Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat pelit/huhut/uutiset (PlayStation, Xbox, Nintendo)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Johan tuosta tuli pelikuvaakin kuukausi sitten.
No tää oli itellä menny ohi, ja nopealla etsinnällä youtubesta ei löydy gameplaytä kuin viikko sitten julkaistuja, että näinköhän on ollut kovin legit videoita.. Ovatpahan kuitenkin virallistaneet et ko. tuotos on tulossa. Eikä täälläkään palstalla paljon tästä ole puhuttu.
 
No tää oli itellä menny ohi, ja nopealla etsinnällä youtubesta ei löydy gameplaytä kuin viikko sitten julkaistuja, että näinköhän on ollut kovin legit videoita.. Ovatpahan kuitenkin virallistaneet et ko. tuotos on tulossa. Eikä täälläkään palstalla paljon tästä ole puhuttu.
On täällä puhuttu. Olisikohan ollut rallipelit ketjussa.

Edit. Thablad oli nopeampi.
 
Itseä päällimmäisenä naurattaa, kun ajattelee, että GTA V tulee vielä seuraavallekin sukupolvelle. Siihen lisänä vielä joku Skyrim, niin voidaan sanoa, että on klassikoilla rahastettu ihan viimeiseen senttiin asti.
Niin ja oliko tää nyt ainut sukupolvi kun jäi ilman GTA:ta kokonaan?
 
No tää oli itellä menny ohi, ja nopealla etsinnällä youtubesta ei löydy gameplaytä kuin viikko sitten julkaistuja, että näinköhän on ollut kovin legit videoita.. Ovatpahan kuitenkin virallistaneet et ko. tuotos on tulossa. Eikä täälläkään palstalla paljon tästä ole puhuttu.

Eipä tuosta nyt näköjään ihan kuukautta ollut mutta tuollaisen linkitin silloin.




Gods and Monsters vuotanutta pelikuvaa, Stadiaan oli lipsahanut kehitysversio ihmisille ladattavaksi. On aika selvää mistä pelistä on inspiraatiota haettu.

 
Viimeksi muokattu:
Tavallaan hauskaa, mutta tavallaan itseasiassa todella surullista. Itse olen tätä pelien valtavaa graafista kehitystä vastaan loppujen lopuksi. Se ja toki muidenkin osa-alueiden näyttävyyden kehittyminen johtaa siihen, että AAA-peleistä ja niitä tekevistä peliyhtiöistä tulee aina vain entistä suurempia ja hitaampia savijaloilla huojuvia mammutteja. Ja samalla pelien tekijöiden työoloja tullaan polkemaan entistä enemmän varsinkin isoimpien pelinimikkeiden osalta. Pian ollaan siinä suuntauksessa, että todellisia isoja AAA-pelejä saadaankin pelisarjoihin enää vain yksi per konsolisukupolvi. Tämä suuntaus ei voi jatkua loputtomiin.
 
Viimeksi muokattu:
Tavallaan hauskaa, mutta tavallaan itseasiassa todella surullista. Itse olen tätä valtavaa graafista kehitystä vastaan loppujen lopuksi. Se ja toki muidenkin osa-alueiden näyttävyyden kehittyminen johtaa siihen, että AAA-peleistä ja niitä tekevistä peliyhtiöistä tulee aina vain entistä suurempia hitaampia huojuvia mammutteja. Ja samalla pelien tekijöiden työoloja tullaan polkemaan entistä enemmän varsinkin isoimpien pelinimikkeiden osalta. Pian ollaan siinä suuntauksessa, että todellisia isoja AAA-pelejä saadaankin pelisarjoihin enää vain yksi. Tämä suuntaus ei voi jatkua loputtomiin.
Oli mahtavaa kun sai seuraavaan gta käsiin ja nykyään vaan pienet grafiikka parannukset ja täysi hinta. Kaksi kertaa jo maksanut kun ostanut xbox 360 ja sitten xbox one. Onneksi epic storesta sai pc version ilmaiseksi. Nyt pahoin pelkään että monet maksaa vieläkin täyden hinnan
 
Niin ei se GTA V:n tarina siitä enää miksikään muutu, vaikka peliä ehostettaisiin ties miellä fotorealismimodeilla ja hiottaisiin sieltä ja täältä. Pohjimmiltaan sama peli se on silti kuin vuonna 2013. Ainahan se siloteltu silmäkarkki kivaa on, mutta liika on silti liikaa ja tylsyys siihen samaan iskee kuitenkin jossain vaiheessa.

