Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noose01
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Eikös Chromecastit tungeta HDMI:hin kun sellaisen haluaa telkkariin?
Kyllä. Lisäksi se vaatii toimiakseen USB-virtaa. Mukana tulee kyllä verkkovirtaan liitettävä muuntajakin, jos telkkarissa/näytössä ei ole USB-liitäntää.

Hieman epäselvä kirjoitus tuo minun aiempi. Eli USB-virta nimenomaan siis Chromecastin virransyötöksi, ei sen varsinaiseksi liittimeksi sen toimiessa HDMI:n läpi. Pistokepaikat ovat todella kortilla (jatkis käytössä jo), jonka takia siis itse näytössä olisi hyvä olla tuo USB-virta jollon ei erillistä muuntajaa pistoketarpeineen tarvittaisi. Sisäiset kaiuttimet olisivat optimaalit kapean hyllypaikkansa/tilansa takia jossa ei ole paljoakaan erillisille kajareille tilaa. Tämä on kuitenkin asia jota voitanee pienillä muutoksilla saada korjattua niin että jonkinlaiset siistit peruspöntöt mahtuvat rinnalle.

Ne integroidut kajarit saat kyllä unohtaa, mutta muuten Asus 28" MG28UQ istunee muottiin. Olettaen, että usb antaa riittävästi mehua ulos. Budjettia ei mainittu, mutta tuo on n. 700€

Olisiko tilanpuutteeseen joku soundbar hyvä ratkaisu, missä telkkarin eteen tulee sellainen kaiutinpötkylä?

Olisiko tilanpuutteeseen joku soundbar hyvä ratkaisu, missä telkkarin eteen tulee sellainen kaiutinpötkylä?

On täysin toimiva, itselläni on Sonyn 2.1 Sounbar ja hyvin on ääni kulkenut PS4:n ja X1:n kautta.. Jytisee juuri mukavasti esim Battlefrontissa ja Elokuvissa.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/45695/fnfbc/Sony-HT-CT180-2-1-Soundbar-aanijarjestelma

Toki olisi isompi Wattisempi myös kelvannut mutta tolla on pärjännyt kyllä :) kannattaa käydä liikkeessä vielä kuuntelemassa miltä Soundbaarit kuulostavat omaan korvaan.

Ne integroidut kajarit saat kyllä unohtaa, mutta muuten Asus 28" MG28UQ istunee muottiin. Olettaen, että usb antaa riittävästi mehua ulos. Budjettia ei mainittu, mutta tuo on n. 700€
700e hintalappu on hieman jo liikaa, vaikkakaan ei mahdoton sekään.
Hieman googlailin tuota kyseistä mallia, enkä ainakaan äkkiseltään löytänyt Suomesta mistään tuota mallia. Amazonin kautta monitori näyttäisi lähtevän 549$ hintaan joka alkaa olemaan jo passeli hintalappu. Onko sinulla omakohtaista kokemusta kyseisestä näytöstä vai mistä päätyit tähän malliin? Minua hieman arvelluttaa ostaa suoralta kädeltä tällaista vaikka speksit ja ominaisuudet lupaisivatkin hyvää. Olen sitä kansakuntaa joka tapaa käydä hipelöimässä fyysistä mallia ennen ostopäätöstä.

Soundbar voisi olla juurikin toimivin ratkaisu äänen suhteen, sillä se juuri ja juuri mahtunee näytön juureen hyllylle. Testaamalla kilpailevia merkkejä liikkeessä löytynee helposti sopivin vaihtoehto tähän tarpeeseen. Muutamia malleja on tullut testattua ennestään kotosalla, jotka ovat yleisesti ottaen toimineet ihan passelisti tarkoituksessaan. Toinen vaihtoehto on viritellä halvahkot peruspöntöt seinälle joka vie hieman enemmän vaivaa ja aikaa sekä esteettisyys ei välttämättä ole niin nätti mitä soundbarilla. Tämä kommentti tulee puolison suunnalta. :p

