Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noose01
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Joo,mut pointi oli ett netistä löytyy kyl set uppeja. Ja nikuin sanoin ett samanlaiset säädötei toimi kaikilla..töllöt ja ihmiset ovat yksilöitä. Korostankin ett luottaa vain omiin silmiin! Eikä sil periaattella,ett kuvan täytyy olla hyvä ku jokin taho on säätänyt sen kalliilla laiteilla jonki standardin mukaan. Testatkaa ja koitakaan muutella asetuksia,kyl se miellyttävä kuva vielä löytyy...kärsivällisyyttä mukaan säätämiseen.:)

Juu. Mutta caliprointilaite näyttää oikean arvon ja tehtaan laadunvalvonta pitäisi estää todella poikkeavan tv:n pääseminen markettiin. Henkilöiden värinäöissä niin suuria eroja että suosiolla jättää ne silmämääräiset netistä löytyvät säädöt asettamatta ja säätää itse mieleiksekseen. "Usein täysin poskelleen" ;) Kuvanparannuksiin ja vastaaviin pätee yleinen ohjeistus http://www.hifimaailma.fi/artikkelit/television-kuvan-saato-ja-kalibrointi-osa-1/
Ilmaisia caliprointi levyjä kannattaa vähintään käyttää
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Juu. Mutta caliprointilaite näyttää oikean arvon ja tehtaan laadunvalvonta pitäisi estää todella poikkeavan tv:n pääseminen markettiin. Henkilöiden värinäöissä niin suuria eroja että suosiolla jättää ne silmämääräiset netistä löytyvät säädöt asettamatta ja säätää itse mieleiksekseen. "Usein täysin poskelleen" ;) Kuvanparannuksiin ja vastaaviin pätee yleinen ohjeistus http://www.hifimaailma.fi/artikkelit/television-kuvan-saato-ja-kalibrointi-osa-1/
Ilmaisia caliprointi levyjä kannattaa vähintään käyttää
Jep.En ois muuten "ohjeita" laittanut,mut ku niitä pyydettiin. Mulki on omat perseelleen säädetyt asetukset,mut mulla ne toimii hyvin. Kalibrointi levyjä oon aikasemmin käyttänyt,mut eipä niistä ollut mulle apua. Eiköhän jokainen nyt ymmärrä sun ja mun viesteistä miten saa itselleen miellyttävän kuvan...eli itse säätämällä ja kokeilemalla,apuna voi käyttää yleisohjeita ja kalibrointi levyjä.

Ps. Joskus tulee ikävä mustavalko töllöä,ku säätele nykyajan töllöjä.:D
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Hei kiitos kaikille kommenteista! Eiköhän näillä pääse alkun ja saa suuntaa mieleisen kuvan etsimiseen. Pitää ensin hakea asetukset suunnilleen kohdalleen ihan numeroiden perusteella. Tämän jälkeen tuota ilmaista kalibrointiohjelmaa kokeilemalla, oliko se nyt HD709 tms. Tuota HD709:ä en vielä pysty käyttämään sillä ensin pitää asentaa koneelle uudet näyttisajurit ja toivoa että saan selätettyä tuon v*ttumaisen Catalyst Control Centerin ongelman että ohjelma kaatuilee jatkuvasti ja jättää tv:tä käytettäessä mustat kehykset kuvaan.

Tässä vielä yks yksi lähestymistapa itselleen oikeiden kuvasäätöjen löytämiselle: :)
https://www.avforums.com/PicturePerfect/
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

hiphei_finland: miksi haluat säätää kirkauden 45:een? Sille ei ole kuin yksi oikea säätöarvo 50. Alle 50 niin kaikkein tummat sävyt eivät erotu ollenkaan (menee mustaksi) tai yli 50 niin musta on harmaampaa kuin paneelin mustantaso. Taustavalon säädöllä voi vaikuttaa paneelin mustatasoon/kuvan kirkkauden yleistasoon ja sen säätö on täysin makuasia. Minun silmille 0-2 on sopiva, 4:lla kuva on jo niin kirkas että koskee silmiin. Tosin mun silmät on varmaan tottunut aika tummaan kuvaan, koska katson sitä enimmäkseen pimeässä huoneessa.

