Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxcvbnm
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Todella loistavan viihdyttävä peli!! Tässä ei ne taistelutkaan mätä niinkuin ykkösosassa. Parasta viihdettä.

"patsas äidistäsi".. :D

Todella loistavan viihdyttävä peli!! Tässä ei ne taistelutkaan mätä niinkuin ykkösosassa. Parasta viihdettä.

"patsas äidistäsi".. :D
Tuo oli muuten loistava kohta. Mä provosoidun tuon sankarin kuittailuista niin paljon, että jupisin itsekseni tyyliin "***** mä haluan niitata sut." En sitten päässyt niittaamaan:mad:

Noissa suomiteksteissä on kyllä vähän hassusti suomennettu paikoitellen. Tässä pari:

Give me light > Anna valoa, vaikka tarkoituksena oli pyytää sytkäriä.

Tiibetiläinen tyyppi puhuu > (Puhuu tiibetiksi) Tuntuu jotenkin hölmöltä, että kun hahmo sanoo jotain "JA" niin se pitää suomentaa "Puhuu Tiibetiksi". Tiibetiläisen jätkän olisi saanut jättää kokonaan suomentamatta.

Nate siirtää jotain kaappia esimerkiksi, niin pitää suomentaa "Hah" tai "Höh".

Ohhoh. Olipas komeaa menoa! Harmi ettei itseltäni löydy yhtään tuttua kellä peli tai saatikka ps3 olisi:( Ja tuskinpa omat skillit edes riittäisi moiseen vääntöön mutta nättiä. Vielä olisi muutama chapteri vetämättä ja kyllä on meno maistunut, aivan niinkuin ykkös osassakin.

Moninpeliä vasta yksinpelinjälkeen, muuten jää yksinpeli vetämättä loppuun.

Toissapäiväisestä coopista videokooste: KonsoliFIN - Media - Uncharted 2: Among Thieves Co-Op (PS3)

Kuvanpakkaus teki tehtävänsä, mutta yrittäkää saada selvää. Ei mitään ihmeellistä, onpahan vain tallenne tästäkin puolesta peliä. Turhaa kait lisätä miten hauskaa toi yhteistyömuoto on tutussa porukassa :)
Toi pelimuoto on kyllä tosissaan aivan älyttömän hauskaa. Olen pelaillut sitä ihan random-kaverien kanssa ja välillä toimii, välillä ei. Eilen vedettiin kahdestaan jonkun random-jannun kanssa törkeän hyvin, tai siis pelattiin hyvin yhteen ja välillä mistään ei tule mistään mitään huonossa porukassa. Noissa kartoissa kun jo easyllakin on sellaisia kohtia joissa noutaja tulee jos ei pelaa yhteen.

Paras peli niin kuin jotkut jo pariin otteeseen sanoneet!
Sitä vaan mietin, että kai tästä kolmaskin osa on tulossa? Onko ND jo sanonut jotain?

Paras peli niin kuin jotkut jo pariin otteeseen sanoneet!
Sitä vaan mietin, että kai tästä kolmaskin osa on tulossa? Onko ND jo sanonut jotain?

Alussa puhuttiin mielestäni Trilogiasta(eli yks osa tulis vielä), mutta muistelisin, että joku kuukaus sitten tuli viestiä, että Naughty Dog aikoo jatkaa sarjaa ehkä pidempäänkin. Mikäs siinä jos juoni pysyy yhtä lennokkaana tulevissakin peleissä, mutta toivottavasti osataan lopettaa aikanaan jos tarinan tynkä loppuu.

Itse olen nyt 25 chapterissa ja hieman olen pettynyt pelin pituuteen, tuntuu niinkuin sen yhdessä hujauksessa menisi läpi kun olen jo luultavasti aivan lopussa. Tuosta löytyykin sitten yksi harvoista miinuspuolista tästä pelistä, loistavaa menoa ja tarina on myös erittäin hyvä, parempi kuin joissain elokuvissa mitä olen katsonut.

Nettipelissä se on melko ärsyttävää, kun on se äänestys kahden kartan väliltä ja jos kuitenkin tulee se huonompi niin pois tästä pelistä ei enää pääse ennen pelin alkamista.

UPEA PELI!
Normaalilla pelaan. Olen nyt siinä kohtaa kun:
Se schäfer kuolee
Maisemat upeat, pelattavuus täydellistä, juoni kulkee hyvin(paremmin kun ykkösessä).
Keskustelut ja videot hyvin toteutettu. Ainut mikä ottaa päähän:
On ne hemputin siniset karvaotukset. kai sit unchartediin kuuluu tollaset yliluonnollisuudet.

Säilyykö aarteet seuraavalle pelikerralle?