700e hintalappu on hieman jo liikaa, vaikkakaan ei mahdoton sekään.
Hieman googlailin tuota kyseistä mallia, enkä ainakaan äkkiseltään löytänyt Suomesta mistään tuota mallia. Amazonin kautta monitori näyttäisi lähtevän 549$ hintaan joka alkaa olemaan jo passeli hintalappu. Onko sinulla omakohtaista kokemusta kyseisestä näytöstä vai mistä päätyit tähän malliin? Minua hieman arvelluttaa ostaa suoralta kädeltä tällaista vaikka speksit ja ominaisuudet lupaisivatkin hyvää. Olen sitä kansakuntaa joka tapaa käydä hipelöimässä fyysistä mallia ennen ostopäätöstä.

Soundbar voisi olla juurikin toimivin ratkaisu äänen suhteen, sillä se juuri ja juuri mahtunee näytön juureen hyllylle. Testaamalla kilpailevia merkkejä liikkeessä löytynee helposti sopivin vaihtoehto tähän tarpeeseen. Muutamia malleja on tullut testattua ennestään kotosalla, jotka ovat yleisesti ottaen toimineet ihan passelisti tarkoituksessaan. Toinen vaihtoehto on viritellä halvahkot peruspöntöt seinälle joka vie hieman enemmän vaivaa ja aikaa sekä esteettisyys ei välttämättä ole niin nätti mitä soundbarilla. Tämä kommentti tulee puolison suunnalta. :p
Jimmsiltä saa tuota 699€ hintaan, Multitronicissa 616,90€. Halvemmallakin voi löytyä tuon kokoinen TN-paneeli 1ms vasteajalla, mutta aika vähän noita on ylipäänsä markkinoilla. Asuksen pelinäytöt ovat tarkoitukseen erittäin hyviä, mutta onhan niillä hintaa kun tavanomaisia VA-paneeleita saa tuolla rahalla poistaa liki kolme. Näkee sen eronkin kyllä. Ja onhan tuo sikäli sijoitus, että tarvetta tai halua päivittää ei salettiin tule ihan vähään aikaan.

E. Niin juu, jos pelkkään PS4 käyttöön, niin miksei ihan 27" FHD. 4K ei ole kovin oleellinen pelkän konsolin kanssa. Ongelmaksi tulee sitten taas se virtaa syöttävä USB, mitä ei noin vain löydykään. Asus VS278Q olisi ne kaiuttimetkin, mutta tuskin ne kovin hääppöiset on.

Kyllä mä ostaisin varmaankin 27" IPS-paneelin ja ratkoisin nuo muut tarpeet erikseen.

Itselläni on kyseinen telkkari ollut mutta myin isomman tieltä eikä valittamista ole, hyvin toimi elokuva/peli käytössä ja 4K kuva on todella hyvä. Miten tuo input-lagi määritellään? :D kaippa silleen että olin titanfalissa monesti ottelun paras ja battlefrontissa myös vai oliko se niin että tähä vedotaan jos ei peleissä pärjää.

Ultimaattista perustöllöä haussa eli ei turhan kallista, onko kellään kokemusta? 400-500 hintaluokassa, tuumilla ei niin väliä. Riittääkö tuo 50Hz miten pelaamiseen, ja miten korkea input lagi saisi olla? Melkein mikä tahansa varmaan hakkaisi tuon 6 vuotta vanhan 37" Philipsin, mutta en silti ihan huonointa haluaisi ostaa.

Ja mielellään smartti, ellei Chromecast aja samaa asiaa halvemmalla?

Soundbarit vielä niin kalliita ainakin uutena ja vaatineavat subbarin. Kuulekeplugiliitännän 2.1 setti maksaa 20-40 ja riittää mulle loistavasti varmasti peleille.

Kellään kokemusta Philipsin Android-telkkareista? Mahdollisesti vielä tästä mallista: 48PUS7600

Kiinnostaisi tietää millainen tuo olisi pelikäytössä.

