Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat pelit/huhut/uutiset (PlayStation, Xbox, Nintendo)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
uutta traileria inzoi:sta kyllä tää vaan vaikuttaa todella hyvältä jos on edes jollain tasolla tykkää Sims:tä, tämä tosiaan tulee syömään Simsin aikalailla elävältä, toi että sä voit oikeasti laittaa omia custom kuvia ja muita peliin on ihan hemmetin kova juttu. pelistä tosiaan julkaistiin juuri hahmo creator eli voi tehdä jo hahmon valmiiksi tulevaan EA Accessiin/julkaisuun joka on ilmeisesti myös tässä lähi aikoina

 


Pelikuvaa ensi vuonna julkaistavasta Kingdom Come: Delivereance II:sta. Pelailen juuri ykköstä läpi ja olen aivan rakastunut peliin. Olenkin nyt vajaassa parissa viikossa upottanut jo +30 tuntia peliin ja tämä jatko-osa on itselleni yksi ensi vuoden odotetuimpia julkaisuja.

Ykkönen näytti jo ainakin kaikkien päivitysten ja HD tekstuurien lisäysten jälkeen todella hyvältä, mutta jatko-osa näyttää visuaalisesti vieläkin paremmalta. Videon perusteella pyörää ei ole pelattavuuden osalta lähdetty keksimään uudelleen, vaan pitkälti hiottu parempaa versiota ensimmäisestä. Nyt voi esimerkiksi tehdä erilaisia loadouteja, joiden avulla varusteita on helppo vaihtaa eri tilanteisiin sopiviksi.
 
uutta traileria inzoi:sta kyllä tää vaan vaikuttaa todella hyvältä jos on edes jollain tasolla tykkää Sims:tä, tämä tosiaan tulee syömään Simsin aikalailla elävältä, toi että sä voit oikeasti laittaa omia custom kuvia ja muita peliin on ihan hemmetin kova juttu. pelistä tosiaan julkaistiin juuri hahmo creator eli voi tehdä jo hahmon valmiiksi tulevaan EA Accessiin/julkaisuun joka on ilmeisesti myös tässä lähi aikoina


Tuohan on Sims realistisilla grafiikoilla. Jopa puhe kuulostaa ihan simlishiltä. Mutta näyttää hyvältä! :D
 
pikemminkin testamentti sille et kuinka hyvin se Mafia 1 toimii vielä 20v jälkeenkin pelkällä uudella maalikerroksella.
No ei se ihan timanttinen tuotos kuitenkaan ole. Todella kömpelö ohjattavuus ja tehtävät todella lyhyitä ja tuntuu todella irrallisilta, kun tehtävän jälkeen lyödään aina vuosiluku ja "chapterin nimi" ruutuun, jonka jälkeen hypätään taas eri paikkaan.
 
No ei se ihan timanttinen tuotos kuitenkaan ole. Todella kömpelö ohjattavuus ja tehtävät todella lyhyitä ja tuntuu todella irrallisilta, kun tehtävän jälkeen lyödään aina vuosiluku ja "chapterin nimi" ruutuun, jonka jälkeen hypätään taas eri paikkaan.
Kömpelö ohjattavuus johtuu tietysti pelin iästä, mutta silti peliä on mukava pelata. Tehtävien lyhyyttä tai irrallisuutta en myöskään kokenut mitenkään huonona asiana. Peli halusi kertoa tarinan pidemmällä aikavälillä, joten pakkokin hyppiä välillä eteenpäin. Mafia ei missään nimessä ole perinteinen avoimen maailman peli ja ainakin omasta mielestä hyvä niin.

Muuten, nyt kun Mafia Remake on Game Passissa, niin pelistä näyttäisi olevan omat versiot niin konsolilla kuin PC:llä, mikä on se harvinaisempi tapa näiden Xbox kauppapaikan pelien kanssa. Toisin sanoen tallennukset tuskin toimivat ristiin, mutta toisaalta Achievementit voi halutessaan kerätä molemmista peleistä erikseen. Saattaa olla, että pitääkin ottaa tämä jossain vaiheessa PC:llä peluuseen.
 
