Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat pelit/huhut/uutiset (PlayStation, Xbox, Nintendo)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Concord teki odotetusti mahalaskun ainakin Steamissa, PS5:lla tilanne tuskin on yhtään sen parempi. Koko projekti tuntuu olevan kuin tiivistelmä siitä, mikä nykypelaamisessa on liian usein ongelmana:

- peliä tehdään vuositolkulla (tässä tapauksessa ilmeisesti jopa 8 vuotta) ylitäyteen genreen, jossa iso yleisö pelaa kuitenkin vain kourallista tunnetumpia sarjoja. Jättipotti odottaa kuitenkin ihan nurkan takana, ja tämä peli voi olla juuri se seuraava voittaja! No, eipä ollut.
- kohdeyleisöstä ei ole tietoakaan.
- aktivistit päästetään aivan liian suureen rooliin, jolloin pääpaino pelin tärkeimmästä ominaisuudesta (miten kiva peliä on pelata) vaihtuu esimerkiksi pronomineihin ja järkyttävän paskaan hahmosuunnitteluun. Betaa pelatessa hahmosuunnittelu suorastaan löi ällikällä, vaikka kaikenlaista sitä luulee nähneensä jo aiemmin.

Sony sai vihdoin oman Redfallinsa, eikä tätä voi millään tavoin puolustella. Ihan kaiken saamansa kritiikin tämä peli ansaitsee. Toivottavasti tämä harharetki oli jonkun mielestä sen arvoinen, että hyvin todennäköisesti tätä floppia seuraava studion sulkeminen / karsiminen ei jää harmittamaan ketään. Betan perusteella siellä on varsinkin teknistä osaamista kyllä, mutta se ei paljoa tässä pannukakussa pelasta.

Hyi olkoon, mitä ongelmajätettä.
En kyllä hemmetti suostu uskomaan et kahdeksan vuotta on ollu aktiivista kehitysaikaa tälle pelille. Aikaväli täsmää siihen et joku on kattonu Overwatchin menestystä ja todennu et mekin halutaan pala tätä kakkua, mut syystä tai toisesta se vähän venähti. Venähti itseasiassa niin paljon et voinee tosiaankin sanoa et genre on joko kuollut tai muuten vaan ylisaturoitunut, lopputuloksen kannalta ei väliä kumpi koska uudet IP:t eivät menesty.

Mutta joo, taas yks loistoesimerkki siihen arkkuun mihin nää GAAS-jätökset tungetaan sen jälkeen kun ne floppaa täysin ja tuottaa julkasijalleen pelkästään ison loven lompakkoon sen sijasta että siitä tulis lypsylehmää. Ymmärrän kyllä miks näitä jahdataan, jos sattuu kultasuoneen osumaan ja peli lähteekin lentoon ja jollain ilveellä saa pelaajat pysymään pelin parissa ja mikromaksut rullaamaan niin joo, sitten se käytännössä tulostaa rahaa minimaalisella vaivannäöllä. Verrattaen yksinpeleihin jotka tuottaa euronsa käytännössä julkasun ympärillä ja sen jälkeen jotain saattaa tippua kassaan, mutta hommasta kuitenkin käteen jää sit kuitenkin aika vähän. Siinä on ihan syynsäkin miks kaikki ettii omaa kultahanheansa.

Oudoin hommahan on se et Sonylla oli sellanen käsissä Helldivers 2 kanssa alkuvuodesta. Ja olis ehkä edelleenkin, jos kelkkaa vaan käänntteäis. Mut peliä pelaamattomana ja hetken Steamin keskusteluja lukeneena näytöstäis siltä et peliin tehdyt uudistukset ja muutokset ei oo valtaosan mieleen, joka sit aiheuttaa pelaajakatoa. Sinänsä kinkkinen tilanne, koska eihän kaikkia voi aina miellyttää, mut periaatteessa myös jos innokkaimmat pelaajat jotka peliä vieläkin yli 6kk jälkeen pelaa on siitä samaa mieltä et nykynen tilanne menee huonoon suuntaan, niin ehkä pitäis studionkin sisällä herätä ja miettiä et onko nykynen suunta kestävä.

Concordia ei oikeastaan voi pelastaa enää. Mä en oikeen ymmärrä et mikä tän pelin markkinoinnissa on menny niin pahasti reisille, koska tätä ois pitäny rummuttaa joka helvetin nurkalla suuriinpiirtein heinäkuusta lähtien. Mä en oo nähny yhtäkään mainosta, enkä rehellisesti ennen eilistä tienny että tää on tulossa tai julkastu. Seuraava askel on PS+ katalogiin mukaan jonka jälkeen kun todetaan et homma ei toimi vieläkään, niin tehdään tästä sitten F2P. Jonka jälkeen peli ei vieläkään löydä yleisöään, ja saa niskalaukauksen todennäköisesti alle vuoden julkaisusta.

