Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

UFC - Undisputed KonsoliFIN - turnauskeskustelu

Vastaus: UFC - Undisputed KonsoliFIN - turnaus

Pelkästään UFC heput valittavissa, enkä myöskään lähtisi rajaamaan painoluokkaa mihinkään tiettyyn.

Ja turnauksen alkaessa osallistujat jaetaan ottelupareihin, eli turnaus pelataan turnaus tyyliin.
Alkuerissä voitto ratkaistaan paras 3:sta systeemillä ja finaalissa vaikkapa paras 5:stä.
 
Vastaus: UFC - Undisputed KonsoliFIN - turnaus

Pelkästään UFC heput valittavissa, enkä myöskään lähtisi rajaamaan painoluokkaa mihinkään tiettyyn.

Ja turnauksen alkaessa osallistujat jaetaan ottelupareihin, eli turnaus pelataan turnaus tyyliin.
Alkuerissä voitto ratkaistaan paras 3:sta systeemillä ja finaalissa vaikkapa paras 5:stä.

Kannatan! Milloin alkaa ilmoittautuminen?
 
Vastaus: UFC - Undisputed KonsoliFIN - turnaus

Pelkästään UFC heput valittavissa, enkä myöskään lähtisi rajaamaan painoluokkaa mihinkään tiettyyn.

Ja turnauksen alkaessa osallistujat jaetaan ottelupareihin, eli turnaus pelataan turnaus tyyliin.
Alkuerissä voitto ratkaistaan paras 3:sta systeemillä ja finaalissa vaikkapa paras 5:stä.
Mites painoluokat sitten valitaan, yrittääkö ottelupari päästä yhteisymmärrykseen luokasta vai vaihtuuko luokat kierroksittain.
Itse en välttämättä vaihtelisi painoluokkaa kesken ottelusarjan, vaan ottelusarja pelattaisiin aina läpi samoilla ukoilla...
 
Vastaus: UFC - Undisputed KonsoliFIN - turnaus

Tuurilla on liian suuri osuus jos käydään vain yksi ottelu pudotus vaiheessa ja lisäksi saisi pelata hieman enemmän vaikka häviäisi.

Tämä pätee aina: Taito > Tuuri. Ei tässä pelissä oikeasti tuurilla pärjätä.
 
Vastaus: UFC - Undisputed KonsoliFIN - turnaus

Mites painoluokat sitten valitaan, yrittääkö ottelupari päästä yhteisymmärrykseen luokasta vai vaihtuuko luokat kierroksittain.
Itse en välttämättä vaihtelisi painoluokkaa kesken ottelusarjan, vaan ottelusarja pelattaisiin aina läpi samoilla ukoilla...

Ehdotan että pienemmän levelin omaava pelaaja voi valita painoluokan.
 
Vastaus: UFC - Undisputed KonsoliFIN - turnaus

Jos te aloititte turnauksen ilman mua, kerkeenkö silti tulla myöhässä, kunhan saan käteen UFC 2009 undisputed. Eikö haittaa teitä? Tää on muuten minun ensimmäin kerrani turnaukseni osaillustuja. (En ole kovin pelannut muiden suomalaisten kanssa turnauksessa, olisi kiva kokeilla tätä.)
 
Vastaus: UFC - Undisputed KonsoliFIN - turnaus

Jos te aloititte turnauksen ilman mua, kerkeenkö silti tulla myöhässä, kunhan saan käteen UFC 2009 undisputed. Eikö haittaa teitä? Tää on muuten minun ensimmäin kerrani turnaukseni osaillustuja. (En ole kovin pelannut muiden suomalaisten kanssa turnauksessa, olisi kiva kokeilla tätä.)

Tuntuu siltä että ollaan vielä kaukana matsien alkamisesta. Kunhan kartoitetaan tässä vähän yksityiskohtia ja pelaajia.
 