Muutenkin on Mafia 1 Remake vähän muutakin kuin pelkkä uusittu maalikerros. Hahmot muuttunut aika paljon, välivideoissa eroja ja pelattavuus muutettu. Ihan onnistunut peli uudelle pelaajamassalle, mutta alkuperäisen loistoa on hukattu.
 
Goat Simulator Remastered

Tämä tuli puun takaa ryminällä. Kannattaa katsoa traileri vaikka itse peli ei kiinnostaisikaan.

The greatest simulation game known to man and goat returns, with familiar caprine chaos, upgraded graphics and lighting, many intentional features that definitely aren’t bugs, and fan-favorite DLCs, all in one package!

Coming to Xbox X|S, Playstation 5, Steam, Epic and Windows Store in 2024.

 
No ei se ihan timanttinen tuotos kuitenkaan ole. Todella kömpelö ohjattavuus ja tehtävät todella lyhyitä ja tuntuu todella irrallisilta, kun tehtävän jälkeen lyödään aina vuosiluku ja "chapterin nimi" ruutuun, jonka jälkeen hypätään taas eri paikkaan.
Nii no, toki jokasella oikeus omaan mielipiteeseen. Ei mulla ohjauksen kanssa ollu ongelmia ja tehtäviä en kokenu lyhyeks, enkä myöskään sitä aikahyppelyä etenkin kun selkeästi kerrottiin missä vuodessa mennään ja kuten ylhäällä todettu, tarkotuksena kertoa tarina pidemmällä aikavälillä, mitä aika harva peli nykyään edes lähtee tekemään. Vaatii toki että keskittyy siihen missä vuodessa mennään ja milloinkin.
Muutenkin on Mafia 1 Remake vähän muutakin kuin pelkkä uusittu maalikerros. Hahmot muuttunut aika paljon, välivideoissa eroja ja pelattavuus muutettu. Ihan onnistunut peli uudelle pelaajamassalle, mutta alkuperäisen loistoa on hukattu.
Menee sen saman maalikerros-termin alle mun kirjoissa. Pelin käsikirjotukseen, rytmitykseen tai tehtäviin ei ollu oikeastaan juurikaan koskettu. Hyvin pitkälti alkuperäsen raiteilla se kulkee edelleen, etenkin jos vertaa jotain RE2-4 Remakeja alkuperäsiin.
 
Starship Troopers Exterminationia 11. lokakuulle pc:n lisäksi Xbox Series X|S:lle sekä PlayStation 5:lle
.Starship Troopers Extermination vie pelaajansa Deep Space Vanguard -eliittijoukkojen ohjaimiin. Julkaisussa tarjolla on 25 kampanjatehtävää sekä 16 pelaajan yhteistyömoodi. Isommat 30 hengen köörit puolestaan pääsevät tahkoamaan Galactic Front -kampanjaa, jossa pelaajat raivaavat tietään kohti yhteistä tavoitetta. Elokuvasta tuttu Casper Van Dien muuten palaa Exterminationissa rooliinsa Johnny Ricona.
 
bafkreicqpinrn6ekd3bf74g2tjmymozaymytddtakdbyfr4wqn6kmf7s5i@jpeg

bafkreif4lpsxrv4evd2id524643sxte7e2p7ddmb3g5atw6kw7lnsciwpm@jpeg

Viikolla 34 kerrottuja pelijulkaisuja.
Knoebel Bluesky
 
Concord on ollut aikamoinen floppi. Vähäiset arvostelut ei päätä huimaa ja yhtäaikaisten pelaajien määrä stiimissä karvan vajaa 700.

 
Concord on ollut aikamoinen floppi. Vähäiset arvostelut ei päätä huimaa ja yhtäaikaisten pelaajien määrä stiimissä karvan vajaa 700.

Tämän näki jo kaukaa, että tuskin tulee olemaan suuri menestys, mutta noin vähän pelaajia julkaisussa on aika hankala tilanne. Kun kyseessä on pelkkä PVP -peli, niin tälle ei voi kuvitella kovin pitkää elinikää, jos pelaajamäärät eivät lähde nousuun.
 
