Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

UFC Undisputed 2010 [X360]

Vastaus: UFC Undisputed 2010 [X360 Hype]

Niin no ei tietenkään ole vielä UFC:n HW divisioonan huippua, mutta ei mikään ylijäämä ottelija myöskään, kun ottaa huomioon ketä muita pelissä on jo mukana.

Ei toki, Kimbo ;)

Lähinnä tarkoitin sitä että ei kuitenkaan puhuta mistään top contendereista näiden ottelijoiden kohdalla. Nelson ainoa joka vähän tuo jotain lisää, varsinkin ulkoisen habituksensa puolesta;) Itseäni joku Sotiropouloksen puuttuminen kokonaan harmittaa esim. paljon enemmän.
 
Vastaus: UFC Undisputed 2010 [X360 Hype]

Itseäni joku Sotiropouloksen puuttuminen kokonaan harmittaa esim. paljon enemmän.

Sama ehdottomasti! Olisi mukava tietää mikähän tuossakin on syynä, mies on kuitenkin ollut todella kovan hypetyksen alla Stevenson ottelun jälkeen. Voihan se olla että pelin roosteri on lyöty lukkoon jo viime vuoden puolella, periaatteella että kaikki 09:n ottelijat + sen hetken top10 joka painoluokasta.

Lightweight divisioona on muutenkin hieman hämärä kun Stephens, Stout ja Guillard puuttuvat myös, mutta sitten esim heikommat Joe Lauzon ja Denis Siver on kuitenkin mukana
 
Vastaus: UFC Undisputed 2010 [X360 Hype]

Peliä on näköjään arvosteltukin jonkun verran ja metacriticissa keskiarvo aika huikeat 94. Toivottavasti ovat parantaneet demosta, sillä ainakaan sen perusteella pelillä ei ole mitään asiaa edes kasilla alkaviin arvosanoihin.
 
Vastaus: UFC Undisputed 2010 [X360 Hype]

Odottaako tätä joku muukin? Toivottavasti tässä on nopeammat valikot kun 09 ja vähemmän tallennus/lataus taukoja, jo noilla uudistuksilla kelpais minulle. Career tässä myös paljon pidempi.

Itse ennakkotilasin pelin discshopista ja tänään on ilmeisesti lähetetty jo mulle päin.
 
Vastaus: UFC Undisputed 2010 [X360 Hype]

Todellakin odottaa. Kyllä näyttää siltä että valikot ovat nopeutuneet paljon edellisvuodesta.

Ite tilasin VPD:stä Ahvenanmaalta hintaan 45.40 ja eilen oli lähtenyt matkaan.
 
Vastaus: UFC Undisputed 2010 [X360 Hype]

Itsekin snadisti odotan, vaikka tässä ei nyt niin hirveästi eteenpäin ollakaan menty. Mutta pelkät nopeammat valikotkin melkein saisivat ostamaan tämän. GameStopista on varattu. Tosin PS3:lle, kun pakkohan se Royce Gracie oli saada, tyyppi on kuitenkin syy miksi kiinnostuin vuosituhannen alussa MMA:sta. DualShock ei vaan taivu niin hyvin meikäläisen käteen kun lootan kapula, mutta eiköhän senkin ajan kanssa opi.
 
Vastaus: UFC Undisputed 2010 [X360 Hype]

Toimiikos muilla noi submissionit? Vaikka, kuinka veivaan tota oikeaa tattia niin ei vaan onnistu..

Livessäkin piti käydä ottamassa turpiin, mutta servereihin ei viellä saa yhteyttä..
 
Vastaus: UFC Undisputed 2010 [X360 Hype]

Joo eipä ne submissionit tietokonetta vastaan pahemmin toimi. Jos saa harmaan 'rocked' tilan päälle niin silloin yleensä saa subitettua, mutta helpompaa on vain takoa KO. Ilmeisesti myös slam countereista yms ääritilanteista jengi on noita saanut myös. 09:ssä oli hieman sama ongelma alkuun (joskin ei ihan näin paha) joka kuitenkin patchattiin lopulta.
 
Vastaus: UFC Undisputed 2010 [X360 Hype]

Olen nyt kerenny pelailemaan pari tuntia ja kyllä tämä tuntus tosi hyvältä parannukselta edellis vuoteen. Taistelu paljon monipuolisempaa ja ei ikinä tiedä miten matsi loppuu.
Lisäksi paljon pieniä parannuksia itse peliin ja onneksi valikot on nopeutunut varmaan 80% prosenttia eikä kokoajan kysy, että tallenetaanko.


