Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

olishan se 83" kiva ja mahtuis vielä seinällekin. Nähdyn ja kuullun perusteella vaikea uskoa ettei G3:sta riittävästi kirkkautta irtoaisi kuten joku aiemmin sanoi.
83" G3 ei oo MLA-paneelilla, joten 77" kannattaa mieluummin hommata.
Samsungin telkkareihin en itse koskisi, tuosta QD-Oledista kuulee aika ristiriitaista tietoa ja tosiaan Dolby Visionin puute ihmetyttää.
No värien kirkkaus on Sampassa ylivoimasesti parempi kuin LG:ssä
 
Kyllä siin vaan niin kävi, et menin tilaamaan mun elämäni ensimmäisen Samsung telkkarin, nimittäin S95C:n 55 tuumasena. Makso Verkkiksessä 1499,00€. Toivottavasti on hyvä. Kyllähän mulla muita Sampan laitteita on ollu, muttei telkkaria. Voin sit muutaman viikon sisällä tulla tänne jotain siitä kirjoittamaan.
 
Kyllä siin vaan niin kävi, et menin tilaamaan mun elämäni ensimmäisen Samsung telkkarin, nimittäin S95C:n 55 tuumasena. Makso Verkkiksessä 1499,00€. Toivottavasti on hyvä. Kyllähän mulla muita Sampan laitteita on ollu, muttei telkkaria. Voin sit muutaman viikon sisällä tulla tänne jotain siitä kirjoittamaan.
Onneksi olkoon! Huippu TV se on kaikilla mittareilla. Loistava kuva, elokuvissa, peleissä jne. Ihan sama katsotko verhot auki vai kiinni, ei tarvi pimeässä istua, vaan kuva on selkeä ja riittävän kirkas.
 
Kyllä siin vaan niin kävi, et menin tilaamaan mun elämäni ensimmäisen Samsung telkkarin, nimittäin S95C:n 55 tuumasena.
Joo televisio tuli palautettua. TV:n kuvassa ei mitään vikaa ollut ja värit olivat kirkkaat. Suurin syy palautukselle oli kaukosäädin, jota mun oli vaikea käyttää sanotaan nyt vaikka fyysisten rajoitusten takia, en sitä sen enempää ala tässä avaamaan, mutta LG:n taikakaukosäädintä on huomattavasti helpompi käyttää. Toinen syy oli yllättävän paska käyttis, oli hirveän laginen ja asetuksiin pääseminen oli monen mutkan takana. LG:ssä ei tarvitse kuin yhtä painiketta pitää pohjassa, niin pääsee asetuksiin. Käyttiksen kankeus/hitaus yhdistettynä kaukosäätimeen, niin ei kiitos! Dolby Visionin puutekin häiritsi aika lailla, yleensä LG:ssä käyttäny DV Elokuvateatteri Koti-kuvatilaa, niin siihen verrattuna Samsungissa oli yllättävän himmeä kuva kun jotain DV-matskua katsoi. Samppa muuttaa sen vissiin perus HDR:äksi.

Seuraavaksi kiikarissa LG G3 ja sen BF tarjoukset, oon huojentunut ettei S95C:tä tarvitse enää käyttää ja pääsin sitä ilmaiseksi kokeilemaan. Verkkiksellä on hyvät palautusehdot.
 
Joo televisio tuli palautettua. TV:n kuvassa ei mitään vikaa ollut ja värit olivat kirkkaat. Suurin syy palautukselle oli kaukosäädin, jota mun oli vaikea käyttää sanotaan nyt vaikka fyysisten rajoitusten takia, en sitä sen enempää ala tässä avaamaan, mutta LG:n taikakaukosäädintä on huomattavasti helpompi käyttää. Toinen syy oli yllättävän paska käyttis, oli hirveän laginen ja asetuksiin pääseminen oli monen mutkan takana. LG:ssä ei tarvitse kuin yhtä painiketta pitää pohjassa, niin pääsee asetuksiin. Käyttiksen kankeus/hitaus yhdistettynä kaukosäätimeen, niin ei kiitos! Dolby Visionin puutekin häiritsi aika lailla, yleensä LG:ssä käyttäny DV Elokuvateatteri Koti-kuvatilaa, niin siihen verrattuna Samsungissa oli yllättävän himmeä kuva kun jotain DV-matskua katsoi. Samppa muuttaa sen vissiin perus HDR:äksi.

Seuraavaksi kiikarissa LG G3 ja sen BF tarjoukset, oon huojentunut ettei S95C:tä tarvitse enää käyttää ja pääsin sitä ilmaiseksi kokeilemaan. Verkkiksellä on hyvät palautusehdot
Pääasia kun kalliin telkkarin ostaa niin se pitää myös olla itselle hyvä johtuu se sitten käytettävyydestä tai kuvasta. Itselle aikoinaan tuli useampikin testattua ennenkuin napsahti, tosin palautusten syy oli monesti kyllä paska laatu mitä niissä oli kuvassa. ( Kuolleita pixeleitä ym.)

Sitä itsekkin kyllä ihmetellyt miksi noissa uudemmissa samsungeissa toi käyttis onkin mennyt noin lagiseksi??? Itsellä makkaritelkkuna samsungin nu8005 65" niin siinä tizen käyttis tosi nopea.
 

