Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat pelit/huhut/uutiset (PlayStation, Xbox, Nintendo)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Metal Gearit, ne 80-luvun, olen itse aina jotenkin kokenut vähän erillisenä juttunaan.

Tämä huhu on siis, että kun Konamin IP:t ovat vähän tuuliajolla (muutkin kuin Metal Gear), niin tässä on siis kyse siitä, että Konami olisi lisensoimassa tai myymässä (ilmeisesti lisensoimassa) tuota ja se olisi "up for grabs", johon Microsoft olisi sitten hypännyt mukaan. Ja siis jos tuossa tosiaan on tuollainen mahdollisuus, niin voihan siihen myös muutkin tulla väliin, jos tuo IP kiinnostaa.

Itselleni Metal Gearit ovat nimenomaan Kojiman juttu ja nythän Kojima on tosiaan perustanut ihan oman kiskansa, joten Konamin omistama IP ei nyt muutenkaan ole enää samassa kehitysputkessa kävi tämän IP:n lisenssin kanssa miten tahansa. Ja ainakin henkilökohtaisesti pidän ihan hyvänä uutisena, että esimerkiksi Microsoft olisi ottamassa tuossa roolia. Myös aikaisemmin kuullut huhut Bloober Teamista tekemässä seuraavaa Silent Hilliä kuulostaa omaan korvaani ihan hyvältä. Konamin alamäki on ollut aika kovaa tässä, joten eihän tämä ihme ole. Castlevanialle voisi vielä löytyä joku uusi tiimi.

Tämä huhu on siis, että kun Konamin IP:t ovat vähän tuuliajolla (muutkin kuin Metal Gear), niin tässä on siis kyse siitä, että Konami olisi lisensoimassa tai myymässä (ilmeisesti lisensoimassa) tuota ja se olisi "up for grabs", johon Microsoft olisi sitten hypännyt mukaan. Ja siis jos tuossa tosiaan on tuollainen mahdollisuus, niin voihan siihen myös muutkin tulla väliin, jos tuo IP kiinnostaa.

Itselleni Metal Gearit ovat nimenomaan Kojiman juttu ja nythän Kojima on tosiaan perustanut ihan oman kiskansa, joten Konamin omistama IP ei nyt muutenkaan ole enää samassa kehitysputkessa kävi tämän IP:n lisenssin kanssa miten tahansa. Ja ainakin henkilökohtaisesti pidän ihan hyvänä uutisena, että esimerkiksi Microsoft olisi ottamassa tuossa roolia. Myös aikaisemmin kuullut huhut Bloober Teamista tekemässä seuraavaa Silent Hilliä kuulostaa omaan korvaani ihan hyvältä. Konamin alamäki on ollut aika kovaa tässä, joten eihän tämä ihme ole. Castlevanialle voisi vielä löytyä joku uusi tiimi.

Joo, siis vaikka alustan puolesta miellänkin MGS:n ns. pleikkarin sarjaksi, niin eniten se silti profiloituu nimenomaan Kojimaan. Siksikään en henkilökohtaisesti ole kovinkaan innostunut sen uudelleenlämmittelystä, mikäli Kojima ei ole mukana.

Olen samaa mieltä siitä, että MGS:n pitäisi kuulua kaikille alustoille, mutta, olen myös samaa mieltä siitä, että myös minun silmin Metal Gear Solid profiloituu vahvasti Playstation sarjaksi. Onhan siellä edelleen MGS 4 jota ei muilta alustoilta löydy, ja vitosta lukuunottamatta taisivat olla ensijulkaisuissaan PS yksinoikeuksia, sitten myöhemmin tuli käännökset.

Metal Gearit, ne 80-luvun, olen itse aina jotenkin kokenut vähän erillisenä juttunaan.
Minun silmin Metal Gear profiloituu nimenomaan MSX:n alkuperäisenä pelinä. Toki tähän vaikuttaa varmasti se, että olin itse juuri 80-luvulla MSX:n varsin onnellinen omistaja. Ironista toki, että MSX-laitteeni olivat nimenomaan Sonyn valmistamia. Hauska paradoksi tosiaan nykymittapuulla tuo, että käyttis oli Microsoftin, mutta laite Sonyn.

