Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Mulla katselu etäisyys on kuitenkin melkein 3m niin onko 55" riittävä? Kohta on black friday ja palaan sitten kyselemään vinkkejä tv:n hankintaan
3m etäisyydeltä 55" on kyllä mielestäni turhan pieni. Jos mitenkään mahdollista niin 65" niin ei ala myöhemmin harmittamaan.Mulla ois tarkoitus ostaa uusi tv ps5:n seuraksi. Pitkään tätä ketjua seuranneena ilmeisesti LG CX olisi yksi parhaista vaihtoehdoista. Haaveilin 65" mutta en ajatellut käyttää yli 1500€ telkkariin. Tuolla hinnalla saisi sen 55" mallin. Mulla katselu etäisyys on kuitenkin melkein 3m niin onko 55" riittävä? Kohta on black friday ja palaan sitten kyselemään vinkkejä tv:n hankintaan
Katso täällä se vertailu, jossa valittiin paras peli TV. Ei ne erot niin suuria ole, joten osta se minkä sulle sopii parhaiten. Aika säätämistä on ollut tuon Lg cx:n kanssakin, toki oli testaajien valinta, mutta siitä huolimatta.Mulla ois tarkoitus ostaa uusi tv ps5:n seuraksi. Pitkään tätä ketjua seuranneena ilmeisesti LG CX olisi yksi parhaista vaihtoehdoista. Haaveilin 65" mutta en ajatellut käyttää yli 1500€ telkkariin. Tuolla hinnalla saisi sen 55" mallin. Mulla katselu etäisyys on kuitenkin melkein 3m niin onko 55" riittävä? Kohta on black friday ja palaan sitten kyselemään vinkkejä tv:n hankintaan
Hmm, tuolla firmiksellä olen mennyt tässä hyvän aikaa, ja kaukosäätimellä ohjaus toimii niin PS4 Pron kuin myös tänään käyttöön otetun PS5:n kanssa. Mitään (e)ARC-laitteita mulla tosin ei ole.Uusin Firmware (5.00.03) sisältää ärsyttävän bugin, joka blokkaa kaukosäätimen käytön pelikonsolin valikoissa. Workaroundina ongelman voisi kiertää napauttamalla LG:n asetuksista (... -yhteydet-hdmi asetukset) simplinkin (cec) pois päältä, mutta tämän myötä vastaavasti konsolin ARC yhteys katoaa Soundbariin ja äänet tulee telkun omista kaiuttimista.
Muistaakseni kattelin jotain vertailua (rtings?) näistä ja Q70T olis soveltunu paremmin pelaamiseen?Gigantti on aloittanut tänään Black Friday tarjousten mainostamisen. Siellä on telkkareitakin vaikka millä mitalla tarjolla (kuten paljon puhuttua LG CX:ää). Itse olen alkanut kallistumaan Samsungin Q70 tai Q80:een, PS5 kaveriksi. Osaako joku sanoa, että onko noissa jotain mainittavaa eroa? (muuta kuin hinta + jalka...). Tuo 70-sarjalainen on kuitenkin ovh. hinnalta 400€ halvempi 65" kokoisena.
Näköjään Gigantti paljastaa Q70T ja Q80T hinnat sunnuntaina klo 18. Luulis että Q80T 55" on vähintään hintaan 699€ mitä se oli tässä hiljattain.Muistaakseni kattelin jotain vertailua (rtings?) näistä ja Q70T olis soveltunu paremmin pelaamiseen?
Ryppyjä rakkaudessa LG C9:
Uusin Firmware (5.00.03) sisältää ärsyttävän bugin, joka blokkaa kaukosäätimen käytön pelikonsolin valikoissa. Workaroundina ongelman voisi kiertää napauttamalla LG:n asetuksista (... -yhteydet-hdmi asetukset) simplinkin (cec) pois päältä, mutta tämän myötä vastaavasti konsolin ARC yhteys katoaa Soundbariin ja äänet tulee telkun omista kaiuttimista.
Eli nyt saa miettiä kumpi on pienempi paha; PS2 ajoilta tuttu laitteen käyttö peliohjaimen kautta ja kunnon äänet, vai kaukosäätimen käyttö valikoissa ilman kunnon ääniä...
LG:n omistajat: jos telkku tarjoaa päivityksiä niin ei ole mitään syytä päivittää.
Hakusessa olisi pieni 28"-32" obaut televisio pojalle joululahjaksi PS4:n kaveriksi. Mikään huippulaatuinen ei tarvitse olla, mutta sen verran hyvä kuiteskin, että Netflixin katsominen olisi kivutonta ja samoin PS4:lla pelaaminen. Olisiko mitään suosituksia?
Ei kyllä itsellä auttanut vaihtaa 4k@60hz moodiinkaan. Enkä rehellisesti sanoen ymmärrä miksi olisi voinutkaan auttaa, jos välkkymistä tapahtuu kuvataajuuden laskiessa alle 120hz:n, kun tuossahan se on sitä pommin varmasti koko ajan. Vai otitko VRR:nkin vaan pois?Joo, ei auttanut kirkkauden säätö itselläkään välkkymiseen. Vaihdoin kuvamoodin 4k@60hz, tuolla loppui gammavälke kokonaan omassa C9 tv:ssä. Ärsyttävä bugi kyllä. Pienempi paha kuitenkin tuo, että joutuu pelaamaan "vain" 60 fps, kuin se, että joutuu joissain peleissä katsomaan jatkuvaa välkkymistä.
Esimerkkinä Dark Pictures - Man of Medan on yksi peleistä, jossa välke häiritsee suunnattomasti.
Kumpi? https://www.gigantti.fi/product/tv-ja-video/televisiot/24386/lg-32-lm6300-full-hd-smart-tv-32lm6300#Hakusessa olisi pieni 28"-32" obaut televisio pojalle joululahjaksi PS4:n kaveriksi. Mikään huippulaatuinen ei tarvitse olla, mutta sen verran hyvä kuiteskin, että Netflixin katsominen olisi kivutonta ja samoin PS4:lla pelaaminen. Olisiko mitään suosituksia?
Muistakaa ettei kannata ostaa lisä takuuta. Kotivakuutus korvaa takuu ajan jälkeen
Ei kyllä itsellä auttanut vaihtaa 4k@60hz moodiinkaan. Enkä rehellisesti sanoen ymmärrä miksi olisi voinutkaan auttaa, jos välkkymistä tapahtuu kuvataajuuden laskiessa alle 120hz:n, kun tuossahan se on sitä pommin varmasti koko ajan. Vai otitko VRR:nkin vaan pois?
Laajassa kotivakuutuksessa ei yleensä ole ikävähennystäHyvä olisi tietää mitä esimerkiksi lisävuosi takuussa kattaa ja onko siinä omavastuuta?
Kotivakuutuksesta voi tosiaan korvata jos laite hajoaa syystä X. Kannattaakin varmistaa mikä on irtaimistossa omavastuu. ( + ikävähennys)