En kyllä hemmetti suostu uskomaan et kahdeksan vuotta on ollu aktiivista kehitysaikaa tälle pelille. Aikaväli täsmää siihen et joku on kattonu Overwatchin menestystä ja todennu et mekin halutaan pala tätä kakkua, mut syystä tai toisesta se vähän venähti. Venähti itseasiassa niin paljon et voinee tosiaankin sanoa et genre on joko kuollut tai muuten vaan ylisaturoitunut, lopputuloksen kannalta ei väliä kumpi koska uudet IP:t eivät menesty.
Mutta joo, taas yks loistoesimerkki siihen arkkuun mihin nää GAAS-jätökset tungetaan sen jälkeen kun ne floppaa täysin ja tuottaa julkasijalleen pelkästään ison loven lompakkoon sen sijasta että siitä tulis lypsylehmää. Ymmärrän kyllä miks näitä jahdataan, jos sattuu kultasuoneen osumaan ja peli lähteekin lentoon ja jollain ilveellä saa pelaajat pysymään pelin parissa ja mikromaksut rullaamaan niin joo, sitten se käytännössä tulostaa rahaa minimaalisella vaivannäöllä. Verrattaen yksinpeleihin jotka tuottaa euronsa käytännössä julkasun ympärillä ja sen jälkeen jotain saattaa tippua kassaan, mutta hommasta kuitenkin käteen jää sit kuitenkin aika vähän. Siinä on ihan syynsäkin miks kaikki ettii omaa kultahanheansa.
Oudoin hommahan on se et Sonylla oli sellanen käsissä Helldivers 2 kanssa alkuvuodesta. Ja olis ehkä edelleenkin, jos kelkkaa vaan käänntteäis. Mut peliä pelaamattomana ja hetken Steamin keskusteluja lukeneena näytöstäis siltä et peliin tehdyt uudistukset ja muutokset ei oo valtaosan mieleen, joka sit aiheuttaa pelaajakatoa. Sinänsä kinkkinen tilanne, koska eihän kaikkia voi aina miellyttää, mut periaatteessa myös jos innokkaimmat pelaajat jotka peliä vieläkin yli 6kk jälkeen pelaa on siitä samaa mieltä et nykynen tilanne menee huonoon suuntaan, niin ehkä pitäis studionkin sisällä herätä ja miettiä et onko nykynen suunta kestävä.
Concordia ei oikeastaan voi pelastaa enää. Mä en oikeen ymmärrä et mikä tän pelin markkinoinnissa on menny niin pahasti reisille, koska tätä ois pitäny rummuttaa joka helvetin nurkalla suuriinpiirtein heinäkuusta lähtien. Mä en oo nähny yhtäkään mainosta, enkä rehellisesti ennen eilistä tienny että tää on tulossa tai julkastu. Seuraava askel on PS+ katalogiin mukaan jonka jälkeen kun todetaan et homma ei toimi vieläkään, niin tehdään tästä sitten F2P. Jonka jälkeen peli ei vieläkään löydä yleisöään, ja saa niskalaukauksen todennäköisesti alle vuoden julkaisusta.
Mut jotenkin kyllä tuntuu et kehittäjät unohtaa sen ainoan kriittisen kysymyksen näitä kehittäessään. Miksi ihmiset pelais meiän peliä, eikä kilpailijan jolla on jo olemassaoleva pelaajakunta, tasainen sisältövirta ja muutenkin toimiva paletti. Miksi ne vaihtais toimivasta tuotteesta epävarmempaan vaihtoehtoon, mikä se koukku on? Liekö siinä sit tulee sokeeks omalle tuotteelleen ja ajattelee siitä liian ruusuisesti.