä jostain pitäisi olla, mutta jos mietin itse Carpenterin elokuvista esim. seuraavia juttuja:

- Millaista musiikkia käytetään ja miten
-
Mistä huumori syntyy
- Millaista toiminta on ja paljonko sitä on

Niin en minä pääse mihinkään mainitsemistasi esimerkeistä, vaikka esim. Big Trouble in Little Chinassa tykitellään selvästi synkempiä leffoja enemmän.

Jos tämä ”Bon Jovi soi ja loputonta vihollislaumaa räiskitään heh heh”-traileri olisi pitänyt yhdistää elokuvaohjaajaan olisin veikannut aika hemmetin monta nimeä ennen Johnia. Mutta olisin ollut väärässä ja te tämän Carpenteriin yhdistävät oikeassa, joten sinänsä selvä juttu.
Ja jos erityisesti haluaa pohtia Carpenteria jonkun ”näyttää old school -hauskanpidolta joka yhdistää hirviöitä ja toiminnan”-näkökulman kautta, niin tällöin yhteys on selvä.

Ja se pitää sanoa, että se Marsin kummitukset -leffa on (ja saa ehkä jatkossakin olla) näkemättä, eli jos tämä muistuttaa erityisesti siitä voidaan vaikka todeta sen selittävän näkemyserot :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
- Millaista musiikkia käytetään ja miten
-
Mistä huumori syntyy
- Millaista toiminta on ja paljonko sitä on
Juuri nuo elementit mielestäni puhuu sen Carpenterin puolesta tässä tapauksessa, siis tässä trailerissa. Saa sitten nähdä miten ne on esillä itse pelissä, se on eri asia.
 
Jos tämä ”Bon Jovi soi ja loputonta vihollislaumaa räiskitään heh heh”-traileri olisi pitänyt yhdistää elokuvaohjaajaan olisin veikannut aika hemmetin monta nimeä ennen Johnia.
Tämä. Yksi ärsyttävimpiä ilmiöitä nykyviihteessä on nää helvetin itseironiset, "sillein läpällä", tehdyt toiminta-kauhu yms. pelit ja elokuvat. Pistetään kasari-rokkia taustalle ja muutama viittaus populaarikulttuuriin ja sitten on olevinaan niin hiton hauskaa ja näppärää.
 
Juuri nuo elementit mielestäni puhuu sen Carpenterin puolesta tässä tapauksessa, siis tässä trailerissa. Saa sitten nähdä miten ne on esillä itse pelissä, se on eri asia.
Maailmaan mahtuu monia itselleni aivan täysin käsittämättömiä mielipiteitä ja mikäs siinä!
Tämä. Yksi ärsyttävimpiä ilmiöitä nykyviihteessä on nää helvetin itseironiset, "sillein läpällä", tehdyt toiminta-kauhu yms. pelit ja elokuvat. Pistetään kasari-rokkia taustalle ja muutama viittaus populaarikulttuuriin ja sitten on olevinaan niin hiton hauskaa ja näppärää.
Jep. Tämä oli aivan h*lvetin vanha juttu jo n. 10v sitten.
 
Motorfestin kalliimmat erikoisversiot eivät näköjään sisällä mitään muuta kuin turhaa krääsää. Aikamoista rahastusta, jos peruspeli maksaa 70 euroa ja kallein 120 euroa, eikä sillä saa oikein mitään muuta kuin jotain kosmetiikkaa ja pari autoa. Pelissä on jo valmiiksi varmaan yli 500 ajoneuvoa ja kun The Crew 2:n ajoneuvot siirtyvät uuteen peliin, ei pari lisäautoa tunnu missään. Kolmen päivän etuajo-oikeus on tietysti hätäisimmille etu, mutta ei siitä mitään käytännön hyötyä ole.
 
Tämä näyttää hemmetin hyvältä.


