Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
nyt tulee jo liikaa näitä ultavaikeita pelejä voisi silti olla vaikeustasot myynit voisi olla paljon isommat
Ihan hyvin ne myy. Itsekään en välitä näistä (Elden Ring tosin mahtava) ja onneksi ei ole pakko pelata. Sinullekin varmana löytyy paljon pelejä mistä nauttia. Antaa niiden nauttia noista "ultravaikeista" peleistä ketkä niistä nauttivat. Ei ole pois sinulta eikä minulta.

Nii ja ihan ymmärrettävää miksi ei ole vaikeustasoa, vaan se on mikä on ja katotaan pääsetkö läpi. Itse olen keskiverto mielestäni niin soulstyyppiset jää vähemmälle, Elden ring meni kyllä läpi mut sit on näitä juuei -pelejä :D

Nii ja ihan ymmärrettävää miksi ei ole vaikeustasoa, vaan se on mikä on ja katotaan pääsetkö läpi. Itse olen keskiverto mielestäni niin soulstyyppiset jää vähemmälle, Elden ring meni kyllä läpi mut sit on näitä juuei -pelejä :D
Näin se on. Itse tykkään souls-peleistä kuin hullu puurosta, mutta on tiettyjä genren pelejä joista en vaan pidä. Yleensä ne on ne joissa vaaditaan kovia refleksejä vaikka torjuntaan ja sitte se on se keskeinen mekaniikka. Näistä vaikka esimerkkeinä Lies of P, Khazan, todnäk tuo keskusteltu Wuchang.

Sitte taas ne pelit joissa on haastetta mutta eri tapoja pärjätä on ne joista diggaan paljon. Esim Fromsoftin pelit (pl. Sekiro), Niohit.

Tästä Wuchangista ei ole pahemmin mitää pöhinää ollut ja tuntuu ehkä aika bossrush peliltä, Kiinasta tuntuu niitä tulevan. Jotenki meh ku kattonu videoita.

Ihan hyvin ne myy. Itsekään en välitä näistä (Elden Ring tosin mahtava) ja onneksi ei ole pakko pelata. Sinullekin varmana löytyy paljon pelejä mistä nauttia. Antaa niiden nauttia noista "ultravaikeista" peleistä ketkä niistä nauttivat. Ei ole pois sinulta eikä minulta.
kyllä on
Miten sulla riittää aika ja rahat kaikkiin näihin peleihin?
en ole ostamassa yhtään mitään ultravaikeaa pelia ja vuodessa 1 tai 2 peliä

Näin se on. Itse tykkään souls-peleistä kuin hullu puurosta, mutta on tiettyjä genren pelejä joista en vaan pidä. Yleensä ne on ne joissa vaaditaan kovia refleksejä vaikka torjuntaan ja sitte se on se keskeinen mekaniikka. Näistä vaikka esimerkkeinä Lies of P, Khazan, todnäk tuo keskusteltu Wuchang.

Sitte taas ne pelit joissa on haastetta mutta eri tapoja pärjätä on ne joista diggaan paljon. Esim Fromsoftin pelit (pl. Sekiro), Niohit.

Tästä Wuchangista ei ole pahemmin mitää pöhinää ollut ja tuntuu ehkä aika bossrush peliltä, Kiinasta tuntuu niitä tulevan. Jotenki meh ku kattonu videoita.
Aika samat kuviot itselläni näiden pelien kanssa kuin sinulla. Nuo reaktiohipat ja yksipuoliseen parryfestiin perustuvat pelit eivät yleensä jaksa innostaa. Näistä poikkeuksena Lies of P sekä Black Myth: Wukongkin jossain määrin, vaikkakin noissa molemmissakin on myös aika erilaisetkin lähestymistavat periaatteessa mahdollisia ja varsinkin grindaus hyvänä apuna.

Lies of P maistui varsin hyvin reilusti yli puoleen väliin, mutta kesken on kyllä jäänyt, kun alkoivat tuossa kevään töiden stressaavina aikoina stressaavat pelitkin tuntua liikaa riippakiviltä. Siiryinkin silloin pelaamaan sinänsä palkitsevia, mutta keskivaikeita pelejä, kuten Tainted Grail: The Fall of Avalon.

Niin hyviä pelejä Lies of P ja Wukong ovat, että enköhän ne vielä tässä kesän aikana pelaa loppuun. Khazankin on jonkin verran kiinnostanut, mutta koska siitä olen kuullut joitain huolestuttavia kommentteja pelattavuuteen ja yksipuolisuuteen liittyen, niin olen odotellut siihen alehintoja. Joka tapauksessa täysin samoilla linjoilla kanssasi, että ihan parhautta ovat ne haastavat pelit, joissa on mahdollista pärjätä monenlaisilla ja monipuolisilla lähestymistavoilla. Siksi juurikin FromSoftin pelit ovat minullekin maistuneet Sekiroa lukuunottamatta. Senkin jaksoin pelata hammasta purren loppubossia ja yhtä valinnaista bossia vaille loppuun. Siihen loppui kuitenkin ehkä lopullisesti kiinnostus kovin yksipuoliseen refleksihippaan, kun Owl Father n. 70 tuskaisan yrityksen jälkeen kaatui.

