Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted 4 - A Thief's End

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haaso
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Olisko heittää vinkkiä tuohon "Ludonarrative Dissonance" trophyyn?
Montako tappoa puuttuu trophystä?

Itellä tuli 1400 tappoa ekalla pelikierroksella, koska pelasin murskaavalla, grindasin tropheja ja kuolin paljon. :D

Mutta chapter/encounter valikon kautta vaan taistelu päälle missä tulee paljon vihollisia vastaan ja tapat puuttuvat viholliset. Vaikka laskuri nollaantuu, niin se laskee kumminkin tapot kokonaistulokseen.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Kyllähän niitä n. 300 puuttuu!

Täytyy testata ja katsoa että kasvaako kokonaisluku.

Ei se lukema kasva koska ne ovat erilliset normaali pelissä ja chapter/encounter valikoissa. Mutta trophyn pitäisi silti tulla!
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Onko kellään tietoa mihin aikaan nuo moninpelin päivittäiset haasteet vaihtuu?
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Itellä on ollut sillein että ne vaihtuu vaan jos teet ne. koska alusta saakka ollut tuo 3 trial missionii pitäs tehdä.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Peli läpi. Olihan se tarinan puolesta mahtava, mutta itse pelattavuus olikin sitten samaa mitä edellisissä osissa. Ampuminen oli omasta mielestä surkeaa ja viholliset kesti turhan paljon osumia ennenkuin kuolivat. Mitään isompia bugeja ei löytynyt kerran tipuin johonkin seinän sisään ja en päässyt sieltä pois vaan piti sammuttaa peli. Ja kerran katosi Nathanilta koko ylävartalo. Muuten ei mitään isompaa vikaa pelistä löytynyt.

Nyt vois joskus ottaa ja pelata kaikki osat peräkkäin jollain helpolla ja nauttia vain tarinasta.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Granaatilla saa ne kypärät tippumaan, ja sitten yksi pääosuma riittää. Normi viholliset tippuu yhdellä luodilla kun osuu päähän. Tähtäykseen vain tarkkuutta lisää Miig
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Täälläkin meni läpi. Fiilikset ovat vähän jaa, tässäkö tämä nyt sit oli? Pelattavuudeltaa sitä samaa Unchartedia, mutta tykkäsin siitä, ettei tässä ollut niin paljon loputtomia räiskintäkohtauksia kuin aiemmissa. Vihaan niitä. Onneksi tässä sai automaattitähtäyksen päälle, niin ne eivät edes vieneet niin tuhottomasti aikaa. Ehkä ainoa marmatuksen aihe on itseääntoistavat alueet. Jossain vaiheessa viidakko rupesi vain tympimään. Joudun kyllä yhtymään pariin edelliseen kommenttiin jossa kerrottiin kuinka nelosessa ei oikeastaan ole uudelleenpeluuarvoa. En itse ainakaan jaksa kahlata peliä uudelleen läpi. Hyvä peli kuitenkin, ei kuitenkaan vedä vertoja kakkoselle.

Lopusta vielä:

Onko tähän tulossa jotain DLC:tä, koska Nadinen "loppu" jätettiin täysin auki?
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Itellä on ollut sillein että ne vaihtuu vaan jos teet ne. koska alusta saakka ollut tuo 3 trial missionii pitäs tehdä.

Tuntuu olevan jtn vikaa noissa. Minulla oli ylimpänä haaste saada 16 downia sillä ekalla pistoolilla, toisena 3 trialia ja viimeisenä tiimi kavereiden parantamista. Trialit ja parantamiset tein eilen ja vielä yli 24 tuntia myöhemmin ei ollut tullut mitään uutta ja haasteruudussa luki aina, että tule huomenna katsomaan uudelleen.
Sitten kun tein tuon pistooli haasteen niin sen tilalle tuli heti uusi haaste. Google paljasti, että monella on samaa ongelmaa eli vain se ylin haaste päivittyy.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Granaatilla saa ne kypärät tippumaan, ja sitten yksi pääosuma riittää. Normi viholliset tippuu yhdellä luodilla kun osuu päähän. Tähtäykseen vain tarkkuutta lisää Miig

