Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxcvbnm
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Enkä oikein ymmärrä miten putkimaisuus voi olla perustelu valitukselle. Jos putki on tehty hiton hyvin kuten tässä pelissä niin miksi marista siitä?

Varmistan vain, ettei väärinkäsityksiä synny, että itse olen asiasta täysin samaa mieltä. Pelin kantavana voimana saattaa olla skriptatut tapahtumat ja lineaarinen pelimaailma, ei sen pitäisi automaattisesti olla ongelma. Ja sanon tämän JRPG-genren ystävänä. Avoimet maailma avoimina, lineaarisemmat lineaarisina. Ja Uncharted 2:n tekee juuri se toiminnan rytmitys Naughty Dogin haluamalla tavalla, putkimaisuus mahdollistaa elokuvamaisuuden, kuten jo kirjoittelinkin:

Putkijuoksuahan tämä on, mutta ilman tuota pelissä ei olisi tuota todellisen seikkailuelokuvan tuntua.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Voiko yhteispelissä pelata kaksi pelaajaa samalla konsolilla, eli niinkuin kaverin kanssa samalla sohvalla, ja etsii ainoastaan kolmannen muualta maailmalta?
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Voiko yhteispelissä pelata kaksi pelaajaa samalla konsolilla, eli niinkuin kaverin kanssa samalla sohvalla, ja etsii ainoastaan kolmannen muualta maailmalta?

Ei voi. Voit kyllä pelata netin kautta yhteistyöpeliä. Samalta koneelta ei voi pelata mitään.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Jos putki on tehty hiton hyvin kuten tässä pelissä niin miksi marista siitä?
Ei kai tuosta niinkään maristu kuin vain todettiin tosiasia. Itse havaitsin eilen ihan saman jutun, että putkessahan tässä juostaan, ja aika ahtaassakin. Ahdas putki on huono juttu, jos sitä ryydittää vain joukko toisiaan seuraavia identtisiä viholliskohtaamisia, mutta Unchartedissa kuljetaan etapilta toiselle, ja jokaisessa etapissa saavutetaan jotain ja kerrotaan, mitä seuraavaksi pitää saavuttaa.

Ja jotan pirun mukaansatempaavaa tuossa pelissä on, koska itsekin jouduin viime yönä pakottamaan itseni sänkyyn kahden aikaan. Koko ajan on sellainen olo, että "mitähän tässä seuraavaksi tapahtuu".

Teknisesti grafiikka ei ole ihan yhtä leukojapudottavaa kuin Killzone 2:n, mutta vaihtelua on niin älyttömän paljon, että joidenkin savu- ja partikkeliefektien "vaatimattomuus" tuohon konsolipeligrafiikan nykyiseen mittatikkuun verrattuna ei merkitse mitään. Jos täytyisi valita tämän vuoden parhaan näköinen peli, niin en kyllä osaa sanoa, kumpaan kallistuisin. KZ2 on niin tolkuton tekninen saavutus, mutta toisaalta Unchartedin taiteellinen suunnittelu on aivan huikeaa.

Adam Sessler kehui G4TV:ssä Among Thievesiä parhaaksi yksinpeliksi ikinä, ja ymmärrän täysin hänen kantansa. Esim. junakohtaus on ensimmäistä kertaa oikeasti liikkuvassa junassa tapahtuva kohtaus, eikä vain käytävä, jossa on animoidut seinät.

Arvostelun valmistumisessa menee hetken aikaa, koska sain tämän pelin vasta toissapäivänä. Ja töissäkäynti haittaa harrastustoimintaa.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Teknisesti grafiikka ei ole ihan yhtä leukojapudottavaa kuin Killzone 2:n, mutta vaihtelua on niin älyttömän paljon, että joidenkin savu- ja partikkeliefektien "vaatimattomuus" tuohon konsolipeligrafiikan nykyiseen mittatikkuun verrattuna ei merkitse mitään. Jos täytyisi valita tämän vuoden parhaan näköinen peli, niin en kyllä osaa sanoa, kumpaan kallistuisin. KZ2 on niin tolkuton tekninen saavutus, mutta toisaalta Unchartedin taiteellinen suunnittelu on aivan huikeaa.

