Huh huh, ks7005 oli sampan eka QLED tekniikan telkku ja siten väriavaruus lähes yhtä laaja kuin nykyisissä QLED malleissa. Samoin HDR kirkkaus on aivan huippua, vastaava löytyy vasta Q90T mallista... Tuo TU8505 on ihan budjetti malli ja heikot väriavaruudet ja kirkkaudet.Minun KS7005 -televisio hajosi ja meillä oli Gigantin kautta saatu vakuutus sille. Saatiin "korvaava" televisio tilalle, joka ei todellakaan vastaa KS7005 -televisioni ominaisuuksia, vaikka he niin lupasivatkin. Saatiin KS7005 (ulkomailla KS8000) -television tilalle TU8505. Voi olla, että olen lukenut ominaisuuslistan väärin, mutta olen kyllä aika varma, että tuo ei nyt vastaa edellistä televisiotani.
Nappaa mittaustulokset vaikka rtings.comista, ks8000 ja tämän vuoden TU8000 mallista ylöspäin ja Q60T,70,80,90 niin jos vakuutusehdot tarkottaa vastaavaa niin kyllä sen pitäs olla sitten Q90T...Q80T on jo hurjasti himmeämpi.
Toki q90t:ssä parempi paikallishimmennys mutta kannattaa taistella noilla väriavaruuksilla ja maksimikirkkaudella riittävän hyvää tilalle..