Tämän näki jo kaukaa, että tuskin tulee olemaan suuri menestys, mutta noin vähän pelaajia julkaisussa on aika hankala tilanne. Kun kyseessä on pelkkä PVP -peli, niin tälle ei voi kuvitella kovin pitkää elinikää, jos pelaajamäärät eivät lähde nousuun.

Mitä tuossa vähän gameplaytä kattonut niin ei peli surkealta näytä mutta ei ilmeisesti ole kovin hyväkään. Ostamista edes viitsi harkita kun peli on kuollut hyvin nopeasti. Ei varmasti myöskään auta että pelin hahmosuunnitelu on aika tylsää, jos tällaisen pelin haluaa menestyvän hahmojen pitää olla mielenkiintoisia, sekä visuaalisesti että pelattavuudeltaan.
 
Mitä tuossa vähän gameplaytä kattonut niin ei peli surkealta näytä mutta ei ilmeisesti ole kovin hyväkään. Ostamista edes viitsi harkita kun peli on kuollut hyvin nopeasti. Ei varmasti myöskään auta että pelin hahmosuunnitelu on aika tylsää, jos tällaisen pelin haluaa menestyvän hahmojen pitää olla mielenkiintoisia, sekä visuaalisesti että pelattavuudeltaan.
Suurin ongelma juuri tuo, että tässä ei ole mitään ihmeellistä millä erottuisi massasta. Kovin mitäänsanomattomalta vaikuttaa. En näe mitään syytä miksi pelaisin tätä. Jos vaikka vertaa Marvel rivalsiin niin siinä on tunnistettavat hahmot joiden ansiosta saa ainakin useammat sitä kokeilemaan vaikka ei pelinä välttämättä ole yhtään parempi.
 
Tuli testattua Concordia avoimessa betassa PS5:lla ja poistin koko pelin siinä kohtaa kun olin kaikki hahmot testannut ja todennut että en pitänyt yhdellekään pelaamisesta. Muutamalla oli hauskat skillit, mutta aivan itselle sopimaton ase ja muutamalla oli päinvastoin. Lopuilla en sitten tykännyt kummastakaan.

Muuten olisi voinut olla ihan hauskaa menoa, mutta kun yksikään hahmo ei nappaa niin ei peliä jaksanut pelata.
 
Suurin ongelma juuri tuo, että tässä ei ole mitään ihmeellistä millä erottuisi massasta. Kovin mitäänsanomattomalta vaikuttaa. En näe mitään syytä miksi pelaisin tätä. Jos vaikka vertaa Marvel rivalsiin niin siinä on tunnistettavat hahmot joiden ansiosta saa ainakin useammat sitä kokeilemaan vaikka ei pelinä välttämättä ole yhtään parempi.

Tämä tulee olemaan Rivalsin suurin etu, Marvel hahmot joita kaikki rakastaa ja jos niistä on onnistuttu tekemään hauskoja pelata niin meillä on jo valmis pelaaja magneetti. Tuskin Overwatch kaavaa voi sössiä niin pahasti etteikö peli toimisi muuten, tuhoutuvat ympäristöt ainakin on iso etu.
 
Concord teki odotetusti mahalaskun ainakin Steamissa, PS5:lla tilanne tuskin on yhtään sen parempi. Koko projekti tuntuu olevan kuin tiivistelmä siitä, mikä nykypelaamisessa on liian usein ongelmana:

- peliä tehdään vuositolkulla (tässä tapauksessa ilmeisesti jopa 8 vuotta) ylitäyteen genreen, jossa iso yleisö pelaa kuitenkin vain kourallista tunnetumpia sarjoja. Jättipotti odottaa kuitenkin ihan nurkan takana, ja tämä peli voi olla juuri se seuraava voittaja! No, eipä ollut.
- kohdeyleisöstä ei ole tietoakaan.
- aktivistit päästetään aivan liian suureen rooliin, jolloin pääpaino pelin tärkeimmästä ominaisuudesta (miten kiva peliä on pelata) vaihtuu esimerkiksi pronomineihin ja järkyttävän paskaan hahmosuunnitteluun. Betaa pelatessa hahmosuunnittelu suorastaan löi ällikällä, vaikka kaikenlaista sitä luulee nähneensä jo aiemmin.