Minulla ei ole tarvittavaa tietotaitoa sanoa, kumpi peleistä on teknisesti vaikuttavampi, mutta veikkaisin Unchartedia. Pelistä taitaa löytyä suunnilleen kaikki mahdolliset "next-gen" efektit, mitä vaan ylipäänsä on käytettävissä ja vieläpä todella korkealaatuisena. Siihen päälle vielä todella vaikuttava animaatiosysteemi, tekstuurit, varjojen laatu jne. niin aika mielettömän kovaa on myös Unchartedin grafiikka teknisesti.

Jos mielipiteistä puhutaan, niin omasta mielestä Uncharted menee kyllä Killzonen ohi, vaikka toki sekin uskomattoman komea on.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Adam Sessler kehui G4TV:ssä Among Thievesiä parhaaksi yksinpeliksi ikinä, ja ymmärrän täysin hänen kantansa. Esim. junakohtaus on ensimmäistä kertaa oikeasti liikkuvassa junassa tapahtuva kohtaus, eikä vain käytävä, jossa on animoidut seinät.

Arvostelun valmistumisessa menee hetken aikaa, koska sain tämän pelin vasta toissapäivänä. Ja töissäkäynti haittaa harrastustoimintaa.

Olihan tuo junakenttä hieno, mutta ei mielestäni se oli pelin heikoimpia toimintapohjaisia ympäristöjä. Osittain asiaan vaikuttaa varmasti se, että aivot luulivat paikoin pelaavansa Gears of Waria tai Haloa ja meitsi hyppäili junasta ulos aika useita kertoja. Pidin paljon enemmän näistä avonaisemmista kohtausympäristöistä, joissa taistelu saattoi alkaa vaivihkaisempana hiipimisenä ja kääntyi lopulta täysimittaiseksi laukaustenvaihdoksi. Vaihtoehtoisia toimintamalleja tarjottiin näissä tapauksissa useimmiten kiitettävästi.

Ampuminen on kakkosessa toteutettu huomattavasti ensimmäistä osaa terävämmin. Pääosumien napsiminen pislalla on kivaa. Eniten vaikeuksia tuotti edelleen totuttautua tuohon suojautumiseen ympyrällä. Niissä äkkinäisimmissä tilanteissa en aina saanu Nathania siihen suojaan, johon olisin halunnut. Muutatmat taistelut venyivät hitusen liian pitkiksi checkpointeja ajatellen, eikä aina oikein ollut selvää, pitäisikö tässä nyt lähteä etenemään vai odottaa, että viholliset lakkaavat tulemasta. Eräässä kohtauksessa paljastui myös varsin tökeröä suunnittelua, jos pelaaja pyrki lähtemään taistelualueelta pois ennen kuin kehittäjät halusivat: Nathanin kavutessa ylöspäin teleporttasi selkään kaksi haulikkomiestä, jotka ampuivat hänet välittömästi. Hii!

Hieno peli kieltämättä, joskin tuntui vähän turhan pitkältä. Ehkä johtuu siitä, että pelasin kahdessa isossa klöntissä, ja mukana oli osioita sekä juonenkäänteitä, joista en erityisesti välittänyt. Yksinpeli sisälsi huiman määrän ryskettä ja Hollywood-meininkiä. En ole koskaan ollut mikään Indiana Jones -fani, mutta nautin pelistä silti.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Minulla noin 7 tuntia pelailua takana ja ei voi muuta sanoa kuin, että olen nauttinut joka hetkestä. Pelin loppupuolella jo menossa...

Lopetin tältä päivältä pelailun kun selvisin romahtavasta sillasta elossa. Toisella yrityksellä vasta yli, kun ensimmäisellä kerralla Nate jumittui parrun päälle ja ainoa keino irrottautua oli hypätä tahallisesti rotkoon.

Salaisista trophyistä (vai mitä ne nyt onkaan) vielä kommenttia:

Hauska yllätys oli siellä hotellin katolla uima-altaassa saatavat Marco! ja Polo! trophyt, mutta vielä suurempi yllätys oli kun taputtelin siellä tiibetiläisessä kylässä niitä härkiä... ;)
Siis, mitä nuo Marco ja Polo! mitalit tarkoittavat? En oikein tajunnut sitä. Ja härkien taputtelusta ei muistaakseni saanut mitään mitalia...? Noista häristä tuli muuten mieleen, että tässä pelissä on aika hemmetisti yksityiskohtia. Koittakaapas taputtaa härkää takaapäin. ;)
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Siis, mitä nuo Marco ja Polo! mitalit tarkoittavat? En oikein tajunnut sitä. Ja härkien taputtelusta ei muistaakseni saanut mitään mitalia...? Noista häristä tuli muuten mieleen, että tässä pelissä on aika hemmetisti yksityiskohtia. Koittakaapas taputtaa härkää takaapäin. ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Marco_Polo_%28game%29
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

http://en.wikipedia.org/wiki/Marco_Polo_%28game%29
Elikkäs sokko on kyseessä.