Päähän yritin yleensä tähdätä ja ei ne normiviholliset tuottanut vaikeuksia. Mutta sitten, kun pelin lopussa rupesi olemaan niitä sniper tyyppejä täydellä taisteluvarustuksella ja muutenkin porukkaa puski päälle joka nurkasta niin kyllä siinä hermot meni. Alussa ei ollut mitään ongelmaa, kun sai hiipailemalla tappaa porukkaa mutta tuo loppu tuotti hankaluuksia.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Mun mielestä toi on joka tapauksessa ihan naurettavaa että ammut päähän yhden luodin niin äijä kuolee heti mutta ammut johonkin rintaan niin tarvii sen 10 luotia että kaatuu. Ymmärrän jos on joku armori tai liivi päällä mutta kun osa äijistä tuolla t-paita päällä ja ottaa kehoon iskua lipaskaupalla ennenkuin kaatuu. Et joku järki vois olla vaikka peliä onkin. Olis kiva että esim. äijä kaatuis ja jäis linkkaamaan jos ampuu jalkaan mutta tällainenkin perustavanlaatuinen juttu loistaa poissaoloillaan suurimmassa osassa peleistä.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Mun mielestä toi on joka tapauksessa ihan naurettavaa että ammut päähän yhden luodin niin äijä kuolee heti mutta ammut johonkin rintaan niin tarvii sen 10 luotia että kaatuu. Ymmärrän jos on joku armori tai liivi päällä mutta kun osa äijistä tuolla t-paita päällä ja ottaa kehoon iskua lipaskaupalla ennenkuin kaatuu. Et joku järki vois olla vaikka peliä onkin. Olis kiva että esim. äijä kaatuis ja jäis linkkaamaan jos ampuu jalkaan mutta tällainenkin perustavanlaatuinen juttu loistaa poissaoloillaan suurimmassa osassa peleistä.

Tämä onkin vähän haastavempi peli, jossa paremmin tähtääviä palkitaan. Kasuaali pelailua voi sitten harrastaa MGO3:ssa.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Tämä onkin vähän haastavempi peli, jossa paremmin tähtääviä palkitaan. Kasuaali pelailua voi sitten harrastaa MGO3:ssa.
Eikä tämäkään ole läheskään yhtä haasteellinen ole verrattuna UC1 tai UC2. Niissä sitä tuli kuoltua heti jos alkoi hätiköimään,Crushingilla pelatessa siis.

Onko porukalla vinkkejä tuohon vihujen tägäämiseen? Ei itellä tunnu onnistuvan vaikka kuinka lähelle menee,siltikään mitään ei tapahdu?
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Eikä tämäkään ole läheskään yhtä haasteellinen ole verrattuna UC1 tai UC2. Niissä sitä tuli kuoltua heti jos alkoi hätiköimään,Crushingilla pelatessa siis.

Onko porukalla vinkkejä tuohon vihujen tägäämiseen? Ei itellä tunnu onnistuvan vaikka kuinka lähelle menee,siltikään mitään ei tapahdu?

Tuo tägääminen oli muistaakseni että piti painaa L3, elikkä tattia. Eli tähtää vihollista ja sitte napauttaa tattia.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Onko porukalla vinkkejä tuohon vihujen tägäämiseen? Ei itellä tunnu onnistuvan vaikka kuinka lähelle menee,siltikään mitään ei tapahdu?