Pieni kysymys noista training campeistä missä harjoitellaan joku tietty liike. Tiettyä tekemällä saa special pojoja, mutta vois näköjään saada myös "normal" pojoja. Mitenkähän se on mahdollista?
 
Vastaus: UFC Undisputed 2010 [X360 Hype]

Olen nyt kerenny pelailemaan pari tuntia ja kyllä tämä tuntus tosi hyvältä parannukselta edellis vuoteen. Taistelu paljon monipuolisempaa ja ei ikinä tiedä miten matsi loppuu.
Lisäksi paljon pieniä parannuksia itse peliin ja onneksi valikot on nopeutunut varmaan 80% prosenttia eikä kokoajan kysy, että tallenetaanko.


Pieni kysymys noista training campeistä missä harjoitellaan joku tietty liike. Tiettyä tekemällä saa special pojoja, mutta vois näköjään saada myös "normal" pojoja. Mitenkähän se on mahdollista?


Eli kun valitset tietyn liikkeen minkä tahdot opetella, vaikkapa jonkun Axe Kickin(oma lempparini;)), niin peli näyttää mistä saat normipointseja. Eli siis esim. kahden iskun/potkun combosta saa normaalin ja sitten kun saat comboon mukaan tuon axe kickin, niin saat sen special pojon verran. Eli siis esim. leg kick+axe kick=1 special ja leg kick+koukku=1 normal pointsi.

Jooh peli on muuten luokkaa 9½, mutta tuo subien muniminen(TAAS) vituttaa aika rankasti. Konetta on oikeastaan mahdotonta vaikeimmilla tasoilla subittaa. Siis tämä tarkoittaa sitä, että vaikka potkisit 4,5 erää vastustajan jalat paskaksi ja mahan sekaisin, niin et tyyliin subattack 85 äijällä subita subdefense 70äijää. Siis joku Mir ei Subita Brockia kuin ehkä juuri ja juuri helpoimmalla, vaikka vastustaja olisi aivan rikki 3 erän(tai viidenkin) jälkeen ja itse olisi lähes täydessä iskussa. Itse ainakin mattopaininkin ystävänä tahtoisin että pelissä olisi selvästi enemmän variaatioita. Nyt ei kannata omalla uralla tehdä kuin pystyottelija, joka pystyy matossa sitomaan kaveria sen verran että tuomari tulee teidät nostamaan ylös tai maksimissaan sitten matossa osaat gnp:tä ja puolustaa vastustajan subeja jotenkin.

Piti oikein pistää se stamina mittari käyttöön ja huomasin tosiaan että vaikka vastustajalla olisi alle se yksi palkki jäljellä ja itsellä puoli palkkia vaille täydet, niin siltikään ei juuri subitella... vaikka itsellä siis selvä etulyöntiasema tasojenkin puolesta matossa. Ei mitään järkeä.

edit:piti sanomani vielä, että alunperinkin mielestäni aivan turhan staminapainotteista tuo subitus, eikä tarpeeksi painoteta ottelijoiden a)taitoa b)asemaa, subeissa.
 
Vastaus: UFC Undisputed 2010 [X360 Hype]

Olen samaa mieltä, subi homma on kyllä ryssitty taas. Pitää vähintään saada Rocked tilaan ja silti oltava hyvä submission offense, että saa subitettua :p

Careerista vielä, miten ihmeessä noita skillejä(esim. Standing strikes offence ja muut) saa nostettua kunnolla? Tekee sparrin ja lisää pojoja vaikka pystyotteluun. Heti sen jälkeen mattotaidot alkavat tippumaan, koska niitä ei harjoittele. Vai pitääkö ne yksitelleen hinata sinne 30/50/70 etteivät tipu enää ja sitten nostella muita?

Enkä älyä tuon Focused trainin tarkoitusta, jos treenaa vaikka sillä pystyottelua. Pojoja tuntuu aina saavan paljon vähemmän kun pelkällä free sparrilla, en älyä.

Joko olen tyhmä tai sitten tässä saisi olla enemmän opastettu career, nyt oppii vaan virheiden kautta.
 