Samaa mieltä Paavin kanssa tuossa selkään spawnaamista vihusita että itsekkään en pitänyt siitä kun kerran mahdollisuus oli kiivetä turvaan .
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Teknisesti sanoisin että Uncharted vie Killzonen paitsi taiteellisen tyylin kautta (Killzone on kuin asfattitie jossa on sään kuluttamia eri harmaasävyjä, kun Uncharted 2 on kuin lapsen täyttämä värityskirja :)) ja paitsi että maisemia on vaihtelultaan täyttämään parikin peliä, myös se on huomattava saavutus, että alun latauksien jälkeen missään ei ole lataustaukoja; jos skippaat cutscenen niin seuraava peliosuus alkaa heti, ei mitään miettimisiä. Siihen päälle vielä se että en ainakaan itse ole huomannut yhtään missään tekstuurien pop-in:ä, niin voisi sanoa että Naughty Dogilla on PS3n rauta aika hyvin talutushihnassa (see what I did there?)

Voisivat muut pelitalot ottaa oppia NDltä sen suhteen, miten PS3lle optimoidaan peli.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Jäätyikö teillä peli kertaakaan? Itselläni jääty kaksi kertaa koko hard campaignin aikana. Jouduin sitten käynnistämään Pleikan uudelleen. Onneksi tuossa on tämä auto-save ominaisuus.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Kerran jääty täällä pelin läpipeluun aikana. Tosiaan onneksi oli tuo auto-save...
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Siis, mitä nuo Marco ja Polo! mitalit tarkoittavat? En oikein tajunnut sitä. Ja härkien taputtelusta ei muistaakseni saanut mitään mitalia...? Noista häristä tuli muuten mieleen, että tässä pelissä on aika hemmetisti yksityiskohtia. Koittakaapas taputtaa härkää takaapäin. ;)

Saitkin jo vastauksen noihin Marco! ja Polo! trophyihin.
Kyllä siitä trophy tuli kun kävin taputtelemassa ne kaikki kylän härät. :)

Tuossa on ilmeisesti jotain pelin sisäisiä trophyja erikseen? Noi härän taputtelut sun muut kun ei näy siellä ps3:n trophylistassa.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Saitkin jo vastauksen noihin Marco! ja Polo! trophyihin.
Kyllä siitä trophy tuli kun kävin taputtelemassa ne kaikki kylän härät. :)

Tuossa on ilmeisesti jotain pelin sisäisiä trophyja erikseen? Noi härän taputtelut sun muut kun ei näy siellä ps3:n trophylistassa.

Pelin sisällä on omia mitaleja, joita saa tiettyjä juttuja tekemällä. Esim. saamalla tietyn määrän pääosumia. Tuosta häräntaputtelusta sitten kai sai mitalin, muttei trophyä. Itse taputin ainakin kahta härkää, mut en sit varmaan ihan kaikkia, kun en kerta mitään saanut. :P


Jaa-a. Peli meni sitten läpi. Tässä tunnelmia koko pelin matkalta:

Alkuhan oli täysin upeasti toteutettu. Sen jälkeen kun päästiin ryöväämään museota, niin aijai. Se oli mielestäni pelin kolmanneksi paras chapter. :) Borneo oli vähän Drake's Fortunen tapainen maisemiltaan. Tosi komeita maisemia näkyi kyllä koko pelin ajan.

Dialogikin oli kyllä hauskaa. Koko ajan viljeltiin jotain Drakeen ja Chloeen / Elenaan liittyvää. Tyyliin boostatessa partneria tikkaille letkautti Chloe yleensä jotain "taidat pitää tästä kovasti" tms. :D Niin ja Elenan kanssa:

- "Nice view."
- "Yeah..."
- "No, no, I was talking about the mountains, really." :D