Nettipelissä se on melko ärsyttävää, kun on se äänestys kahden kartan väliltä ja jos kuitenkin tulee se huonompi niin pois tästä pelistä ei enää pääse ennen pelin alkamista.

Ja esimerkiks co-op kartan valinnassa otetaan vaan 2 karttaa äänestettäväks, kun niitä on yhteensä 4. Tulis vaan kaikki sille riville.

UPEA PELI!
Normaalilla pelaan. Olen nyt siinä kohtaa kun:
Se schäfer kuolee
Maisemat upeat, pelattavuus täydellistä, juoni kulkee hyvin(paremmin kun ykkösessä).
Keskustelut ja videot hyvin toteutettu. Ainut mikä ottaa päähän:
On ne hemputin siniset karvaotukset. kai sit unchartediin kuuluu tollaset yliluonnollisuudet.

Säilyykö aarteet seuraavalle pelikerralle?
Säilyy. Siitä en tosin tiedä, että jos tallennat uuteen save-tiedostoon.

Säilyy. Siitä en tosin tiedä, että jos tallennat uuteen save-tiedostoon.

Kyllä ne säilyy. Alotin uuden pelin murskaavalla ja peli kysyi, että haluatko säilyttää kaikki aarteet ja mitalit aikaisemmasta pelistä, ja vastasin siihen kyllä ja tein vielä uuden saven siihen, ja kaikki on tallella. :) Peli oli kyllä aivan loistava. Täyttä tykistystä koko 12 h mitä mulla siinä meni, ja nyt uuden kierroksen aika, ja loput aarteet haaviin. :p Ensimmäisellä pelillä en löytänyt kuin päälle 40 aarretta vaikka kuinka koitin etsiä, joten aika hyvin niitä on jossain jemmassa vielä :eek:

Olipa kyllä suunnilleen maailman helpoimmat hopeatrophyt nuo Steel Fist Master ja Expert Brutal Brawler.

Eli eka, että pehmittää vihollista aseella ensin ja sitten yhdellä iskulla tappaa ne - tätä siis 10 kertaa peräkkäin. Otin Very Easy -vaikeustason, kappaleeksi 4. (The Digg) ja menin hieman sitä eteenpäin. Kun pääsee sinne paikkaan, missä on kranaatti-tutoriaali ja vihuja satelee päälle, niin heität ne ekat kranut, mitkä on pakko. Sit menee vaan ja ampuu vihua aina yhdesti mahaan ja sit heti perään neliötä, niin onnistuu joka kerta. Ja Very Easyllä Drake on suunnilleen kuolematon. :D Teet tätä samaa vaan 10x peräkkäin.

Sit ottaa "Restart Checkpoint" ja tekee samaa, mutta lyö vaan vihuja ilman ampumista. Eli saa sen trophyn, jossa pitää tappaa 10 vihollista peräkkäin nyrkeillä. Very Easyllä pysty vaan juoksemaan ja lyömään vihuja yhesti turpaan, niin ne kuoli jo siihen. Ei helvetti repes, kun mätki 5 vihua peräkkäin yhellä nyrkin lyönnillä. =D

Pelasin tossa myös pari nettipeliä. Huhhuh. Betassa ei jostain syystä jaksanut kauheana paneutua tuohon nettipeluuseen, joten siitä jäi hieman huono maku. No kokeilin sit nettipeliä, kun IGN oli kehunut, että se on aivan loistava ja sitä voitais helposti myydä vaikka ihan omana, erillisenä pelinä.

No, siltä se kyllä tuntuikin. :P Aivan loistavaa viihdettä. Tätä tulee pelattua varmaan melko kauan (kunhan Uncharted 3 tulee). Ja pelasin äsken vasta Plunderia ja DM:ää. Cinemaakin kokeilin. Aika veikee (tosin kikkailin sillä jo betassa).

Nettipeli nostaa tän koko pelin pisteitä kyllä reilusti. Harmi että nettipeliin ei oo laitettu kuin kaksi trophyä. Olisi jotain muutakin saavutettavaa kuin noita uusia hahmoskinejä jne.

Peli läpi normal-vaikeustasolla ajassa 14 tuntia ja 31 minuuttia. Aarteita löytyi matkan varrelta 31, aika sattumanvaraisesti kun tuli näitä etsittyä. Vihulaisia kaatui 892 kpl, joista headshoteilla 162. Trophyista 38%.

Mitä jäi käteen? No ainakin vauhdikas tarina, joka ei missään vaiheessa alkanut tympimään. Pelillisesti ei kiusattu ylitarkoilla hypyillä eikä puuduttavilla copy+paste -osuuksilla. Vaihtelua, tunnerikasta tarinan kerrontaa ja hyvin toteutettua toimintaa. Oli mukava huomata miten ihan pieniinkin yksityiskohtiin oli kiinnitetty huomiota, kuten vaikka veteen ammuttujen ruumiiden jatkaminen virran mukana alajuoksulle. Myös sisäinen graffahoro tykkäsi, enempää ei uskaltaisi toivoa edes unissaan. Musiikki kuin parhaimmasta Hollywood-pätkästä, kuten moni muukin tässä pelissä.

