Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Hyvän valinnan teit! Tästä ResetEran ketjusta voi yrittää väijyä asetuksia:Tuli hommattua tuo LG oled65c9, kun halvalla sai. Onko täällä PS4 pelaajat löytäneet millaisia säätöjä tähän töllöön?
Mulla on 65" samsunq q90r ja on kyllä niin älyttömän hyvä tv ja musta on kuin tv olisi kiinni. Tunnistaa peli tilan automaattisesti ja freesync löytyy. Jostain syystä siitä löytyy niitä hdmi 2.1 ominaisuuksia vaikka on hdmi 2.0b. Siihen on ollut puhetta että tulisi vielä päivityksellä hdmi 2.1.Sinänsä ihan hyvän 65 Edge-Ledin tilalle olen jo hetken katsellut 75" korvaajaa. Verkkokaupassa ja Hulluilla päivillä oli Sampan Q85 FALD-telkkari 2000 euron tarjouksessa ja tilasinkin sen jo, mutta peruin sitten vielä. Q90R tukisi myös 4k@120hz ja siksi odottelen vielä josko sen saisi jossain vaiheessa halvemmalla kuin nykyisellä 2800 eurolla.
Oled C9 olisi loistava koska sisältää myös HDMI 2.1:n, eArcin yms. "futureproof"-ominaisuudet mutta 77" kokoisen ruudun hinnassa ei ole mitään järkeä. 65" saa sopivalla alle 2k€:lla, mutta 77" on tarjouksessakin yli kaksi kertaa kalliimpi. Ei vaan voi järjellä neljän tonnin laittamista telkkariin. Vielä 2016 vuonna silti sai maksaa tuon kokoisesta Oledista yli 20 tuhatta, eli eiköhän niidenkin hinnat sieltä kolise alas.
Jos LG:n oled jätetään laskuista niin Samsung ja QLED on kuitenkin ainoa merkki mitä katselen. Järkiään paremmin arvosteltuja ruutuja kuin esim. Sonyn LCD:t kautta linjan.
Kyllä sanoisin että Q85 on 200 eur kalliimpana (Powerissa vielä viikonlopun) kovasti hintalaadukkaampi ostos. Tuon hintaeron edestä saa kyllä kovasti enemmän telkkaria. Toki Giksusta tulee Q70:een 5 vuoden takuu mutta silti.Omasta mielestäni paras valinta hintalaatusuhteeltaan on Samsungin Q70, kun painotus on kuvan koossa.
Samaa mieltä ja itse ostaisin Q85, kun en vakavasti pelaa. Q85 etuina on tuplasti local dimming-alueita, kirkkaampi kuva, parempi heijastuksenesto, paremmat katselukulmat, one connector boksi ja metal one kaukosäädin. Hyvät on siis edut 200€ lisähinnalla. Taas 1500€ hinnalla, jolla itse 75Q70:n hommasin, noita joutuisi puntaroimaan tarkemmin.Kyllä sanoisin että Q85 on 200 eur kalliimpana (Powerissa vielä viikonlopun) kovasti hintalaadukkaampi ostos. Tuon hintaeron edestä saa kyllä kovasti enemmän telkkaria. Toki Giksusta tulee Q70:een 5 vuoden takuu mutta silti.
Nyt kun täällä on puhetta tuossa Q70:stä niin onko kyseessä esim tämä:
2019 55" Q70R 4K UHD Smart QLED TV – katso tarjouksemme | SamsungSuomi
Osta Samsung 2019 Q70R 4K UHD Smart QLED TV. Lue 2019 Q70R 4K UHD Smart QLED TV -tuotteesta, katso hinnat, tekniset tiedot ja kuvat. Samsung tarjoaa monia vaihtoehtoja valittavaksesi. Valitse oikea vaihtoehto itsellesi Samsung Suomi -sivuilta.www.samsung.com
Jos on niin kysymys kuuluukin, että eikö kyseisessä telkussa tule mukana normaalia kaukosäädintä ollenkaan vaan joku One Remote Control käukosäädin. Jos näin on niin kauppaan jää Q70.
Eli normi kaukista ei tule mukana? Jännä kun tässä videossa unboxaa 49 tuumasen version niin löytyy normi kaukkis tuon rimpulan lisäksi:
Mä haluan normi kaukkisen en mitään one remotea.
One remote kaukosäädin on todella näppärä ja monipuolinen. Sillä pystyy ohjaamaan myös muita laitteita. Perinteinen kaukosäädin tuntuu sen jälkeen todella huonolta ja rimpulalta. Lämpimät suositukset ja tuo q70r on todella hyvä töllö freesync ja herkut löytyy. Todella nopea käyttöliittymä. Mulla on q90r se voitti melkein kaikki testit niin päädyin siihen. Mutta q70r olisi hyvin riittänyt.Nyt kun täällä on puhetta tuossa Q70:stä niin onko kyseessä esim tämä:
2019 55" Q70R 4K UHD Smart QLED TV – katso tarjouksemme | SamsungSuomi
Osta Samsung 2019 Q70R 4K UHD Smart QLED TV. Lue 2019 Q70R 4K UHD Smart QLED TV -tuotteesta, katso hinnat, tekniset tiedot ja kuvat. Samsung tarjoaa monia vaihtoehtoja valittavaksesi. Valitse oikea vaihtoehto itsellesi Samsung Suomi -sivuilta.www.samsung.com
Jos on niin kysymys kuuluukin, että eikö kyseisessä telkussa tule mukana normaalia kaukosäädintä ollenkaan vaan joku One Remote Control käukosäädin. Jos näin on niin kauppaan jää Q70.
Jos ei tosiaan tule normi kaukkista niin ei auta kuin kääntyä TV luottomerkki Sonyn puoleen, Sony ei petä tässäkään asiassa.