Joko viimein loistava star wars -universumiin sijoittuva avoimen maailman yksinpeliseikkailu? Audiovisuaalinen puoli näyttäisin olevan todella kunnossa, ja kun vielä peli sijoittuu ajallisesti sinne oikealle ensimmäisen trilogian (episodit 4-6) aikakaudelle, niin kyllä tämä menee nyt meikäläisen odotuslistalla todella korkealle. Starfield kiinnostaa myös ja on todennäköisesti skaalaltaan massiivisempi, mutta kyllä tämä vaikuttaa vievän jo fiiliksellään kuin litran mittaa.
 
Motorfestin kalliimmat erikoisversiot eivät näköjään sisällä mitään muuta kuin turhaa krääsää. Aikamoista rahastusta, jos peruspeli maksaa 70 euroa ja kallein 120 euroa, eikä sillä saa oikein mitään muuta kuin jotain kosmetiikkaa ja pari autoa. Pelissä on jo valmiiksi varmaan yli 500 ajoneuvoa ja kun The Crew 2:n ajoneuvot siirtyvät uuteen peliin, ei pari lisäautoa tunnu missään. Kolmen päivän etuajo-oikeus on tietysti hätäisimmille etu, mutta ei siitä mitään käytännön hyötyä ole.
Itseäni ei oikein napostele tuo Havaiji ympäristönä. Toki muuten voisi olla ok, mutta juurikin The Crew-pelille tuo tuntuu itselleni mahalaskulta. The Crewssa kun oli itselleni se pelin ykkösjuttu tuo pelin muotoon sopivasti tiivistetty USA, tiivistettyine versioineen oikeista merkittävistä kaupungeista. Tuossa oli jotain hauskaa tunnelmaa, jota ei muista autopeleistä ole löytynyt.

Mieluummin näkisin samaan tapaan toteutetun The Crew Worldin tai Europen tai Asian, jossa olisi sitten tiivistettynä joku muu manner, tai sitten jopa koko maailma. Tuollainen peli olisi jotain ihan omanlaistaan autopelien maailmassa. Havaiji on jo niin nähty aikoinaan Test Driven yhteydessä, ettei tuo nyt tosiaan jaksa oikein The Crewn yhteydessä ainakaan itseäni kiinnostaa.
 
Mieluummin näkisin samaan tapaan toteutetun The Crew Worldin tai Europen tai Asian, jossa olisi sitten tiivistettynä joku muu manner, tai sitten jopa koko maailma. Tuollainen peli olisi jotain ihan omanlaistaan autopelien maailmassa. Havaiji on jo niin nähty aikoinaan Test Driven yhteydessä, ettei tuo nyt tosiaan jaksa oikein The Crewn yhteydessä ainakaan itseäni kiinnostaa.
Kyllä, mutta minusta Motorfestissä on muuta hyvää, joka voi pelastaa sen. Pelasin varsinkin The Crew:n kakkososaa todella paljon ja se on yksi eniten pelaamistani peleistä viime vuosien ajalta. Ympäristön lisäksi myös pelimekaniikat ja jatkuva haaste kiinnostavat. Sinänsä Oahu on kyllä ahdistavan pieni. Luulen, että pelisarjassa haetaan Forza Horizonin mallin mukaisia useammin päivittyviä pieniä alueita ja se on aika huono suuntaus, kun on tottunut melko suuriin kaupunkiympäristöihin. New York ja Los Angeles alkoivat olla jo melkein uskottavia kaupunkeja. Itse toivoisin noin kymmenen kertaa The Crew 2:n kaupunkeja suurempia kaupunkeja peleihin. Sellaisia, joihin voi eksyä.
 
Voi kun tää olisi mieluummin kolmannen persoonan peli. Ekan persoonan pelinä jää kyllä erittäin todennäköisesti pelaamatta, vaikka Avatar seikkailupeli kontekstina kiinnostaisi superpaljon.
Itse kanssa ihmettelin miksi tällainen peli on tehty ensimmäisestä persoonasta, mutta jos Far Cry'ta käytetty pohjana, sen ymmärtää siinä tapauksessa. Mutta olisi itselleni toiminut paremmin kolmannesta persoonasta.
 