Mut jotenkin kyllä tuntuu et kehittäjät unohtaa sen ainoan kriittisen kysymyksen näitä kehittäessään. Miksi ihmiset pelais meiän peliä, eikä kilpailijan jolla on jo olemassaoleva pelaajakunta, tasainen sisältövirta ja muutenkin toimiva paletti. Miksi ne vaihtais toimivasta tuotteesta epävarmempaan vaihtoehtoon, mikä se koukku on? Liekö siinä sit tulee sokeeks omalle tuotteelleen ja ajattelee siitä liian ruusuisesti.
 
En kyllä hemmetti suostu uskomaan et kahdeksan vuotta on ollu aktiivista kehitysaikaa tälle pelille. Aikaväli täsmää siihen et joku on kattonu Overwatchin menestystä ja todennu et mekin halutaan pala tätä kakkua, mut syystä tai toisesta se vähän venähti. Venähti itseasiassa niin paljon et voinee tosiaankin sanoa et genre on joko kuollut tai muuten vaan ylisaturoitunut, lopputuloksen kannalta ei väliä kumpi koska uudet IP:t eivät menesty.

Mutta joo, taas yks loistoesimerkki siihen arkkuun mihin nää GAAS-jätökset tungetaan sen jälkeen kun ne floppaa täysin ja tuottaa julkasijalleen pelkästään ison loven lompakkoon sen sijasta että siitä tulis lypsylehmää. Ymmärrän kyllä miks näitä jahdataan, jos sattuu kultasuoneen osumaan ja peli lähteekin lentoon ja jollain ilveellä saa pelaajat pysymään pelin parissa ja mikromaksut rullaamaan niin joo, sitten se käytännössä tulostaa rahaa minimaalisella vaivannäöllä. Verrattaen yksinpeleihin jotka tuottaa euronsa käytännössä julkasun ympärillä ja sen jälkeen jotain saattaa tippua kassaan, mutta hommasta kuitenkin käteen jää sit kuitenkin aika vähän. Siinä on ihan syynsäkin miks kaikki ettii omaa kultahanheansa.

Oudoin hommahan on se et Sonylla oli sellanen käsissä Helldivers 2 kanssa alkuvuodesta. Ja olis ehkä edelleenkin, jos kelkkaa vaan käänntteäis. Mut peliä pelaamattomana ja hetken Steamin keskusteluja lukeneena näytöstäis siltä et peliin tehdyt uudistukset ja muutokset ei oo valtaosan mieleen, joka sit aiheuttaa pelaajakatoa. Sinänsä kinkkinen tilanne, koska eihän kaikkia voi aina miellyttää, mut periaatteessa myös jos innokkaimmat pelaajat jotka peliä vieläkin yli 6kk jälkeen pelaa on siitä samaa mieltä et nykynen tilanne menee huonoon suuntaan, niin ehkä pitäis studionkin sisällä herätä ja miettiä et onko nykynen suunta kestävä.

Concordia ei oikeastaan voi pelastaa enää. Mä en oikeen ymmärrä et mikä tän pelin markkinoinnissa on menny niin pahasti reisille, koska tätä ois pitäny rummuttaa joka helvetin nurkalla suuriinpiirtein heinäkuusta lähtien. Mä en oo nähny yhtäkään mainosta, enkä rehellisesti ennen eilistä tienny että tää on tulossa tai julkastu. Seuraava askel on PS+ katalogiin mukaan jonka jälkeen kun todetaan et homma ei toimi vieläkään, niin tehdään tästä sitten F2P. Jonka jälkeen peli ei vieläkään löydä yleisöään, ja saa niskalaukauksen todennäköisesti alle vuoden julkaisusta.

Mut jotenkin kyllä tuntuu et kehittäjät unohtaa sen ainoan kriittisen kysymyksen näitä kehittäessään. Miksi ihmiset pelais meiän peliä, eikä kilpailijan jolla on jo olemassaoleva pelaajakunta, tasainen sisältövirta ja muutenkin toimiva paletti. Miksi ne vaihtais toimivasta tuotteesta epävarmempaan vaihtoehtoon, mikä se koukku on? Liekö siinä sit tulee sokeeks omalle tuotteelleen ja ajattelee siitä liian ruusuisesti.
Se että tuosta tehdään ilmainen on ainut tapa miten voi koittaa enää pelastaa. En kyllä usko senkään auttavan tarpeeksi mutta saadaan edes jokunen kokeilija lisää.
 