Roolihahmojen välinen vitsikäs kuittailu ja elehtiminen oli myös mukavaa tunnelman luontia. Olivat uskottavia rooleissaan, saatiinpa mukaan jopa hitusen kolmiodraamaakin. Pahuus onnistuttiin tuomaan esille poskilihaksia myöten. Nathanin vaihtuvat aisaparitkin olivat statistia suuremmissa rooleissa.

Toimintapelien ystävänä tästä löytyi vaiheita, joihin harvoin näissä ympyröissä törmää. Yhdessä hyvin toiminnallisessa vaiheessa, pelin läpäisseet arvaavat kyllä missä, tulee hetkittäin vahva tunne taistelusta hyvän puolesta pahaa vastaan. Oikea raivo viattomia kohdanneesta katastrofista. Seikan tekee hieman arvelluttavaksi sen mahdollinen poliittinen kytkentä, josta ei sen enempää sisältöä spoilaamatta.

Yksinpelin herkullisuudesta kertoo jotain sekin, ettei vieläkään ole ehtinyt verkkopelin puolelle, vaikka normaalisti siellä ollaan jo melkeinpä ensimmäisenä iltana. Yhteistyömuoto on tullut koettua jo parina vähän pidempänä settinä ja siitä tulee lisää suitsutusta edellisten päälle. Tutussa seurassa ei paremmasta tietoa.

Lyhyesti: Seikkailupelien ystäville se Peli, joka tulee tässä sukupolvessa kokea. Tähän tullaan muita vertaamaan vielä pitkään. Toiminnan ja muun välinen suhde parempi kuin ensimmäisessä osassa.

Muutama video muistoksi:

Lähinnä yksinpelistä: KonsoliFIN - Media - Uncharted 2 Among Thieves (PS3)

Yhteistyömuodosta: KonsoliFIN - Media - Uncharted 2: Among Thieves Co-Op (PS3)

Olipa kyllä suunnilleen maailman helpoimmat hopeatrophyt nuo Steel Fist Master ja Expert Brutal Brawler.

mite te jaksatte toita trophyjä kerätä... ite lopitin kokonaan noitten yrittämisen ja tästä niitä on kilahellu jo yli 20% verran iman että ees katon minkälaisia ne tropheet on:cool: oon kappaleessa 21 ja aarteita löytyny 18:p

Viimeksi muokannut moderaattori:

Täälä kanssa peli läpi reilussa 11 tunnissa ja noin 50 aarretta plakkarissa. Jäi kyllä hyvä fiilis kokonaisuudessaan, loppu kahina oli ainut pettymys
Itse kun odotti, että siinä olisi ollut luvassa jotain muutakin kuin pelkkää ammuskelua. Mutta olihan lopun sillalla kirmaaminen aivan mahtava lopetus :D

Crushingilla kun pelasin niin sen kohan jälkee, jossa Lazarevin miehet ja ne Shambalan örrimörrit oli ottanu yhteen. Olin just kapuamassa portaita ylöspäin ja jumiin jäi. Käynnistäessäni pleikkaa uudelleen oli pieni jännitys, että tarviikohan toi vaikee kohta pelata uudestaa, mutta onneks auto-save oli paikallaan:D

Mulla jumitti tasan samassa kohti. Pleikan uudelleenkäynnistyksen jälkeen peli jatkui sieltä rappusten yläpäässä olevasta huoneesta, missä en vielä edes ollut käynyt, joten sai hetken katsella että missäs tässä nyt ollaan.

Normaalilla ja hardilla tuli pelattua, ja crushing menossa... kai se täytyy nysvätä kun kerran leikkiin ryhtyi. Viihdyttävä ja viimeistelty peli kaikin puolin, mahtavaa dialogia ja detaljia niin että heikompaa hirvittää. Narisemisen aihetta löytyi lähinnä loppubossista ja joistakin turhan tiukalle viritetyistä kohtauksista jotka pilasivat tunnelmaa uusintayritysten takia. Silloin tällöin kontrollitkin vähän pettivät "ÄLÄ MENE SINNE"-cover-onnettomuuksien muodossa.

Nettiräiskinnästä en jaksanut innostua, varsinkaan kun toisella yrityksellä peli arpoi hienosti toiselle puolelle levelin 1-7 hemmoja ja toiselle 19-36. Arvatkaa kummalla puolella olin. :rolleyes: Coop oli sen sijaan yllättävän hauskaa. Tutulla porukalla voisi olla varsin mainiota viihdettä.

Ylös Bottom