Itsekin nyt mietin että joko olisi otollinen aika päivittää telsu 4k-aikakaudelle :D Tässä olisi valmiudet sitten 120hz pelailuun, ja olisi joku syy ostella 4k leffoja kanssa. Hinta vaikuttaa kohtuulliselta, arvostelut vaikuttaa hyville ja koko olisi omaan yksiöön aika passeli. Onko kellään kokemuksia kyseisestä töllöstä? Ensisijaisesti suoratoistopalvelujen kulutukseen tuli käyttö, mutta vaikuttaa sillee ihan soivalle pelille että onnistuu ihan kaikki tarpeen vaatiessa.
 

Itsekin nyt mietin että joko olisi otollinen aika päivittää telsu 4k-aikakaudelle :D Tässä olisi valmiudet sitten 120hz pelailuun, ja olisi joku syy ostella 4k leffoja kanssa. Hinta vaikuttaa kohtuulliselta, arvostelut vaikuttaa hyville ja koko olisi omaan yksiöön aika passeli. Onko kellään kokemuksia kyseisestä töllöstä? Ensisijaisesti suoratoistopalvelujen kulutukseen tuli käyttö, mutta vaikuttaa sillee ihan soivalle pelille että onnistuu ihan kaikki tarpeen vaatiessa.
Pari LG:tä mulla ollu, niin jos huoneen saa tarpeeksi pimeäksi, niin on ihan ok. Kirkkaaseen tilaan en perusoledia hommaisi, eikä heijastuksenesto ole kovin kummoinen ainakaan C1-mallissa, on kuin musta peili. Oledeissa ongelmana on ollut myöskin ASBL, joka siis pimentää jo valmiiksi hämärää kohtausta, mutta se on ilmeisesti korjattu jo C2-mallissa, niin ei pitäisi enää olla ongelma. C1:stä otin ominaisuuden pois päältä kun se häiritsi niin paljon. Käyttis ja kaukosäädin ovat ihan huippuja, on sulavaa ja nopeaa TV:n käyttäminen. Merkittävästi parempi kuin esim. Sampan Tizen, joka on hidas ja laginen. Kaukosäädin toimii hiiren tapaan käden liikkeitä hyödyntäen, joka nopeuttaa käyttöä paljon. Älä odota mitään jumaltelkkaria, niin et pety. :)
 
On kyllä kova hinta 55”, itse ostin viime BF 1999€ LG C1 77” mutta toki jos tuota designia arvostaa.
G3:ssa on noin tuplasti enemmän kirkkautta kuin C1:ssä, puhumattakaan vähemmän aggressiivisesta ABL:stä ja ASBL:stä, huonompilaatuinen kuva näyttää siinä paremmalta, paremmat värit, vähemmän heijastava paneeli yms, että kyllä siinä vähän muustakin maksetaan kuin designistä. :)

Ite ootan viel kybermaanantaita, jos muualle tulee tarjoukseen.
 
Nojuu tuli vähän hätäisesti kirjotettua :D Jokainen toki painottaa omia mieltymyksiä. Himmeys on aika suhteellista, kertaakaan en ole vielä kaivannut lisää kirkkautta edes auringonpaisteessa. Itse asiassa käytän automaattista virransäästöä niin säätyy kirkkaus ympäristön mukaan. Ja ASBL himmennys on otettu pois. Varmasti huippuhyvä kuva tuossa G3:ssa.
 
Varmasti huippuhyvä kuva tuossa G3:ssa.
Toivottavasti. Tohon hintaan luulisi olevan. :D 55" C1 mulla tällä hetkellä, sitä ennen B7 ja ennen sitä Panasonic ST60, että oonhan tässä itsekin "himmeään" kuvaan tottunut. :) Voin vaan kuvitella miltä mini ledi näyttäisi pimeässä huoneessa. Vois tarvita aurinkolaseja. :D
 
77" G3 on aika sopivassa hinnassa ainakin Verkkiksessä, 3300€. Ei ole kuin 800€ enemmän mitä itse maksoin 77" C2:sta reilu vuosi sitten.

Ei tuossa vaihdossa itselleni kyllä vähäisintäkään järkeä taitaisi olla, kun en ole yhden yhtä kertaa kokenut että C2 olisi jotenkin himmeä tai kirkkautta tarvitsisi enemmän. Enkä myöskään tätä edeltäneessä 65" C9:ssä. Siitäkin huolimatta että kokemusta on myös Sampan lippulaiva-FALD -ruudusta.
 
LG G3 on tilattu ja tulette joskus mun arviota lukemaan. Toivottavasti ei tarvii enää palautusrumbaan ryhtyä niinkuin Samsung S95C:n kohdalla. Jos ei oo hyvä, niin kai se sit pitää Sony A95L hankkia jos sen hinta putoaa 2K:hon, se on markkinoiden paras TV. :)
 
Täällä kokemuksia kellään jostain hyvästä yleiskaukosäätimestä mikä toimisi LG c9 kanssa? Nyt kahdesta noista LG omasta säätimestä hajonnut se rullapainike niin ei huvitta noita paskoja ostella enää.
 
Ylös Bottom