Miten sulla on toi "hdr-sävynsäätö" (englanniksi kai tone mapping)? Oletuksenahan C1:ssä on tuo päällä eli dynamic tone mapping käytössä. Testailin niin että vaihdoin sen HGIG:iksi kuten monessa paikkaa suositellaan, niin tuo kirkkauden pumppaaminen väheni merkittävästi.
Tosin kuvasta tuli tummempi eli varmaankaan ABL ei riivaa senkään takia niin pahasti. Vaihdoin kuitenkin takaisin oletus asetukselle kun jo PS5:n valikkokin oli niin tumma ettei silmä tottunut.
Mulla on series X ja Dolby Vision päällä. Sieltä pelitila tietenkin. Sitten:
Silmiä säästävä tila: off
Hdmi ultra HD deep colour: on
Tummien kohtien hienosäätö: -3
Ai-palvelut: off
Energian säästöt: off
OLED näytönsäästäjä
Näytön siirto: on
Logon kirkkauden säätö: off
Kuvatilan asetukset:
Oled-valo: 100
Kontrasti: 100
Kirkkaus: 50
Terävyys: 0
Väri: 50
Sävy: 0
Lisäsäätimet:
Dynaaminen kontrasti: off
Superresoluutio: off
Valkotasapainossa warm2
DTM-asetusta ei ole kun on käytössä DV. Mutta ennenkuin DV päivitys tuli, niin pidin sitä kyllä itsekin päällä, koska HGIG tukea ei ole oikein missään, niin se olis ollut sama kuin off, joka oli minunkin makuun liian tumma.
Mulla ei ole myöskään huippukirkkaus-asetus käytössä, mutta se kannattaa kanssa olla maksimilla (korkea?).
Ja nyt on kaikki lumikentistä lähtien pelattu eikä tämä mitään kirkkautta jumppaa. Tekis mieli sanoa, että ehkä se on sit DV, mutta ei se kyl jumpannu ennen sitäkään. Silloin aikanaan oli kyl sitä varjojen välkkymistä mikä oli todella ärsyttävää. Joskus on Insurgencyssä tullut se näytön pimeneminen päälle, jos oon idlaillu eikä ole lähtenyt vaikka on alkanut liikkumaan, mutta sekin ehkä kerran 100 illassa ja herää, kun käy xbox-valikossa.