Edit: Yllä oleva siis Sony 828:lla, pätee varmaan muihin 800-sarjan malleihin. Muilla telkkareilla oikean kirkkauden löytää testikuvalla jossa on kaikki harmaasävyt 0-255 (full/pc range) tai 16-235 (video range) väliltä.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

hiphei_finland: miksi haluat säätää kirkauden 45:een? Sille ei ole kuin yksi oikea säätöarvo 50. Alle 50 niin kaikkein tummat sävyt eivät erotu ollenkaan (menee mustaksi) tai yli 50 niin musta on harmaampaa kuin paneelin mustantaso. Taustavalon säädöllä voi vaikuttaa paneelin mustatasoon/kuvan kirkkauden yleistasoon ja sen säätö on täysin makuasia. Minun silmille 0-2 on sopiva, 4:lla kuva on jo niin kirkas että koskee silmiin. Tosin mun silmät on varmaan tottunut aika tummaan kuvaan, koska katson sitä enimmäkseen pimeässä huoneessa.

Edit: Yllä oleva siis Sony 828:lla, pätee varmaan muihin 800-sarjan malleihin. Muilla telkkareilla oikean kirkkauden löytää testikuvalla jossa on kaikki harmaasävyt 0-255 (full/pc range) tai 16-235 (video range) väliltä.
Just sen takia koska se miellyttää mun silmiä!!!! Ja kuten oon sanonut ett noi on nopeesti tehdyt säädöt. Ja mulle on ihan sama mikä on oikeaarvo..säädän kuvan omien silmieni mukaan. Se on varmasti jo aikasemminki tullut selväksi.:)
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

^ Kyllä mä ymmärrän tuon niissä tapauksissa kun kyse on pelkästään makuasioista, mutta liian alhaisesta kirkkauden säädöstä ei ole mitään hyötyä, pelkästään haittaa. Saman lopputuloksen saat taustavalon säädöllä ilman haittoja.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Taustavaloo,kontrastia ja kirkkautta säätelen vuorokauden ajan mukaan..illal vähemmän ja päiväl enemmän "kirkkautta" kuvaan.Yleensä säätänyt samalle tulolle esim. hdmi:lle 2eri kuvatilaa..ilta ja päivä. Sit vituttaa ku oot säätänyt kunnolla kuvan ja aikaa käyttänyt.. yx kax yllättäen palautat vahingos(kännis) tehdasasetukset takas.:D Etkä oo laittanut omia säätöjä mihkään talteen.:(
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Taustavaloa voi säätää oman maun ja huoneen pimeyden mukaan. Digitaalisella kirkkaus ja kontrasti säädöillä on vain yksi arvo jossa ne ovat parhaimmillaan eli maksimoivat mustan ja valkoisen tason ilman kummankaan pään harmaasävyjen katoamista. Liikaa kontrastia niin valkoisen sävyt menee liian aikasin kaikki valkoiseksi, tai liian alhainen kirkkaus niin mustan sävyt menee liian aikaisin mustaksi. Käytännössä tuo voi näkyä niin ettei erota jossain varjoissa olevaa vihollista niin helposti kun molemmat on pelkkää mustaa. Tai taivaalla olevat pilvet näyttävät vain tasaisen valkoisilta länteiltä kun valkoisen sävyt on hukassa.

Sonyssa kontrastia voi pitää 100:ssa eikä valkoinen pala puhki joten sitäkin voi säätää oman maun mukaan. Aina näin ei ole vaan pitää varoa ettei kontrastia laita liikaa. Värien saturaatiolle "oikea" arvo on 50 jos haluaa toistaa värit sellaisena kuin on tarkoitettu. Sitä voi myös säätää oman maun mukaan. Optimaalisesta säädöstä poikkeaminen ei aiheuta mitään muuta virhettä kuin että värit ovat joko liian saturoituneet tai haaleat. Itsellä samat säädöt on käytössä peleille, elokuville ja pc työpöydälle. "Oikeilla" säädöillä kaikki toistuu mahdollisimman tarkasti niin kuin on tarkoitettu. Mutta tämäkin on makuasia haluaako toistaa kuvan mahdollisimman tarkasti vai niin että se näyttää omaan silmään parhaalta.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Komppaan kirvaston linjaa :) tuo ns. harmaasävy skaalan säätö on se mikä pitää OLLA oikein, silloin erotat valkoisen ja tumman alueen yksityiskohdat.
Kun tuo on kunnossa niin sitten on pitkälti makuasia viilata aika monet muut ei-harmaasävy-skaalaan vaikuttavat jutut.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Hei muut ultimaattisen Sonyn 55W805B:n Gigantista hommanneet! Tuliko teillä paketissa mukana se One Flick -kaukosäädin?? Mä en ainakaan ole sitä vielä bongannut mistään? Ellei se ole 3D-lasien kanssa kääritty samaan nippuun, se on vielä katsomatta. Help anyone?? :)
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Hei muut ultimaattisen Sonyn 55W805B:n Gigantista hommanneet! Tuliko teillä paketissa mukana se One Flick -kaukosäädin?? Mä en ainakaan ole sitä vielä bongannut mistään? Ellei se ole 3D-lasien kanssa kääritty samaan nippuun, se on vielä katsomatta. Help anyone?? :)

