Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

TV-ongelmat/vikaantuminen ja huoltoprosessit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gimble
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Onko tällaiset ongelmat vaan vanhentuvan älytelevision ominaisuuksia?
Voi olla, että sovellukset ovat aikaa myöten paisuneet isommiksi ja raskaammiksi, eikä vanha rauta enää jaksa pyörittää niitä niin hyvin. Mutta jos paneeli itsessään on kunnossa, kannattaa harkita mediasovellusten ulkoistamista vaikka Apple TV:lle tai jollekin Android/Google TV -laitteelle.

Voi olla, että sovellukset ovat aikaa myöten paisuneet isommiksi ja raskaammiksi, eikä vanha rauta enää jaksa pyörittää niitä niin hyvin. Mutta jos paneeli itsessään on kunnossa, kannattaa harkita mediasovellusten ulkoistamista vaikka Apple TV:lle tai jollekin Android/Google TV -laitteelle.
Hyvä pointti ja kyllähän monet noista streamauspalveluista pyörisi myös Xboxin kautta, mutta jotenkin niitä on ollut helpompi käyttää suoraan telkkarista.

Lisälaitetta ei sinänsä haluaisi ostaa, mutta jos jäätyilyt yleistyvät entisestään, niin joku ratkaisu on keksittävä.

Hyvä pointti ja kyllähän monet noista streamauspalveluista pyörisi myös Xboxin kautta, mutta jotenkin niitä on ollut helpompi käyttää suoraan telkkarista.
Voi niitä konsolinkin kautta toki käyttää, mutta sähköä kuluttavat moninkertaisesti verrattuna tuollaisiin pieniin mediapurkkeihin. Mutta jos sähkölasku ei ahdista, niin konsolit on kelpo vaihtoehto.

Voi niitä konsolinkin kautta toki käyttää, mutta sähköä kuluttavat moninkertaisesti verrattuna tuollaisiin pieniin mediapurkkeihin. Mutta jos sähkölasku ei ahdista, niin konsolit on kelpo vaihtoehto.
Sähkölasku on muutaman kympin kuussa, joten ei ainakaan tällä hetkellä ole ollut ongelma. Enemmän se on se käytettäyys. Ja ehkä vielä enemmän silloin kun vaimo yksin katselee jotain. Siihen tarpeeseen joku Chromecast voisi osuakin.

Sähkölasku on muutaman kympin kuussa, joten ei ainakaan tällä hetkellä ole ollut ongelma. Enemmän se on se käytettäyys. Ja ehkä vielä enemmän silloin kun vaimo yksin katselee jotain. Siihen tarpeeseen joku Chromecast voisi osuakin.
Chromecast with Google TV ei suoranaisesti nopeudellaan loista, joten sitä en ainakaan suosittele. Apple TV 4K sen sijaan on herkkujen herkkua.

Täältä myös vahva suositus Apple TV 4K:lle. Ei ole tullut Chromecast with Google TV palikan hidastelua ikävä :D

Testattiin:
G5
S95F
S85F
C4

Kaikki useamman kerran, eikä kertaakaan yksikään töllöistä saanut pleikkaa näyttämään tuetuksi vain 4k@60hz.

Nyt joko LG maksaa viulut ja tulee ottamaan vanhan seinältä pois ja asentaa uuden seinälle, tai sitten antavat 83G5:n samaan hintaan. Nyt ei pysty LG enää kiumurtelemaan tästä irti. Pakotin hifiliikkeen jannun ottamaan videotkin testeistä.

Tämä koko Saga olisi ehkä ollut omiaan olla täällä, niin löytää sitten mahdollinen seuraavakin saman tyhjän arvan saanut detskut helposti.

Anyways hienoa kun on kaltaisiasi kuluttajia, jotka ei anna periksi paskan laadun edessä. Tämä koko tarina ehkä alleviivaa edellistä Tsuikkelin viestiä tässä ketjussa parin vuoden takaa. Ehkä siinä on jotain perää? Kyllä luulen, että esim. Samsung olisi tässä vaiheessa jo käynyt vaihtaa emon. Tai jopa Sony. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Sen verta kallis kampe tosiaan, että jotain kompensaatiota kyllä huutaisi kaiken tämän vaivan jälkeen. Odotamme enemmän, himpun verran ehkä LG:n pisteet laski, katotaans kuis ne hoitaa.