Sony sai vihdoin oman Redfallinsa, eikä tätä voi millään tavoin puolustella. Ihan kaiken saamansa kritiikin tämä peli ansaitsee. Toivottavasti tämä harharetki oli jonkun mielestä sen arvoinen, että hyvin todennäköisesti tätä floppia seuraava studion sulkeminen / karsiminen ei jää harmittamaan ketään. Betan perusteella siellä on varsinkin teknistä osaamista kyllä, mutta se ei paljoa tässä pannukakussa pelasta.

Hyi olkoon, mitä ongelmajätettä.
En kyllä hemmetti suostu uskomaan et kahdeksan vuotta on ollu aktiivista kehitysaikaa tälle pelille. Aikaväli täsmää siihen et joku on kattonu Overwatchin menestystä ja todennu et mekin halutaan pala tätä kakkua, mut syystä tai toisesta se vähän venähti. Venähti itseasiassa niin paljon et voinee tosiaankin sanoa et genre on joko kuollut tai muuten vaan ylisaturoitunut, lopputuloksen kannalta ei väliä kumpi koska uudet IP:t eivät menesty.

Mutta joo, taas yks loistoesimerkki siihen arkkuun mihin nää GAAS-jätökset tungetaan sen jälkeen kun ne floppaa täysin ja tuottaa julkasijalleen pelkästään ison loven lompakkoon sen sijasta että siitä tulis lypsylehmää. Ymmärrän kyllä miks näitä jahdataan, jos sattuu kultasuoneen osumaan ja peli lähteekin lentoon ja jollain ilveellä saa pelaajat pysymään pelin parissa ja mikromaksut rullaamaan niin joo, sitten se käytännössä tulostaa rahaa minimaalisella vaivannäöllä. Verrattaen yksinpeleihin jotka tuottaa euronsa käytännössä julkasun ympärillä ja sen jälkeen jotain saattaa tippua kassaan, mutta hommasta kuitenkin käteen jää sit kuitenkin aika vähän. Siinä on ihan syynsäkin miks kaikki ettii omaa kultahanheansa.

Oudoin hommahan on se et Sonylla oli sellanen käsissä Helldivers 2 kanssa alkuvuodesta. Ja olis ehkä edelleenkin, jos kelkkaa vaan käänntteäis. Mut peliä pelaamattomana ja hetken Steamin keskusteluja lukeneena näytöstäis siltä et peliin tehdyt uudistukset ja muutokset ei oo valtaosan mieleen, joka sit aiheuttaa pelaajakatoa. Sinänsä kinkkinen tilanne, koska eihän kaikkia voi aina miellyttää, mut periaatteessa myös jos innokkaimmat pelaajat jotka peliä vieläkin yli 6kk jälkeen pelaa on siitä samaa mieltä et nykynen tilanne menee huonoon suuntaan, niin ehkä pitäis studionkin sisällä herätä ja miettiä et onko nykynen suunta kestävä.

Concordia ei oikeastaan voi pelastaa enää. Mä en oikeen ymmärrä et mikä tän pelin markkinoinnissa on menny niin pahasti reisille, koska tätä ois pitäny rummuttaa joka helvetin nurkalla suuriinpiirtein heinäkuusta lähtien. Mä en oo nähny yhtäkään mainosta, enkä rehellisesti ennen eilistä tienny että tää on tulossa tai julkastu. Seuraava askel on PS+ katalogiin mukaan jonka jälkeen kun todetaan et homma ei toimi vieläkään, niin tehdään tästä sitten F2P. Jonka jälkeen peli ei vieläkään löydä yleisöään, ja saa niskalaukauksen todennäköisesti alle vuoden julkaisusta.

Mut jotenkin kyllä tuntuu et kehittäjät unohtaa sen ainoan kriittisen kysymyksen näitä kehittäessään. Miksi ihmiset pelais meiän peliä, eikä kilpailijan jolla on jo olemassaoleva pelaajakunta, tasainen sisältövirta ja muutenkin toimiva paletti. Miksi ne vaihtais toimivasta tuotteesta epävarmempaan vaihtoehtoon, mikä se koukku on? Liekö siinä sit tulee sokeeks omalle tuotteelleen ja ajattelee siitä liian ruusuisesti.
 
Ylös Bottom