Joka tapauksessa minulle profiloitui Metal Gear vahvasti MSX:n alkuperäiseksi pelisarjaksi ja itse asiassa samalla myös Konami hyvin vahvasti MSX-taustaiseksi pelifirmaksi. Oi niitä aikoja, kun Konami teki loistavan idearikkaita ja hauskoja pelejä. Nykyinen Konami on aivan hirvittävä irvikuva siitä mitä olivat tuolloin.

Olisi niin upeaa saada jatko-osia huikeista Konamin klassikoista kuten Maze of Galious, Penguin Adventure, Vampire Killer tai vaikkapa F1 Spirit. Tai edes kunnon remaketkin noista kyllä kelpaisivat itselleni. Harmi vaan, että Konamin nykymeiningeillä ei tuollaisesta voi edes haaveilla.

Viimeksi muokattu:
Hauskaa, miten tässä päädyttiin MSX:ään. Sehän on yhtälailla sekä Sonyn että MS:n alusta. Sony valmisti eniten laitteita, MS toimitti käyttiksen. Metal Gearit ovat menestyneet käsittääkseni ihan ylivoimaisesti parhaiten pleikkarilla, joten eiköhän sitä voisi pitää "pääasiallisena alustana" nykyisille Metal Geareille. Paljon on huhuttu siitäkin, että MS voisi jopa ostaa koko Konamin ja minua ei kyllä yhtään haittaisi, jos Konamin legendaarinen perinne pelastettaisiin nykyisestä katastrofista, oli pelastaja sitten kuka tahansa. Konamillahan on ihan kunnioitusta herättävä määrä klassikoita, kuten vaikka tätä pelilistaa selaamalla voi todeta:

Paljon on huhuttu siitäkin, että MS voisi jopa ostaa koko Konamin ja minua ei kyllä yhtään haittaisi, jos Konamin legendaarinen perinne pelastettaisiin nykyisestä katastrofista, oli pelastaja sitten kuka tahansa.

Amen. Tämä tosiaan on lopulta se tärkein asia, koska on ollut jo aika pitkään kovin selvää, ettei Konami tuolta kyllä valitettavasti taida nousta itse enää. Ja huhuja on myös ollut tietenkin myös siitä, että Sony ostaisi Konamin.

Aikamoinen dick move olisi Microsoftilta omia Metal Gear, mutta eipä yllättäisi. Harva kolmannen osapuolen tekele tuntuu kuuluvan jollekin tietylle laitteelle, mutta Metal Gear Solid on ehdottomasti yksi niistä. Ja se tietty laite ei ole Microsoftin valmistama.
Ei näitä huhuja kannata niin vakavasti ottaa. Konamin sarjoja huhutaan jatkuvasti minne sattuu. Joskus Sony on nappaamassa jonkun sarjan, välillä MS ja toisinaan joku aivan muu.

Mielestäni vielä isompi "dick move" olisi jos nämä Konamin klassikko sarjat jäisivät pölyttymään Konamin toimiston pöytälaatikkoon.

Hauskaa, miten tässä päädyttiin MSX:ään. Sehän on yhtälailla sekä Sonyn että MS:n alusta. Sony valmisti eniten laitteita, MS toimitti käyttiksen. Metal Gearit ovat menestyneet käsittääkseni ihan ylivoimaisesti parhaiten pleikkarilla, joten eiköhän sitä voisi pitää "pääasiallisena alustana" nykyisille Metal Geareille. Paljon on huhuttu siitäkin, että MS voisi jopa ostaa koko Konamin ja minua ei kyllä yhtään haittaisi, jos Konamin legendaarinen perinne pelastettaisiin nykyisestä katastrofista, oli pelastaja sitten kuka tahansa. Konamillahan on ihan kunnioitusta herättävä määrä klassikoita, kuten vaikka tätä pelilistaa selaamalla voi todeta:
Muuten samaa mieltä kaikesta, mutta omasta mielestäni on kyllä perusteltua sanoa kuitenkin, että se alusta jolle joku pelisarja on alun alkaen tehty, on kuitenkin se alusta jolle pelisarja on alunperin tehty ja tarkoitettu. Se, että myöhemmät alustasukupolvet ovat myyneet kyseistä peliä paljon enemmän on aika luonnollinen ilmiö, varsinkin kun muistaa kuinka paljon pelibisnes on kehittynyt ja kasvanut noista 80-luvun ajoista.