Vastaus: UFC - Undisputed KonsoliFIN - turnaus

Mutta milloin tää turnaus? Saan vasta 1 viikon päästä pelin, mutta haluan harjotella vähän eniten pelaamisesta. (Olen huono mattossa, mutta voin yrittää :D) Uskon saavan 1 viikossa, kunhan rahat olisivat riittävästi. Ja tarkoitatteko, että tälläinen turnauksessa valitsetaan pariottelun esimerkki
1 vs. 1
1 vs. 1
1 vs. 1
1 vs. 1
Sitten kun voitti otteluun, pääsi jatkoon sitten finaaliin. Tarkoitatteko vai?
..Tai katsoin äsken tuolla PS3 UFC turnaus, että ranking tyyli, esimerkki kerjää voittoa ja häviöä. 1-2-0 jne.

PS.
Kysyin, tai varmistan tuon vuoksi. Koska minä en ymmärränyt hieman teitä, että mitä aiomme tehdä. Asia meni aivan sekaisin. :D
 
Vastaus: UFC - Undisputed KonsoliFIN - turnaus

Ei tässä taida vielä kukaan tietää että miten menetellään. Katellaan nyt, heitelkää ideoita.
 
Vastaus: UFC - Undisputed KonsoliFIN - turnaus

Ehdotan myls että pelaisitte vain UFC ukoilla. Figth nightissakin oli joskus joku turnee (?) ja siellä oli omia ukkoja jotka oli ihan yybereitä :D. No pää-asian jos turnaus järjestetään niin onko joku ketä voisi kuvata kyseistä ja linkittää videoita. Olisi kiva nähdä teidän taistojanne.
 
Vastaus: UFC - Undisputed KonsoliFIN - turnaus

Onko siinä pelessä specator mode? Olisi kiva, haluaisin käydä kattelemaan otteluja :eek:
 
Vastaus: UFC - Undisputed KonsoliFIN - turnaus

Ehdotan myls että pelaisitte vain UFC ukoilla. Figth nightissakin oli joskus joku turnee (?) ja siellä oli omia ukkoja jotka oli ihan yybereitä :D.

Sehän se on aina vika pelissä jossa on hahmonkehitys. Kustom ukot päätyy olemaan aina 'yybereitä'.

En näe mitään muuta järkevää vaihtoehtoa kuin kieltää niiden käyttö turnauksessa. Muuten matsit tulevat olemaan aivan epätasapainoisia. Voisihan kustomhahmoista pitää vaikka jonkun erillisen liigan tms vain jotta ihmiset honaisi että lopulta siinä ei ole järkeä. Tai no, lähinnä se että kukaan ei luulisi että justiinsa uramoodia aloittelevilla hahmoilla pystyisi tekemään mitään.

Mitä tulee painoluokkiin, itse mieluusti ottelisin vain yhdessä painoluokassa kun noita hahmoja on vähän liikaa muistettavaksi muuten.. Mutta se ei ole niin tärkeää.
Turnausformaatti - minulle se on melko sama.

Hyviä ja huonoja puolia:

Single elimination (eli 'cup'-tyylinen, vrt. Tenniksen grand-slamit)
+ yksinkertainen, helppo järjestää, nopea,
- edellyttää tiettyä osallistujamäärää (2,4,8,16...). Kerrasta poikki. Ei pääse pelaamaan paljoa.

Round robin (kaikki pelaa kaikkia vastaan, voitot lasketaan pisteiksi)
+ Pääsee pelaamaan paljon. Osanottajien määrä voi olla mitä tahansa. Tasapuolinen.
- Vähänkään suuremmalla porukalla pelien määrä räjähtää käsiin ja turnaus kestää ikuisuuden.