Se että tuosta tehdään ilmainen on ainut tapa miten voi koittaa enää pelastaa. En kyllä usko senkään auttavan tarpeeksi mutta saadaan edes jokunen kokeilija lisää.
No siinä ei suoraan järkeä ole, sen takia veikkaisin et eka etappi on PS+ peliksi ja siitä sitten mahdollisesti vielä F2P jos ja kun tilanne siltä näyttää. Tässähän ei oo battle passia, vaan pelkästään kosmeettisia skinejä mikromaksuina. Jos tästä f2p leipoo niin sit pitäs noita mikromaksuja miettiä uudestaan kun jostain sitä rahaakin pitäis saada.

Mut ekana varmasti aika syvät alennukset, melkeen kannattais Sonyn jo nyt vetästä hätäjarrusta ja fiksata pelin hinta 10-20€ nurkille. Ei toi nimittäin tuu myymään merkittäviä määriä nykyhinnalla. Toki sit joutuu antaa hyvitystä niille jotka osti täydellä hinnalla...
 


Atomfall: Sniper Eliten tekijöiden Fallout, Stalker...? Omasta mielestäni vaikuttaa ihan lupaavalta ja myös testaajat pitivät pelistä.
 
Concordia ei oikeastaan voi pelastaa enää. Mä en oikeen ymmärrä et mikä tän pelin markkinoinnissa on menny niin pahasti reisille, koska tätä ois pitäny rummuttaa joka helvetin nurkalla suuriinpiirtein heinäkuusta lähtien. Mä en oo nähny yhtäkään mainosta, enkä rehellisesti ennen eilistä tienny että tää on tulossa tai julkastu.
Mun havainnon mukaan Sony on mainostanut Concordia paljon. Viime State of Playn alussa oli 5 minuuttia pitkä esirenderöity Concord mainos ja saan Sonyltä jatkuvasti Concord aiheista mainossähköposteja. Lisäksi Sony höpöttää Concordista Elon Muskin X-viestipalvelussa.
 
Visions of Mana tarjoaa hyvää JRPG viihdettä genren ystäville.

 
Visions of Mana tarjoaa hyvää JRPG viihdettä genren ystäville.

Täytyypä kattoa. Snessillä joskus pelannu jotai Secrets of Manaa ja se oli aika hyvä. It cooked! Eiks nuoriso sano tollee nykyää? Se peli kokkasi!
 
Oletko aina halunnut pelata venäläisten tekemää halpaa kopiota pelistä Resident Evil: Village? En minäkään, mutta sellainen nyt on tulossa. Traileri on jo vuoden vanha, mutta tänään huomasin pelin ilmestyneen samaisen videon kanssa PSN Storeen toivelistalle laitettavaksi. Ainakin Steamissa näyttää olevan myös toivottavissa, liekö miten pitkään ollut.
 
Oletko aina halunnut pelata venäläisten tekemää halpaa kopiota pelistä Resident Evil: Village? En minäkään, mutta sellainen nyt on tulossa. Traileri on jo vuoden vanha, mutta tänään huomasin pelin ilmestyneen samaisen videon kanssa PSN Storeen toivelistalle laitettavaksi. Ainakin Steamissa näyttää olevan myös toivottavissa, liekö miten pitkään ollut.

Jos unohdetaan tekijätaho, niin tavallaan näyttää ihan mielenkiintoiselta ja sellaiselta että tekisi mieli kokeilla mutta kun asiaa hetken miettii niin ne ajatukset tulee lähinnä siitä osaa pelistä, mikä on kopioitu käytännössä suoraan Resident Evil 7:sta/Villagesta.

Minulle tuosta tuli tosiaan enemmän mieleen seiska kuin Village. Ehkä tuon alun asunnon sekä pihan vuoksi?
 
Yleensä en ole survival pelien ystävä mutta tämä on teemaltaan sellainen että varmaan täytyy testata kun 1.0 ilmestyy. Peli on nyt vuoden verran ollut Stiimin EA ja ihan positiivista palautetta saanut. Isoin ongelma siinä taitaa nyt olla pelin aloitus koska se ei kerro pelaajalle mitään, toivotaan että varsinainen julkaisu parantaa tilannetta.

