Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception [PS3 Hype]
Pakko vähän vuodattaa moninpelin ongelmista. sen verran ne alkavat ottaa päähän. Pelottaa, ettei ND tule näitä kokonaan korjaamaan kuitenkaan..
Ilmeisin on tietysti kaikkialla haukuttu blindfire-zigzag-melee bullshit. Tähän uskon tulevan parannusta, koska en vaan voi uskoa, että ND haluaisi peliä pelattavan näin. Tähän videoon tiivistyy täydellisesti:
How To Become An Uncharted 3 Pro - YouTube
Ne muut ongelmat ovatkin jo tuttua sieltä, kun U2:n nettipeli alkoi tökkiä omalla kohdalla. Eli power-aseet, räjähteet, pain wobble.
Räjähteet.. Kranaatit ovat jo sinällään melko tehokkaita. Siihen kun lisätään martyrdom, kolmen naatin medal kickback tai quick boom, aloitus kahdella naattislotilla jne. ja alkaa olemaan ongelmia pelissä, jossa itsestäni parasta on liikkuminen yhdistettynä räiskintään rynkyillä, snipuilla ja peruspistooleilla. Tähän päälle vielä singot ja muut ja kyllä toi on yhtä räjähdekuolemaa, vaikka melee/blindfire korjattaisiin. En vaan ymmärrä mikä helvetin pakko kehittäjillä on aina lisätä kaikki mahdolliset singot ja muut paskat näihin peleihin kerta toisensa jälkeen. Socomin tyylisessä servupohjaisessa pelissä nuo aseet saadaan sentään bannittua tai votettua ulos niiden käyttäjät, mutta matchmaking-peleissä tämä ei ole mahdollista.
Power-aseet. Yhtä paskaa. Ei näitäkään tarvita tähän peliin. Ja tätä ei ainakaan tulla muuttamaan, koska moni näistä pitää. Suurin osa näistä on juuri niitä "älä tähtää, räiski sinnepäin ja tappo on taattu" kamaa ja sehän pistää vihaksi. Toki power-aseiden haltuun saamiseen liittyy tiettyä hienoa pelaamista ja karttojen hallitsemista, mutta kun itse aseet tekevät pelaamisesta niin paskaa, niin en vaan itse kuulu niiden kannattajiin lainkaan.
Pain wobble. Ei kuulu mielestäni mihinkään räiskintään. Ainoastaan Halossa ja ehkäpä muissakin samantyylisissä peleissä se on hyvä balansoija scopeille, eli jos otat osumaa scope päällä, scope lähtee pois päältä. Perusräiskintään wobble tuo kuitenkin turhaa paskaa randomia. Rekyyli on mielestäni hyvä juttu, pain wobble ei todellakaan. Eikä se booster ole mikään vastaus. En halua haaskata booster-slottia vain siksi, että tällainen hölmö mekaniikka peliin on lisätty.
Muitakin ongelmia on, mutta en nyt tähän hätään niitä muista. Kuitenkin, ottaa päähän, että pelissä on niin helvetisti potentiaalia, mutta se kaikki hukataan tähän randompaskaanbullshittiin. Tämä voisi oikeasti nousta parhaaksi nettiräiskinnäksi koskaan, jos nämä muutamat räikeät epäkohdat korjattaisiin ja peli keskittyisi peruspelaamiseen.