Eli tähtäät vihollista vasemmalla liipasimella ja sit painat vasenta tattia (L3) samalla. Pitäisi toimia vaikka kuinka kaukaa, kunhan on näköyhteys.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Nyt on menty peli läpite, aikaa kului 15.01h. Kerrassaan mainio peli, mutta pari asiaa olisin toivonut olevan toisin,

Pelissä on aika paljon kiipeilyä, joka käy jo parin ekan chapterin jälkeen, ei ehkä 'pitkäveteiseksi' upeiden maisemien takia, mutta yksitoikkoiseksi ainakin. Kiipeily on sitä samaa mitä ollaan nähty jo kolmen pelin verran. Mielestäni tähänkin olisi voitu tehdä joku pieni jippo, jolla pakottaa pelaaja pysymään skarpimpana, esim. käsisijan/lankun pettäessä alta uuden otteen saaminen vaatisi oikean aikaista X-painamista ja pelkällä paniikinomaisella rämpytyksellä käsi haroisi kallion seinämää ja kuolema kuittaisi hätäisimmät, olisi ainakin omaan peliin tuonut toivottua vaihtelua.

Mielestäni myöskin veljien keskenäinen suhde jää kovinkin kaukaiseksi hyvästä herjanheitosta ja sujuvasta dialogista huolimatta, mielestäni suurin syy tähän oli niin selvä isoveli-pikkuveli asetelma, jossa Sam vaikutti taidollisesti olevan Tarzanin kadonnut veli viilettäessään viidakkoapinan tavoin kiipeilykohtauksissa, kun taas Drake oli kuin Professor Porterin jälkeläinen, tiedättehän se vähän kympelömpi tutkija, jonka hypyt jäi yhteisissä kohtauksissa vähän väliä vajaaksi, näin jälkikäteen mietittynä oliko sittenkin tarkoituksenmukaista huomionhakua kadoksissa olleelta veljeltä?. Veljien keskinäistä suhdetta olisi ollut helppo syventää, jos esim. samaisissa kiipeilykohdissa myös Sam olisi ollut kuolevainen ja toisinaan olisi joutunut ottamaan apua vastaan kuoleman välttääkseen.

Parasta vaihtelua aiempiin osiin verrattuna oli hiipiminen, joka oli ainakin hetkittäin varsin toimivaa suhteessa aiempiin osiin. Siitä huolimatta harvassa oli kohtaukset, jotka olisi voinut viedä loppuun asti hiipimällä, yleensä viimeiset tyypit joutui räiskimään kumminkin, en tiedä kuinka pahasti sotisi pelin ideologiaa vastaan jos peliin olisi tuonut pistooliin äänenvaimentimen, sille olisi ainakin itsellä ollut tarvetta. Toki tiedustan, että kyseessä ei ole mikään MGS tapainen hiippailupeli.

Harmillista, että vihdoin ja viimein kun ND sai kaikki palat loksahtamaan kohdalleen niin pelillisesti kuin myös tarinallisesti niin studio laittaa pillit pussiin. Aiempien osien tarinat ovat kaikki mielestäni kärsineet pienestä identiteettikriisistä, eikä ole täysin uskallettu luottaa pelkkään aarteenetsinnän voimaan vaan pelin loppupuolella on tuotu täysin turhanpäiväisiä eläviäkuolleita tai muita yliluonnollisia olioita/elikoita pilaamaan hyvä peli ja tarina. Mielestäni kaikki aiemmat osat ovat hairahtaneet niissä kohti raiteiltaan, viimeinkin pelin syvin olemus oli tavoitettu ilman mitään ylimääräisiä täytikkeitä ja kyseessä ylivoimaisesti paras osa.

Erikseen vielä mainittava, että ND pelistudio onnistui hienosti tuomaan historiaansa esille ja osoittamaan minkä matkan pelistudiokin on kulkenut sieltä ensimmäisestä hittipelistä Crash Bandicootista vuodelta 1996 tähän päivään, ja jopa hetkellisesti pystyin tuntevan olevani taas vanha kunnon Crash Bandicoot juostessani karkuun panssaroitua tykkiautoa.

Nämä kaikki olivat siis omia mielipiteitä ja kuten kaikki tietää niin mielipide on kuin, noh te tiedätte, jokaisella omansa. :D
 
Ylös Bottom