PS5 vihdoin hommattu ja nyt olisi ehdottomasti aika päivittää TV sen mukaiseksi. Mielenkiinnolla lueskelin foorumia, sillä olen TV-asioissa aivan täysi noviisi. OLEDit, QLEDit, HDMI 2.1:t ja muut termit eivät sano valmiiksi juurikaan mitään, vaan kaikki pitää googlettaa ja opetella.
Foorumin perusteella Konsolifinin jäsenillä on (ymmärrettävästi, kun pelaaminen lähellä kaikkien sydäntä) melko kallis TV-maku. Pahoittelut, jos en malttanut lukea tarpeeksi kauas taaksepäin ja kysyn nyt asiaa, mitä on puitu jo, mutta olisiko arvon kanssapelaajilla heittää ehdotuksia uudelle töllölle, jolla olisi hintaa max 1 000 euroa? Oikeastaan ainoat toiveet olisi, että kokoa olisi 55-65 tuumaa ja sopisi PS5:lla pelaamiseen sekä lähinnä sarjojen (Netflix, Viaplay, Cmore) ja leffojen katseluun. Nopeasta käyttöliittymästä ei toki ole haittaa, mutta tähänkin asti on pärjätty hyvin älyttömällä telkulla Chromecastin avustuksella, joten malttia kyllä riittää ihan hyvin. Lähtökohdat ovat siis sellaiset, että edellinen TV on 4,5 vuotta vanha, 299e maksanut PROCASTER
. Sanokaa mitä sanotte, mutta itse asiassa olen monesti mainostanut, että tuo kyseinen TV on ehkä elämäni paras ostos, sillä TV on auki päivittäin, joten siitä voi lähteä laskemaan, paljonko tuo on tullut käyttöön suhteutettuna maksamaan. Nyt kuitenkin olisi tarkoitus hypätä ihan kunnolla nykyaikaan, enkä taida Procasteriin enää kajota.
LG noussut selkeästi tällä palstalla mainitummaksi merkiksi, ja tuo CX kyllä vaikuttaa kaikin puolin upealta ilmestykseltä, mutta on tosiaan meikäläisen budjettiin vähän sopimaton. Vai miten on, oletteko sitä mieltä, että se yksinkertaisesti on niin paljon parempi, että budjetti kannattaisi ylittää? Mahtaisikohan tuon saada esim. Single's Dayna tai Black Fridayna halvemmalla, jos odottaisi sinne saakka...
Samsung nyt varmastikin on perusvarma merkki myös, samoin Sony. Siihen jää oma tietämykseni. Hisensestä kuulin ensi kertaa EM-kisojen aikana (oli sponsorina siellä). Philips ei herätä oikein mitään fiiliksiä, ja Panasonic itselle melko tuntematon merkki, mutta joku hifistelysivusto rankkasi sen lippulaivat parhaiksi (hintaa niissäkin oli aikalailla). Muita merkkejä ei äkkiseltään tule edes mieleen.