Mutta ei tästä sitten enempää. Muilta osin siis erittäin samaa mieltä kommenttisi asioista. Olisipa tosiaan hyvä jos joku hyväsydäminen (sarkasmia) miljardiyritys tosiaankin ostaisi tuon Konamin irvikuvan tuolta pois kuleksimasta ja pelastaisi niiden kunnian - ja muutaman pelisarjan siinä sivussa.

Battlefront 3 huhuja ja laitoin spoilereihin yhden hahmon takia.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ei näitä huhuja kannata niin vakavasti ottaa. Konamin sarjoja huhutaan jatkuvasti minne sattuu. Joskus Sony on nappaamassa jonkun sarjan, välillä MS ja toisinaan joku aivan muu.

Mielestäni vielä isompi "dick move" olisi jos nämä Konamin klassikko sarjat jäisivät pölyttymään Konamin toimiston pöytälaatikkoon.
Minulle on ainakin aivan se ja sama ostaako Sony, Microsoft tai jopa Nintendo Konamin. Pääasia, että joku sen kuitenkin tekisi, koska Konami on niin järkyttävän pahasti tuuliajolla ja monta aivan valtavan hyvää pelisarjaa nukkuu Konamin nykyjohdon avulla ruususen unta odottaen, että uljas rohkea prinssi tulee pelastamaan. Nyt vaan joku niistä rinsseistä perkele paikalle ja äkkiä siitä kehityskelpoinen rinsessa kainaloon!

@Peelo ja @Ippenator hyvin kiteytti ton homman. Omasta mielestä vaatii myös tulevalta kehittäjältä rahaa ja taikaa sekä saatananpalvontaa kuin myös Katri Helenan kuuntelua että esim Metal Gear Solid sarjan voisi nostaa loistoonsa.

Tämähän se on. Pelisarjan oikeuksien siirtyminen ei tarkoita legendaaristen pelisarjojen laadun jatkumista (HD-remakeja se voisi tarkoittaa). Eli jos vaikkapa minä ostaisin Konamilta Metal Gearin ja Castlevanian oikeudet ja tekisin pelit, eivät ne välttämättä saavuttaisi ihan samaa kansansuosiota kuin aiemmin.

tenor.gif

Pelisarjan oikeuksien siirtyminen ei tarkoita legendaaristen pelisarjojen laadun jatkumista (HD-remakeja se voisi tarkoittaa).

Parastahan olisi, jos nyt esimerkiksi se Microsoft lunastaisi IP:n omaksi ja palkkaisi Kojima Productionsin asialle. Ja huhujahan toki on myös MS:n ja Kojiman neuvotteluista, joten mielenkiintoinen on tilanne, vaikka itse toki toivoisin Kojimalta uutta IP:tä.

Remaket on kyllä kivaa fan serviceä ja mm. Sony on näiden kanssa paljon puuhastellutkin, mutta melkoinen antikliimaksi olisi lunastaa isoon hintaan Metal Gear IP:n lisenssi ja sitten käyttää se kierrätykseen. Ei toki yllättäisi, aika varma business case toki olisi näille.

Huhujen mukaan Ryse olisi saamassa toisen osan ja tulossa useammalle alustalle:

Tykkäsin ensimmäisestä osasta. Se oli aikamoinen graafinen taidonnäyte silloin aikanaan. Varsin hyvältä itseasiassa näyttää edelleen.