No jos nyt kattoisit sen ensin :rolleyes:
On muuten ainakin itelleni ihan turha vempain tuo. Peruskapulalla kaikki toimii kivemmin :)
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Hei muut ultimaattisen Sonyn 55W805B:n Gigantista hommanneet! Tuliko teillä paketissa mukana se One Flick -kaukosäädin?? Mä en ainakaan ole sitä vielä bongannut mistään? Ellei se ole 3D-lasien kanssa kääritty samaan nippuun, se on vielä katsomatta. Help anyone?? :)
Ei tuu mukana,lisävaruste ainaki gigantin ja expertin töllöis. Joissaki maissa tulee mukana.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Ei tuu mukana,lisävaruste ainaki gigantin ja expertin töllöis. Joissaki maissa tulee mukana.

gigantin tarjouslehdessä tosin se mainittiin että on One Flick -säädin ja kahdet 3D-lasit niin pitääpä pirauttaa niille.. ;)

EDIT. Tosin ensin tutkin vielä kaikki laatikot kunhan pääsen kotiin. :P
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

gigantin tarjouslehdessä tosin se mainittiin että on One Flick -säädin ja kahdet 3D-lasit niin pitääpä pirauttaa niille.. ;)

EDIT. Tosin ensin tutkin vielä kaikki laatikot kunhan pääsen kotiin. :P

Katso myös se käyttäohje lehtinen,siinä näkyy mitä kuhunki pakkaukseen kuuluu. Mul ja kamul ei ollut niitä mukana eikä täten ollu mainintaa ohjeissa. Jos sul ei ole sitä mukana,sua on kusetettu ku kerran mainitsivat sen mainoksessa..vaadi korvausta menetetyn säätimen arvosta.:D
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Katso myös se käyttäohje lehtinen,siinä näkyy mitä kuhunki pakkaukseen kuuluu. Mul ja kamul ei ollut niitä mukana eikä täten ollu mainintaa ohjeissa. Jos sul ei ole sitä mukana,sua on kusetettu ku kerran mainitsivat sen mainoksessa..vaadi korvausta menetetyn säätimen arvosta.:D

Ei ollut One Flickiä jäänyt mihinkään pakettiin eikä siitä ollut myöskään kuvaa ohjeessa. Mutta pirautin pari puhelua niin Gigantista lähettävät mulle uuden suoraan kotiin. Ensimmäisen kerran Gigantin kanssa hyvää asiakaspalvelua, niin varatessa tv:tä (varasivat mulle kahdesta paikasta) kuin nyt tässä reklamaatiotilanteessakin. :p Iso peukku G:lle tällä kertaa!
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Nyt on taas hinta tippunut tosta sonyn 805 töllöstä gigantissa. 598e maksaa nyt ja kahdella paikkakunnalla myynnis..jyväskylä ja joensuu. Maanantaina oli 34 paikas 599.:)
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Ei ollut One Flickiä jäänyt mihinkään pakettiin eikä siitä ollut myöskään kuvaa ohjeessa. Mutta pirautin pari puhelua niin Gigantista lähettävät mulle uuden suoraan kotiin.
Minulle taas kerrottiin että se kaukosäädin joka on mukana, niin siinä on se one flick ominaisuus tai muuten myymälään pitäisi mennä kapulan kanssa käymään. :D
 
Ylös Bottom