Herää kysymys, että missäköhän kaikissa malleissa on tämä sama "riskipiiri" joka aiheuttaa kyseistä ongelmaa? Jos olisi telkkarin vaihtoviikot ajankohtaiset, ehkä semisti välttäisin niitä malleja.

Tästä 'suuresta' LG keskustelusta, @karpaasi hirveää ropleemaa saada LG G4 mikä toimittaa speksien mukaista outputtia. (4k/120Hz). Olin kyllä aika paska jäykkänä tän kanssa kun hirvitti Karpaasin kokemukset ni ostin varuiksi uudet 2.1 sertifioidut (hdmi.org) HDMI loirokkeet. Vaikka tokkopa tuolla ole väliksi kuten karpaasikin on jo todennut.
Itselläni ei tuota signaali/handshake ongelmaa ole ollut uuden G4 kanssa vaikka kuinka renkuloinut ja säätänyt ja suoraan sanottuna stressitestannut (Series X + PS5 Pro) vaihtelemalla inputteja -johtoja vaihdellut sekä telkkarista räplännyt menemään miten sattuu. Nada. Kaikki toimii. Bandigiä oli harmaan alueella aluksi mutta hävisi n. 10 tunnin HDR käytön jälkeen. Olin tähän valmistautunut ja onneksi hävisi kuten odotinkin.
MUTTA. Tuli tommonen pystysuora musta raita (kaikessa paitsi punaisen alueella) halkaisten koko töllöttimen.

Laitoin Torstaina illalla LGlle huoltopyyntöä (+ kaikki detskut mitä olen jo kokeillut kuten power cycle, factory reset ymsyms) ni perjantaina aamulla jo sano suoraan että huoltoon menee kun kerran olen jo noi ns. konstit kokeillut.
Tunti tuosta kului niin sain SMS viestin huoltoyhtiöltä että on tilanneet varaosan ja tulee vaihtaan sen heti kun saavat. Veikkaan että menee koko paneeli vaihtoon ja sitten alkaa paneelilotto alusta.

Kysyin tästä etukenossa Powerilta ostaessani tuota että mitä jos tulee ropleemaa. Sanoi että on onsite huolto ku ton kokonen töllö. Kattellaans miten meiän käy.

5c979c93-aae2-4f38-ab7c-e55782cb7366.jpeg

p.s. toisaalta taas, kun on kerran Green ja Blue totaalisesti pois pelistä tuossa rivissä muttei Red, niin voipi olla joku virransyöttöön liittyvä härdelli myös ni tarttis koko paneelia vaihtaa? Saas nähä. Tietämättömille muistutukseksi RGB näyttö = Red,Green,Blue. Varmaan kyllä jo toki moisen kaikki lukijat tuonkin tiesi mutta vähän järkytyin kun jostain luin ettei nykynuoret oikein hahmota kansiorakenteita tietokoneessa (noku siellä on jo valmiiksi downloads, photos, ja documents :oops:) ni tiedä enää mistään mitään. Mitä on soveliasta sanoa ja mitä ei.

Viimeksi muokattu:
Minulla hajosi LG 55" telkkarista noin vuosi sitten kaikki HDMI portit. 4K kuvaa ei tullut mistään 3 portista, kun yhdistin xboxin telkkariin. 1080p:nä kyllä näkyi kuva, mutta ei 4K:na. Takuuta oli jäljellä ja huolto korjasi telkkarin.

Minulla hajosi LG 55" telkkarista noin vuosi sitten kaikki HDMI portit. 4K kuvaa ei tullut mistään 3 portista, kun yhdistin xboxin telkkariin. 1080p:nä kyllä näkyi kuva, mutta ei 4K:na. Takuuta oli jäljellä ja huolto korjasi telkkarin.
mikä malli töllöttimellä ja että tuliko ukot hoitaa homman vai jouduitko räpeltää sitä jonnekin toimipisteeseen?

mikä malli töllöttimellä ja että tuliko ukot hoitaa homman vai jouduitko räpeltää sitä jonnekin toimipisteeseen?
LG 55UQ75006LF on telkkarin malli. Huollosta lähetettin pahvilaatikko ja postinjakaja toi laatikon minulle. Laitoin telkkarin laatikkoon ja vikaselosteen ja takuulapun, postinjakaja haki paketin minulta ja lähettivät sen huoltoon. Telkkari tuli korjattuna takaisin huollosta, postinjakaja toi sen mulle.

LG 55UQ75006LF on telkkarin malli. Huollosta lähetettin pahvilaatikko ja postinjakaja toi laatikon minulle. Laitoin telkkarin laatikkoon ja vikaselosteen ja takuulapun, postinjakaja haki paketin minulta ja lähettivät sen huoltoon. Telkkari tuli korjattuna takaisin huollosta, postinjakaja toi sen mulle.
kauan koko e2e prosessisssa meni?

Tästä 'suuresta' LG keskustelusta, @karpaasi hirveää ropleemaa saada LG G4 mikä toimittaa speksien mukaista outputtia. (4k/120Hz). Olin kyllä aika paska jäykkänä tän kanssa kun hirvitti Karpaasin kokemukset ni ostin varuiksi uudet 2.1 sertifioidut (hdmi.org) HDMI loirokkeet. Vaikka tokkopa tuolla ole väliksi kuten karpaasikin on jo todennut.
Itselläni ei tuota signaali/handshake ongelmaa ole ollut uuden G4 kanssa vaikka kuinka renkuloinut ja säätänyt ja suoraan sanottuna stressitestannut (Series X + PS5 Pro) vaihtelemalla inputteja -johtoja vaihdellut sekä telkkarista räplännyt menemään miten sattuu. Nada. Kaikki toimii. Bandigiä oli harmaan alueella aluksi mutta hävisi n. 10 tunnin HDR käytön jälkeen. Olin tähän valmistautunut ja onneksi hävisi kuten odotinkin.
MUTTA. Tuli tommonen pystysuora musta raita (kaikessa paitsi punaisen alueella) halkaisten koko töllöttimen.

Laitoin Torstaina illalla LGlle huoltopyyntöä (+ kaikki detskut mitä olen jo kokeillut kuten power cycle, factory reset ymsyms) ni perjantaina aamulla jo sano suoraan että huoltoon menee kun kerran olen jo noi ns. konstit kokeillut.
Tunti tuosta kului niin sain SMS viestin huoltoyhtiöltä että on tilanneet varaosan ja tulee vaihtaan sen heti kun saavat. Veikkaan että menee koko paneeli vaihtoon ja sitten alkaa paneelilotto alusta.

Kysyin tästä etukenossa Powerilta ostaessani tuota että mitä jos tulee ropleemaa. Sanoi että on onsite huolto ku ton kokonen töllö. Kattellaans miten meiän käy.

Näytä liitetiedosto 19740

p.s. toisaalta taas, kun on kerran Green ja Blue totaalisesti pois pelistä tuossa rivissä muttei Red, niin voipi olla joku virransyöttöön liittyvä härdelli myös ni tarttis koko paneelia vaihtaa? Saas nähä. Tietämättömille muistutukseksi RGB näyttö = Red,Green,Blue. Varmaan kyllä jo toki moisen kaikki lukijat tuonkin tiesi mutta vähän järkytyin kun jostain luin ettei nykynuoret oikein hahmota kansiorakenteita tietokoneessa (noku siellä on jo valmiiksi downloads, photos, ja documents :oops:) ni tiedä enää mistään mitään. Mitä on soveliasta sanoa ja mitä ei.
Ainiin saatanan saatana että tää paska antanut mulle eARC ääniä ulos!! Eli setup että kaikki HDMI hilavitkuttimet suoraan telkkuun ja iänet sitten tohon vanhaan romuun mutta ei vaan mitään kuulu. HDMI rallia, asetuksia kaikkialle ja kaikille sekä telkusta että vahvistimesta. Ei mitään. Kuolemanhiljaista. Lintujen viserrystä. Sorruin jopa chatgtpn kanssa juttelemaan.

Menin vielä kertaalleen kaivaan tuon vahvistimen kolostaan että josko kolmannella HDMI letkulla lähtisi pelaamaan. Otin vähän puhelimen taskulamppua avuksi tällä kertaa ko alko oleen aika pimeää. Kattelin että mitäns perkeleen johtoja tossa röllöttää irrallaan. Oli ne kaiuttimien johdot mitkä olin ottanut irti kun siirtelin vähän kaikkea tuolla olkkarissa jotta ois telkku asennusukoilla helppoa tehdä työnsä.

Eli ei toi ihan tuulesta ole temmattu että tilanteeseen kuin tilanteeseen aspa aina ekaks kysyy että onko johto kiinni :P :D

Viimeksi muokattu:
Pientä status updatea. Eli Powerilta ostin. Ja kuten Powerin ukko sano että LGn huolto hoitaa ton kokosten telkkujen huollot/vaihdot.
Kun tuli tuo raita tuohon, ni en edes ajatellut Poweria tästä vaivata. Vaikka onkin vissiin jotenkin vastuussa lain mukaan hoitaa homma.

Kelasin että paree ja nopeampaa hoitaa tämä itse LGn kanssa -> rekisteröin laitteen heidän portaalissaan ja homma meni niinko kerroin yllä olevassa viestissäni.
Miksi kirjoitan tätä viestiä? Mitä lisäannettavaa minulla on? Huoltoketju. Sain nimittäin taas SMS viestin (sunnuntaina?!) huollon toimittamisesta. Sovimme ajan huomiselle keskipäivään. Erikoista on että tällä kertaa SMS tuli eri yritykseltä kuin mitä aiemmin.
Eli jos ihan lähtis mummomeiningillä itkemään Powerille niin olisi jotain tällaista taustalla:
Power -> LG -> Elcare Nordic -> kodinkoneasennukset.fi (Helmi Oy).

Elcare Nordicilla toimisto tms tossa parin kilsan päässä. Ainiin joo ja itsessään telkkarin asennuspalvelu, minkä ostin Powerilta, tuli digitalkkarit.fi nimisestä palvelusta.

Sitten ku kaikki menee etelään ja telkku on neljässä osassa olkkarin lattialla niin aletaan osoitella sormella. Tuosta tulisikin hauska ralli. Miten osoittaa että missä kohtaa joku on sössinyt? Minä, Digitalkkarit, LG tehtaalla jo paskana vaikkei heti näkynytkään jne :D
Optimistina kuitenkin edelleen toivon että hommat hoituu - ja vieläpä hirmuisen nopeasti jos ajatellaan että vasta torstaina 19.9. illalla nostin tän ongleman LGlle.

Ainiin, mummo kun olen niin tietysti odotan että kaikki tämä on seurattavissa LG:n sivuilla.
1758471319291.png

Hmm. Case closed (tila = valmis) koska on ulkoistanut huollon xyz yritykselle (yrityksille). Millaistahan se olisi olla oikeasti rajoittunut jollain tavalla ja olla pelkästään Power asiakaspalvelun tiedotuksen varassa?

No, tapahtukoon seuranta täällä pelikonsolifoorumilla manuaalisesti minun nakkisormieni toimesta.

Viimeksi muokattu:
Pientä päivitystä tähän - toivottavasti viimeinen. Huoltomiehet tuli ja korvasi paneelin uudella. Täytyy sanoa että on jopa parempi kuin alkuperäinen, ei mitään väripoikkeamaa kuten vaikka banding vaikka kuinka ajelee testivideoita läpi! Jotenkin mielestäni on hiukan kirkkaampikin kuin alkuperäinen? Tuskin sentään - taidanpa vaan kuvitella.
Ja noi 4k/120Hz toimii kuten ennenkin, tuo ropleema jos on tullakseen ei taida tosin paneelista johtua vaan HDMI kortista tai itse porteista kuten spekuloitu toisaalla.

Täytyy nostaa hattua huoltopalvelulle mitä sain - business days perjantai kokonaan + puolikas maanantaista. Eli jotain 10-12 tunnin paikkeilla. (torstaina raavin myöhään illalla virheraportin LGlle ja maanantaina oli paneeli vaihdettu).

telkkarin suolisto.jpeg

Ylös Bottom