P
Poistettu jäsen 17549
Guest
En minä ryhdy toisille kertomaan mitä mieltä jostain pitäisi olla, mutta jos mietin itse Carpenterin elokuvista esim. seuraavia juttuja:Kyllä itselleni tuli tuosta paljonkin Carpenter-fiilis. Ja miksi hemmetin kaukana miehen elokuvista? Carpenter on tehnyt leffoja laidasta laitaan ja omasta mielestäni tuo traileri aika hyvin saavutti sen Carpenter-menon. Vai ovatko Halloween ja Big Trouble In Little China tai vaikkapa Prince of Darkness ja They Live kovinkin samanlaisia keskenään?
- Millaista musiikkia käytetään ja miten
- Mistä huumori syntyy
- Millaista toiminta on ja paljonko sitä on
Niin en minä pääse mihinkään mainitsemistasi esimerkeistä, vaikka esim. Big Trouble in Little Chinassa tykitellään selvästi synkempiä leffoja enemmän.
Jos tämä ”Bon Jovi soi ja loputonta vihollislaumaa räiskitään heh heh”-traileri olisi pitänyt yhdistää elokuvaohjaajaan olisin veikannut aika hemmetin monta nimeä ennen Johnia. Mutta olisin ollut väärässä ja te tämän Carpenteriin yhdistävät oikeassa, joten sinänsä selvä juttu.
Ja jos erityisesti haluaa pohtia Carpenteria jonkun ”näyttää old school -hauskanpidolta joka yhdistää hirviöitä ja toiminnan”-näkökulman kautta, niin tällöin yhteys on selvä.
Ja se pitää sanoa, että se Marsin kummitukset -leffa on (ja saa ehkä jatkossakin olla) näkemättä, eli jos tämä muistuttaa erityisesti siitä voidaan vaikka todeta sen selittävän näkemyserot
Viimeksi muokannut moderaattori: