Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat pelit/huhut/uutiset (PlayStation, Xbox, Nintendo)

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
Seuraava kissapeli tulossa. Ensimmäiset 15 sekuntia ovat kuin pelistä Stray, mutta sitten homma lähtee vähän oudoille raiteille.


Psitin Stiimissä toivelistalle. Siitä on ilmeisesti ollut demo saatavilla joskus ja positiivista palautetta tullut. Ainoastaan Unreal engine shader stutterointi tuntui olevan isoin ongelma. Vaikuttaa tarpeeksi päättömältä että voi olla ihan hauska.
 

Sand Land on selkeä parannus ILCA:n edellisestä anime-sovituksesta, One Piece Odysseysta. Se on hyvin perinteinen, ajoittain kömpelökin rooliseikkailu, joka kuitenkin hurmaa fanit. Jäähyväisinä Akira Toriyamalle se on kaunis ja haikea peli, jonka parissa viihtyy hienosti.

Näköjään tämä ei ole kerännyt maailmalla niin paljon kehuja kun Stellar Blade joten jää alelaari peliksi. Ei varmasti huono ole ja animen/mangan ystäville varmasti kelpo tuotos. Nyt on kuitenkin valittvaa kahdesta ja luulen että menee Stellar Bladen puolelle.

 
Näköjään tämä ei ole kerännyt maailmalla niin paljon kehuja kun Stellar Blade joten jää alelaari peliksi. Ei varmasti huono ole ja animen/mangan ystäville varmasti kelpo tuotos. Nyt on kuitenkin valittvaa kahdesta ja luulen että menee Stellar Bladen puolelle.

Tämähän on aina ongelmana kun on rajoitetusti aikaa ja paljon pelejä. Nytkin on työn alla Eiyuden Chronicles, jota mielellään suosittelisi kaikille lajityypin faneille, mutta auta armias kun jopa hiljaisena vuotena kilpailua on yllättävän paljon.
 
bafkreieg4h5iwnao2m73rsl3jixn6tzvifqshfyhu2x2tggunzg2sslsbm@jpeg

Viime aikoina kerrottuja pelijulkaisuja.
Knoebel Bluesky
 
Tämä ei ole varsinaisesti uusi peli, mutta tämä tulee vaikuttamaan moneen tulevan peliin. Unreal engine 5.4 tulee mullistmaan moottorilla pelien kehittämisen.

 
Bushido Blade tyylinen taistelupeli saapuu 2.5. Sclash jossa yksikin sivallus on tappava, jotain tämän tyylistä peliä olen kaipaillutkiBn.
Pelistä löytyy jopa storymodekin, mutta onlinessa varmaan mukavinta käydä sivalteleen ihmisvastuksia. Peli on indie, hinta näyttäisi olevan 9.90e ja saatavilla ainakin PC, PS4/PS5 ja XBOX series X/S



edit: Näköjään peli onkin jo julkaistu Steamissa ja ihan hyvillä käyttäjä arvosanoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä ei ole varsinaisesti uusi peli, mutta tämä tulee vaikuttamaan moneen tulevan peliin. Unreal engine 5.4 tulee mullistmaan moottorilla pelien kehittämisen.


Johan se v5 piti olla dealbreaker.
Toki sisällöntuottajilla kestää aikansa oppia ja saada mitään ulos tuon kanssa mutta edelleen julkaistaan pelejä a'la Unreal Engine 4...
 
Elokuun 2. päivä on THQ Nordic's Showcase. Siihen on vielä aika pitkä aika, mutta saa nähdä olisiko Wreckfest 2 siellä esillä? Vuosi sitten syksyllä Bugbear vähän vihjasi twitterissä mahdollisesta Wreckfest 2 pelistä.

Vuosi sitten samaisessa Showcasessa esiteltiin Wreckreation peliä, mutta siitä ei ole tainnut mitään kuulua sen jälkeen. Eipä tosin se peli itseäni pahemmin kiinnosta. Enemmän kiinnostaa mahdollinen Wreckfest 2.
 
Remedyn Condorista kuului muutama päivä sitten vihdoin uutisia, se on edennyt tuotantoon. Toivotaan, että homma onnistuu. Onhan tuossa vielä iso mahdollisuus, että peli ei launchaa ollenkaan tai sitten se myös suht yleinen GaaS-kohtalo, eli vaikka launchaisi, niin elinikä jää hyvin lyhyeksi. Onneksi siellä on Max Payne ja Control 2 myös tulossa ja jos nyt saisi sitä AW2-lisäriä kohta. Mainitaan vielä samalla, että Remedy osti alkuvuodesta Controlin kaikki kaupalliset oikeudet 505:ltä, joten nyt on mahdollista julkaista Control 2 täysin itse.

 
Jotenkin väsyttää kuulla että Tomb Raider lähtee myös vielä entistä enemmän open worldiin. Näissä uusimmissakin tuli nautittua eniten kun pääsi niihin ahtaampiin luoliin ja muihin "tombeihin" "raidaamaan".

Unchartedissa toki tykkäsin niistä vapaammista isoista alueista mutta vain sen vuoksi että ne toivat sen ison maailman illuusion, pelin silti olematta oikeasti mikään open world.

Mutta katsellaan nyt sitten mitä sieltä tulee, jos tulee.
 
Jotenkin väsyttää kuulla että Tomb Raider lähtee myös vielä entistä enemmän open worldiin. Näissä uusimmissakin tuli nautittua eniten kun pääsi niihin ahtaampiin luoliin ja muihin "tombeihin" "raidaamaan".

Unchartedissa toki tykkäsin niistä vapaammista isoista alueista mutta vain sen vuoksi että ne toivat sen ison maailman illuusion, pelin silti olematta oikeasti mikään open world.

Mutta katsellaan nyt sitten mitä sieltä tulee, jos tulee.
Samaa mieltä. Mä yleensäkin tykkään juosta enemmän putkessa kuin avoimessa maailmassa ja tähän on ainakin kolme syytä omalla kohdalla.
- Backlog kasvaa kokoajan ja aikaa on vähemmän pelata
- Yritän lähes aina tehdä kaiken peleissä. Jos joku sivutehtävä/nurkka jää katsomatta niin se häiritsee
- Tykkään tiukasta juonesta joka pitää otteessa. Avoimessa saattaa tehdä vaikka kuusi sivutehtävää ja miettiä että mitäs viddua mun piti tehdä että peli etenee. Sitten etsitään valikoista vinkkiä.

Mutta nämä tosiaan vaan omia ongelmia enkä vielä tuomitse peliä jos avoin maailma on. Mulla itseasiassa final fantasy VII rebirth ostokin on jäänyt kesälomalle koska silloin on enemmän aikaa noin 80h pelille vaikka fani olenkin. Bramble The mountain king oli yks parhaista kokemuksista hetkeen osittain kestonsa takia (6h) ja peli piti tiukasti otteessaan. Mut se näistä
 
Samaa mieltä. Mä yleensäkin tykkään juosta enemmän putkessa kuin avoimessa maailmassa ja tähän on ainakin kolme syytä omalla kohdalla.
- Backlog kasvaa kokoajan ja aikaa on vähemmän pelata
- Yritän lähes aina tehdä kaiken peleissä. Jos joku sivutehtävä/nurkka jää katsomatta niin se häiritsee
- Tykkään tiukasta juonesta joka pitää otteessa. Avoimessa saattaa tehdä vaikka kuusi sivutehtävää ja miettiä että mitäs viddua mun piti tehdä että peli etenee. Sitten etsitään valikoista vinkkiä.

Mutta nämä tosiaan vaan omia ongelmia enkä vielä tuomitse peliä jos avoin maailma on. Mulla itseasiassa final fantasy VII rebirth ostokin on jäänyt kesälomalle koska silloin on enemmän aikaa noin 80h pelille vaikka fani olenkin. Bramble The mountain king oli yks parhaista kokemuksista hetkeen osittain kestonsa takia (6h) ja peli piti tiukasti otteessaan. Mut se näistä
Aika lailla samoja mietteitä. Todellista avointa maailmaa voisi koluta ehkä kerran pariin vuoteen tao vielä vähänharvemmin. Putkimaisissa tarinankerronta onnistuu vain niin paljon paremmin ja jää se fillerikin sitten vähemmälle. Itsekin tykkään koluta paikat, niin kyllähän todella isot alueet vähän pistävät miettimään, että mitä jaksaa tehdä. Deus Exässä, ainakin Human Revolutionissa, oli ihan mukavan kokoiset ympäristöt ja useampi reitti edetä. Sellaisia kaipaisi vähän enemmänkin.

Witcher 3 oli kyllä maistuva open world kun se maailma ja lore oli sen verran hienosti tehty, mutta huh huh, peruspeliin meni n. 150h 3,5 vuotta sitten ja oli siinä pakko pitää pieniä viikon tms taukoja välillä. Hearts of Stonen jaksoin pelata vasta 3v myöhemmin, siihen meni 18h, eli yhden tiiviihkön putkijuoksun verran (tai kahden retroputken verran) ja vielä olisi Blood & Wine pelaamatta. Vaikka tuo eka lisäri olikin hyvä, niin jotenkin tuo 18h oli silti niin paljon tuon 150h:n päälle pitkästä aikavälistä huolimatta, että ei varmaan tänä vuonna pysty, kun on tuota backlogia muutenkin. Ja joo, kartalle jäi kohtalainen määrä kysymysmerkkejä, kun niitä oli vain niin valtavasti, mutta kaikki armorit taisi tulla kuitenkin kerättyä.
 
Aika lailla samoja mietteitä. Todellista avointa maailmaa voisi koluta ehkä kerran pariin vuoteen tao vielä vähänharvemmin. Putkimaisissa tarinankerronta onnistuu vain niin paljon paremmin ja jää se fillerikin sitten vähemmälle. Itsekin tykkään koluta paikat, niin kyllähän todella isot alueet vähän pistävät miettimään, että mitä jaksaa tehdä. Deus Exässä, ainakin Human Revolutionissa, oli ihan mukavan kokoiset ympäristöt ja useampi reitti edetä. Sellaisia kaipaisi vähän enemmänkin.
Deus Exät taitaa mennä ns. immersive sim -genreen, johon myös Dishonoredit ja Prey menee, enkä ole kuullut että sitä vielä olisi yhdistetty open worldiin. Elävä maailma, vaihtoehdot ja vapaus on se noiden juttu. Itsekin pidän ihan älyttömästi juuri Deus Exien (uudempien siis, vanhoja en ole pelannut) kokoluokasta. Niissä maailma tuntui tarpeeksi isolta jotta sitä teki mieli tutkia ilman että tuli ähkyä.

Prey lienee näistä mainituista se lähin "open world" kun taas Dishonored ja Deus Exät koostuu perinteisemmin kentistä tai erillistä alueista. Preynkin avaruusasema on toki jaettu lataustauoin muutamaan osaan mutta muuten se on vapaasti tutkittavissa kunhan kyvyt, keinot ja reitit löytyy. Ja on muuten ihan hiton loistava peli.
 
Jotenkin väsyttää kuulla että Tomb Raider lähtee myös vielä entistä enemmän open worldiin. Näissä uusimmissakin tuli nautittua eniten kun pääsi niihin ahtaampiin luoliin ja muihin "tombeihin" "raidaamaan".

Unchartedissa toki tykkäsin niistä vapaammista isoista alueista mutta vain sen vuoksi että ne toivat sen ison maailman illuusion, pelin silti olematta oikeasti mikään open world.

Mutta katsellaan nyt sitten mitä sieltä tulee, jos tulee.
Tämä. Kyllästyttää kieltämättä kun jokaisesta pitää tehdä Open World. Toki jos on joku muista peleistä erottuva idea, niin sitten on eri asia. Mutta jos se on sitä samaa mitä muissa peleissä on nähty viimeiset 15v, niin rupeaa kieltämättä väsymys iskemään.

Tuo uusi Tomb Raider trilogia oli yllättän hyvä. Vaikkei mielestäni ihan Untsien tasolle päässyt.
 
Ylös Bottom