Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
No tää oli itellä menny ohi, ja nopealla etsinnällä youtubesta ei löydy gameplaytä kuin viikko sitten julkaistuja, että näinköhän on ollut kovin legit videoita.. Ovatpahan kuitenkin virallistaneet et ko. tuotos on tulossa. Eikä täälläkään palstalla paljon tästä ole puhuttu.Johan tuosta tuli pelikuvaakin kuukausi sitten.
On täällä puhuttu. Olisikohan ollut rallipelit ketjussa.No tää oli itellä menny ohi, ja nopealla etsinnällä youtubesta ei löydy gameplaytä kuin viikko sitten julkaistuja, että näinköhän on ollut kovin legit videoita.. Ovatpahan kuitenkin virallistaneet et ko. tuotos on tulossa. Eikä täälläkään palstalla paljon tästä ole puhuttu.
Niin ja oliko tää nyt ainut sukupolvi kun jäi ilman GTA:ta kokonaan?Itseä päällimmäisenä naurattaa, kun ajattelee, että GTA V tulee vielä seuraavallekin sukupolvelle. Siihen lisänä vielä joku Skyrim, niin voidaan sanoa, että on klassikoilla rahastettu ihan viimeiseen senttiin asti.
No tää oli itellä menny ohi, ja nopealla etsinnällä youtubesta ei löydy gameplaytä kuin viikko sitten julkaistuja, että näinköhän on ollut kovin legit videoita.. Ovatpahan kuitenkin virallistaneet et ko. tuotos on tulossa. Eikä täälläkään palstalla paljon tästä ole puhuttu.
Tavallaan hauskaa, mutta tavallaan itseasiassa todella surullista. Itse olen tätä pelien valtavaa graafista kehitystä vastaan loppujen lopuksi. Se ja toki muidenkin osa-alueiden näyttävyyden kehittyminen johtaa siihen, että AAA-peleistä ja niitä tekevistä peliyhtiöistä tulee aina vain entistä suurempia ja hitaampia savijaloilla huojuvia mammutteja. Ja samalla pelien tekijöiden työoloja tullaan polkemaan entistä enemmän varsinkin isoimpien pelinimikkeiden osalta. Pian ollaan siinä suuntauksessa, että todellisia isoja AAA-pelejä saadaankin pelisarjoihin enää vain yksi per konsolisukupolvi. Tämä suuntaus ei voi jatkua loputtomiin.
Oli mahtavaa kun sai seuraavaan gta käsiin ja nykyään vaan pienet grafiikka parannukset ja täysi hinta. Kaksi kertaa jo maksanut kun ostanut xbox 360 ja sitten xbox one. Onneksi epic storesta sai pc version ilmaiseksi. Nyt pahoin pelkään että monet maksaa vieläkin täyden hinnanTavallaan hauskaa, mutta tavallaan itseasiassa todella surullista. Itse olen tätä valtavaa graafista kehitystä vastaan loppujen lopuksi. Se ja toki muidenkin osa-alueiden näyttävyyden kehittyminen johtaa siihen, että AAA-peleistä ja niitä tekevistä peliyhtiöistä tulee aina vain entistä suurempia hitaampia huojuvia mammutteja. Ja samalla pelien tekijöiden työoloja tullaan polkemaan entistä enemmän varsinkin isoimpien pelinimikkeiden osalta. Pian ollaan siinä suuntauksessa, että todellisia isoja AAA-pelejä saadaankin pelisarjoihin enää vain yksi. Tämä suuntaus ei voi jatkua loputtomiin.
Toki näinkin on miten sanoit sinänsä hyvin. Mutta ovat nuo AAA-pelien kehitysvaatimukset kasvaneet kuitenkin koko ajan eksponentiaalisesti sitä mukaa kun konsolisukupolvet ovat harpanneet teknisessä kehityksessä eteenpäin. Sen näkee helposti pelien valtavasti kehittyneistä grafiikoiden yksityiskohdista, pelimaailmojen koon ja monipuolisuuden sekä yksinkertaisesti valtavasti kasvaneen AAA-pelien ohjelmallisen koon kautta.Ei GTA6:n tulemisessa ole kyse todellakaan pelkästään grafiikoista ja kehitysajoista, vaan yksinkertaisesti siitä, että hölmölöiset upottavat loputtomasti rahaa mikromaksuihin. Miksi tehdä uusi peli, kun vanhalla voi lypsää paljon helpommin?
Voiko kukaan pokerilla väittää, että GTA olisi skipannut kokonaisen sukupolven, jos mikromaksuja ei olisi?
Huomasithan sinänsä varovaisen asetteluni tuossa kohdin, josta sanoit mahdollisesti olevasi eri mieltä. En tosiaan voi itsekään sanoa, että massat pitäisivät aina nimenomaan kokonaisvaltaisesti hyvistä peleistä. Tarkoitin vain, että massojen kiinnostuksen saadakseen pitää kuitenkin ainakin jonkin osa-alueen olla kuitenkin aika kovalla tasolla. On se sitten vain pelin näyttävyys tai sitten jotain muuta. Usein se on juuri tuo näyttävyys, joka riittää herättämään massojen mielenkiinnon, vaikka peli olisi muutoin varsin keskinkertainen tai jopa huono. Pelin ulkonäköön liittyvät satsaukset sitten vaativat juuri paljon resursseja.Ehdottomasti AAA-pelien kehittämiseen menee kohtuuttomia resursseja, joka johtaa mielestäni ehkä eniten riskinoton vähenemiseen. Ennen tuli laidasta laitaan eri genren edustajia, nykyisin isot julkaisut ovat lähes poikkeuksetta muutamaa genreä ja todella laskelmoituja.
Olen monesta asiasta viestissäsi samaa mieltä. Massojen mausta tosin en. Tai no, en tiedä sanoitko missään vaiheessa, että massat tarvitsevat välttämättä hyvän pelin avatakseen kukkaron nyörinsä.
Mutta kyllä tosiaan GTA:n kohdalla mikroja (tai ehkä niitä hölmöjä, jotka maksaa) voi kritisoida erityisen paljon, koska aivan jokainen yhtään ajatteleva ymmärtää, ettei olisi vähäisintäkään mahdollisuutta sille, että GTA:n julkaisuaikataulu olisi tätä luokkaa, jos eivät mikrot tuottaisi naurettavia summia rahaa.
Tällä viikolla nettiin vuoti uutinen uudesta Kingdom Hearts-projektista. Square Enix julkisti juuri, että kyseessä on Theatrhythm Final Fantasy-tyyppinen rytmipeli, jota kukaan ei pyytänyt. Kingdom Hearts Melody of Memory julkaistaan PS4:lle, Switchille ja Xboxille tämän vuoden aikana.
Ainakin omaan silmään vaikuttaa paljon mielenkiintoisemmalta kuin monet muut Game Passiin putkahtavat pelit.Olisikohan tämä "Game Pass filler" sittenkin ihan hyvä peli? Oma kiinnostus kasvoi artikkelin lukemisen myötä, vaikka olisin peliä pelannut muutenkin.
"The world of Grounded is completely magical"
The world of Grounded is completely magical
Everything old is new again. That's Grounded, based on the short demo I just played as part of Steam's Summer Games Fes…www.eurogamer.net