 

Mulla oli hauskaa Concorden kanssa, mutta en tiedä kenelle suositella maksullista peliä, jonka tulevaisuus on näin epävarma. Kilpailijat ovat tehneet kaiken saman jo vuosia ilmaiseksi, eikä edes laadukasta tuotantoa voi kehua mainitsematta, että se on julkaistu ainakin viisi vuotta liian myöhässä.
 

Mulla oli hauskaa Concorden kanssa, mutta en tiedä kenelle suositella maksullista peliä, jonka tulevaisuus on näin epävarma. Kilpailijat ovat tehneet kaiken saman jo vuosia ilmaiseksi, eikä edes laadukasta tuotantoa voi kehua mainitsematta, että se on julkaistu ainakin viisi vuotta liian myöhässä.
Pelissä ei ole yhden yhtä heroa joka houkuttaisi pelaamaan aivan kamalia hahmoja. Hero shootterissa hahmot on yhtä tärkeitä kuin tappelupelien hahmot. Overwatch onnistui tässä täydellisesti ja ehkä se että oli vuosia pornhubin haetuimpia hakuja kertoo tästä jotain ;). Tuohon hero ongelmaan ei auta vaikka peli olisi freetoplay. Ei se Sonykään aina onnistu ja nämä moninpelit ei ole koskaan ollut kyseisen firman osaamista, vaan nuo isot ja kalliit yksinpeli tuotannot. Ilmeisesti nuo eivät tuota tarpeeksi riihikuivaa niin pitäisi saada joku live service onnistumaan. Ei vaan taida olla niin helppoa.
 
Pelissä ei ole yhden yhtä heroa joka houkuttaisi pelaamaan aivan kamalia hahmoja. Hero shootterissa hahmot on yhtä tärkeitä kuin tappelupelien hahmot. Overwatch onnistui tässä täydellisesti ja ehkä se että oli vuosia pornhubin haetuimpia hakuja kertoo tästä jotain ;). Tuohon hero ongelmaan ei auta vaikka peli olisi freetoplay. Ei se Sonykään aina onnistu ja nämä moninpelit ei ole koskaan ollut kyseisen firman osaamista, vaan nuo isot ja kalliit yksinpeli tuotannot. Ilmeisesti nuo eivät tuota tarpeeksi riihikuivaa niin pitäisi saada joku live service onnistumaan. Ei vaan taida olla niin helppoa.
Helldivers 2:lla onnistuivat hyvin. Toki sitten tämä Concord näyttää tekevän pahimman mahalaskun kuin mikään muu peli hetkeen.

Steamissa pelaajamäärähuippu on 697 pelaajaa ja esim. tällä hetkellä peliä pelaa hurjat 82 pelaajaa. Tämä on pelkälle moninpelille alle viikko julkaisusta niin surkeat lukemat, että ihme on jos ei kohta muutu free to playksi.

Jos otetaan vertailuun Xboxin mahalasku Redfall, niin ensinnäkin se on täysin yksinpelattavissa, joten sillä ei ole mitään väliä vaikka pelillä ei olisi yhtäaikaisia pelaajia laisinkaan, mutta pelillä kuitenkin oli parhaimmillaan lähes kymmenenkertainen yhtäaikainen pelaajamäärä Steamissa: 6124 pelaajaa. Ja pelihän julkaistiin myös Game Passissa, joten Steamin pelaajamäärät yllättää jopa vähän enemmän.
 
Helldivers 2:lla onnistuivat hyvin. Toki sitten tämä Concord näyttää tekevän pahimman mahalaskun kuin mikään muu peli hetkeen.

Steamissa pelaajamäärähuippu on 697 pelaajaa ja esim. tällä hetkellä peliä pelaa hurjat 82 pelaajaa. Tämä on pelkälle moninpelille alle viikko julkaisusta niin surkeat lukemat, että ihme on jos ei kohta muutu free to playksi.

Jos otetaan vertailuun Xboxin mahalasku Redfall, niin ensinnäkin se on täysin yksinpelattavissa, joten sillä ei ole mitään väliä vaikka pelillä ei olisi yhtäaikaisia pelaajia laisinkaan, mutta pelillä kuitenkin oli parhaimmillaan lähes kymmenenkertainen yhtäaikainen pelaajamäärä Steamissa: 6124 pelaajaa. Ja pelihän julkaistiin myös Game Passissa, joten Steamin pelaajamäärät yllättää jopa vähän enemmän.
Toivottavasti useat eri studiot ottaisivat tästä jotain opiksi eikä turvautuisi toisten pelien kopioimiseen vaan koittaisivat keksiä sen oman jutun kute Helldivers 2.