Vastaus: UFC Undisputed 2010 [X360 Hype]

Niihän siinä sitten kävi, että demossa oli jo koko peli aikalailla nähty eikä täten peli nappaa enää yhtää. Careeria koitin ja jopas ovat sekavan sopan keittäneet. Statseja ja erilaisia tilastoja on tsiljoonia ja pelaaminen tuntuu enemmänkin työltä kuin mukavalta ajanvietteeltä. Careerissa saisi olla paljon enemmän apuja ja muutenkin koko systeemi saisi olla simppelimpi. Nyt se tuntuu vain ärsyttävältä.

Oletteko muuten kiinnittänyt huomiota salilla treenaaviin hahmoihin? En ole nähnyt varmaan kymmeneen vuoteen noin rumaa grafiikkaa. Pleikkari ykköselläkin saatiin komeampaa jälkeä. Aivan järkyttävän näköistä.

Itse pelattavuuskaan ei ole muuttunut sitten tippaakaan. Pläh, ei nappaa. Toivottavasti EA MMA onnistuu paremmin.
 
Vastaus: UFC Undisputed 2010 [X360]

Pistin suomi fightclubin pystyyn nimellä "Undisputed - Finland", kootaan sinne suomiporukkaa, nii lötyy harjoitelu/peliseuraa hyvin. Ties vaikka päästäis listoille ;) Pystyy muutenkin hyvin vertailemaan toisiamme tuolla fightclub ladderissä :)

Mulle vaan friendrequestia niin lähetän kutsun.
 
Vastaus: UFC Undisputed 2010 [X360]

Yksi iso syy tuohon tämän hetkiseen subi ongelmaan on tuo koko tatin pyöritys tekniikka. Se että esim Maia:lla 80% subi yrityksistä onnistuisi, ei myöskään olisi hyvä koska submissionin voi iskeä päälle melkeen mistä paikasta vain. Koko subi systeemi pitäisi mielestäni olla huomattavasti teknisempi esim:

a) Submission nappi (esim LB) + oikean tatin minor ja major transitioneilla, esim triangleen tai armbaariin 2-3 siirtymää (käsien hallinta, jalkojen lukinta ja subitus). Jolloin subitettavalla olisi mahdollista counteroida joku näistä ja päästä kokonaan pois, tai vaihtoehtoisesti siirtyä kaikista vaihesta pois yksitellen.

b) Joku taimaukseen perustuva systeemi, esim vanhoista NBA peleistä tuttu vapaaheitto systeemi. Molemmat pelaajat pysäyttävät esim 'palloja' (ristikossa, ympyrässä tjsp) ja kumpi saa keskemmälle voittaa subi tilanteen, submission skillsit vaikuttavat 'pallojen' liike nopeuteen.

c) Mass Effect tyylinen nopeutuva näppäin kombo painelu, ensimmäinen joka mokaa häviää

EA MMA pelissä on ainakin osassa submissioneita joku teknisempi tatin veivaus juttu, joskin sekin vaikutti hieman sekavalta.
 
Vastaus: UFC Undisputed 2010 [X360]

a) Submission nappi (esim LB) + oikean tatin minor ja major transitioneilla, esim triangleen tai armbaariin 2-3 siirtymää (käsien hallinta, jalkojen lukinta ja subitus). Jolloin subitettavalla olisi mahdollista counteroida joku näistä ja päästä kokonaan pois, tai vaihtoehtoisesti siirtyä kaikista vaihesta pois yksitellen.

b) Joku taimaukseen perustuva systeemi, esim vanhoista NBA peleistä tuttu vapaaheitto systeemi. Molemmat pelaajat pysäyttävät esim 'palloja' (ristikossa, ympyrässä tjsp) ja kumpi saa keskemmälle voittaa subi tilanteen, submission skillsit vaikuttavat 'pallojen' liike nopeuteen.

c) Mass Effect tyylinen nopeutuva näppäin kombo painelu, ensimmäinen joka mokaa häviää

Hyviä ideoita, täytyy myöntää. Itsekin olen miettinyt jotain näppäinten combottelua, joka olisi rutkasti parempi kuin nykyinen ohjaimen (ja käden) tuhoava pyöritysfesti.
 