Toiveita kakkososan suhteen:
- tuplasti pidempi peli, ykkönen oli läpi alle seitsemän tunnin.
- taistelumekaniikan hiomista. Se oli ykkösessä muistaakseni aika jäykkä ja ei tarpeeksi monipuolinen.
- peli saisi edelleen edetä rajatussa putkessa. Tällä tavoin tarinankerronta pysyy tiiviimpänä, kuin myös saadaan enemmän paukkuja graafiseen ulosantiin, joka oli ykkösosan hyviä (parhaita) puolia.

Huhujen mukaan Ryse olisi saamassa toisen osan ja tulossa useammalle alustalle:

Rohkea valinta tehdä pelille jatkoa. Ainakin suuri muutos saisi tulla pelin taistelusysteemin joka ei muuttunut käytännössä ollenkaan viiden minuutin pelin jälkeen.

Rohkea valinta tehdä pelille jatkoa. Ainakin suuri muutos saisi tulla pelin taistelusysteemin joka ei muuttunut käytännössä ollenkaan viiden minuutin pelin jälkeen.

Crytekillä varmana nähdään pelin potentiaali ja huomattu että pelistä löytyy paranneltavaa, pelissä oli paljon hyviä hetkiä ja @Dragonfly melko hyvin tiivistikin että mihin panostaa jatkossa. Toivottavasti huhu toteutuu!

Crytekillä varmana nähdään pelin potentiaali ja huomattu että pelistä löytyy paranneltavaa, pelissä oli paljon hyviä hetkiä ja @Dragonfly melko hyvin tiivistikin että mihin panostaa jatkossa. Toivottavasti huhu toteutuu!
Viittasin tosiaan rohkealla vedolla siihen, että lähtevät yrittämään vielä kymmenen vuoden päästä uudestaan sarjalle jatkoa joka ei kumminkaan ensimmäisellä kerralla ollut mikään myynti -tai arvosteluhitti.

Kyllähän sarjassa potentiaalia on miljöönsä ja tyylinsä perusteella, mutta tosiaan paljon parannettavaa myös jäi siitä ensimmäisestä pelistä. Mielenkiintoista nähdä minkälainen peli sieltä sitten aikanaan ilmestyy. :)

Dying Light 2 AMA. Vahvistivat ainakin sen mitä tarkoittaa 2 kertaa isompi kartta kuin edellisessä pelissä, se on pääpelin molemmat kartat laitettuna yhteen ja sitten koko tuplataan.

Viittasin tosiaan rohkealla vedolla siihen, että lähtevät yrittämään vielä kymmenen vuoden päästä uudestaan sarjalle jatkoa joka ei kumminkaan ensimmäisellä kerralla ollut mikään myynti -tai arvosteluhitti.

Kyllähän sarjassa potentiaalia on miljöönsä ja tyylinsä perusteella, mutta tosiaan paljon parannettavaa myös jäi siitä ensimmäisestä pelistä. Mielenkiintoista nähdä minkälainen peli sieltä sitten aikanaan ilmestyy. :)
Mielestäni peli ei kyllä ollut lainkaan niin heikko tai keskinkertainen kuin annat tässä ymmärtää. Itse asiassa juuri tuohon tapaan toteutettuja genrensä edustajia ei mitenkään paljoa olla nähty, joten itselleni peli oli kyllä pienine puutteineenkin varsin positiivinen kokemus. Enkä ole mitään suurempia haukkuja peliin liittyen yleisesti nähnytkään, vaikka toki ei mikään täydellinen peli ole missään tapauksessa. Pientä monipuolisuutta toki peli voisi vielä kaivata.

Itse en kyllä putkimaisemmaksi peliä tekisi, kuten joku täällä jo ehdotti, mutta en kyllä muutoinkaan pidä putkirakenteesta oikein missään peleissä, vaan nautin avoimesta maailmasta ja mahdollisimman monipuolisista vaihtoehdoista pelissä etenemisessä.

Ylös Bottom