Voi kun tää olisi mieluummin kolmannen persoonan peli. Ekan persoonan pelinä jää kyllä erittäin todennäköisesti pelaamatta, vaikka Avatar seikkailupeli kontekstina kiinnostaisi superpaljon.
Ymmärrän kyllä jos tykkää enemmän kolmannen persoonan peleistä, mutta ihan näin yleisestä mielenkiinnosta kysyn, mikä ensimmäisen persoonan peleissä mättää?

Omalla kohdalla yleensä ensimmäisen persoonan kuvakulma tarjoaa paremman immersion peliin. Elän tilanteita mukana paremmin, mutta tiettyihin toimintapeleihin kaipaa kyllä kolmannen persoonan kuvakulmaa. Varsinkin sellaisiin missä on nopeatempoista lähitaistelua ja vaativampaa tasohyppelyä.
 
Ymmärrän kyllä jos tykkää enemmän kolmannen persoonan peleistä, mutta ihan näin yleisestä mielenkiinnosta kysyn, mikä ensimmäisen persoonan peleissä mättää?

Omalla kohdalla yleensä ensimmäisen persoonan kuvakulma tarjoaa paremman immersion peliin. Elän tilanteita mukana paremmin, mutta tiettyihin toimintapeleihin kaipaa kyllä kolmannen persoonan kuvakulmaa. Varsinkin sellaisiin missä on nopeatempoista lähitaistelua ja vaativampaa tasohyppelyä.
Pitäisi kyllä olla valinnainen tällaisessa pelissä tuon kuvakulman. Kyllä minä ihan mielellään 1st personina sinänsä pelaan, mutta todennäköisesti vaihtelisin tilanteen mukaan kuvakulmien välillä, mikäli se olisi mahdollista. Ja tosiaan joillekin tuo kuvakulma on niin iso asia, että voi peli jäädä sen takia pelaamatta, kun se lukitaan vain yhteen kuvakulmaan. Eli siinä mielessä ei kovin hyvää pelisuunnittelua pelin markkinoinnin ja myymisen kannalta. Tällaisissa varsin yksilöllisesti koettavissa asioissa kannattaisi antaa pelaajille valinnan mahdollisuus, aina kun se on vain suinkin mahdollista toteuttaa.
 
Ymmärrän kyllä jos tykkää enemmän kolmannen persoonan peleistä, mutta ihan näin yleisestä mielenkiinnosta kysyn, mikä ensimmäisen persoonan peleissä mättää?

Omalla kohdalla yleensä ensimmäisen persoonan kuvakulma tarjoaa paremman immersion peliin. Elän tilanteita mukana paremmin, mutta tiettyihin toimintapeleihin kaipaa kyllä kolmannen persoonan kuvakulmaa. Varsinkin sellaisiin missä on nopeatempoista lähitaistelua ja vaativampaa tasohyppelyä.
Varmaan tämä on vaan tottumuskysymys, mutta ekan persoonan peleissä on kokoajan fiilis kuin lähtisi juoksulenkille mutta jalat on sidottu toisiinsa kiinni. Olo on vaan niin kömpelö ja epämukava kun ei näe oman hahmon liikkeitä ja ympäristön näkeminen on rajattu niin paljon pienempään näkymään. Kuin pään ympärille olisi isketty sellaiset hevosille tarkoitetut näkökentän rajaus laput kun näkymä on rajattu vaan hahmon katseen suuntaan. Kolmannessa persoonassa kun pyörittelee kuvakulmaa joka suuntaan hahmosta enkä todellakaan pidä sitä hahmon katsesuuntaan läheskään kokoaika.

En siis vaan nauti siitä ekan persoonan näkymästä pelaamisesta näiden juttujen vuoksi yhtään samalla lailla kuin kolmannessa persoonassa nautin. Ja koska peliaikaa nyt on rajallisesti niin sitten suosiolla yleensä jätän pelaamatta nämä itselle ei niin mieluisat ekat persoonat ja pelaan jotain josta oikeasti nautin enemmän.
 
Ylös Bottom