Pelin paras chapter oli kevyesti 13(?), eli "Locomotion" ja heti perässä 14; "Tunnelvision". Siis oikeesti. Hauskempaa ei oo varmaan ikinä ollut mitään yksinpeliä pelatessa (no okei, GTA:ita ja LBP:tä ei oteta lukuun). Sillä Pistolella ampu vaan katolla olevia vihulaisia, jotka lensi junan kyydistä ja jäi pyörimään jonnekkin viidakon pöpelikköihin ragdoll-fysiikoiden siivittämänä. :D Sit ku alko vielä ottamaan matsia käsirysyin jossain junan katolla, niin hymy oli aika herkässä, kun Drake heitti vihollisen päänsä yli taakseen ja tää lensi siitä jonnekkin junan alle litistyen. :)

Pelin tyylikkäin kohtaus oli mielestäni tässä samaisessa junakappaleessa se, kun yks vaunuista alkoi pyörimään holtittomasti ja Drake roikkui toisen vaunun kyydissä avuttomana, kun vaunu uhkasi pyöriä päälle. Kuvakulma oli hienosti niin, ettei nähnyt kuinka edestäpäin tulikin tunneli, joka blokkasi pyörivän vaunun. :P

Pelillisesti tää on aivan erilainen entä Drake's Fortune. Tai ainakin oma pelityylini on aivan erilainen. Nyt kun voi hiipiä, niin yritän aina hiipiä mahdollisimman pitkään paljastumatta ja leikin tekoälyllä.

Mainittakoon parhaimmista kappaleista vielä se tankin pakoon juokseminen (Cat and Mouse) sekä Convoy. Varsinkin jälkimmäinen ylsi miltei junakentän tasolle, mutta oli kuitenkin melko lyhyt (ja skriptattu, ofc).

Sitten pelin loppupäästä vielä sellasta kommenttia, että ne sinertävät örrimöykyt kultaisine varsijousineen (oli muuten todella mukava yllätys, kun sellasenki sai käsiinsä Tiibetin kylässä :D) oli aika ärsyttäviä, mut kyllä tollonen pieni yliluonnollinen tosiaan kuuluu Unchartedin luonteeseen. Sekin oltiin kuitenkin selitetty ihan kunnollisesti, eli ne oli juonut sitä ihme mahlaa(?) ja muuttuneet kestävämmiksi jne.

Lopussa meinas tulla jo tippa linssiin, kun aattelin et Elena kuolee, mut sit kuitenkin heti mietin että Naughty Dog on voinut päätyä kahteen ratkaisuun: Elena tosiaan kuolee (surullinen loppu) tai sit Elena onkin yllättäen elossa (onnellinen loppu). No onneksi Naughty Dog valitsi sen paremman lopun ja Sullykin oli mukana(!). Repesin muuten vielä niille lopun dialogeille Naten ja Elenan välillä. Ja Sully lähti Chloen perään. =DD

"But you have to admit, you are gonna miss this ass", sanoi Chloe lopussa. Mmm, ND kyllä tiesi mihin Chloessa kiinnitettiin pelin aikana huomiota (useaankin otteeseen). Oli nähtävästi tarkotuksella tehty sille niin mehevä perse. :D

Pitkä viesti. Nyt vaan sitten uudestaan läpi. :)
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Jäätyikö teillä peli kertaakaan? Itselläni jääty kaksi kertaa koko hard campaignin aikana. Jouduin sitten käynnistämään Pleikan uudelleen. Onneksi tuossa on tämä auto-save ominaisuus.
Crushingilla kun pelasin niin sen kohan jälkee, jossa Lazarevin miehet ja ne Shambalan örrimörrit oli ottanu yhteen. Olin just kapuamassa portaita ylöspäin ja jumiin jäi. Käynnistäessäni pleikkaa uudelleen oli pieni jännitys, että tarviikohan toi vaikee kohta pelata uudestaa, mutta onneks auto-save oli paikallaan:D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Crushingilla kun pelasin niin sen kohan jälkee, jossa Lazarevin miehet ja ne Shambalan örrimörrit oli ottanu yhteen. Olin just kapuamassa portaita ylöspäin ja jumiin jäi. Käynnistäessäni pleikkaa uudelleen oli pieni jännitys, että tarviikohan toi vaikee kohta pelata uudestaa, mutta onneks auto-save oli paikallaan:D

Katsoppa vaan. Täysin samassa kohdassa jumitti itellänikin. Siis aivan samassa kohtaa. :D

Mut hei, laitappa spoilertagit viestiis...
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

millä ilveellä sen ukon sieltä junavaunusta saa kukistettua sen jälkeen kun on tiputtanut heln taivaalta (siis se herra joka yksin siellä vaunussa pistää kampoihin):confused:
 
Ylös Bottom