Töllön speksejä kun katselee, niin perushyvä Philips tuo on. Ambilight on silkkaa voittoa, jota ilman ei ikinä tule telkkaria hankittua kun kerta sellaisen on omistanut. Tuon suurin "ongelma" on nimeommaa tuo Android. Vähän valmistajasta riippuen sen käyttö on joko hirveää, masentavaa tai ihan perseestä. Toki se on silti paljon parempi kuin valmistajien omat viritykset, mutta liikaa ei kannata odottaa. Paneeli tuossa näyttää olevan sitä ns. peruskauraa ja hyvää sellaista, sekä game mode löytyy. Ei tuolla hinnalla ollenkaan paha ostos. 4K-telkkari, wifi, ambilight. Ei tuossa ostosta katumaan joudu.

Minulla on ollut pari vuotta käytössä joku vanha 24" televisio ja isommasta olen haaveillut jo jonkin aikaa, mutta onko näin että televisioon joutuu sijoittamaan useita satasia saadakseen jollain tavalla toimivan laitteen. Anyway olen katsellut tätä: http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/televisiot/H32B3904/tcl-32-hd-ready-tv-h32b3904 olisi ainakin isompi tv kuin tuo nykyinen ja lähtis vieläpä halvalla. Niin onko kyseinen TV toimiva pelikäytössä?

Minulla on ollut pari vuotta käytössä joku vanha 24" televisio ja isommasta olen haaveillut jo jonkin aikaa, mutta onko näin että televisioon joutuu sijoittamaan useita satasia saadakseen jollain tavalla toimivan laitteen. Anyway olen katsellut tätä: http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/televisiot/H32B3904/tcl-32-hd-ready-tv-h32b3904 olisi ainakin isompi tv kuin tuo nykyinen ja lähtis vieläpä halvalla. Niin onko kyseinen TV toimiva pelikäytössä?

Eiköhän tuo nyt toimisi, mutta vähän surullinen resoluutio. Ja merkki ei ole mitenkään huippu laadukkaana tunnettu. Jos nyt budjettia nostaisit vähän vielä niin aika paljon parempaakin saisit reilulla parilla sadalla.

Kyllä siihen se muutama satanen kannattaa laittaa, ja Full HD nykypäivänä kun pelitkin sitä melkein kaikki tukee.

Ostaa enemmin Philipsin hinnat alkaen -mallin jossa on se Full HD. Vähempään ei ainakaan kannata tyytyä. Tuo HD-ready on sellaista "hei, vuosi 2005 soitti ja haluaisi kytkeä 360:n tähän" -meininkiä. Toinen mitä voi katsella, on nuo käytetyt töllöt. Välillä saa ihan sataseenkin täysin hyvän telkun, joka vieläpä toimii.

Töllön speksejä kun katselee, niin perushyvä Philips tuo on. Ambilight on silkkaa voittoa, jota ilman ei ikinä tule telkkaria hankittua kun kerta sellaisen on omistanut. Tuon suurin "ongelma" on nimeommaa tuo Android. Vähän valmistajasta riippuen sen käyttö on joko hirveää, masentavaa tai ihan perseestä. Toki se on silti paljon parempi kuin valmistajien omat viritykset, mutta liikaa ei kannata odottaa. Paneeli tuossa näyttää olevan sitä ns. peruskauraa ja hyvää sellaista, sekä game mode löytyy. Ei tuolla hinnalla ollenkaan paha ostos. 4K-telkkari, wifi, ambilight. Ei tuossa ostosta katumaan joudu.

Tuli tuo Philips 48PUS7600 hankittua. Kuvanlaatu hyvä, ambilight hieno lisä. Miinuksena mainittakoon että onhan tuo käyttis aika bugisen oloinen. Pientä jumittelua siellä täällä. Lisäksi pelaamista ajatellen input lag tuntuu aika paljon korkeammalta kuin muutaman vuoden vanhassa Samsungissa.

Mutta pienen testin jälkeen ihan pätevä laite.

Ylös Bottom