En edes koskaan jaksanut mennä kokeilemaan niitä kahta jäljelle jäänyttä bossia, kun tuntui niin järkyttävän rasittavalta tuo yksipuolinen reaktiomuistipeli. Mutta kyllä minä silti sen suon, että vaikeita pelejä on olemassa niitä kaipaaville, ja joskus niiden haasteet kiinnostavat itseänikin. Minkään haastavan pelin kanssa en ole täysin lopullisesti tähän mennessä luovuttanut, mutta pelkään kyllä pahoin, että Sekiro saattaa ensimmäinen sellainen peli olla. Noiden viimeisten bossien kokeileminenkin kun tuntuu täysin vastenmieliseltä ajatukselta. No, ehkä sitten kuitenkin joskus… Luovuttaminen kun ei ole oikein ollut itselläni tapana oikein missään asioissa. Joskus haitaksikin asti… :D

Viimeksi muokattu:
kyllä on

en ole ostamassa yhtään mitään ultravaikeaa pelia ja vuodessa 1 tai 2 peliä
Tuossahan ei ole mitään logiikkaa? Vuoden aikana tulee markkinoille vaikka kuinka monta peliä, ja jos ostat vuodessa yhden tai kaksi peliä, niin mitä väliä silloin on jos joku peli sattuu olemaan tyyliltään vaikea Souls-henkinen?

Älä sitte osta sitä vaan osta joku muu?

Tuossahan ei ole mitään logiikkaa? Vuoden aikana tulee markkinoille vaikka kuinka monta peliä, ja jos ostat vuodessa yhden tai kaksi peliä, niin mitä väliä silloin on jos joku peli sattuu olemaan tyyliltään vaikea Souls-henkinen?

Tässä voi olla taustalla sama "ongelma" kuin mulla, että jos on tosi nirso/kapea peli maku niin sit varmasti harmittaa jos joku uusi peli mikä muuten kiinnostaisi onkin liian vaikea. Itsekkin ostan ehkä vaan pari kolme peliä vuodessa kun ei vaan tunnu löytyvän enempää vaikka peli haluja oisin.

Tässä voi olla taustalla sama "ongelma" kuin mulla, että jos on tosi nirso/kapea peli maku niin sit varmasti harmittaa jos joku uusi peli mikä muuten kiinnostaisi onkin liian vaikea. Itsekkin ostan ehkä vaan pari kolme peliä vuodessa kun ei vaan tunnu löytyvän enempää vaikka peli haluja oisin.
Kyllä siltikin pelattavaa pitäisi löytyä pilvin pimein. Jopa osa soulslikeistä sisältää nykyään jonkinlaisen tason valitsemisen mahdollisuuden, vaikkakin varsin harvat vielä. Joka tapauksessa asiasta jatkuvasti täällä avautuva @arit73 pelaa ainakin Bethesdan roolipelejä mielellään, sekä muuten tuntuvat maistuvan monenlaiset seikkailu- ja toimintapainotteiset roolipelit, joita pelimarkkinat ovat todellakin pullollaan, eivätkä läheskään kaikki noista peleistä ole ultravaikeita tai ilman vaikeuden valinnan asetuksia.

Kyllä tuossa sellainen turha kateus paistaa läpi, kun kaikki pelit eivät olekaan itselle. Mutta niin se kuitenkin vaan on - kaikki pelit eivät todellakaan ole kaikille. Kaikille löytyy silti takuuvarmasti tarjontaa. Toki jos väkisin pitäytyy esim. yhden tai vain kahdenkin pelialustan asetelmassa, niin silläkin saattaa merkittävästi kaventaa myös pelivalikoimaansa, Tämäkin pätee tietääkseni kyseisen kirjoittajan, eli @arit73 :n kohdalla.

Aika nirso/kapea pelimaku saa olla, jos ei nykypäivän tarjonnasta löydy mitään pelattavaa, vaikka siellä muutama soulslike olisikin. Oman backlogini perkaamiseen menisi useita kuukausia vaikka keskittäisin kaiken aikani pelaamiseen, ja en edes pelaa esim. Ubisoftin avoimen maailman pelejä, joihin kyllästyin vuosia sitten. Jopa tämän vuoden suurin kiinnostus KDC2 on vielä korkkaamatta. Toki kun omistaa kaikkien kolmen valmistajan konsolit, on tarjonta laajaa ja monipuolista.

Souls pelit ovat itselleni jotenkin vaikea pelata, vaikka todella mielenkiintosia ovatkin. Joten olen tyytynyt siihen, että katselen ku muut pelaa. Näin nauttii pelaaja ja minä katsojana. On paljon pelejä joita en itse halua pelata, mutta kiinostaa todella paljon. Joten tässäkin tapauksessa tyydyn katsomaan ku muut pelaa.

täällä voisi puhua ystävällisesti joku keksi että olen ostamassa en ole sellaista puhunyt

täällä voisi puhua ystävällisesti joku keksi että olen ostamassa en ole sellaista puhunyt
Niin sitähän @Huttu vain tarkoitti, että jos kerran ostat sen 1 tai 2 peliä vuodessa, niin kukaanhan ei tietenkään sanokaan, että sinun pitäisi ostaakaan jotain ultravaikeaa Souls-peliä. Kunhan vain sinulle todettiin, että turhaan valitat siitä, että taas tulee joku uusi soulslike-peli, kun ei sinun sitä tarvitse ostaa, vaan voit ostaa jonkun ihan muun pelin, ja antaa Souls-pelien ystävien nauttia niistä peleistä. Eivät ne mitään enemmistöä ole peleistä todellakaan, eivät lähellekään sitä. Voisitko vaan keskittyä nauttimaan niistä peleistä, joista nimenomaan itse pidät ja antaa muidenkin nauttia taas muista peleistä, vaikket itse voisikaan sellaisia pelejä sietää? Jos et siihen pysty, niin sitten on kyseessä ikävä kyllä ihan perisuomalainen kateus.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom