Vastaus: UFC Undisputed 2010 [X360 Hype]
Ensi reaktiot:
+ Paljon parempi ja monipuolisempi kuin edeltäjä. Liikkeitä paljon ja toiminta sulavempaa ja nopeampaa.
+ Väistöt ja counterit on parhuutta.
+ Clinch vääntö toimii nyt huomattavasti paremmin kuin ennen, joskin on alkuun paikoin sekava. Vaikeimmalla tasolla tietokone vie clinchissä 100-0 ja mikään siirtymä ei rekisteröidy (voi olla että ajoitus on itselläni huono).
+ Häkkiä vasten clinchaaminen ja takedownit loistoa.
+ Maassa KO:ta tulee ihan mistä kohdasta vain, ja tietokonekin jää takomaan guardiin tai halfguardiin. Uusi posture idea on loistava mutta..
- ..hieman vaikea, välillä ottaa, välillä taas rullaa pois mountista. Vaikea tottua siihen, että riippuen kuvakulmasta 1/4 ympyrä pitää pyörittää eri suuntaan, ehkä tähän ajan myöten tottuu ja se iskostuu selkärankaan.
- Subit on edelleen hieman rasittavia. Tuntuu että pyöritysnopeudella ja sen tasaisuudella ei ole läheskään yhtä paljon väliä, kuin sillä kuinka paljon staminaa tai submission arvoja on. Joku teknisempi mekaniikka olisi ollut parempi, esim vanhojen nba pelien vapari systeemi (keskelle pysäytettävät ympyrät) tai nappi kombo painelu juttu. Tietokone on todella vaikea (= paikoin lähes mahdoton) subittaa vaikeimmalla, tällä hetkellä ainoa keino tuntuu olevan hakata sen staminat aivan loppuun ja saada harmaa rocked tila päälle, jolloin on huomattavasti helpompi vain takoa KO. Toivottavasti submissioneista tulee lisäselvitystä myöhemmin (jos systeemiin on tehty muutoksia).
- Tuomari työskentely. Clinchissä ei hirveästi ehdi shakkia pelata kun tuomari jo erottaa, samoin maissa jos ei viiteen sekunttiin tapahdu mitään tulee nosto pystyyn.
- Tietokonetta vastaan pelaaminen on vieläkin yhtä naurettavaa pelleilyä (helpoimmilla vaikeus tasoilla se ei tee mitään, ja vaikeimmalla vetää aina naurettavia flash KO ja subeja ja reversaa joka siirtymät).
- Flash KO:t ja subit (hakkasin jätkää kolme erää ottamatta juuri yhtään damagea. Tietokoneen staminat olivat ihan lopussa kunnes kolmannen erän lopussa se saa yhden lyönnin perille ja tyrmää sillä). Flash subit ärsyttää siinä mielessä, että niille ei voi tehdä juuri mitään. Submissionin aloittamista ei voi counteroida mitenkään (kuten esim siirtymiä voi), se on vain tyhjästä tuleva häviö mihin oma pelaamisesi ei vaikuta mitenkään.
- Tietokoneen alasviennit on todella vaikea counteroida, ne on huomattavasti nopeampia ja välillä tuntuu että on ihan sama mitä tekee mattoon mennään silti. Tästä johtuen esim Evansia vastaan pelatessa 80% matsista on maihin - ylös - maihin -ylös luuppia.
EDIT:
+ Nyt selällään makaavan epäonnistunut subi yritys ei johda pystyyn nostoon. Tällä vältetään 09:stä tuttu submission spämmäys, jolla huonoilla submission defence arvoilla olevia jätkiä vastaan sai pystyyn noston helposti.
- Shogunilla guardissa omaplata submission (rb + oikea tatti nappi) on halpamainen keino päästä ylös maista. Subi päälle ja subi pois => ylös. Toivottavasti tähän tulee korjaus.
- Selostus/kommentaattorit on huomattavasti huonompi kuin edeltäjässä. Kehenkään taistelijaan ei viitata nimellä, vaan kokoajan puhutaan he this and he that. Varsinkin Roganin "the guy on the bottom is trying to escape" ottaa pannuun, jotain mitä Rogan ei koskaan sanoisi.
- Shogunilla joka matsin voittaa expertillä (ja millä tahansa muullakin vaikeustasolla) menemällä suoraan iholle ja rämpyttämällä kyynärpäitä (Y, X) naamaan. Stamina ei tipu (ainakaan pelin alussa) juuri ollenkaan, ja vaikka staminaa ei olisikaan lyönnit tekevät silti yhtä paljon damagea. Toimii myös muilla suhteellisen tehokkaasti, mutta esim Shogunia ja Evansia vastaan hieman hitaampaa (koska he vievät maihin). Pelissä piti olla ominaisuus jolla tietokone opettelee pelaajan paljon käyttämät (= spämmäämät) liikkeet, mutta se ei ainakaan tässä auta mitään. Itselle ainakin aika gamebreaker varsinkin uramoodia silmällä pitäen. Toki peli on parasta kaveria vastaan (tai livessä, jos vaan yhteydet ovat hyvät), mutta silti aika iso miinus