Ostin GTA V:n aikanaan tietenkin PS3:lle yöjulkkarista. Pelasin sen "puolikiireellä" läpi siinä muutaman kuukauden aikana ennen PS4:n julkaisua, jotta ehdin kokea pelin kokonaan ja myin sen sitten wanhan luotettavan PS3-sotaratsun kanssa eteenpäin pikkurahalla, kun siirryin seuraavaan laitesukupolveen. PS4-version ostin ehkä kuukausi-pari sen jälkeen, kun se oli PS4:lle tullut ajatuksena, että pelaan sen toiseen kertaan vielä rauhallisemmalla tahdilla ja mahdollisimman paljon first person-kuvakulmaa käyttäen. Tulihan se hiljalleen läpi pelattua toiseen kertaan, mutta jotain niissä toisissa läpipeluissa on monesti sellaista, ettei se enää usein kutittele kovin paljoa. Onlineä tuli PS3:n aikana hakattua jokunen kymmenen tuntia, kun sillä laitteella se vielä ilmaista oli. Tuli todettua, että ihan hassunhauskaa rälläystä se oli jonkun aikaa, mutta ei sitäkään kovin paljon jaksanut.

Nyt ajatuskin siitä, että tuosta tuotteesta, vaikka aivan huippulaatuinen onkin, pitäisi vielä kolmannen kerran maksaa 60 euroa, puistattaa aikalailla. Aikansa kutakin, sanon. Tänä syksynä tulee 7 vuotta täyteen, kun Rockstar on lypsänyt rahaa tuolla tuotteella. Toki tässä on tullut RDR 2 ulos ja omasta mielestäni erittäin hyvä peli on, mutta kyllä sitä toivoisi, että GTA-sarja siirtyisi jo kohtuu vauhdilla eteenpäin ja ihan uusiin juttuihin. Ei sitä GTA V:ttä enää tarvitse "tekohengittää" yhtään, vaan jo soisi GTA VI:n tulevan ulos viimeistään 2022.
 
Ei GTA6:n tulemisessa ole kyse todellakaan pelkästään grafiikoista ja kehitysajoista, vaan yksinkertaisesti siitä, että hölmölöiset upottavat loputtomasti rahaa mikromaksuihin. Miksi tehdä uusi peli, kun vanhalla voi lypsää paljon helpommin?

Voiko kukaan pokerilla väittää, että GTA olisi skipannut kokonaisen sukupolven, jos mikromaksuja ei olisi?
 
Ei GTA6:n tulemisessa ole kyse todellakaan pelkästään grafiikoista ja kehitysajoista, vaan yksinkertaisesti siitä, että hölmölöiset upottavat loputtomasti rahaa mikromaksuihin. Miksi tehdä uusi peli, kun vanhalla voi lypsää paljon helpommin?

Voiko kukaan pokerilla väittää, että GTA olisi skipannut kokonaisen sukupolven, jos mikromaksuja ei olisi?
Toki näinkin on miten sanoit sinänsä hyvin. Mutta ovat nuo AAA-pelien kehitysvaatimukset kasvaneet kuitenkin koko ajan eksponentiaalisesti sitä mukaa kun konsolisukupolvet ovat harpanneet teknisessä kehityksessä eteenpäin. Sen näkee helposti pelien valtavasti kehittyneistä grafiikoiden yksityiskohdista, pelimaailmojen koon ja monipuolisuuden sekä yksinkertaisesti valtavasti kasvaneen AAA-pelien ohjelmallisen koon kautta.

Paineet hölmöläisten tilkkutäkin pidentämisen kaltaiseen toimintaan kasvavat koko ajan sitä mukaa, mitä pidempään kehitys jatkuu tämän kaltaisena. Koko ajan alalla lisääntynyt crunchaus on juuri tästä hyvä esimerkki. Eikä noita mikromaksujakaan kovin pitkään pysty keräämään, ellei peli ole jo alkujaan ollut ainakin jollain tapaa todella hyvä (kovia satsauksia on siis yleensä tarvinnut tehdä peliä alunperin kehittäessä) ja herättää massojen mielenkiinnon.

Massojen mielenkiintoa ei yleensä kuitenkaan herätetä kunnolla kuin todella suurilla AAA-peleillä, joiden kehittämiseen käytetään jatkuvasti suhteellisen paljon resursseja pelin ja sisällön jatkokehittämiseen, jotta massat saadaan pelin ostettuaan pidettyä pelin parissa pitkään ja maksamaan suhteellisen pieniä ja harmittoman tuntuisia mikromaksuja kohtuullisen usein. Tähän päästään vain mikäli peli antaa suurelle osalle pelaajista suuria elämyksiä sekä addiktoivaa pelaamista sisällön puolesta.
 
Ehdottomasti AAA-pelien kehittämiseen menee kohtuuttomia resursseja, joka johtaa mielestäni ehkä eniten riskinoton vähenemiseen. Ennen tuli laidasta laitaan eri genren edustajia, nykyisin isot julkaisut ovat lähes poikkeuksetta muutamaa genreä ja todella laskelmoituja.

Olen monesta asiasta viestissäsi samaa mieltä. Massojen mausta tosin en. ;) Tai no, en tiedä sanoitko missään vaiheessa, että massat tarvitsevat välttämättä hyvän pelin avatakseen kukkaron nyörinsä. :)

Mutta kyllä tosiaan GTA:n kohdalla mikroja (tai ehkä niitä hölmöjä, jotka maksaa) voi kritisoida erityisen paljon, koska aivan jokainen yhtään ajatteleva ymmärtää, ettei olisi vähäisintäkään mahdollisuutta sille, että GTA:n julkaisuaikataulu olisi tätä luokkaa, jos eivät mikrot tuottaisi naurettavia summia rahaa.
 
Ehdottomasti AAA-pelien kehittämiseen menee kohtuuttomia resursseja, joka johtaa mielestäni ehkä eniten riskinoton vähenemiseen. Ennen tuli laidasta laitaan eri genren edustajia, nykyisin isot julkaisut ovat lähes poikkeuksetta muutamaa genreä ja todella laskelmoituja.

Olen monesta asiasta viestissäsi samaa mieltä. Massojen mausta tosin en. ;) Tai no, en tiedä sanoitko missään vaiheessa, että massat tarvitsevat välttämättä hyvän pelin avatakseen kukkaron nyörinsä. :)

Mutta kyllä tosiaan GTA:n kohdalla mikroja (tai ehkä niitä hölmöjä, jotka maksaa) voi kritisoida erityisen paljon, koska aivan jokainen yhtään ajatteleva ymmärtää, ettei olisi vähäisintäkään mahdollisuutta sille, että GTA:n julkaisuaikataulu olisi tätä luokkaa, jos eivät mikrot tuottaisi naurettavia summia rahaa.
Huomasithan sinänsä varovaisen asetteluni tuossa kohdin, josta sanoit mahdollisesti olevasi eri mieltä. En tosiaan voi itsekään sanoa, että massat pitäisivät aina nimenomaan kokonaisvaltaisesti hyvistä peleistä. Tarkoitin vain, että massojen kiinnostuksen saadakseen pitää kuitenkin ainakin jonkin osa-alueen olla kuitenkin aika kovalla tasolla. On se sitten vain pelin näyttävyys tai sitten jotain muuta. Usein se on juuri tuo näyttävyys, joka riittää herättämään massojen mielenkiinnon, vaikka peli olisi muutoin varsin keskinkertainen tai jopa huono. Pelin ulkonäköön liittyvät satsaukset sitten vaativat juuri paljon resursseja.

Ja tottakai olen samaa mieltä kanssasi siitä, että mikromaksut ovat varmasti vaikuttaneet GTA:n osalta myös paljon siihen miten harvoin GTA-pelejä nykyään julkaistaan. GTA on kuitenkin varsin poikkeuksellinen peli tässä asiassa. Eipä juuri muut isot AAA-pelit pysty kovin pitkään ja noin tasaisesti keräämään mikromaksuilla tuottoja. Tuo on sinänsä vaatinut todella vahvan pohjatyön ja paljon resursseja GTA V:n tekemisessä sekä sen sisällön kehittämisessä, ja onhan kyseisen pelin tekemiseenkin uponnut hurjia summia rahaa. Toki pelistä saatujen tuottojen rinnalla tekokustannukset ovat loppujen lopuksi vain roposia.
 
Viimeksi muokattu:
Tällä viikolla nettiin vuoti uutinen uudesta Kingdom Hearts-projektista. Square Enix julkisti juuri, että kyseessä on Theatrhythm Final Fantasy-tyyppinen rytmipeli, jota kukaan ei pyytänyt. Kingdom Hearts Melody of Memory julkaistaan PS4:lle, Switchille ja Xboxille tämän vuoden aikana.

 
Tällä viikolla nettiin vuoti uutinen uudesta Kingdom Hearts-projektista. Square Enix julkisti juuri, että kyseessä on Theatrhythm Final Fantasy-tyyppinen rytmipeli, jota kukaan ei pyytänyt. Kingdom Hearts Melody of Memory julkaistaan PS4:lle, Switchille ja Xboxille tämän vuoden aikana.



Day 1 ostos.
 
Olisikohan tämä "Game Pass filler" sittenkin ihan hyvä peli? Oma kiinnostus kasvoi artikkelin lukemisen myötä, vaikka olisin peliä pelannut muutenkin.

"The world of Grounded is completely magical"

Ainakin omaan silmään vaikuttaa paljon mielenkiintoisemmalta kuin monet muut Game Passiin putkahtavat pelit.
 
Ylös Bottom