Käsittämätöntä että tuollaisella tekeleellä lähdettiin haastamaan Apexia, Overwatchia ja Codia...
 
Viime vuonna julkaistu indie hitti Sea of Stars on saamassa ilmaisen lisäosan ensi keväänä.



Tuleva kevät näyttää aika täydeltä uusien julkaisujen suhteen, mutta jos vain aikaa on, niin saatanpa ottaa testiin. Itselleni pääpelin läpipeluu sai pienoisen ähkyn aikaan ja manasin, että ei kyllä DLC:t kiinnosta, vaikka pelistä kyllä pidinkin. Nyt on sen verran kuitenkin vettä virrannut, että varsinkin ilmaiseksi tämä lisäosa kyllä kiinnostaa.
 
Jos otetaan vertailuun Xboxin mahalasku Redfall, niin ensinnäkin se on täysin yksinpelattavissa, joten sillä ei ole mitään väliä vaikka pelillä ei olisi yhtäaikaisia pelaajia laisinkaan, mutta pelillä kuitenkin oli parhaimmillaan lähes kymmenenkertainen yhtäaikainen pelaajamäärä Steamissa: 6124 pelaajaa. Ja pelihän julkaistiin myös Game Passissa, joten Steamin pelaajamäärät yllättää jopa vähän enemmän.
Moninpelissä pelaajamäärällä toki vähän eri vaikutus, mut jos noi pelaajamäärien tuijottelut unohdetaan kokonaisuudessaan niin merkittävämpänä erona on se et Concord on kuulemma ihan hyvä pelikin jopa, kun Redfall taas ei.

Lopputuloksen kannalta ei kuitenkaan väliä, mut kyllä mä helvetisti katkerampi Redfallista oon kun Concordista, koska Redfallin mukana meni oikeastaan Arkane Austin kokonaisuudessaan, vaikka hetken olikin tekohengityksellä. Sieltä tosin projektin aikana lähti osaamisesta suurin osa muutenkin, niin samapa tuo kai sit loppujenlopuks oli.

Redfallia sai myös nVidian näyttisten mukana ilmasiks, joka oli Steam-koodina, joka varmaan kanssa vaikutti osaltaan tohon pelaajamäärään.
 
Moninpelissä pelaajamäärällä toki vähän eri vaikutus, mut jos noi pelaajamäärien tuijottelut unohdetaan kokonaisuudessaan niin merkittävämpänä erona on se et Concord on kuulemma ihan hyvä pelikin jopa, kun Redfall taas ei.
Niitä ei vaan voi oikein unohtaa Concordin kohdalla, koska peli kuolee pelaajamääränsä mukana. Concordia kokeilematta en voi sanoa kuinka hyvä se on tai ei ole, mutta joku siinä mättää kun se ei kerää juurikaan pelaajia. Onko se sitten nuo täälläkin mainitut Herot, jotka ei vaan kiinnosta? Jos et halua pelata yhdelläkään hahmolla, niin se ei auta vaikka alla olevat mekaniikat olisivatkin ihan kelpoja.

Redfallin pelasin kahdesti läpi ja vaikka sen kipupisteet on helppo nähdä, niin hauskaa minulla sen parissa silti oli.
Lopputuloksen kannalta ei kuitenkaan väliä, mut kyllä mä helvetisti katkerampi Redfallista oon kun Concordista, koska Redfallin mukana meni oikeastaan Arkane Austin kokonaisuudessaan, vaikka hetken olikin tekohengityksellä. Sieltä tosin projektin aikana lähti osaamisesta suurin osa muutenkin, niin samapa tuo kai sit loppujenlopuks oli.
Mehän ei vielä tiedetä mitä Concordin mukana menee, jos mitään. Mitä Arkane Austinille tapahtui on tietenkin todella harmi. Siinä oli monta kohtaa missä olisi pitänyt tehdä asioita toisin. Lähtien ihan siitä, että yksinpeleihin vahvasti painottunut studio laitettiin tekemään isolla rahalla Live Service/cooppipeliä. Projektia ehkä johdettiin huonosti ja sitten kun jengi rupesi lähtemään ja Microsoft otti ohjat/tuli ylipäätään omistajana mukaan, niin olisi pitänyt painaa jarrua ja nähdä se missä tilassa peli oli.
Redfallia sai myös nVidian näyttisten mukana ilmasiks, joka oli Steam-koodina, joka varmaan kanssa vaikutti osaltaan tohon pelaajamäärään.
No tämä tietysti vaikuttaa.
 
Ylös Bottom