Vastaus: UFC Undisputed 2010 [X360]

Yksi iso syy tuohon tämän hetkiseen subi ongelmaan on tuo koko tatin pyöritys tekniikka. Se että esim Maia:lla 80% subi yrityksistä onnistuisi, ei myöskään olisi hyvä koska submissionin voi iskeä päälle melkeen mistä paikasta vain. Koko subi systeemi pitäisi mielestäni olla huomattavasti teknisempi esim:

a) Submission nappi (esim LB) + oikean tatin minor ja major transitioneilla, esim triangleen tai armbaariin 2-3 siirtymää (käsien hallinta, jalkojen lukinta ja subitus). Jolloin subitettavalla olisi mahdollista counteroida joku näistä ja päästä kokonaan pois, tai vaihtoehtoisesti siirtyä kaikista vaihesta pois yksitellen.

b) Joku taimaukseen perustuva systeemi, esim vanhoista NBA peleistä tuttu vapaaheitto systeemi. Molemmat pelaajat pysäyttävät esim 'palloja' (ristikossa, ympyrässä tjsp) ja kumpi saa keskemmälle voittaa subi tilanteen, submission skillsit vaikuttavat 'pallojen' liike nopeuteen.

c) Mass Effect tyylinen nopeutuva näppäin kombo painelu, ensimmäinen joka mokaa häviää

EA MMA pelissä on ainakin osassa submissioneita joku teknisempi tatin veivaus juttu, joskin sekin vaikutti hieman sekavalta.

Jooh, aikalailla samoilla linjoilla. Mielestäni tuo a-kohta varsinkin olisi sellainen kiinnostava. Tavallaan jo subitilanteeseen pääeminen olisi taidosta kiinni(siis sekä ottelijan että pelaajan) ja täten korostuisi se subitustaito enemmän.

Itse en sinänsä kaipaa näitä rämpytys/nopeusjuttuja, mutta tosiaan nykyinen systeemi ei ainakaan toimi ollenkaan.
 
Vastaus: UFC Undisputed 2010 [X360]

Kannattaako ostaa kyseinen peli vai onko siinä niin pahoja ongelmia, että kannattaa jättää väliin? Mietin tässä vaan, että laitanko tilaukseen vai en. UFC 09:stä tykkäsin kovasti ja tuon demosta tykkäsin, mutta onko se career ihan kuraa vai?
 
Vastaus: UFC Undisputed 2010 [X360]

Kannattaako ostaa kyseinen peli vai onko siinä niin pahoja ongelmia, että kannattaa jättää väliin? Mietin tässä vaan, että laitanko tilaukseen vai en. UFC 09:stä tykkäsin kovasti ja tuon demosta tykkäsin, mutta onko se career ihan kuraa vai?

Mielestäni Career on selvästi parempi, varsinkin kun omaa ottelijaansa voi nyt muokata todella hyvin. Välihaastattelut alkavat kyllä toistaa itseään ja muitakin ärsyttävyyksiä(esim. se että ottelijoiden taidot lähtevät tosi nopeasti tippumaan alas, mikä on ehkä jossain määrin realistista, mutta pelissä tekee hommasta aikamoista näpertelyä ja estää kunnolla panostamasta tiettyihin vahvuuksiin). Kyllä peliä suosittelen ja on se selvästi 09:ä parempi, vaikka subsysteemi onkin niin sanotusti "sieltä ja syvältä".
 
Vastaus: UFC Undisputed 2010 [X360]

Onko muuten lagi vähentynyt 09:stä kun pelaa netissä muita vastaan?
 
Vastaus: UFC Undisputed 2010 [X360]

Joo, alko itteeki jo vituttamaan ku hakkasin ortizta puol erää ja se tippu maihin ni menin takomaa lisää päähän sen guardiin ni se repäsää submissionin jossai kahdes sekunnis ja tietty mun äijä luovuttaa vaik pyöritän tattii ihan vitusti, mun äijä ei ollu yhtää hyytyny ja tito ihan loppu.

Koitan nyt tehdä niin vittumaisen tempun et alotan koko pelin alusta ja laitan vaikeusasteeksi HELPOIMMAN! jos vaik sit sais nautittuu pelistä ja suurimmat epäoikeudenmukaisuuden karsittuu pois. Tuun huomenna kertomaan miten kävi!

edit: korvennusta lisää se että submission defense on mun äijän kolmanneks kovin arvo pysty ja takedown offensejen jälkeen.
 
Ylös Bottom