Double elimination
+ Hybridi, sinkkua anteeksiantavampi, saa hävitä kerran ja silti voi voittaa.
- Turnauskaavion haldaaminen 'oikein' vaatii korkeampaa matematiikkaa erityisesti kun pelaajia on paljon. (Ettei samat pelaajat joudu kahdesti toisiaan vastaan ennen finaalia)

Kun taistelupeliturnauksia on tässä muutama tullut kierrettyä, suurella osanottajajoukolla tehdään yleensä niin että järkätään useita sopivan kokoisia 'karsintaryhmiä', joiden sisällä pelataan round robin tyyliin. Kunkin ryhmän vaikka kaksi parasta tjsp pääsee Top8iin. Top8 tai joku sopiva top-jotain on sitten single eliminationia. Tämä koostaa eri formaattien parhaat puolet. Osanottajien määrää ei ole rajattu johtuen round robin ryhmistä, kuka tahansa pääsee pelaamaan ainakin useita pelejä, pelien määrä säilyy järkevänä jos vain ryhmät ovat oikean kokoisia, ja finaali tulee olemaan jännittävä. Round robin ryhmien hyvä koko on yleensä 5-8. Huom. Ryhmiä on hyvä olla parillinen määrä jotta jatkoon päässeet sopivat hyvin single elimination kaavioon. Ryhmissä EI kuitenkaan ole pakko olla samaa määrää pelaajia.

ps. Olen nyt sitten saanut hankituksi pelin.
 
Vastaus: UFC - Undisputed KonsoliFIN - turnaus

Hienoa ManjiMaru, tälläistä valaistusta odottelinkin :p

Kuulostaa erittäin hyvältä nämä lohkot, joiden sisällä kaikki kaikkia vastaan ja sitten pudotuspelit loppuun. Ja mitä tulee noihin painoluokkiin, niin olisihan se hyvä olla yksi ja ainoa, mutta siitä on varmaan melko vaikea päästä yhteisymmärrykseen. Itse ehdottaisin WW, jossa löytyy monipuolisuutta, ja tässä painoluokassa matsit olisivat nopeampitempoisia ottelijoiden paremman nopeuden ansiosta.
 
Vastaus: UFC - Undisputed KonsoliFIN - turnaus

Ja semmoinen sääntöehdoitus vielä, että JOKA erän alussa olisi pakollista käydä läppäämässä hanskoja kehän keskellä. Näin saataisiin eliminoitua erän alussa päälle ryntäykset ja erät alkaisivat tasaväkisestä tilanteesta...

Joku vois kertoa näin offtopiccina että miten hiidessä se läpsäys tehdään?

Meikä osaa lähinnä step+kickin tai spinning backfistin :p
 
Vastaus: UFC - Undisputed KonsoliFIN - turnaus

Joku vois kertoa näin offtopiccina että miten hiidessä se läpsäys tehdään?

Meikä osaa lähinnä step+kickin tai spinning backfistin :p

Siis ihan D-Padista (nuolinäppäimistä) sinne vastustajaa kohti painat. Sitten muihin suuntiin kun painat niin tulee näitä "tauntteja"
 
Vastaus: UFC - Undisputed KonsoliFIN - turnaus

Kun taistelupeliturnauksia on tässä muutama tullut kierrettyä, suurella osanottajajoukolla tehdään yleensä niin että järkätään useita sopivan kokoisia 'karsintaryhmiä', joiden sisällä pelataan round robin tyyliin. Kunkin ryhmän vaikka kaksi parasta tjsp pääsee Top8iin. Top8 tai joku sopiva top-jotain on sitten single eliminationia. Tämä koostaa eri formaattien parhaat puolet. Osanottajien määrää ei ole rajattu johtuen round robin ryhmistä, kuka tahansa pääsee pelaamaan ainakin useita pelejä, pelien määrä säilyy järkevänä jos vain ryhmät ovat oikean kokoisia, ja finaali tulee olemaan jännittävä. Round robin ryhmien hyvä koko on yleensä 5-8. Huom. Ryhmiä on hyvä olla parillinen määrä jotta jatkoon päässeet sopivat hyvin single elimination kaavioon. Ryhmissä EI kuitenkaan ole pakko olla samaa määrää pelaajia.
Tässä on kyllä aivan loistava ehdotus, jota kannattaisi vakavasti harkita!!!
 
Vastaus: UFC - Undisputed KonsoliFIN - turnaus

mukana ollaan, jos tämä joskus saadaan käyntiin! vielä en ole ehtinyt peliä livessä kokeilla, mutta tässä sitten viimeistään!
 
Ylös Bottom