Noniin,
Nyt on minunkin jahkailu saatu päätöksen kun hyödynsin Gigantin 20% myymälästä tarjouksen viikonloppuna ja kävin ostamassa Philipsin 65" OLED705 telkkarin... Siis en tiedä edes mistä aloittasin... tuo OLED on aivan mahtava! Vaimon kanssa kaksi Dolby Vision leffaa tullut nyt katsottua ja kummatkin vain ihastelee miten hyvin kaikki pienetkin yksityiskohdat näkyy ja kuinka tummissa kohtauksissa ei ole yhtään rakeisuutta eikä pilveilyä. Siis
Vaimokin huomaa eron ja on aivan haltioissaan! Tämä korjasi kaiken mikä minua on FLAD telkkarissa häirinnyt. Varaukseton suosittelu kaikille, jotka jahkailee minkä telkkarin ostaa, että jos yhtään enempää katsoo leffoja/sarjoja niin ehdottomasti OLEDi. Nyt näkyy leffat niin kuin tekijät on ne suunnitellut näkyväksi. Kivan lisän kokemukseen tuo Philipsin Ambilight. Hauska kun yhdessä kohtauksessa leffasssa sohittiin taskulampuilla ja se valo meni "telkkarista läpi".
Peliominaisuuksista joutui tekemään vähän kompromissin, koska ei tullut VRR eikä 4k/120Hz, mutta ALLM on ja sen mukana input lagi on noin 15ms luokkaa. Selkeä muutos Sony X9005e +34ms input lagista ja pelit tuntuu todella paljon sulavammalta. Tuolla aikaisemmin sanoinkin, että pelaan ne pelit mitkä tarvii yli 100fps tietokoneella ja hiirellä, joten minulle VRR:n ja 120Hz puuttuminen ei ole ongelma. Pitää vielä mainita, että yllättävän hyvät kajarit telkkarissa vaikka tuleekin itse käytettyä soundbaria.. Niin ja nyt saa Dolby Atmoksen Soundbarissa käyttöön kun telkkari sitä tukee!
Kokonaisuutena kuitenkin hyvä ja hinnaltaa mainio ( -20% tarjouksen jälkeen) OLED - telkkariksi.
Olen tyytyväinen.
Näytä liitetiedosto 7163